Opis Patcha 14.20 w League of Legends
Szczegóły zmian i nowości na patch 14.20 w LoLu.
Życzymy wesołych Dni Gracza LoL i witamy w patchu 14.20! To pierwszy patch ze zmianami 3. splitu. Ogólnie jesteśmy całkiem zadowoleni z nowego tempa walki i ograniczonego szybkiego zyskiwania przewagi, ale po zmodyfikowaniu około 100 przedmiotów pojawiły się pewne odchylenia w wyważeniu. Usprawniamy system przedmiotów dla prowadzących skupiających się na trafieniach krytycznych we wczesnej fazie gry. Modyfikujemy Kolekcjonera, Złodzieja Esencji, Kosę Statikka i Nieokiełznane Strzały Yun Tal. Osłabiamy również niektóre przedmioty z obrażeniami eksplozywnymi i mocą umiejętności, gdyż nieco za szybko zabijają wrogów. Wydłużamy nieco szybkość czyszczenia dżungli dla dżunglerów z mocą umiejętności. Uważamy, że pomoże to prowadzącym opierającym się na trafieniach krytycznych odzyskać moc i ogólnie wzmocni bohaterów innych niż magowie w większości ról. Oprócz tych zmian systemowych wprowadzamy też zmiany bohaterów, którym najbardziej brakuje wyważenia. Kolejne modyfikacje pojawią się w miarę usprawniania systemu przedmiotów. Ponadto w tym patchu rozpoczynamy Dni Gracza LoL, aby uczcić 15. urodziny League of Legends! Co prawda, nie wypuszczamy żadnych nowych gier, tak jak podczas wydarzenia z okazji 10-lecia, ale mamy dla was kilka nagród. Szczegóły znajdziecie poniżej! Mamy również kilka innych aktualizacji w tym patchu. Mowa tu o ASU Teemo, zmianach kar dotyczących sprawdzenia gotowości, modyfikacjach MMR i Clashu Mistrzostw 2024. Dzięki za przeczytanie i do zobaczenia w następnym patchu!
Patch w skrócie
Możecie również zdobyć skórkę mityczną Rocznicowej Sivir, wykonując misje w ramach Dni Gracza LoL! Więcej informacji znajdziecie w sekcji pod poniższą.
Dni Gracza LoL
League of Legends jest grą tworzoną przez was wszystkich. Ostatnie 15 lat było niesamowitą podróżą i jesteśmy zaszczyceni, widząc wszystkie sposoby, w jakie wyrażacie swoją miłość do gry, esportu i innych graczy. Od dziś chcemy uczcić was wszystkich i sposoby, w jakie sprawiliście, że gra jest czymś znacznie więcej, niż kiedykolwiek mogliśmy sobie wyobrazić. Będziemy się dzielić historiami graczy z całego świata, które zostaną zilustrowane przez artystów ze społeczności. Będziecie mieć szansę na zdobycie kilku klasycznych skórek ze skarbca i zorganizujemy 10 dni pełnych nagród – znajdzie się też kilka innych drobiazgów wyrażających nasze uznanie. W sumie macie 10 dni z nagrodami do odblokowania (zagrajcie, aby ukończyć misję; ukończcie misję, by dostać nagrodę – znacie zasady). Będą między innymi skórka mityczna Rocznicowej Sivir, Mityczna Esencja oraz zestaw akcesoriów z motywami fanów. Na zgarnięcie wszystkich macie czas do 28 października. Możecie zagrać raz dziennie lub zaczekać do samego końca i rozegrać 10 gier z rzędu! (Tylko pamiętajcie o rozciąganiu mięśni pomiędzy grami). Oto harmonogram, dzięki któremu dowiecie się, co dla was przygotowaliśmy!
- Dzień 1.: Rocznicowa ikona gracza
- Dzień 2.: 2500 Niebieskiej Esencji
- Dzień 3.: Tajemnicza ikona
- Dzień 4.: 1050 Pomarańczowej Esencji
- Dzień 5.: Rocznicowa emotka
- Dzień 6.: 5 Mitycznej Esencji
- Dzień 7.: Tajemnicza emotka
- Dzień 8.: 10 Mitycznej Esencji
- Dzień 9.: Trwała skórka Rocznicowej Sivir (Mityczna)
- Dzień 10.: Ramka i ikona Rocznicowej Sivir
Wydarzenie rozpocznie się od transmisji deweloperów na żywo z pytaniami i odpowiedziami, która odbędzie się 9 października o godz. 23:00 CEST! Zajrzyjcie na nasze kanały na Twitchu, YouTubie lub TikToku, by wziąć udział w zabawach takich jak „tworzenie bohatera przez czat” czy wyważenie na żywo. Będziecie również mogli zadać deweloperom League of Legends nurtujące was pytania. Co więcej, na początku wydarzenia odpowiednio 9, 10 i 11 października będą miały miejsce Dzień Kreatywności, Dzień Muzyki i Dzień Esportu. Każdy z nich reprezentuje sposoby, w jakie ożywiacie League. Sprawdźcie nasze media społecznościowe (tag @LeagueofLegends), na których pojawi się ciekawa zawartość do pobrania! Niezależnie od tego, czy gracie od otwartej bety, czy 14. sezonu, cieszymy się, że jesteście z nami, i jesteśmy wam wdzięczni. To dzięki wam wszystkim League of Legends zaszło tak daleko!
ASU Teemo
Jeden z najstarszych i najbardziej znienawidzonych ulubionych bohaterów zostaje zaktualizowany w naszej najnowszej aktualizacji grafiki i niezawodności (ASU). Wraz z patchem 14.20 do gry wprowadzona zostanie ASU Teemo. Bohater otrzymuje nowy szkielet animacji, nowe animacje, efekty dźwiękowe, dubbing i efekty wizualne. Dzięki temu będzie się świetnie prezentować, zostawiając za sobą chaos i spustoszenie. Ze względu na wyższą jakość zwiększymy ceny trzech skórek Teemo. Jeśli posiadacie już te skórki, otrzymacie aktualizacje za darmo. Jeśli jednak jeszcze ich nie macie, ale chcielibyście zdobyć je w niższych cenach, to pamiętajcie, by kupić je przed jutrzejszym wprowadzeniem ASU!
- Świąteczny Elf Teemo (cena zwiększona z 520 RP do 750 RP)
- Zwiadowca Teemo (cena zwiększona z 520 RP do 750 RP)
- Borsuk Teemo (cena zwiększona z 520 RP do 750 RP)
Skórki te powracają w patchu 14.19 i 14.20, więc kupcie je, zanim znowu trafią do skarbca i puli wymian w patchu 14.21! Co więcej, aby uczcić ASU Teemo, daliśmy mu motyw bohatera (sprawdźcie tutaj), który wprowadzimy do gry. W trakcie patcha 14.20, jeśli wejdziecie na Summoner’s Rift jako Teemo, przed rozpoczęciem gry odtworzy się jego nowy motyw. Mamy nadzieję, że taki sposób uczczenia naszego małego Yordla przypadnie wam do gustu, więc rozegrajcie grę jako Teemo! (Obiecujemy, że nie będziemy was za to oceniać – dziękujemy, panie Broxah).
Zmiany kar dotyczących sprawdzenia gotowości
W ostatnim patchu przez błąd systemu niektórzy gracze zostali ukarani zbyt surowo za odrzucenie lub przegapienie sprawdzenia gotowości. Przez ten błąd zbyt szybko przechodzili na kolejne kategorie kar, co doprowadziło do długich czasów kar na dołączanie do kolejek nawet za drobne przewinienia. W patchu 14.19 zmniejszyliśmy częstotliwość, z jaką na graczy nakładane były poważniejsze kary za wielokrotne odrzucanie sprawdzenia gotowości. Jednocześnie pracowaliśmy nad trwałym usunięciem problemu. W patchu 14.20 problem ten powinien zostać rozwiązany, a błędnie nałożone kary zdjęte z kont. Tymczasowe wstrzymanie surowych kar za odrzucanie sprawdzenia gotowości zostanie zniesione i wraz z wprowadzeniem patcha 14.21 zaczną one z powrotem działać, jak należy. Zależy nam na karaniu graczy, którzy w niecnych celach wielokrotnie odrzucają sprawdzenie gotowości w krótkich odstępach czasu. Nie chcemy, by karę ponosili gracze, którzy odrzucili sprawdzenie gotowości, gdyż chcieli przyłączyć się do znajomego lub musieli na chwilę odejść od komputera. System powinien teraz działać poprawnie, ale jeśli wystąpią jakieś problemy, prosimy o ich zgłoszenie.
Kolejka rankingowa
W ostatnim sezonie umożliwiliśmy graczom zbyt łatwe awansowanie na wyższe rangi. Liczba graczy z takimi samymi rangami w różnych regionach była zbyt zróżnicowana. W rezultacie postanowiliśmy sprawić, aby w tym sezonie wyższe rangi wymagały więcej wysiłku i nie było aż takiej różnicy w liczbie graczy na poszczególnych rangach w różnych regionach. W rezultacie niektóre rozstawienia graczy były zbyt surowe, więc cofamy część zmian. W tym patchu gracze mogą się spodziewać zwiększenia otrzymywanych PL.
- Ograniczenie MMR dla duetów w najwyższych kręgach zostanie przywrócone w tym patchu.
- Aby zapewnić lepszą wydajność usługi, drabinki rankingowe będą się teraz aktualizowały co 10 min.
Bohaterowie
Aphelios
Zwiększone podstawowe zdrowie. Umiejętność bierna: zwiększone dodatkowe obrażenia od ataku.
Osłabienia Kolekcjonera wprowadzone w ostatnim patchu miały negatywny wpływ na Apheliosa, który teraz potrzebuje pomocy. Wprowadzamy wzmocnienia zarówno Kolekcjonera, jak i Apheliosa, aby bohater zaczął sobie lepiej radzić. Zwiększamy nieco obrażenia i wytrzymałość bohatera we wczesnej fazie gry, ale zachowujemy jego skuteczność w roli prowadzącego w późnej fazie.
Podstawowe statystyki
- Podstawowe zdrowie: 580 pkt. ⇒ 600 pkt.
Umiejętność bierna – Zabójca i Wieszczka
- Dodatkowe obrażenia od ataku: 4,5/9/13,5/18/22,5/27 pkt. ⇒ 5/10/15/20/25/30 pkt.
Caitlyn
Zwiększony współczynnik prędkości ataku. Q: zwiększone obrażenia przeciwko celowi drugorzędnemu.
Caitlyn ma w obecnym stanie problem z trafianiem celów, co jest po części winą braku planów na grę. Bohaterka nie jest już najlepszą tyranką alei. Nie ma również wysokich obrażeń ciągłych w późnej fazie gry. Chcemy wzmocnić aspekty, z których dawniej czerpała korzyści. Ulepszamy oba wspomniane elementy.
Podstawowe statystyki
- Współczynnik prędkości ataku: 0,61 jedn. ⇒ 0,625 jedn.
Q – Rozjemca z Piltover
- Obrażenia zadawane celom drugorzędnym: 50% ⇒ 60% obrażeń całkowitych
Corki
Q: zmniejszony koszt many. W: zwiększone obrażenia. E: zmniejszony koszt many.
Chcemy poluzować ograniczenia nałożone na Corkiego w rozgrywkach profesjonalnych, więc obecnie bohater jest na zwolnieniu, a my postaramy się usprawnić jego koszty many i sprawić, by Corki pokazał, dlaczego jego przydomek to Dzielny Bombardier.
Q – Bomba Fosforowa
- Koszt many: 80 pkt. na wszystkich poziomach ⇒ 60/65/70/75/80 pkt.
W – Walkiria
- Maksymalne obrażenia: 150/225/300/375/450 pkt. (+150% mocy umiejętności) ⇒ 150/225/300/375/450 pkt. (+150% dodatkowych obrażeń od ataku) (+150% mocy umiejętności)
E – Karabin Maszynowy
- Koszt many: 50/60/70/80/90 pkt. ⇒ 50/55/60/65/70 pkt.
Dr Mundo
E: zmniejszone dodatkowe obrażenia od ataku.
Gdy przedmioty dla obrońców stają się silniejsze, a ogólne obrażenia spadają, Dr Mundo jest bardzo zadowolony i zaczyna chodzić tam, gdzie chce. Obecnie jednak bohater jest zbyt silny i chodzi tam, gdzie nie powinien. Zmniejszamy więc jego obrażenia i zachowujemy wysoką odporność.
E – Tępy Uraz
- Dodatkowe obrażenia od ataku: 2/2,35/2,7/3,05/3,4% maksymalnego zdrowia ⇒ 2/2,25/2,5/2,75/3% maksymalnego zdrowia
Jhin
Zmniejszony przyrost obrażeń od ataku. R: zmniejszone obrażenia.
Jhin jest tak samo szczęśliwy, jak gracze Jhina zdobywający quadrakilla. Ma on jednak zbyt dużą moc, co w szczególności widać na niskim poziomie umiejętności, gdzie gry trwają dłużej. Powinien być przede wszystkim bohaterem użytkowym, a w mniejszym stopniu prowadzącym w późnej fazie gry. Osłabiamy jego gwarantowane obrażenia w późnej fazie, zmniejszając obrażenia zadawane przez superumiejętność oraz przyrost obrażeń od ataku do takiego poziomu, że gracze Jhina poczują zakłopotanie.
Podstawowe statystyki
- Przyrost obrażeń od ataku: 4,7 pkt. ⇒ 4,4 pkt.
R – Kurtyna!
- Minimalne obrażenia: 64/154/244 pkt. (+25% obrażeń od ataku) ⇒ 64/128/192 pkt. (+25% obrażeń od ataku)
Lee Sin
Zwiększone podstawowe obrażenia od ataku.
Lee Sin jest jednym z najbardziej osłabionych bohaterów w tym patchu. Przywracamy mu nieco mocy, by dodać mu wigoru. Uważamy, że jego wczesna faza gry nie jest wystarczająco silna, biorąc pod uwagę, jak bardzo moc bohatera spada z upływem czasu (teraz jeszcze bardziej). Wzmacniamy więc jego czyszczenie i potyczki we wczesnej fazie, by dać mu większe szanse na umocnienie przewagi.
Podstawowe statystyki
- Podstawowe obrażenia od ataku: 66 pkt. ⇒ 69 pkt.
Mordekaiser
Q: zmniejszone dodatkowe obrażenia przeciwko pojedynczym celom.
Mordekaiser jest jednym z największych zwycięzców z górnej alei w tym patchu i musi zostać nieco osłabiony. Wszystkie trzy pierwsze przedmioty bohatera skupiają się na mocy umiejętności. Mordekaiser jest jednym z górnych zadających najwięcej obrażeń w grze, więc zmniejszamy jego obrażenia eksplozywne, osłabiając jego główną umiejętność zadającą obrażenia.
Q – Unicestwienie
- Zwiększenie obrażeń przeciwko pojedynczym celom: 40/45/50/55/60% ⇒ 30/35/40/45/50%
Nilah
E: skrócony czas rzucenia.
W tym patchu wprowadzamy drobne usprawnienie, którego gracze Nilah domagali się już od dłuższego czasu. Rzucanie E Nilah oraz ruchy bohaterki powinny być płynniejsze.
E – Strumień Powietrzny
- Czas rzucenia: 0,01 sek. ⇒ natychmiastowo
Pantheon
W: zwiększone obrażenia.
Pantheon radzi sobie obecnie słabo, w szczególności na niższych poziomach umiejętności. Chcemy wesprzeć bohatera i przy tym nie przedobrzyć, więc zwiększamy obrażenia zadawane przez W, co powinno pomóc każdemu użytkownikowi Pantheona. Najbardziej skorzystają ci gracze, którzy częściej korzystają ze wzmocnionego W – takich najwięcej jest na niskich poziomach umiejętności.
W – Skok z Tarczą
- Obrażenia: 5/5,5/6/6,5/7% maksymalnego zdrowia celu (+1,5% za każde 100 pkt. mocy umiejętności) (+0,4% za każde 100 pkt. dodatkowego zdrowia Pantheona) ⇒ 6/6,5/7/7,5/8% maksymalnego zdrowia celu (+1,5% za każde 100 pkt. mocy umiejętności) (+0,4% za każde 100 pkt. dodatkowego zdrowia Pantheona)
Poppy
Umiejętność bierna: wydłużony czas odnowienia. Q: zwiększone obrażenia zadawane potworom. E: zmniejszone obrażenia.
Poppy w roli wspierającej zadaje zbyt wysokie obrażenia z Krwawą Pieśnią i samymi przedmiotami dla obrońców, a do tego nigdy nie kupuje przedmiotów z obrażeniami. Osłabiamy ten zestaw przedmiotów, wydłużając czas odnowienia umiejętności biernej bohaterki w taki sposób, by był dłuższy, gdy gra w roli wspierającej. Zmniejszamy też obrażenia zadawane przez E bohaterki, gdyż jako wspierająca często z niego korzysta. Wprowadzamy również rekompensatę dla jej roli jako dżunglerki, gdyż wypada w niej słabiej i przydałaby się jej pomoc.
Umiejętność bierna – Żelazna Ambasador
- Czas odnowienia: 13/10/7 sek. (poziomy: 1/7/13) ⇒ 16/12/8 sek. (poziomy: 1/7/13)
Q – Uderzenie Młotem
- Limit obrażeń zadawanych potworom: 30/60/90/120/150 pkt. ⇒ 50/80/110/140/170 pkt.
E – Bohaterska Szarża
- Obrażenia: 60/80/100/120/140 pkt. (+50% dodatkowych obrażeń od ataku) ⇒ 50/70/90/110/130 pkt. (+50% dodatkowych obrażeń od ataku)
Riven
Q: zwiększone obrażenia. Zaktualizowane polecane runy.
Riven była silnie uzależniona od Zaćmienia, które jest jednym z najbardziej osłabionych przedmiotów w ostatnim patchu. Ogólnie jesteśmy zadowoleni ze zmian przedmiotów, ale musimy przyjrzeć się bohaterom, którzy nadal z nich korzystają. Chcemy, aby Riven czuła się komfortowo, kumulując obrażenia. Zwiększamy obrażenia Q bohaterki tak długo, jak będzie kupowała Długie Miecze. Oznacza to większy skok mocy na 9. poziomie i zwiększony apetyt na dodatkowe obrażenia od ataku. Przyjrzeliśmy się również jej rekomendowanym stronom run, które są tworzone dzięki wyborom graczy. Zauważyliśmy, że niektóre są znacznie silniejsze od pozostałych, więc ręcznie zastąpiliśmy kilka stron. Sprawi to, że strona Determinacji będzie bardziej rywalizować ze stroną Czarnoksięstwa.
Q – Połamane Skrzydła
- Obrażenia: 15/35/55/75/95 pkt. (+50/55/60/65/70% całkowitych obrażeń od ataku) ⇒ 45/75/105/135/165 pkt. (+65/70/75/80/85% dodatkowych obrażeń od ataku)
- Polecane runy
- Legenda: Żwawość ⇒ Legenda: Przyspieszenie
- Ostatni Bastion ⇒ Odcięcie
- Płaszcz Nimbu ⇒ Nadchodząca Burza
- Kościana Zbroja ⇒ Drugi Oddech
- Niezachwiany ⇒ Grzmotnięcie Tarczą
Shyvana
W: zmniejszony współczynnik mocy umiejętności. R-E: zmniejszone obrażenia od podpalenia. R: zmniejszony współczynnik mocy umiejętności.
Po zmniejszeniu przyspieszenia superumiejętności zapewnianego przez Włócznię Shojin Shyvana zapytała: „jakiego przyspieszenia superumiejętności?”. Nikogo nie powinno więc dziwić, że jej główny przedmiot ma teraz jeszcze większe znaczenie. Nie uważamy, żeby było problematyczne, że bohaterka ma wyjątkową możliwość ignorowania przyspieszenia umiejętności, jeśli chodzi o jej superumiejętność. Jednakże problem stanowi zbyt wysoka moc Shyvany. Bohaterka jest niezwykle śmiercionośna i zwinna, przez co szybko zyskuje przewagę i z łatwością dominuje w rozgrywkach. Nieco zmniejszamy zadawane przez nią obrażenia i skalowanie z mocą umiejętności ze źródeł o mniejszym znaczeniu, by dać jej wrogom jakieś szanse podczas walki.
W – Wypalenie
- Prędkość ruchu: 30/35/40/45/50% + 12% za każde 100 pkt. mocy umiejętności ⇒ 30/35/40/45/50% + 10% za każde 100 pkt. mocy umiejętności
E – Ognisty Podmuch
- Obrażenia na sekundę obszaru na ziemi w Postaci Smoka: 60-120 pkt. (poziomy: 6-18) + 15% dodatkowych obrażeń od ataku + 20% mocy umiejętności ⇒ 40-100 pkt. (poziomy: 6-18) + 15% dodatkowych obrażeń od ataku + 20% mocy umiejętności
R – Smoczy Atak
- Obrażenia: 150/250/350 pkt. +130% mocy umiejętności ⇒ 150/250/350 pkt. +100% mocy umiejętności
Singed
Zmniejszony przyrost pancerza.
Singed jest kolejnym bohaterem, który odniósł znaczne korzyści ze zmian przedmiotów wprowadzonych w ostatnim patchu. Osłabiamy go w nieznacznym stopniu, gdyż jest blisko odpowiedniego wyważenia. W tym patchu znacznie trudniej jest go zabić, więc zmniejszamy jego wytrzymałość. Osłabiamy także jego przyrost pancerza, gdyż chcemy ogólnie zmniejszyć tę statystykę. Dzięki temu bohaterowie, którzy najczęściej mierzą się z nim w alei, będą mieć więcej możliwości w zakresie kontrowania.
Podstawowe statystyki
- Przyrost pancerza: 4,7 pkt. ⇒ 4,2 pkt.
Skarner
Umiejętność bierna: zmniejszone obrażenia. E: zmniejszone obrażenia.
Skarner jest całkiem silny w rozgrywkach profesjonalnych i w rękach graczy, którzy poświęcili czas, by go opanować. Chcemy go nieco osłabić w takich przypadkach. Źródłem większości potęgi bohatera jest stopień, w jakim gracze potrafią wykorzystać jego E, więc osłabiamy głównie tę umiejętność. Wprowadzamy także drobne osłabienie jego umiejętności biernej.
Umiejętność bierna – Nici Wibracji
- Obrażenia od maksymalnego zdrowia: 5-11% (zależnie od poziomu) ⇒ 5-9% (zależnie od poziomu)
E – Uderzenie Ixtal
- Obrażenia: 30/60/90/120/150 pkt. (+8% maksymalnego zdrowia Skarnera) ⇒ 30/60/90/120/150 pkt. (+6% maksymalnego zdrowia Skarnera)
Tristana
E: zwiększony zasięg. R: zwiększony zasięg.
Kilka dni po wprowadzeniu patcha 14.19 zaimplementowaliśmy mikropatch dla Tristany. Okazuje się, że z zestawami przedmiotów skupiających się na trafieniach krytycznych bohaterka radzi sobie wystarczająco dobrze. Zapomnieliśmy jednak o zwiększeniu zasięgu jej umiejętności na 1. poziomie, aby odpowiadał on zasięgowi ataku bohaterki, co naprawiamy w tym patchu.
E – Ładunek Wybuchowy
- Zasięg: 525 jedn. ⇒ 550 jedn.
R – Niszczący Strzał
- Zasięg: 525 jedn. ⇒ 550 jedn.
Tryndamere
Zwiększony współczynnik prędkości ataku; zwiększony przyrost pancerza.
Tryndamere został znacznie osłabiony, gdy pancerz stał się lepszy, a przedmioty skupione na trafieniach krytycznych słabsze. Chcemy jednak, aby bohater dysponował solidnymi obrażeniami na sekundę, których brakuje mu szczególnie w późnej fazie gry. Nie ma on wbudowanych wzmocnień prędkości ataku w swoim zestawie umiejętności, więc upewniamy się, że będzie miał wystarczający dostęp do szybkich ataków i będzie w stanie przetrwać krótsze walki.
Podstawowe statystyki
- Współczynnik prędkości ataku: 0,67 jedn. ⇒ 0,694 jedn.
- Przyrost pancerza: 4,3 pkt. ⇒ 4,8 pkt.
Udyr
Przebudzone Q i R: zmniejszone obrażenia zadawane potworom. E: zmniejszona premia do prędkości ruchu.
Udyr już od jakiegoś czasu jest całkiem silny i jest jednym z najpopularniejszych bohaterów w League of Legends. Osłabiamy go w roli dżunglera, a rolę górnego zmieniamy w niewielkim stopniu. Obieramy za cel modyfikator dżungli jego R i zmniejszamy prędkość ruchu E, aby spowolnić szybkość czyszczenia dżungli i zmniejszyć skuteczność gankowania.
Q – Dziki Szpon
- Obrażenia zadawane potworom przebudzonego Q: 20 pkt. (+100% dodatkowych obrażeń od ataku) (+50% mocy umiejętności) ⇒ 15 pkt. (+100% dodatkowych obrażeń od ataku) (+50% mocy umiejętności)
E – Płonący Pęd
- Dodatkowa prędkość ruchu: 30/37/44/51/58/65 jedn. ⇒ 25/31/37/43/49/55 jedn.
R – Skrzydlata Burza
- Obrażenia zadawane potworom przebudzonego R: 10-50 pkt. (zależnie od poziomu) ⇒ 5-35 pkt. (zależnie od poziomu)
Veigar
W: zmniejszone obrażenia.
W ostatnim patchu złoto stało się mniej wartościowe, więc bohaterowie pokroju Veigara, którzy czerpią moc z innych źródeł, stali się znacznie silniejsi. Osłabiamy więc Panicza Zła. Chcemy zmniejszyć przepaść dzielącą skuteczność tego bohatera na niższych i wyższych MMR. Gracze z wysokim poziomem umiejętności z łatwością unikają Ciemnej Materii, więc ograniczając jej wpływ, możemy nieproporcjonalnie osłabić Veigara na niższych MMR, gdzie radzi sobie znacznie lepiej.
W – Ciemna Materia
- Obrażenia: 85/140/195/250/305 pkt. (+70/80/90/100/110% mocy umiejętności) ⇒ 85/140/195/250/305 pkt. (+60/70/80/90/100% mocy umiejętności)
Yasuo
Q: zwiększone obrażenia trafienia krytycznego. R: zwiększone przebicie dodatkowego pancerza przy trafieniu krytycznym.
Nikogo nie powinno dziwić, że po osłabieniu przedmiotów skupiających się na trafieniach krytycznych Yasuo również stał się słabszy. Chcemy, aby bohater nadal czerpał korzyści z trafień krytycznych, więc wzmacniamy jego obrażenia od trafień krytycznych.
Q – Nawałnica Stali
- Obrażenia trafienia krytycznego: 80% ⇒ 90% (teraz odpowiada atakom podstawowym)
R – Ostatnie Tchnienie
- Przebicie dodatkowego pancerza przy trafieniu krytycznym: 50% ⇒ 60%
Yone
Q: zwiększone obrażenia trafienia krytycznego.
Nikogo nie powinno dziwić, że po osłabieniu przedmiotów skupiających się na trafieniach krytycznych Yone również stał się słabszy. Chcemy mieć pewność, że trafianie Q i kupowanie przedmiotów skupiających się na trafieniach krytycznych będą kluczem do sukcesu, więc wzmacniamy tę synergię.
Q – Śmiercionośna Stal
- Obrażenia trafienia krytycznego: 80% ⇒ 90% (teraz odpowiada atakom podstawowym)
Przedmioty dla prowadzących
W tym patchu modyfikujemy przedmioty legendarne kupowane w pierwszej kolejności przez wielu prowadzących skupiających się na trafieniach krytycznych. W ostatnim patchu osiągnęliśmy nasze cele co do osłabień, ale ostatecznie niektóre przedmioty znalazły się w takiej sytuacji, że nie ma powodu, by je kupować. Odrobinę wzmacniamy Kolekcjonera i Nieokiełznane Strzały Yun Tal, znacząco obniżając ich koszt. Umożliwi to prowadzącym skupiającym się na trafieniach krytycznych zakup pierwszego przedmiotu w podobnym czasie, co inne klasy. Nadal są one powiązane ze skalowaniem z większą szansą na trafienie krytyczne, ale obecnie będą się wyróżniać jako przedmioty najlepiej sprawdzające się w pierwszym miejscu na przedmiot i nie będą traktowane jako „gorsze Ostrze Nieskończoności”. Jeśli chodzi o Kosę Statikka, okazała się nieco silniejsza od pozostałych, więc wprowadzamy drobne osłabienie. Na koniec mamy zmiany Złodzieja Esencji, które mają być neutralne pod względem mocy. Zmniejszamy jego statystyki proporcjonalnie do zmniejszonego kosztu. Podobnie jak w przypadku Yun Tal i Kolekcjonera, chcemy, aby zachęcał graczy do jego kupna w pierwszej kolejności.
Złodziej Esencji
- Przepis: K.W. Miecz + Młot Bojowy Caulfielda + Płaszcz Zręczności ⇒ Kilof + Młot Bojowy Caulfielda + Płaszcz Zręczności
- Koszt: 3150 szt. złota ⇒ 2900 szt. złota
- Obrażenia od ataku: 65 pkt. ⇒ 60 pkt.
- Przyspieszenie umiejętności: 20 jedn. ⇒ 15 jedn.
Kolekcjoner
- Przepis: K.W. Miecz + Ząbkowany Sztylet + Płaszcz Zręczności ⇒ Kilof + Ząbkowany Sztylet + Płaszcz Zręczności
- Koszt: 3400 szt. złota ⇒ 2950 szt. złota
- Obrażenia od ataku: 60 pkt. ⇒ 50 pkt.
Kosa Statikka
- Prędkość ataku: 40% ⇒ 35%
Nieokiełznane Strzały Yun Tal
- Przepis: K.W. Miecz + Ząbkowany Sztylet + Płaszcz Zręczności ⇒ Kilof + Kołczan Południa
- Koszt: 3200 szt. złota ⇒ 2950 szt. złota
- Obrażenia od ataku: 65 pkt. ⇒ 60 pkt.
- Obrażenia Ząbkowanego Ostrza: 70 pkt. ⇒ 60 pkt.
Przedmioty
Popioły Przeznaczenia
Udręka Liandry’ego jest w tym patchu tak silna, że pokonuje inne opcje, więc musimy zmniejszyć jej moc. Więcej kontekstu znajdziecie poniżej, ale zmniejszamy moc Popiołów Przeznaczenia, by osiągnąć cel, jakim jest osłabienie Udręki Liandry’ego.
- Obrażenia na sekundę zadawane potworom: 25 pkt. ⇒ 20 pkt.
Udręka Liandry’ego
Dżunglerzy korzystający z tego przedmiotu w ostatnim patchu zyskali bardzo dużo. Ogółem przedmiot jest tak silny w rękach bohaterów, którzy go używają, że tak naprawdę nie mają wyboru i muszą go kupić. Nadal pragniemy, aby Udręka Liandry’ego była skuteczna w rękach tych bohaterów, ale nie powinna im uniemożliwiać kupna innych przedmiotów.
- Limit obrażeń na sekundę zadawanych potworom: 50 pkt. ⇒ 40 pkt.
Towarzysz Luden
Chcemy ograniczyć obrażenia eksplozywne ze źródeł, które nie wymagają wielu poświęceń. Biorąc pod uwagę łatwość, z jaką Towarzysz Luden może nałożyć swoje obrażenia w porównaniu do Przepływu Burzy czy Zmory Licza, maksymalne obrażenia przeciwko pojedynczym celom Towarzysza Luden są zdecydowanie za wysokie. Pomimo tego przedmiot jest ogółem dobrze wyważony. Nieco mieszamy w jego statystykach. Przedmiot będzie słabszy przeciwko odizolowanym celom, ale będzie zadawać więcej obrażeń we wszystkich innych sytuacjach.
- Obrażenia Ognia: 60 pkt. (+4% mocy umiejętności) ⇒ 75 pkt. (+5% mocy umiejętności)
- Powtarzalne obrażenia Ognia: 50% obrażeń początkowych ⇒ 20% obrażeń początkowych
- Maksymalne obrażenia przeciwko pojedynczym celom: 210 pkt. (+14% mocy umiejętności) ⇒ 150 pkt. (+10% mocy umiejętności)
Przepływ Burzy
Przepływ Burzy bardzo dużo zyskał w ostatnim patchu i przyćmił pozostałe przedmioty. Okazuje się, że jest lepszy od Płomienia Cienia i wielu magów nie chce korzystać z innych przedmiotów. Osłabiamy Przepływ Burzy, aby inne opcje z mocą umiejętności miały szansę na zejście z półek sklepowych.
- Moc umiejętności: 95 pkt. ⇒ 90 pkt.
- Obrażenia Nawałnicy: 150 pkt. (+15% mocy umiejętności) ⇒ 125 pkt. (+10% mocy umiejętności)
Kolczasta Kolczuga
Kolczasta Kolczuga została bardzo wzmocniona w patchu i obecnie jest najczęściej kupowanym przedmiotem z pancerzem w grze. W grze są inne bardzo dobre i niedoceniane przedmioty zapewniające pancerz, ale większość graczy jeszcze nie zdała sobie sprawy, jak dobra jest Nieskończona Rozpacz…
- Pancerz: 80 pkt. ⇒ 75 pkt.
- Obrażenia Kolców: 15 pkt. (+15% dodatkowego pancerza) ⇒ 20 pkt. (+10% dodatkowego pancerza)
Runy
DOSZLIFOWYWANIE RUN
Zaktualizowaliśmy większość run, aby polepszyć ich czytelność i wyświetlać najistotniejsze statystyki na panelu w grze oraz w zakładce run w podsumowaniu gry. Następujące runy otrzymały drobne aktualizacje:
- Mroczne Żniwa, Cios Poniżej Pasa, Smak Krwi, Niespodziewane Uderzenie, Przywołanie Aery, Ezoteryczna Kometa, Kula Nulifikacji, Poparzenie, Uścisk Nieumarłego, Reperkusje, Opiekun, Demolka, Przypływ Życia, Szkolenie Sprawnościowe, Kroczący po Wodzie, Całkowite Skupienie, Kościana Zbroja, Lodowcowe Ulepszenie, Bezwzględny Łowca, Superłowca, Pęd Fazowy, Zombi Totem, odłamek siły adaptacyjnej i odłamek przyspieszenia umiejętności.
Pęd Fazowy
Pęd Fazowy, technicznie rzecz biorąc, otrzymuje zmianę stylu rozgrywki w wyniku wykorzystania aktualnych praktyk rozdzielających bohaterów walczących na dystans i w zwarciu. W praktyce nie powinno to być zauważalne.
- Prędkość ruchu dla bohaterów walczących z dystansu: 15-40% (zależnie od poziomu) ⇒ 18,75-37,5% (zależnie od poziomu)
- Prędkość ruchu dla bohaterów walczących w zwarciu: 25-50% (zależnie od poziomu) (bez zmian)
Uścisk Nieumarłego
Uścisk Nieumarłego jest dominującą runą nawet wśród wojowników. Sprawiamy, że ponownie będzie się skupiać na umożliwianiu obrońcom i molochom wykorzystywania swoich puli zdrowia, a nie na umożliwianiu delikatnym bohaterom zwiększania wytrzymałości.
- Leczenie: 3 pkt. (+1,2% maksymalnego zdrowia) ⇒ 1,3% maksymalnego zdrowia (wyrównuje się przy 3000 pkt. maksymalnego zdrowia)
- Maksymalne zdrowie za każdy ładunek: 7/4 pkt. ⇒ 5 pkt. (w zwarciu) / 3 pkt. (na dystans)
Płaszcz Nimbu
Modyfikacja Płaszcza Nimbu, by zapewniał zanikającą prędkość ruchu, miała być neutralna pod względem mocy. Okazało się, że za bardzo osłabiliśmy runę, więc przywracamy jej nieco prędkości ruchu.
- Zanikająca dodatkowa prędkość ruchu: 12-35% (zależnie od czasu odnowienia czaru przywoływacza) ⇒ 14-40% (zależnie od czasu odnowienia czaru przywoływacza)
ARAM
Witajcie, gracze ARAM-u! Po zmianach z ostatniego patcha zauważyliśmy, że prowadzący (w szczególności ci, którzy polegają na przedmiotach skupiających się na trafieniach krytycznych) mają problemy. W tym patchu chcemy przywrócić im nieco mocy, a potem wprowadzimy kolejne zmiany, jeśli zajdzie taka potrzeba. Jeśli chodzi o zmiany przedmiotów, to (w końcu) osłabiamy Kosę Statikka. Dziękujemy za cierpliwość. Mamy nadzieję, że spotkamy was na Howling Abyss!
Wzmocnienia
- Gwen: zadawane obrażenia: 100% ⇒ 105%
- Miss Fortune: otrzymywane obrażenia: 110% ⇒ 105%
- Nami: otrzymywane leczenie: 90% ⇒ 100%
- Nilah: zadawane obrażenia: 95% ⇒ 100%
- Samira: zadawane obrażenia: 98% ⇒ 100%
- Senna: zadawane obrażenia: 94% ⇒ 97%
- Seraphine: zadawane obrażenia: 85% ⇒ 90%
- Smolder: otrzymywane obrażenia: 105% ⇒ 102%
- Zeri: otrzymywane obrażenia: 100% ⇒ 95%
Osłabienia
- Ahri: zadawane obrażenia: 100% ⇒ 97%, otrzymywane leczenie: 100% ⇒ 90%
- Leona: otrzymywane obrażenia: 100% ⇒ 105%, zadawane obrażenia: 90% ⇒ 95%
Przedmioty (tylko ARAM)
- Kosa Statikka: obrażenia zadawane bohaterom: 270 pkt. ⇒ 160 pkt.; dodano 3 sek. czasu odnowienia dla Rażenia Prądem.
- Przepływ Burzy: obrażenia Nawałnicy: 100 pkt. (+15% mocy umiejętności) ⇒ 125 pkt. (+10% mocy umiejętności); usunięto zmiany dotyczące ARAM-u.
- Rozdarte Niebo: leczenie: 120% podstawowych obrażeń od ataku (+4% brakującego zdrowia) ⇒ 100% podstawowych obrażeń od ataku (+6% brakującego zdrowia); usunięto zmiany dotyczące ARAM-u.
Superksięga Czarów
Od premiery Superksięgi Czarów w ostatnim patchu staramy się wychwycić wszelkie błędy i nieprawidłowe zachowanie alternatywnych superczarów przywoływacza, a także obserwujemy, jak zachowuje się system wymian. Zdecydowaliśmy się wprowadzić kilka zmian na podstawie tego, jak pierwszy patch wpłynął na rozgrywkę:
- Premia statystyk za wymienianie alternatywnych superczarów przywoływacza była zbyt duża, w szczególności w przypadku osiłków i obrońców. W mikropatchu wprowadziliśmy pierwszą serię usprawnień. Chcemy jednak rozróżnić statystyki, które zyskujecie za wymiany, i premię do statystyk, która jest przyznawana mniej agresywnym superumiejętnościom.
- Zmniejszono maksymalne skalowanie z poziomem dodatkowego pancerza za wymianę z 35 pkt. do 20 pkt.
- Zmniejszono maksymalne skalowanie z poziomem dodatkowej odporności na magię za wymianę z 35 pkt. do 20 pkt.
- Zmniejszono maksymalne skalowanie z poziomem dodatkowej siły adaptacyjnej za wymianę z 35 pkt. do 20 pkt.
Naprawione błędy i drobne zmiany
- Hwei miał problemy z alternatywnymi superczarami, więc dołącza do zabawy dość późno. Hwei został włączony w Superksiędze Czarów!
- Alternatywny superczar Xeratha teraz prawidłowo skaluje się z mocą umiejętności i obrażeniami od ataku.
- Bohaterowie umierający w wielowarstwowych Wymiarach Śmierci Mordekaisera teraz prawidłowo opuszczają Wymiar Śmierci.
- Pewni bohaterowie będą już mogli rzucać określone umiejętności po użyciu alternatywnego superczaru Aurory.
- Niektóre zaklęcia nie będą już anulowane, gdy zostaną rzucone podczas określonych alternatywnych superczarów.
- Duch Fizza nie jest już odwrócony w złym kierunku podczas rzucania alternatywnego superczaru Fizza.
- Czas odnowienia alternatywnego superczaru Luciana teraz prawidłowo skraca się z poziomami 11. i 16.
- Bohaterowie rzucający alternatywny superczar Smoldera nie będą już się tymczasowo nie renderować (nie będą niewidzialni).
- Ponowne łączenie podczas czasów ładowania interfejsu nie psuje już ikony alternatywnego superczaru i jego zachowania.
- Naprawiono wiele problemów z efektami wizualnymi i dźwiękowymi alternatywnych zaklęć.
- Alternatywny superczar Lissandry teraz prawidłowo zużywa amunicję przy rzuceniu.
Clash Mistrzostw 2024
Mistrzostwa się rozpoczęły! Tworzenie drużyn na pierwszy weekend Clashu Mistrzostw rozpocznie się 14 października, a rozgrywki odbędą się 19 i 20 października. Clash Mistrzostw odbywa się w formule 16-drużynowej drabinki zamiast standardowej 8-drużynowej drabinki. W związku z tym do zdobycia będzie dodatkowy poziom nagród w postaci kul i kapsuł w zależności od liczby zwycięstw i przegranych:
- Bilet podstawowy: 0 wygranych, 3 przegrane: dopalacz PD na 3 zwycięstwa, tajemnicza ikona, logo Clash
- Bilet podstawowy: 1 wygrana, 3 przegrane: tajemnicza emotka, skórka totemu za 640 RP, logo Clash
- Bilet podstawowy: 2 wygrane, 2 przegrane: skórka totemu za 640 RP, odłamek skórki za 975 RP, tajemnicza ikona, tajemnicza emotka, logo Clash, bilet podstawowy
- Bilet podstawowy: 3 wygrane, 1 przegrana: skórka totemu za 640 RP, odłamek skórki za 975 RP, odłamek skórki za 1350 RP, tajemnicza ikona, tajemnicza emotka, ikona Chibi, logo Clash, bilet podstawowy
- Bilet podstawowy: [TYLKO Clash Mistrzostw] 4 wygrane: skórka totemu za 640 RP, odłamek skórki za 975 RP, odłamek skórki za 1350 RP, tajemnicza ikona, tajemnicza emotka, ikona Chibi, logo Clash, bilet podstawowy, Kula Mistrzostw
- Bilet ulepszony: 0 wygranych, 3 przegrane: bilet podstawowy, 500 PE, odłamek skórki za 750 RP, logo
- Bilet ulepszony: 1 wygrana, 3 przegrane: bilet podstawowy, 500 PE, odłamek skórki za 750 RP, odłamek skórki za 975 RP, odłamek skórki za 1350 RP, logo
- Bilet ulepszony: 2 wygrane, 2 przegrane: bilet podstawowy, 750 PE, odłamek skórki za 750 RP, odłamek skórki za 975 RP, odłamek skórki za 1350 RP, odłamek skórki za 1820 RP, logo
- Bilet ulepszony: 3 wygrane, 1 przegrana: bilet podstawowy, 750 PE, odłamek skórki za 750 RP, odłamek skórki za 975 RP, odłamek skórki za 1350 RP, odłamek skórki za 1820 RP, ikona Chibi, 10 ME, skórka za 1350 RP, logo
- Bilet ulepszony: [TYLKO Clash Mistrzostw] 4 wygrane: bilet podstawowy, 750 PE, odłamek skórki za 750 RP, odłamek skórki za 975 RP, odłamek skórki za 1350 RP, odłamek skórki za 1820 RP, ikona Chibi, 10 ME, skórka za 1350 RP, logo, Kula Mistrzostw
Naprawione błędy
- Naprawiliśmy problem z konfiguracją, przez który zapewniliśmy graczom nieco więcej postępów w wyzwaniach 3. splitu. Gracze, na których to wpłynęło, mogą zauważyć, że postępy ich sezonowego wyzwania 3. splitu przez jakiś czas będą stały w miejscu. Będzie tak aż do chwili, gdy przekroczą próg dodatkowych, błędnie przyznanych postępów.
Rotacja mitycznego sklepu
Aby uczcić nowy wygląd Teemo, dodajemy go do sklepu w tej rotacji! Podobnie postąpiliśmy w przypadku Lee Sina Zwiastuna Nocy (Prestiżowego), gdy wprowadziliśmy jego aktualizację na początku tego roku. I tak znajdował się w harmonogramie na patch 14.20, więc postanowiliśmy wam dać ponowną szansę na zakup skórki.
Już dostępne
- Miss Fortune Złamanego Przymierza (Prestiżowa)
- Duchowy Wojownik Shaco (Prestiżowy)
- Riven Walecznego Miecza (Prestiżowa)
- Teemo Duchowego Rozkwitu (Prestiżowy)
- Lee Sin Zwiastun Nocy (Prestiżowy)
- Jinx z Oddziału Anima (Prestiżowa)
Opuszczają mityczny sklep
- Czarodziejka Gwiazd Soraka (Prestiżowa)
- Talon w Samo Południe (Prestiżowy)
- Obsydianowy Smok Sett (Prestiżowy)
- Akali z K/DA (Prestiżowa)
- T1 Jayce (Prestiżowy)
Naprawione błędy i drobne zmiany
- Naprawiono błąd, w wyniku którego pająki Elise były wykańczane atakami i umiejętnościami potężnych potworów. Biedne pajączki.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Viego tracił zdrowie, gdy przejmował bohatera podczas posiadania ciastka.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Pyke tracił zdrowie po użyciu ciastka.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego W Elise nie namierzało priorytetowo wrogich bohaterów.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego pociski Zabójczego Tempa niszczyły tarcze magii.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego różne wzmocnienia i efekty zaliczały się na poczet ładunków Włóczni Shojin.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego spamowanie klikaniem, by zakolejkować przedmioty, doprowadzało do kupna zduplikowanych składników.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Q i E Ryze’a zadawały obrażenia po zniszczeniu tarczy magii.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Kosa Statikka trafiała wszystkie jednostki, jeśli użytkownik był w stanie berserka.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego dodatkowe obrażenia zadawane przez Zabójcze Tempo aktywowały się wielokrotnie na głównym celu Q Shyvany podczas trafiania wielu bohaterów w Postaci Smoka.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Zabójcze Tempo nie otrzymywało ładunków podczas atakowania klonów bohaterów.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Sion w pełni ładował swoje Q po odrodzeniu.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego W Viego było rzucane automatycznie po rzuceniu jego R podczas przejęcia.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Nieokiełznane Strzały Yun Tal nie nakładały krwawienia w prawidłowy sposób na dodatkowy atak podstawowy umiejętności biernej Akshana.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego czas odnowienia E Janny był skracany przez ataki podstawowe wzmocnione Czerwonym Wzmocnieniem.
Nadchodzące skórki i Barwy
W tym patchu pojawią się następujące skórki:
Fan Muzyki Gragas, Cosplayerka Neeko i Fan Esportu Trundle
Yasuo Zwiastun Nocy (Geneza)
Rocznicowa Sivir (poprzez misje)
W tym patchu pojawią się następujące Barwy: