Opis Patcha 14.22 w League of Legends
Szczegóły zmian i nowości na patch 14.22 w LoLu.
Czas na patch 14.22! W tym patchu wprowadzamy wyjątkową aktualizację ARAM-u – Most Postępu! Udajcie się na most i walczcie u boku stworów i wież w stylu Arcane! Mamy nadzieję, że spodoba wam się to, co przygotowaliśmy. Na Summoner’s Rift pojawi się również Ambessa Matriarchini Wojny! W tym patchu wprowadzamy kilka aktualizacji systemowych. Największa dotyczy stworów alei środkowej i bocznych. Czas spotkania fal stworów będzie się coraz bardziej desynchronizował wraz z upływem czasu gry. Umożliwi to środkowym wędrowanie i gankowanie bocznych alei, gdy są one wciąż zajęte czyszczeniem fal. Wprowadzamy drobne zmiany przedmiotów zabójców z obrażeniami od ataku, aby lepiej spełniały swoją funkcję. Modyfikujemy również Kosę Statikka i Nieokiełznane Strzały Yun Tal, aby spełniały konkretną, unikalną rolę jako przedmioty pierwszego gniazda dla prowadzących i oferowały efekty, które zostaną docenione przez ich użytkowników. Wprowadzamy także drobną aktualizację Warwicka. Modernizujemy jego umiejętności i zwiększamy rozmiar, aby odpowiadał wymiarom kanonicznym. Oprócz tego wprowadzamy inne pomniejsze zmiany wyważenia dotyczące bohaterów, którzy najbardziej odstają od reszty.
Patch w skrócie
Ambessa
Wszystkie wasze pomyłki są odzwierciedleniem mojego przywództwa. Pamiętajcie o tym.
Reklama
Ambessa Matriarchini Wojny zacznie doskakiwać, doskakiwać i… doskakiwać po Summoner’s Rift już 6 listopada 2024 r. o godz. 20:00 CET!
- Ambessa ― umiejętności w skrócie znajdziecie tutaj!
- Historię bohaterki Ambessy znajdziecie tutaj!
Wielu z was spodobało się granie Teemo z jego motywem muzycznym podczas premierowego patcha. Chcemy spróbować tego samego z Ambessą! Dlatego w patchu 14.22, aby uczcić premierę Ambessy, będziecie mogli zagrać bohaterką w akompaniamencie adaptowanej wersji „Blood, Sweat & Tears”, która będzie towarzyszyć pojawieniu się. Mamy nadzieję, że spodoba wam się ten nowy sposób na świętowanie dodania nowych lub zaktualizowanych bohaterów!
Zmiany systemowe
Śledzenie nagród
Nagrody nie pojawiają się na tablicy wyników tak często, jak powinny. Naprawiliśmy to.
- Nagrody pojawiają się teraz na tablicy wyników, gdy będą warte 100 szt. złota (wcześniej 150 szt. złota).
Stwory w bocznych alejach
W zeszłym roku wprowadziliśmy zmiany, po których fale stworów w alei środkowej i alejach bocznych spotykały się w tym samym momencie. Dzięki temu środkowi mogli wyczyścić fale, a następnie wędrować. W tym czasie gracze z bocznych alei najprawdopodobniej również wyczyścili już swoje fale. Częściowo cofamy tę zmianę. Teraz fale nadal będą się spotykać w tym samym czasie we wczesnej fazie gry, ale z upływem czasu gry fale będą się desynchronizować, co da środkowym więcej czasu na wędrowanie do bocznych alei i kreowanie zagrywek. Zmniejszamy tę premię wraz z czasem gry, aby we wczesnej fazie gry aleje nadal były dość bezpieczne, a wędrówki po osiągnięciu 6. poziomu – łatwiejsze.
- Premia do prędkości ruchu stworów w bocznych alejach: Stwory zyskują zanikającą premię do prędkości ruchu: 120 jedn. prędkości ruchu przez pierwsze 14 min ⇒ 120-0 jedn. prędkości ruchu skalującej się z czasem gry przez pierwsze 14 min
Bohaterowie
Aatrox
R: zmniejszone obrażenia.
Aatrox jest jednym z najlepszych górnych na niskich MMR. Gracze odkryli nową taktykę z Włócznią Shojin, dzięki której bohater jest jeszcze lepszy, więc pora go osłabić. Nieco zmniejszamy jego moc w późnej fazie gry, wpływając tym samym głównie na niskie MMR, w których radzi sobie zbyt dobrze.
R – Zagłada Świata
- Całkowite obrażenia od ataku: 20/32,5/45% ⇒ 20/30/40%
Anivia
Zmniejszony przyrost pancerza. E: zmniejszone obrażenia.
Anivia skaluje się całkiem dobrze dzięki zasięgowi i bezpieczeństwu zapewnianemu przez umiejętność bierną w alei. Uważamy, że jest to odpowiednio wyważone, gdyż nie ma zbyt dużego wpływu na rozgrywkę. Jednak jej obrażenia i wytrzymałość w późnej fazie gry powinny zostać osłabione ze względu na dobre skalowanie.
Podstawowe statystyki
- Przyrost pancerza: 4,9 pkt. ⇒ 4,5 pkt.
E – Odmrożenie
- Obrażenia: 50/75/100/125/150 pkt. (+60% mocy umiejętności) ⇒ 50/75/100/125/150 pkt. (+55% mocy umiejętności)
Blitzcrank
E: zwiększone obrażenia.
Blitzcrank jest teraz w bardzo smutnej sytuacji, więc go wzmacniamy. Zwiększamy jego obrażenia, aby stwarzał większe zagrożenie. Rekompensujemy w ten sposób ogólne zmniejszenie obrażeń w patchu 14.19.
E – Pięść Mocy
- Obrażenia: 180% całkowitych obrażeń od ataku (+25% mocy umiejętności) ⇒ 200% całkowitych obrażeń od ataku (+25% mocy umiejętności)
Briar
Zwiększone podstawowe zdrowie.
Briar była jedną z bohaterek, na którą ostatnie osłabienie Ostrza Zniszczonego Króla wywarło największy wpływ. Podoba nam się obecny stan przedmiotu, więc pora zmodyfikować bohaterów, którzy z niego korzystają. Briar zasługuje na odrobinę wsparcia, w związku z czym zwiększamy jej wytrzymałość, by mogła przetrwać stan berserka. Chcemy wywrzeć dysproporcjonalny wpływ na jej wczesną fazę gry, a tym samym wyższe MMR, na których radzi sobie znacznie słabiej.
Podstawowe statystyki
- Podstawowe zdrowie: 590 pkt. ⇒ 625 pkt.
Corki
Zmniejszony przyrost obrażeń od ataku i many.
Corki przeleciał wysoko nad „skutecznością” i wylądował na „przepakowaniu”. Jesteśmy niezwykle zadowoleni, że bohater odzyskał popularność w dolnej alei. Chcemy, aby nie uległa ona zmniejszeniu, ale bohater nie może być zbyt silny. Osłabiamy przyrosty statystyk i pulę many, aby zwiększyć przepaść między środkową aleją, w której często kupuje Manamune, a dolną aleją, w której spamowanie umiejętnościami, by naciskać w alei, nie jest aż tak ważne.
Podstawowe statystyki
- Przyrost obrażeń od ataku: 2,5 pkt. ⇒ 2 pkt.
- Przyrost many: 54 pkt. ⇒ 40 pkt.
Fizz
Q i W: zwiększone obrażenia.
Fizz stawał się coraz mniej groźny ze względu na osłabienia współczynników na początku tego roku oraz osłabienia przedmiotów w patchu 14.19 i 14.21. Chcemy sprawić, by stanowił wyższe zagrożenie, nagradzając agresywne korzystanie z Q i wzmacniając nieco efekt użycia W.
Q – Cios Jeżowca
- Obrażenia: 10/25/40/55/70 pkt. (+45% mocy umiejętności) ⇒ 10/25/40/55/70 pkt. (+55% mocy umiejętności)
W – Trójząb
- Obrażenia od użycia: 50/70/90/110/130 pkt. (+40% mocy umiejętności) ⇒ 50/70/90/110/130 pkt. (+45% mocy umiejętności)
Illaoi
Zmniejszone podstawowe obrażenia od ataku i przyrost many.
Illaoi ostatnio radzi sobie zbyt dobrze, w szczególności na niższych MMR. Osłabiamy obrażenia zadawane przez bohaterkę we wczesnej fazie gry oraz swobodę rozgrywki w późnej fazie, aby jej wrogowie mieli większe szanse na zwycięstwo.
Podstawowe statystyki
- Obrażenia od ataku: 68 pkt. ⇒ 65 pkt.
- Przyrost many: 60 pkt. ⇒ 50 pkt.
Irelia
Umiejętność bierna: czas trwania odświeża się po użyciu na budowlach i zadaje im połowę obrażeń.
Wprowadzamy drobne wzmocnienie Irelii, które polepszy jakość rozgrywki. Pozwalamy jej zachować ładunki umiejętności biernej podczas trafiania budowli. Co więcej, budowle będą teraz otrzymywać część obrażeń. Spodziewamy się, ze zmiana ta nie wpłynie zbytnio na moc bohaterki, ale znacznie polepszy odczucia z gry dla jej użytkowników. Irelia nadal powinna być słabsza niż większość pozostałych bohaterów w jej klasie, ale liczymy na to, że przeprowadzanie dywersji będzie znacznie przyjemniejsze i pozwoli graczom na wykorzystanie przewagi, jaką bohaterka zdobywa w alei.
Umiejętność bierna – Ioniański Zapał
- NOWOŚĆ: Ładunki odświeżają się teraz po zaatakowaniu budowli.
- NOWOŚĆ: Budowle otrzymują teraz 50% obrażeń.
Jax
R: wydłużony czas odnowienia i zmniejszone obrażenia.
Jax radzi sobie nieco lepiej, niż powinien. Jesteśmy zadowoleni z jego zwiększonej wytrzymałości i obrażeń ciągłych, ale musimy osłabić jego obrażenia eksplozywne, by położyć większy nacisk na dłuższe walki.
R – Mistrz Broni
- Czas odnowienia: 100/90/80 sek. ⇒ 110/100/90 sek.
- Obrażenia: 150/250/350 pkt. (+100% mocy umiejętności) ⇒ 100/175/250 pkt. (+100% mocy umiejętności)
Katarina
E i R: skrócone czasy odnowienia na niższych poziomach.
Katarina mocno straciła po osłabieniu stałego przebicia magii Obuwia Maga. Obecnie bohaterka jest dość słaba, więc przywracamy jej nieco mocy. Chcemy dać jej więcej okazji do zadawania wrogom obrażeń bez zwiększania krótkotrwałych obrażeń eksplozywnych, które są obecnie wystarczająco wysokie.
E – Shunpo
- Czas odnowienia: 14/12,5/11/9,5/8 sek. ⇒ 12/11/10/9/8 sek.
R – Lotos Śmierci
- Czas odnowienia: 90/60/45 sek. ⇒ 75/60/45 sek.
Kayle
Umiejętność bierna: zwiększona prędkość ataku.
Biorąc pod uwagę, że Kayle jest dość prosta do gry i ma mało kontroli nad własnym poziomem mocy, radzi ona sobie gorzej, niż powinna, i przegrywa z niemal każdym przeciwnikiem w alei. Chcemy zwiększyć jej maksymalny poziom mocy, by upewnić się, że bohaterka ma własne, unikalne atuty. Dążymy również do tego, by wybór trudnej fazy gry w alei przynosił później jakieś korzyści.
Umiejętność bierna – Boskie Wywyższenie
- Prędkość ataku za każdy ładunek: 6% (+0,5% za każde 100 pkt. mocy umiejętności) ⇒ 6% (+1% za każde 100 pkt. mocy umiejętności)
- Maksymalna prędkość ataku: 30% (+2,5% za każde 100 pkt. mocy umiejętności) ⇒ 30% (+5% za każde 100 pkt. mocy umiejętności)
K’Sante
Q: zmniejszone obrażenia. E: zwiększona prędkość doskoku.
Wczesna faza gry K’Santego jest zbyt silna, więc ją osłabiamy. Ponadto bardzo łatwo utrzymywać go na dystans, gdy aktywne jest Na Całego. Ostrożnie podchodzimy do usunięcia możliwości kontrowania, które zostały wprowadzone po ostatniej przeróbce. Wprowadzamy więc drobne usprawnienie szybkości jego doskoku.
Q – Uderzenie Ntofo
- Obrażenia: 80/110/140/170/200 pkt. (+40% dodatkowego pancerza i odporności na magię) ⇒ 70/100/130/160/190 pkt. (+40% dodatkowego pancerza i odporności na magię)
E – Praca Nóg
- Prędkość doskoku Na Całego: 950 jedn. + prędkość ruchu ⇒ 1250 jedn. + prędkość ruchu
Lillia
Zmniejszony przyrost pancerza. Umiejętność bierna: zmniejszone leczenie rozłożone w czasie.
Lillia nadal hasa po dżungli niczym królowa, więc ponownie ją osłabiamy, aby jej poziom mocy był odpowiednio wyważony. Zmniejszamy jej gwarantowaną wytrzymałość w późnej fazie gry, aby wrogowie byli w stanie ją zabić.
Podstawowe statystyki
- Przyrost pancerza: 5,2 pkt. ⇒ 4,5 pkt.
Umiejętność bierna – Wypełniony Snami Kostur
- Leczenie z potworów z upływem czasu: 39-54 pkt. (zależnie od poziomu) (+15% mocy umiejętności) ⇒ 39 pkt. (+15% mocy umiejętności)
Maokai
Zwiększona podstawowa prędkość ruchu i zdrowie. E: przeróbka prędkości ruchu Sadzonek.
Maokai jest obecnie nieco za słaby, więc wzmacniamy go w roli dżunglera i wspierającego, jednocześnie nie zwiększając za bardzo jego mocy w górnej alei, w której jest odpowiednio wyważony. Zwiększamy jego prędkość ruchu oraz wytrzymałość we wczesnej fazie gry. Chcemy również usprawnić pewien aspekt związany z Sadzonkami, przez który bohater musiał jak najszybciej kupić buty, by je przyspieszyć.
Podstawowe statystyki
- Prędkość ruchu: 330 jedn. ⇒ 335 jedn.
- Podstawowe zdrowie: 635 pkt. ⇒ 665 pkt.
E – Rzut Sadzonką
- Prędkość ruchu Sadzonki: 400/425/445/460 jedn. (zależnie od butów) ⇒ 400-460 jedn. (skalowanie liniowe na poziomach 1-13)
Mordekaiser
E: zmniejszone obrażenia.
Mordekaiser dominuje na niższych MMR, dlatego zmniejszamy jego obrażenia. Lepsi gracze sprawniej unikają jego E, więc zmniejszenie jego obrażeń ma na celu osłabienie bohatera tam, gdzie radzi sobie najlepiej.
E – Śmiertelny Uścisk
- Obrażenia: 70/85/100/115/130 pkt. (+60% mocy umiejętności) ⇒ 60/75/90/105/120 pkt. (+40% mocy umiejętności)
Poppy
Zmniejszone podstawowe obrażenia od ataku. Zwiększona podstawowa prędkość ataku.
Kilka patchów temu osłabiliśmy Poppy w roli wspierającej. Obecnie znowu jest jednym z najlepszych wyborów w tej roli, więc ponownie ją osłabiamy. Zmniejszamy podstawowe obrażenia od ataku bohaterki, które współgrają z Nawałnicą Mieczy, Krwawą Pieśnią i Pancerzem Umrzyka (wszystkie narzędzia, z których często korzysta w roli wspierającej). Rekompensujemy zmiany, zwiększając jej prędkość ataku, aby zrównoważyć jej obrażenia ciągłe w górnej alei i w dżungli.
Podstawowe statystyki
- Obrażenia od ataku: 64 pkt. ⇒ 60 pkt.
- Prędkość ataku na 1. poziomie: 0,625 jedn. ⇒ 0,658 jedn.
Rumble
Zwiększone podstawowe zdrowie.
Obrażenia zadawane przez Rumble’a we wczesnej fazie gry zostały już kilka razy osłabione. Obecnie bohater radzi sobie w alei zbyt słabo. Zamiast wycofania poprzednich osłabień obrażeń chcemy wzmocnić jego podstawową przeżywalność, gdyż jego faza gry w alei nie jest tak bardzo opresyjna.
Podstawowe statystyki
- Podstawowe zdrowie: 625 pkt. ⇒ 655 pkt.
Seraphine
Q: zmniejszone obrażenia.
Seraphine jest nieco zbyt silna w dolnej alei, więc osłabiamy ją w taki sposób, aby wywrzeć największy wpływ na jej zestawy dla prowadzącej z mocą umiejętności. Jednocześnie pozostawiamy jej rolę wspierającej bez zmian.
Q ― Wysoka Nuta
- Obrażenia: 60/85/110/135/160 pkt. (+60% mocy umiejętności) ⇒ 60/85/110/135/160 pkt. (+50% mocy umiejętności)
Shen
Umiejętność bierna: wydłużony czas odnowienia i zwiększony zwrot czasu odnowienia. R: zmniejszona wytrzymałość tarczy.
Shen mocno skorzystał na ostatnich zmianach przedmiotów i zmniejszeniu wartości złota. Obecnie bohater jest za silny. Chcemy zachować jego zdolności w zakresie kontroli tłumu i starć 1 na 1, a także jego wytrzymałość w późnej fazie gry. Zmniejszamy jego moc w takich obszarach, które nie będą miały aż tak dużego wpływu na graczy.
Umiejętność bierna – Bariera Ki
- Czas odnowienia: 10 sek. ⇒ 11 sek.
- Zwrot czasu odnowienia: 4-7,5 sek. (zależnie od poziomu) ⇒ 4-8 sek. (zależnie od poziomu)
R – Wsparcie
- Wytrzymałość tarczy: 130/290/450 pkt. (+16% dodatkowego zdrowia) ⇒ 120/220/320 pkt. (+15% dodatkowego zdrowia)
- Maksymalna wytrzymałość tarczy: 208/464/720 pkt. (+25,6% dodatkowego zdrowia) ⇒ 192/352/512 pkt. (+24% dodatkowego zdrowia)
Swain
Zwiększona odporność na magię. Q: zwiększone obrażenia. E: skrócony czas odnowienia na niższych poziomach. R: zwiększone leczenie.
Wprowadziliśmy aktualizację Swaina, po której jest on nieco słaby. Jesteśmy jednak zadowoleni z tego, jak wypada jego nowy zestaw umiejętności. Możemy sobie teraz pozwolić na wzmocnienie bohatera. Zwiększamy jego zdolności w roli wytrzymałego środkowego i zwiększamy potencjał jego podstawowych zaklęć.
Podstawowe statystyki
- Odporność na magię: 30 pkt. ⇒ 31 pkt.
- Przyrost odporności na magię: 1,3 pkt. ⇒ 1,55 pkt.
Q – Ręka Śmierci
- Obrażenia: 60/85/110/135/160 pkt. (+45% mocy umiejętności) ⇒ 60/90/120/150/180 pkt. (+45% mocy umiejętności)
- Maksymalne obrażenia: 120/170/220/270/320 pkt. (+90% mocy umiejętności) ⇒ 120/180/240/300/360 pkt. (+90% mocy umiejętności)
E – Nigdyruch
- Czas odnowienia: 14/13/12/11/10 sek. ⇒ 12/11,5/11/10,5/10 sek.
R – Demoniczne Wzejście
- Leczenie na sekundę: 15/30/45 pkt. (+5% mocy umiejętności) (+1,25% dodatkowego zdrowia) ⇒ 15/30/45 pkt. (+5% mocy umiejętności) (+1,5% dodatkowego zdrowia)
Sylas
Zmniejszony przyrost zdrowia.
Sylas kupuje teraz więcej przedmiotów ze zdrowiem, co nas zadowala. Jest jednak zbyt silny. Zmniejszamy przyrost zdrowia bohatera, aby stał się podatniejszy i aby jeszcze bardziej zachęcić go do kupowania przedmiotów ze zdrowiem.
Podstawowe statystyki
- Przyrost zdrowia: 129 pkt. ⇒ 122 pkt.
Syndra
W: zmniejszone obrażenia.
Syndra zbyt dobrze radzi sobie w środkowej alei. Gdy zaczyna się skalować, zadaje zbyt duże obrażenia, których ciężko jest uniknąć. Zmniejszamy jej obrażenia eksplozywne (poza superumiejętnością), gdyż bohaterka często nie potrzebuje R do zadawania sporych obrażeń. Przez to może trzymać się z tyłu, co utrudnia wrogom kontrowanie.
W – Siła Woli
- Obrażenia: 70/110/150/190/230 pkt. (+70% mocy umiejętności) ⇒ 70/105/140/175/210 pkt. (+65% mocy umiejętności)
Udyr
R: zmniejszone obrażenia.
Zestawy skupiające się na rozwijaniu w pierwszej kolejności Q Udyra radzą sobie całkiem dobrze, natomiast te polegające na rozwijaniu w pierwszej kolejności R są ostatnio zbyt silne. Bohater stracił nieco mocy po osłabieniach Popiołów Przeznaczenia, ale korzysta z Pancerza Umrzyka i ostatnich zmian, po których rozgrywka jest bardziej zorientowana na metodyczną walkę. W tym patchu osłabiamy obrażenia zadawane przez jego R w przypadku zestawów przedmiotów dla obrońców. Bohater jest zbyt groźny, gdy rozwija R w pierwszej kolejności i kupuje przedmioty dla obrońców.
R – Skrzydlata Burza
- Obrażenia: 80/170/260/350/440 pkt. (+140% mocy umiejętności) ⇒ 80/150/220/290/360 pkt. (+140% mocy umiejętności)
- Wzmocnione obrażenia: 8-16% (skalowanie z poziomem) maksymalnego zdrowia ⇒ 8-14% (skalowanie z poziomem) maksymalnego zdrowia
- Próg przeciwko potworom: 60 pkt. (+400% mocy umiejętności) (+800% dodatkowych obrażeń od ataku) ⇒ 80-400 pkt. (skalowanie z poziomem)
Varus
W: zwiększone obrażenia.
Varus jest kolejnym przegranym po osłabieniach Ostrza Zniszczonego Króla w ostatnim patchu i chcemy go nieco wzmocnić. Nadal wolimy, żeby częściej skupiał się na efektach przy trafieniu niż na destrukcji, więc modyfikujemy jego obrażenia ciągłe.
W – Kołczan Rozkładu
- Obrażenia przy trafieniu: 5/10/15/20/25 pkt. ⇒ 8/13/18/23/28 pkt.
Vayne
R: zwiększone obrażenia.
Vayne była odpowiednio wyważona, ale bardzo jej się dostało po osłabieniach Ostrza Zniszczonego Króla wprowadzonych w patchu 14.21. Chcemy przywrócić bohaterce nieco mocy w taki sposób, aby nie wpłynęło to na jej wczesną fazę gry w alei. Zwiększamy zagrożenie, jakie będzie stanowić jej R podczas rozgrywki.
R – Godzina Sądu
- Dodatkowe obrażenia od ataku: 25/40/55 pkt. ⇒ 35/50/65 pkt.
Vel’Koz
E i R: skrócone czasy odnowienia na niższych poziomach.
Vel’Koz jest w nieco słabym położeniu, dlatego go wzmacniamy. Obecnie zadaje wysokie obrażenia jako wspierający i środkowy, ale ma słabości w innych obszarach. Zwiększamy więc dostępność jego umiejętności, gdyż czas odnowienia jego E jest dość długi ze względu na to, że rozwija je w ostatniej kolejności. R jest zaś dość istotne do zaklepywania zabójstw we wczesnej fazie gry.
E – Tektoniczne Rozerwanie
- Czas odnowienia: 16/15/14/13/12 sek. ⇒ 14/13,5/13/12,5/12 sek.
R – Promień Dezintegracji Istot Żywych
- Czas odnowienia: 120/100/80 sek. ⇒ 100/90/80 sek.
Vi
Umiejętność bierna: zwiększona wytrzymałość tarczy.
Vi radzi sobie nieco słabiej i nie wykonuje swych obowiązków w przedniej formacji tak dobrze, jak powinna. Zwiększamy jej wytrzymałość, wzmacniając Tarczę Przeciwuderzeniową, by nagrodzić bohaterkę za prowadzenie długotrwałych walk, gdyż może odświeżać umiejętność więcej niż raz.
Umiejętność bierna – Tarcza Przeciwuderzeniowa
- Wytrzymałość tarczy: 12% maksymalnego zdrowia ⇒ 14% maksymalnego zdrowia
Warwick
Sporo zmian.
Warwick otrzymuje w tym patchu nieco drobnych zmian! Oprócz tego, że stanie się większy i nieco bardziej przerażający, otrzyma kilka usprawnień, dzięki którym walka nim będzie znacznie płynniejsza. Co więcej, zmieniamy czas odnowienia na W, aby było łatwiejsze w użyciu jako narzędzie zwiadowcze.
Podstawowe statystyki
- Rozmiar modelu: Zwiększono o 15%.
W – Krwawe Łowy
- Koszt many: 70 pkt. ⇒ 55 pkt.
- Czas odnowienia: 100/85/70/55/40 sek. ⇒ 80/70/60/50/40 sek.
- Efekt bierny: Zaklęcia aktywują teraz prędkość ataku, gdy są użyte do zadawania obrażeń wrogom mającym poniżej 50% zdrowia. Prędkość ataku zapewniana przez ataki i zaklęcia teraz utrzymuje się pomiędzy atakami.
Premie z efektu biernego: 250% zwiększenia w przypadku wrogów poniżej 20% ⇒ 200% zwiększenia w przypadku wrogów poniżej 25%
- Skrócenie czasu odnowienia: Aktywuje się dwa razy szybciej, gdy nie trwa polowanie. ⇒ Zwraca 30%, jeśli nikt nie zostanie znaleziony efektem użycia.
- Usunięto blokadę efektu użycia: Nie blokuje już rzucania podczas walki z bohaterami.
E – Pierwotny Zew
- Blokada ataku podstawowego po drugim użyciu E: 0,5 sek. ⇒ 0,25 sek.
R – Bezkresna Niewola
- Promień trafienia 100 jedn. ⇒ 150 jedn.
- NOWOŚĆ Pazury z przodu: Teraz przyczepia się do bohaterów przed Warwickiem.
Wukong
Zwiększona podstawowa mana. W: skrócony czas odnowienia na niższych poziomach.
Wukong nie radzi sobie zbyt dobrze w alei górnej i w dżungli, więc go wzmacniamy. Najczęściej rozwija W w ostatniej kolejności, więc jego czas odnowienia jest bardzo wysoki w większości rozgrywek, co uważamy za niepotrzebne. Chcemy polepszyć jego zdolność do wymieniania ciosów w górnej alei oraz nawigację po dżungli, skracając czas odnowienia W we wczesnej fazie gry. Wzmacniamy również podstawową manę, aby mógł rzucać więcej zaklęć w górnej alei.
Podstawowe statystyki
- Mana: 300 pkt. ⇒ 330 pkt.
W – Wojowniczy Żartowniś
- Czas odnowienia: 22/20/18/16/14 sek. ⇒ 18/17/16/15/14
Przedmioty
Widmowe Ostrze Youmuu
Wprowadzamy zmiany Okazji i Widmowego Ostrza Youmuu, które na pierwszy rzut oka są neutralne, jeśli chodzi o poziom mocy. Gracze mogą jednak wybrać, który przedmiot chcą kupić. Skupienie się na Okazji będzie lepsze dla eksplozywnych zabójców, a Youmuu – dla graczy, którzy chcą wędrować. Spodziewamy się, że oba przedmioty odnajdą się w rękach różnorodnych zabójców i jak zwykle jesteśmy gotowi zmodyfikować przedmioty, które nie przydają się nikomu.
- Przepis: Ząbkowany Sztylet + Sterówka + Kilof + 150 szt. złota ⇒ Ząbkowany Sztylet + Sterówka + Długi Miecz + 675 szt. złota
- Obrażenia od ataku: 60 pkt. ⇒ 55 pkt.
- Prędkość ruchu: 0% ⇒ 4%
Okazja
Przeczytajcie zmiany Widmowego Ostrza Youmuu.
- Przepis: Ząbkowany Sztylet + Sterówka + 925 szt. złota ⇒ Ząbkowany Sztylet + Kilof + Długi Miecz + 475 szt. złota
- Obrażenia od ataku: 50 pkt. ⇒ 55 pkt.
- Prędkość ruchu: 4% ⇒ 0%
- Destrukcja Przygotowania: 10/6 pkt. ⇒ 11/7 pkt.
Kosa Statikka
Przerabiamy Kosę Statikka, aby rozwiązać pewne problemy z jej projektem. Przedmiot wymagał bardzo specyficznej optymalizacji, aby w pełni skorzystać z zapewnianych przez niego korzyści. Był przeznaczony do czyszczenia fal i można nim było przy okazji powoli zmniejszać zdrowie wrogich bohaterów. Potajemnie zapewniał spore obrażenia eksplozywne w walkach drużynowych, które trudno było docenić. Sprawiamy, by Kosa miała określone przypadki użycia. Nadal będzie dość tanim przedmiotem zwiększającym zdolność do czyszczenia fal.
- Łączny koszt: 2900 szt. złota ⇒ 2700 szt. złota
- Obrażenia od ataku: 50 pkt. ⇒ 45 pkt.
- Prędkość ataku: 40% ⇒ 30%
- Elektryczna Iskra: Przeróbka – Twoje pierwsze 3 ataki w ciągu 8 sek. wystrzeliwują łańcuch piorunów przy trafieniu, który trafia do 5 celów (wliczając cel ataku), zadając 60 pkt. obrażeń magicznych, zwiększonych do 85 pkt. w przypadku stworów i potworów (czas odnowienia: 25-10 sek. na poziomach 7-12).
- Rażenie Prądem: Przeróbka – Udział w zabójstwie resetuje czas odnowienia Elektrycznej Iskry.
Nieokiełznane Strzały Yun Tal
Przerabiamy Nieokiełznane Strzały Yun Tal na przedmiot zapewniający trafienia krytyczne przy atakach podstawowych, który świetnie sprawdzi się we wczesnej fazie gry. Obiecaliśmy to na początku roku po usunięciu jego obrażeń, które nie do końca były obrażeniami krytycznymi. Strzały powinny być kupowane w pierwszym gnieździe, ale jako element kompozycji dla prowadzących skupiającej się na obrażeniach krytycznych w późnej fazie gry są na początku słabsze niż pozostałe przedmioty tego rodzaju (Złodziej Esencji, Kolekcjoner). Stają się silniejsze dopiero po wyskalowaniu się pod kątem zadawanych obrażeń na sekundę w walkach drużynowych. Tak jak w przypadku każdego systemu, w którym wprowadzamy spore aktualizacje, będziemy przyglądać się, jak wpływają na korzystających z nich graczy, by upewnić się, że przedmiot odnajdzie się wśród opcji dla prowadzących skupiających się na obrażeniach krytycznych.
- Łączny koszt: 2950 szt. złota ⇒ 3000 szt. złota
- Przepis: Kilof + Kołczan Południa + 775 szt. złota ⇒ K.W. Miecz + Proca Zwiadowcy + Długi Miecz + 750 szt. złota
- Obrażenia od ataku: 60 pkt. ⇒ 50 pkt.
- Trafienie krytyczne: 25% ⇒ usunięto
- NOWOŚĆ Prędkość ataku: 25%
- Ząbkowane Ostrze: usunięto
- NOWOŚĆ Bierne – Trening Czyni Zabójcę: Przy ataku na stałe zyskujesz 0,2% szansy na trafienie krytyczne (maksymalnie 25%).
- NOWOŚĆ Bierne – Grad Ciosów: Przy atakowaniu wrogiego bohatera zyskujesz 30% prędkości ataku na 4 sek (40 sek. czasu odnowienia, skraca się o 1 sek. przy trafieniu i o 2 sek. przy trafieniu krytycznym).
Czary przywoływacza
Bariera
Kilka miesięcy zaktualizowaliśmy czary przywoływacza, aby Bariera znalazła swoje miejsce w dolnej alei. Nieco przesadziliśmy, przez co Bariera jest wybierana niemal zawsze, a pozostałe czary przywoływacza nie mają znaczenia. Nieco osłabiamy Barierę, aby w dolnej alei gracze wybierali też inne czary przywoływacza. Bohaterowie w dolnej alei będą również łatwiejsi do zabicia dla bohaterów eksplozywnych.
- Wytrzymałość tarczy: 120-480 pkt. (zależnie od poziomu) ⇒ 100-460 pkt. (zależnie od poziomu)
Porażenie
W zeszłym roku dodaliśmy margines błędu przy namierzaniu dla Porażenia, aby gracze byli w stanie użyć tego czaru na Smokach, nawet gdy wrodzy bohaterowie znajdują się blisko i nakładają się na Smoki. Następnie dodane zostały Czerwie Pustki, co oznacza, że użycie Porażenia nad zwłokami Czerwia często namierzy najbliższego Czerwia przy życiu. Zmarnowanie Porażenia w taki sposób jest przykre, więc ograniczamy margines błędu, aby Porażenie nie wyszukiwało potężnego potwora, dopóki ten nie znajdzie się blisko kursora myszy.
- Margines błędu przy namierzaniu potężnych potworów: 300 jedn. ⇒ 125 jedn.
ARAM – Most Postępu
Witamy na Moście Postępu. Tutaj ARAM spotyka Arcane! Wkroczcie na wciągającą, bogatą fabularnie mapę inspirowaną światem Arcane. Z nowymi efektami wizualnymi, zadaniami i modyfikacjami rozgrywki tryb ten pozwoli wam doświadczyć samego serca Piltover i Zaun jak nigdy wcześniej. Zbierzcie drużynę, eksplorujcie i wyruszcie na nową przygodę na Moście Postępu. DOBREJ ZABAWY I POWODZENIA!
- Zmodyfikowano szatę graficzną, by pasowała do Arcane
- Dodano niewielki tor na środku mostu, by zróżnicować rozgrywkę i dać bohaterom walczącym w zwarciu oraz zabójcom alternatywną strategię we wczesnej fazie gry. Dzięki temu będą mogli odnieść sukces tam, gdzie wcześniej im to nie wychodziło.
- Zmodyfikowano pozycję pakietów leczniczych, aby znajdowały się bliżej środka mostu.
- Dodano drobne wzmocnienia pakietów leczniczych w zależności od strony.
- Dodano obszar zwiększający prędkość, aby ułatwić podążanie za sojusznikami, którzy rzucają się do walki za pomocą Śnieżek.
- Dodano nagrody ekskluzywne dla stron za niszczenie inhibitorów.
- Dodano zarośla/bariery w bazie, aby obrona była nieco bardziej interesująca.
- Zadanie arcywroga: Sprawdźcie pięć unikalnych zadań arcywroga, które przygotowaliśmy. Ruszajcie do gry i odkryjcie czekające na was historie!
Wrażenia nowych graczy
Następujące zmiany zaczniemy wprowadzać w określonych regionach wraz z patchem 14.22 i będą one mieć wpływ tylko na tych „powracających graczy”, czyli konta, które nie rozegrały żadnych meczów PvP w ciągu ostatnich 6 miesięcy. W pierwszych kilku grach powracających graczy w trybie Mostu Postępu gracz może trafić do gry przeciwko drużynie botów. Boty te dostosują się do umiejętności gracza i powinny stopniowo ułatwić mu powrót do League of Legends. Gracze spotkają boty tylko przez kilka pierwszych meczów w kolejce Mostu Postępu po powrocie z przerwy trwającej co najmniej 6 miesięcy. Gracze NIE SPOTKAJĄ botów w żadnej innej kolejce. Regularnie grający w League nie zauważą żadnych zmian, chyba że dołączą do kolejki z nowym lub powracającym graczem. Podobnie jak w przypadku botów usprawniających doświadczenia dla nowych graczy, które zostały dodane do Szybkiej Gry w patchu 14.18, boty te mają ułatwić nowym i powracającym graczom ponowne zapoznanie się ze stale zmieniającą się rozgrywką League of Legends.
Rotacja mitycznego sklepu
Już dostępne
- Sona Nieśmiertelnej Podróży (Prestiżowa)
- Malphite Mrocznej Gwiazdy (Prestiżowy)
- Czarodziej Gwiazd Ekko (Prestiżowy)
- Renata Glasc La Ilusión (Prestiżowa)
Opuszczają mityczny sklep
- Miss Fortune Złamanego Przymierza (Prestiżowa)
- Duchowy Wojownik Shaco (Prestiżowy)
- Riven Walecznego Miecza (Prestiżowa)
- Teemo Duchowego Rozkwitu (Prestiżowy)
- Lee Sin Zwiastun Nocy (Prestiżowy)
- Jinx z Oddziału Anima (Prestiżowa)
Naprawione błędy i drobne zmiany
- Naprawiono błąd, w wyniku którego próba sklonowania Yasuo, który dopiero co się odrodził, przez Neeko prowadziła do zawieszenia się gry.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Kolosalna Hydra zużywała Nawałnicę Mieczy.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Q Naafiri nie zadawało obrażeń, jeśli bohaterka zginęła, zanim Q trafiło.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego przerwanie Q Kassadina nie było konsekwentne.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego obszar trafienia R Warwicka rozszerzał się za bohatera.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego zabicie Czerwia Pustki zapewniało ładunek Legendy: Przyspieszenia.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego pociski (np. strzały wież) czasami podążały za Ekko i nadal go trafiały po użyciu R i opuszczeniu ich zasięgu.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Q Ekko czasami nie nakładało spowolnienia.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego jednej z polecanych run Rengara brakowało drugorzędnego drzewka.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Zoe desynchronizowała się po użyciu Błysku.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego E Ekko czasami nie zużywało Nawałnicy Mieczy.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Herold był niewidzialny, jeśli pojawił się wewnątrz R Mordekaisera. (Przypis redakcji: że co?).
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Zoe nie była w stanie zyskiwać prędkości ruchu z Pieśni Bitewnej Shurelyi za pomocą swojego W.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego wzmocnione strzały E Akshana nie kierowały się taką samą logiką, jak standardowe strzały E.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego wszystkie umiejętności Udyra mogły aktywować Eksperymentalny Hexpierśnik i Zeke’a.
- Na Summoner’s Rift czasami losowo pojawiała się biała linia. Naprawiliśmy to.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Zoe nie mogła otrzymać Uwolnionej Teleportacji dla swojego W.
Nadchodzące skórki i Barwy
W tym patchu pojawią się następujące skórki:
Ambessa Wybrana przez Wilka
Swain Wybrany przez Wilka
Kindred Wybrani przez Wilka
Swain Wybrany przez Wilka (Prestiżowy)
Pantheon Wybrany przez Wilka
Katarina Wybrana przez Wilka
W tym patchu pojawią się następujące Barwy: