Reklama

Opis Patcha 14.6 w League of Legends

League of Legends

Reklama

Szczegóły zmian i nowości na patch 14.6 w LoLu.

Reklama


Zapraszamy wszystkich kowbojów i kowbojki – w patchu 14.6 wybiło Samo Południe!W tym tygodniu wprowadzamy proste modyfikacje. Zwiększamy moc skalujących się obrońców takich jak Cho’Gath i Sion, którzy nie dają za wygraną w górnej alei. Musimy ściągnąć wodze bohaterów, którzy nieco za bardzo się rozszaleli – mówimy o Smolderze i Karmie. Mamy również aktualizację dla Galio, dzięki której spełni swoje marzenia o byciu kolosalnym obrońcą w środkowej alei! Jeśli chodzi o wyposażenie, to rzucamy lasso ze wzmocnieniami dla strzelców opartych o trafienia krytyczne. Modyfikujemy też epickie przedmioty, by były nieco bardziej fair.Tylko nie spadnijcie z siodeł, bo to jeszcze nie koniec. Zganiamy kilka zmian wyważenia dla ARAM-u, modyfikujemy degradację PL i dajemy znać o zmianach powtórek za kulisami. Mamy też informację o wsparciu dla DirectX i ujawniamy nowe skórki W Samo Południe. Wskakujcie na siodła, pora rozpocząć patchowanie!Miejcie również baczenie na podejrzane rzeczy w Szybkiej Grze pod koniec miesiąca i dajcie znać, czy coś przykuło waszą uwagę.

Patch w skrócie

Kha’Zix Crystalis Indomitus, Evelynn w Samo Południe, Gragas w Samo Południe, Rell w Samo Południe, Yone w Samo Południe, Rozjemca Yone w Samo Południe i Evelynn w Samo Południe (Prestiżowa) będą dostępni 20 marca 2024 r. o godz. 20:00 CET.

W tym patchu powraca Jeden za Wszystkich, więc sprawdźcie ten pełen frajdy i chaosu tryb. Pamiętajcie, żeby zagrać pięcioma Yuumi! Jeden za Wszystkich powraca 20 marca 2024 r. o godz. 17:00 CET dla serwerów EUW, EUN, RU i TR. We wszystkich pozostałych regionach tryb będzie dostępny 3 godziny później – o 20:00 CET.

Reklama

Aktualizacja wsparcia DirectX

W ciągu kilku następnych patchów zrezygnujemy ze wsparcia dla DirectX 9 i wyłączymy możliwość korzystania z niego podczas gry w League of Legends i Teamfight Tactics. Aby utrzymać stabilność i wydajność naszych gier, musimy odejść od wsparcia starszego sprzętu czy oprogramowania, które nie są już w powszechnym użyciu przez naszych graczy. Jeśli ręcznie włączyliście opcję korzystania z DirectX 9, klient automatycznie ją wyłączy, gdy zakończymy wsparcie. Jeśli jednak korzystaliście z tej opcji ze względu na swój sprzęt, zalecamy rozważyć inne rozwiązania, zanim wprowadzimy tę zmianę, abyście mogli nadal grać bez przeszkód.

Zmiany w trybie rankingowym

Kontynuujemy nasze aktualizacje systemu PL. Ułatwiliśmy już awansowanie, więc pora na modyfikacje PL w przypadku degradacji. W obecnym stanie degradacje wybaczają zbyt wiele, co oznacza, że niektórzy gracze grają w meczach, które są ponad ich faktycznym poziomem umiejętności. Oznacza to negatywne przyrosty PL. Aby rozwiązać ten problem, zmniejszamy początkowy próg PL za degradację z 75 do 50, by miały większe znaczenie.Więcej informacji na temat meczów rozstawiających, awansów i nie tylko znajdziecie tutaj.

  • Zmodyfikowano degradację PL z 75 PL na 50 PL.

Zaktualizowana SI botów

W tym patchu aktualizujemy SI botów! Nasze nowe boty pojawią się w Razem przeciw SI we wstępie, dla początkujących i średniozaawansowanych. Nowe boty potrafią dżunglować, przejmować cele, gankować i nie tylko. Podstawowym powodem wprowadzania tych aktualizacji jest dla nas to, aby nowa wersja SI zapewniała nowym graczom warunki do nauki i rozwoju, a doświadczonym graczom tryb mniej stresującej zabawy. Chcieliśmy stworzyć doświadczenie, które będzie dużo bardziej podobne do rozgrywki, z jaką można zetknąć się na Summoner’s Rift, i cieszymy się, że nasze boty potrafią to zrobić!Więcej informacji na temat nowej SI botów znajdziecie na następujących blogach deweloperów:

  • /od dewelopera: Ulepszanie botów
  • /od dewelopera: Nowa SI botów, o rany! Już w patchu 14.6!

Bohaterowie

Briar

Q: może teraz doskakiwać do totemów. W: zmniejszona dodatkowa prędkość ataku; zmniejszone leczenie. R: zmniejszone obrażenia.

Briar obecnie ma problemy z odnalezieniem się w wyższych poziomach rozgrywek, ale w tym samym czasie wypada za dobrze w rękach słabszych graczy. Wprowadzamy osłabienia skupiające się na umiejętnościach graczy i dajemy małe wzmocnienie dla tych, którzy grają Briar jak Lee Sinem.

Q – Zawrót Głowy

  • Totemowa Straż: Q może teraz doskakiwać do totemów.

W – Krwawy Szał

  • Dodatkowa prędkość ataku: 55/70/85/100/115% ⇒ 54/68/82/96/110%

W – Przekąszenie

  • Leczenie zależne od zadanych obrażeń: 25/30/35/40/45% ⇒ 24/28/32/36/40%

R – Pewna Śmierć

  • Obrażenia: 150/300/450 pkt. (+50% dodatkowych obrażeń od ataku) (+120% mocy umiejętności) ⇒ 150/250/350 pkt. (+50% dodatkowych obrażeń od ataku) (+120% mocy umiejętności)

Cho’Gath

W: skrócony czas odnowienia. E: zwiększone obrażenia.

Cho’Gath nie radzi sobie za dobrze w górnej alei. Pomożemy potworowi Pustki stać się nieco potworniejszym. Obieramy za cel czas odnowienia W na niskim poziomie oraz obrażenia E, aby mógł lepiej czyścić fale w alei i miał większe szanse w starciach.

W – Dziki Wrzask

  • Czas odnowienia: 13/12/11/10/9 sek. ⇒ 11/10,5/10/9,5/9 sek.

E – Migbłystalne Kolce

  • Obrażenia każdego kolca: 22/34/46/58/70 pkt. (+3% (+0,5% za każdy ładunek Uczty) maksymalnego zdrowia celu) ⇒ 22/37/52/67/82 pkt. (+3% (+0,5% za każdy ładunek Uczty) maksymalnego zdrowia celu)

Diana

Zwiększony współczynnik prędkości ataku; zmniejszony przyrost. Umiejętność bierna: zmniejszona dodatkowa prędkość ataku; zmodyfikowane skalowanie; zwiększony czas trwania premii do prędkości wzmocnionego ataku.

Diana odnosi w tym sezonie sukcesy jako zabójczyni w środkowej alei, ale w dżungli radzi sobie słabo ze względu na to, że musi skupić się na używaniu ataków podstawowych. W tym patchu wzmacniamy jej synergię z zestawami przedmiotów przystosowanymi do długotrwałych walk, ale upewniamy się, że nie wzmocnimy jej synergii z przedmiotami zwiększającymi obrażenia eksplozywne.

Podstawowe statystyki

  • Współczynnik prędkości ataku: 0,625 jedn. ⇒ 0,694 jedn.
  • Przyrost prędkości ataku: 2,25% ⇒ 2%

Umiejętność bierna – Ostrze Księżycowej Poświaty

  • Dodatkowa prędkość ataku: 15-39,96% (skaluje się co 3 poziomy) ⇒ 15-35% (skalowanie liniowe) (Uwaga: dodano skalowanie ponad 18. poziom dla alternatywnych trybów gry).
  • Dodatkowa prędkość wzmocnionego ataku: potrojona przez 3 sek. ⇒ potrojona przez 5 sek. (Uwaga: ten opis jest błędny i nie będzie odzwierciedlać zmiany aż do następnego patcha).

Galio

Umiejętność bierna: spore zmiany. Q: zmniejszone obrażenia; skrócony czas odnowienia. W: zmniejszone obrażenia; zmodyfikowane zmniejszenie obrażeń. E: zmniejszone obrażenia; zwiększone obrażenia zadawane jednostkom niebędącym bohaterami.

W tym patchu dokonujemy kilku modyfikacji Galio, aby uspójnić obrażenia zadawane podczas walk i zwiększyć synergię z przedmiotami zapewniającymi wytrzymałość oraz moc umiejętności, takimi jak Różdżka Wieków czy Szczelinotwórca. Największą zmianą jest zwiększenie częstotliwości jego umiejętności biernej w grze, aby dłużej pozostawał w zasięgu walki w zwarciu i mógł osiągnąć swój pełen potencjał (robimy to jednak kosztem części obrażeń). Wprowadzone zmiany zachęcają Galio do częstszego używania umiejętności biernej, więc zwiększamy frajdę z jej korzystania poprzez premię do prędkości ataku, gdy umiejętność jest aktywna.Drugą sporą zmianą jest nowy współczynnik zdrowia W, dzięki czemu kupowanie przedmiotów z mocą umiejętności i zdrowiem będzie dawało graczom większą satysfakcję. Pozostałe zmiany skupiają się na tym, aby Galio w roli obrońcy nie był zbyt silny. Osłabiamy jego obrażenia podstawowe, ale zachowujemy współczynniki mocy umiejętności na wysokim poziomie. Na koniec wprowadzamy wzmocnienie zdolności czyszczenia fal z użyciem E bohatera. Spodziewamy się, że pozostałe zmiany mogą negatywnie wpłynąć na czyszczenie fal ze względu na osłabienie obrażeń podstawowych umiejętności biernej.

Umiejętność bierna – Uderzenie Kolosa

  • Obrażenia magiczne: 15-200 pkt. (zależnie od poziomu) (+100% obrażeń od ataku) (+50% mocy umiejętności) (+60% dodatkowej odporności na magię) ⇒ 15-115 pkt. (zależnie od poziomu) (+100% obrażeń od ataku) (+40% mocy umiejętności) (+60% dodatkowej odporności na magię)
  • nowośćTrafienie wrogich bohaterów lub potężnych potworów umiejętnościami skraca czas odnowienia o 3 sek raz na rzucenie.
  • nowośćUderzenie Kolosa aktywuje teraz efekty zaklęć.
  • nowośćGalio zyskuje teraz 40% prędkości ataku, gdy efekt jego umiejętności biernej jest dostępny.
  • usuniętoPrzyspieszenie umiejętności nie działa już na Uderzenie Kolosa.

Q – Wichry Wojny

  • Obrażenia magiczne: 70/105/140/175/210 pkt. (+75% mocy umiejętności) ⇒ 70/105/140/175/210 pkt. (+70% mocy umiejętności)
  • Czas odnowienia: 12/11/10/9/8 sek. ⇒ 12/10,75/9,5/8,25/7 sek.

W – Tarcza Duranda

  • Zmniejszenie obrażeń magicznych: 25/30/35/40/45% (+5% za każde 100 pkt. mocy umiejętności) (+12% za każde 100 pkt. dodatkowej odporności na magię) ⇒ 20/25/30/35/40% (+4% za każde 100 pkt. mocy umiejętności) (+8% za każde 100 pkt. dodatkowej odporności na magię) (+ 1% za każde 100 pkt. dodatkowego zdrowia)
  • Minimalne obrażenia magiczne: 20/35/50/65/80 pkt. (+30% mocy umiejętności) ⇒ 20/30/40/50/60 pkt. (+30% mocy umiejętności)

E – Cios Sprawiedliwości

  • Obrażenia magiczne: 90/130/170/210/250 pkt. (+90% mocy umiejętności) ⇒ 75/115/155/195/235 pkt. (+90% mocy umiejętności)
  • Zmniejszone obrażenia zadawane jednostkom niebędącym bohaterami: 50% ⇒ 20%

Naprawione błędy

  • Umiejętność bierna Galio teraz prawidłowo wykańcza stwory podczas używania przedmiotu dla wspierających.

Gragas

Zmniejszone podstawowe zdrowie. Q: zwiększony koszt many.

Gragas radzi sobie obecnie za dobrze w kolejce solo, co w szczególności tyczy się wyższych poziomów rozgrywek. Osłabiamy go, skupiając się właśnie na tym aspekcie. Zmniejszamy jego podstawowe zdrowie, które obecnie jest całkiem wysokie. Dzięki temu zwiększymy jego podatność we wczesnej fazie gry i damy jego przeciwnikom więcej okazji na zabicie go, jednocześnie zmniejszając moc umiejętności biernej Gragasa. Wprowadzamy również osłabienie kosztu many jego Q, aby ograniczyć spamowanie Q przed zakupem przedmiotów.

Podstawowe statystyki

  • Podstawowe zdrowie: 670 pkt. ⇒ 640 pkt.

Q – Toczenie Beczki

  • Koszt many: 80/75/70/65/60 pkt. ⇒ 80 pkt. na wszystkich poziomach

Karma

Zmniejszony przyrost many; zwiększony przyrost regeneracji many. Umiejętność bierna: zmniejszony zwrot czasu odnowienia. Q: zwiększony koszt many. R: wydłużony czas odnowienia; zwiększona dodatkowa tarcza E+R.

Karma jest obecnie całkiem silną wspierającą, ale uciążliwą środkową, przeciwko której ciężko jest cokolwiek zdziałać w środkowej fazie gry. Chcemy, aby Karma musiała zastanowić się przed użyciem Mantry i wykorzystywać ją w odpowiednich sytuacjach. Karma ma łatwy dostęp do przyspieszenia superumiejętności, więc wartość strategiczna tego wyboru spadła, gdyż rzuca Mantrę za często. Wprowadzamy osłabienia, ale zamierzamy je zrównoważyć dla wspierającej Karmy, modyfikując jej regenerację many i wprowadzamy wzmocnienie Nieustępliwości, by zachować obecną moc bohaterki.

Podstawowe statystyki

  • Przyrost many: 50 pkt. ⇒ 40 pkt.
  • Przyrost regeneracji many: 0,5 pkt. ⇒ 0,8 pkt.

Umiejętność bierna – Rosnący Ogień

  • Zwrot czasu odnowienia: 5 sek. ⇒ 4 sek.

Q – Wewnętrzny Płomień

  • Koszt many: 45 pkt. ⇒ 40/50/60/70/80 pkt.

R – Mantra

  • Czas odnowienia: 40/37/34/31 sek. ⇒ 40/38/36/34 sek.
  • Dodatkowa tarcza Nieustępliwości (R+E): 25/75/125/175 pkt. (+45% mocy umiejętności) ⇒ 50/90/130/170 pkt. (+45% mocy umiejętności)

Kayn

Q: zwiększone obrażenia formy Darkina; animacja Q teraz uniemożliwia używanie efektów użycia przedmiotów. R: zmniejszone obrażenia Cienistego Skrytobójcy.

Przez ostatni patch przedmioty dla wojowników są optymalne w rękach Rhaasta. Misja zakończona powodzeniem! Niestety obie formy Kayna mocno odstają od siebie pod względem mocy, więc osłabiamy Cienistego Skrytobójcę i nieco wzmacniamy Darkina. Bierzemy na celownik jego zdolność do używania przedmiotów podczas Q. Przedmioty te mają swój własny czas rzucenia i nie powinny być rzucane podczas innych zaklęć.

Q – Koszące Cięcie

  • Darkin – obrażenia każdego trafienia: 65% całkowitych obrażeń od ataku + 5 pkt. (+3,5% dodatkowych obrażeń od ataku)% maksymalnego zdrowia celu ⇒ 65% całkowitych obrażeń od ataku + 6 pkt. (+3,5% dodatkowych obrażeń od ataku)% maksymalnego zdrowia celu
  • nowośćAnimacja Koszącego Cięcia teraz uniemożliwia Kaynowi używanie efektów użycia przedmiotów.

R – Wtargnięcie Umbry

  • Obrażenia: 150/250/350 pkt. (+175% dodatkowych obrażeń od ataku) ⇒ 150/250/350 pkt. (+150% dodatkowych obrażeń od ataku) (Uwaga: nie ma to wpływu na obrażenia superumiejętności w formie Darkina).

Ornn

E: skrócony czas odnowienia.

Ornn może wypadać słabo, ale nie aż tak, jak wskazują na to jego statystyki. Doświadczeni użytkownicy Ornna skracają czas odnowienia Żarliwej Szarży w środkowej fazie gry poprzez rozwijanie umiejętności w drugiej kolejności. Chcemy, aby rozwijanie w drugiej kolejności E lub Q skutkowało podobnym poziomem mocy bohatera. Dlatego dajemy E nieco maksymalnej mocy, wzmacniając je we wczesnej fazie gry dla wszystkich oraz w późnej fazie gry dla graczy, którzy rozwijają w drugiej kolejności Q.

E – Żarliwa Szarża

  • Czas odnowienia: 16/15/14/13/12 sek. ⇒ 14/13,5/13/12,5/12 sek.

Rek’Sai

W: naprawiony błąd. R: drobna poprawka i naprawiony błąd.

Po wprowadzeniu zmian, dzięki którym Zanurzenie zawsze zadawało obrażenia wszystkim wewnątrz okręgu, omylnie usunęliśmy funkcjonalność, dzięki której zawsze trafiało cel ataku podstawowego niezależnie od faktycznego zasięgu. W tym patchu przywracamy ją i naprawiamy kolejny błąd, przez który R bohaterki w określonych scenariuszach nie było rzucane.

W – Zanurzenie

  • Naprawiony błąd: Ataki powinny teraz zawsze zadawać obrażenia i podrzucać główny cel poprzez kliknięcie prawym przyciskiem myszy, nawet przy zasięgu zwiększanym przez Milio lub Ognistą Armatę. Częściowo naprawiliśmy ten błąd w mikropatchu do patcha 14.5.

R – Pośpiech Pustki

  • Drobna aktualizacja: R może zostać teraz zakolejkowane poza zasięgiem rzucenia. Rek’Sai podejdzie do celu na taką odległość, by być w stanie rzucić zaklęcie.
  • Naprawiony błąd: Naprawiono błąd, w wyniku którego R Rek’Sai nie działało, jeśli bohaterka została ogłuszona w następnej klatce po jego użyciu.

Senna

Umiejętność bierna: zmniejszona szansa na pojawienie się Upiora z Mgły.

Uważamy, że Senna jest wystarczająco silna w roli wspierającej w rękach większości graczy, ale zbyt dobrze radzi sobie jako farmiąca w dolnej alei. W ostatnim patchu wprowadziliśmy zmiany dla obu głównych ról bohaterki. Tym razem zmniejszamy jej moc w roli prowadzącej w dolnej alei.

Umiejętność bierna – Rozgrzeszenie

  • Szansa pojawienia się Upiora z Mgły po zabiciu stwora: 8,333% ⇒ 2,8%

Shen

Umiejętność bierna: zmodyfikowany czas odnowienia.

Shen to unikalny obrońca z silnym potencjałem w walkach 1 na 1 i nie chcemy, by uległo to zmianie. W tym patchu wzmacniamy jego zdolność do wymiany ciosów w środkowej fazie gry, modyfikując skalowanie zwrotu czasu odnowienia jego umiejętności biernej.

Umiejętność bierna – Bariera Ki

  • Zwrot czasu odnowienia: 4/4,5/5/5,5/6/6,5/7/7,5 sek. (na poziomach 1/6/9/12/14/16/17/18) ⇒ 4-7,5 sek. (liniowe skalowanie z poziomem) (Uwaga: to wzmocnienie jest odczuwalne na poziomach 2-17, najbardziej na poziomach 8-16).

Sion

Q: zwiększone obrażenia. W: zwiększona wytrzymałość tarczy.

Gdy Sion przestał być mocno uzależniony od Stalowego Serca, stracił skalowanie, mnóstwo obrażeń i funkcjonalnego zdrowia. Cały ten system zasilał sam siebie. W tym patchu spróbujemy przywrócić dawne skalowanie Siona, aby mógł zabłysnąć w grach, w których dobrze sobie radzi.

Q – Dziesiątkujące Uderzenie

  • Minimalne obrażenia: 40/60/80/100/120 pkt. (+45/52,5/60/67,5/75% całkowitych obrażeń od ataku) ⇒ 40/60/80/100/120 pkt. (+40/50/60/70/80% całkowitych obrażeń od ataku)
  • Maksymalne obrażenia: 90/155/220/285/350 pkt. (+135/157,5/180/202,5/225% całkowitych obrażeń od ataku) ⇒ 90/155/220/285/350 pkt. (+120/150/180/210/240% całkowitych obrażeń od ataku)

W – Kuźnia Dusz

  • Wytrzymałość tarczy: 60/85/110/135/160 pkt. (+8/9/10/11/12% maksymalnego zdrowia) ⇒ 60/75/90/105/120 pkt. (+8/10/12/14/16% maksymalnego zdrowia)

Smolder

Q: zmniejszony próg wykończenia; zmodyfikowane warunki. W: zmniejszona szerokość. E: zmniejszona prędkość ruchu.

Smolder to tylko mały podlotek, ale jego marzenie o skalowaniu się z ładunkami jest nieuniknionym koszmarem dla jego przeciwników. Uważamy, że na dłuższą metę nie będzie problematyczny, ale jego zestaw umiejętności jest nieco zbyt silny i frustrujący pod pewnymi względami. W tym patchu postaramy się to zmienić. Po pierwsze skalowanie jego wykończenia oparte na ładunkach było zbyt silne, więc ograniczamy je do 6,5%. Po drugie bezpieczeństwo zapewniane przez jego E i pole trafienia niedopasowane do jego efektów wizualnych może być niezwykle frustrujące i ułatwia mu skalowanie. Osłabiamy obie umiejętności, aby słabe punkty Smoldera we wczesnej fazie gry były łatwiejsze do zauważenia przez graczy, którzy muszą walczyć przeciwko niemu.

Q – Superspalający Oddech

  • Próg Wykończenia: 2% (+0,025% za każdy ładunek) ⇒ 6,5% (Uwaga: zaczynało się od 7,625% przy 225 ładunkach).
  • Warunki wykończenia: Smolder sprawdza jednostki, które może wykończyć dopiero po zadaniu im obrażeń, więc bohater nie będzie już wykańczać po obrażeniach zadanych przez sojuszników.

W – APSIIIIK!

  • Promień pocisku: 125 jedn. ⇒ 115 jedn.

E – Trzepu, Trzepu, Trzep

  • Prędkość ruchu: 100% ⇒ 75%

Tryndamere

Zwiększony przyrost prędkości ataku.

Tryndamere stracił nieco mocy w patchu 14.4 przez osłabienia Zabójczego Tempa, więc chcemy to nieco zrekompensować, ale nie wzmacniać go na 1. poziomie. W tym patchu zwiększamy jego przyrost prędkości ataku, by zrekompensować osłabienia jego głównej runy. Nie zasługiwał na to przypadkowe osłabienie.

Podstawowe statystyki

  • Przyrost prędkości ataku: 2,9% ⇒ 3,4%

Volibear

Q: zmniejszona dodatkowa prędkość ruchu. R: wydłużony czas odnowienia.

Volibear w roli dżunglera radzi sobie zbyt dobrze po ostatnich wzmocnieniach, więc w tym patchu nieco go osłabiamy. Częściowo cofamy wzmocnienia dodatkowej prędkości ataku Q i czasu odnowienia R, ale ogólnie upewniamy się, że nadal będzie silniejszy niż wcześniej.

Q – Grzmiące Uderzenie

  • Dodatkowa prędkość ruchu: 12/17/22/27/32% ⇒ 12/16/20/24/28% (Uwaga: premia jest podwojona podczas poruszania się w kierunku widocznych wrogich bohaterów).

R – Zwiastun Burzy

  • Czas odnowienia: 130/115/100 sek. ⇒ 140/120/100 sek.

Przedmioty

WZMOCNIENIA STRZELCÓW SKUPIAJĄCYCH SIĘ NA TRAFIENIACH KRYTYCZNYCH

Strzelcy skupiający się na trafieniach krytycznych wypadają obecnie całkiem słabo, więc chcemy wzmocnić tę podklasę. Dokonamy tego poprzez ich silne mnożniki i wzmocnienie konkretnych atutów jako niszczycieli obrońców, aby wyróżniali się w strategiczny sposób na tle pozostałych strzelców, którzy lepiej sprawdzają się we wczesnej fazie gry.

Ostrze Nieskończoności

  • Obrażenia trafienia krytycznego: 40% ⇒ 50%

Szybkie Ostrza Navori

  • Przepis: Kilof + Młot Bojowy Caulfielda + Płaszcz Zręczności + 725 szt. złota ⇒ K.W. Miecz + Młot Bojowy Caulfielda + Płaszcz Zręczności + 300 szt. złota (Uwaga: całkowity koszt bez zmian).
  • Obrażenia od ataku: 60 pkt. ⇒ 65 pkt.

Pozdrowienia Lorda Dominika

  • Przebicie pancerza: 30% ⇒ 35%

Śmiertelne Przypomnienie

  • Przebicie pancerza: 30% ⇒ 35%

PRZEDMIOTY DORANA DLA DŻUNGLERÓW I WSPIERAJĄCYCH WE WCZESNEJ FAZIE GRY

W tym patchu aktualizujemy zasady dotyczące Ostrza Dorana, Pierścienia Dorana, Tarczy Dorana, Atlasu Świata, Runicznego Kompasu i przedmiotów startowych do dżungli. Posiadanie jednego przedmiotu startowego z tej listy wyklucza kupno innych. Oznacza to, że wspierający, którzy rozpoczną z Ostrzem Dorana lub Pierścieniem Dorana, nie będą mogli kupić swoich przedmiotów z zadaniami dla wspierających, jeśli uprzednio nie sprzedadzą swojego przedmiotu Dorana. Dżunglerzy nie będą mogli kupić wczesnego przedmiotu Dorana, dopóki nie dokończą ewolucji swojego towarzysza dżungli. Wprowadzamy te zmiany, aby przedmioty Dorana nadal były wyjątkowymi narzędziami dla graczy w alei, mającymi wpływ na inne role we wczesnej fazie gry (dżungla i wsparcie), które nie są z natury związane z aleją, dzięki czemu łatwiej jest im walczyć 2 na 1 i 3 na 1 przeciwko wrogom. Więcej informacji przeczytacie w poniższym opisie zmian przedmiotów dla wspierających.

  • Nie wszystkie jednocześnie: Ostrze Dorana, Pierścień Dorana i Tarcza Dorana nie mogą już zostać zakupione, jeśli Atlas Świata lub Runiczny Kompas znajdują się już w ekwipunku gracza. Ma to również zastosowanie do początkowych przedmiotów dla dżungli Mchściciela, Podmuszka oraz Żaroszpona. Rozwijanie towarzysza dżungli do samego końca i ulepszenie przedmiotu dla wspierających do ostatecznej wersji usuwają to ograniczenie.

PRZYROST ZŁOTA DLA WSPIERAJĄCYCH WE WCZESNEJ FAZIE GRY

Wspierający zyskali w tym sezonie sporo mocy. W szczególności przez to, że mogą szybko uzyskać dwa skoki mocy wynikające z przedmiotów (np. Zaz’Zak + Udręka Liandry’ego). W tym patchu opóźniamy „drugi” przedmiot poprzez zmniejszenie ilości złota zapewnianej przez przedmioty dla wspierających. Nadal możliwe jest ukończenie zadań przedmiotów w tym samym czasie, co skompletowanie totemów.Dodatkowo modyfikujemy złoto zapewniane z PvP (konkretnie dla walk dystansowych). Zmniejszamy je względem innych źródeł. Zmiany te mają na celu niewielkie osłabienie wędrowania jako metody wypełniania zadań. Chcemy również zrównać ze sobą bohaterów walczących z dystansu i w zwarciu, jeśli chodzi o kończenie zadań. Obecnie bohaterowie walczący z dystansu zazwyczaj kończą swoje zadania o 10-15 sek. szybciej od bohaterów walczących w zwarciu.Wprowadzamy również kolejne bezpośrednie osłabienie Sań Przesilenia. W ostatnim patchu ich poziom mocy był w niemal idealnym miejscu, ale musimy je jeszcze nieco osłabić.

Atlas Świata

  • Złoto za każdego zabitego stwora: 20 szt. ⇒ 15 szt.
  • Złoto za obrażenia zadawane bohaterom (w zwarciu): 30 szt. ⇒ 22 szt.
  • Złoto za obrażenia zadawane bohaterom (na dystans): 28 szt. ⇒ 20 szt.
  • Złoto wymagane do ulepszenia: 500 szt. ⇒ 400 szt.
  • nowośćAtlas Świata nie może już zostać kupiony, jeśli w ekwipunku gracza znajdują się Ostrze Dorana, Pierścień Dorana lub Tarcza Dorana.

Runiczny Kompas

  • Złoto za każdego zabitego stwora: 28 szt. ⇒ 20 szt.
  • Złoto za obrażenia zadawane bohaterom (w zwarciu): 34 szt. ⇒ 24 szt.
  • Złoto za obrażenia zadawane bohaterom (na dystans): 32 szt. ⇒ 22 szt.
  • Złoto wymagane do ulepszenia: 1000 szt. ⇒ 800 szt.
  • nowośćRuniczny Kompas nie może już zostać kupiony, jeśli w ekwipunku gracza znajdują się Ostrze Dorana, Pierścień Dorana lub Tarcza Dorana.

Sanie Przesilenia

  • Dodatkowa prędkość ruchu: 25% na 3 sek. ⇒ 20% na 2,5 sek.

EPICKIE PRZEDMIOTY

W tym patchu zajmujemy się epickimi przedmiotami i mamy kilka celów. Po pierwsze chcemy zmniejszyć liczbę sytuacji, w których aleja jest „zakończona” ze względu na jeden gank lub zabójstwo. Różnica w złocie i doświadczeniu nadal będzie mieć znaczenie, ale przewaga nie musi być uzależniona od zbyt silnych skoków mocy we wczesnej fazie gry związanych z przedmiotami. Zachowujemy pełną moc legendarnych przedmiotów i upewniamy się, że gracze będą musieli nieco poczekać na zapewniane przez nie skoki mocy, aby faktycznie zdobyć przewagę nad wrogami. Po drugie zajmujemy się szczątkowymi przedmiotami epickimi, takimi jak Ząbkowany Sztylet, które bardzo łatwo kupić. Nawet jeśli gracze mają 1300 szt. złota na drogi składnik (np. K.W. Miecz lub Absurdalnie Wielką Różdżkę), kupno tych przedmiotów często było błędem. Jeśli chodzi o droższe składniki, które trudniej kupić, uważamy, że gracze powinni być nagradzani, jeśli są w stanie kupować takie drogie składniki.Co więcej, usprawniamy przepisy Mroźnego Puklerza i Stalowego Znaku. Zajęliśmy się także Widmową Osłoną, której ukończone przedmioty legendarne dawały regenerację zdrowia zamiast efekt bierny Bezcielesność.

Żar Bami

  • Obrażenia Pożogi: 12 pkt. (+1% dodatkowego zdrowia) ⇒ 13 pkt. (+0,5% dodatkowego zdrowia)

Młot Bojowy Caulfielda

  • Obrażenia od ataku: 25 pkt. ⇒ 20 pkt.

Czarci Kodeks

  • Moc umiejętności: 35 pkt. ⇒ 25 pkt.

Mroźny Puklerz

  • Przepis: Lekka Szata + Szafirowy Kryształ + 250 szt. złota ⇒ Lekka Szata + Lśniąca Cząstka + Szafirowy Kryształ + 50 szt. złota
  • Łączny koszt: 900 szt. złota ⇒ 950 szt. złota

Nawiedzona Maska

  • Moc umiejętności: 35 pkt. ⇒ 30 pkt.

Ogniolubny Topór

  • Obrażenia od ataku: 20 pkt. ⇒ 15 pkt.
  • Łączny koszt: 1200 szt. złota ⇒ 1150 szt. złota

Alternator Hextech

  • Moc umiejętności: 50 pkt. ⇒ 45 pkt.

Odłamek Kircheis

  • Dodatkowe obrażenia Naładowania: 60 pkt. ⇒ 50 pkt.

Ząbkowany Sztylet

  • Obrażenia od ataku: 25 pkt. ⇒ 20 pkt.

Widmowa Osłona

  • Przepis: Rubinowy Kryształ + Opończa Antymagiczna + 400 szt. złota ⇒ Rubinowy Kryształ + Koralik Odrodzenia + Opończa Antymagiczna + 100 szt. złota
  • Zdrowie: 250 pkt. ⇒ 200 pkt.
  • usuniętoUnikalne bierne – Bezcielesność: Zyskujesz 150% podstawowej regeneracji zdrowia przez maksymalnie 10 sek. po otrzymaniu obrażeń od bohatera.
  • nowość100% podstawowej regeneracji zdrowia

Stalowy Znak

  • Przepis: Lekka Szata + Długi Miecz ⇒ Lekka Szata + Lekka Szata + Długi Miecz

Tłuczek

  • Destrukcja: 8 pkt. ⇒ 5 pkt.

Tunelowiec

  • Łączny koszt: 1100 szt. złota ⇒ 1150 szt. złota

Roślinna Bariera

  • Łączny koszt: 1800 szt. złota ⇒ 1700 szt. złota

Zmiany systemowe

CZERWIE PUSTKI

W tym patchu zmieniamy wzmocnienie tarczy otrzymywane przez Czerwie Pustki na leczenie. Ma to na celu wyeliminowanie wszelkich wątpliwości co do momentu, w którym należy użyć Porażenia na Czerwiach Pustki. Tarcza nie jest wliczana w wyświetlaną ilość zdrowia. Powinno to funkcjonować podobnie jak wcześniej i mamy nadzieję, że zmiana ułatwi dżunglerom używanie Porażenia w odpowiednim momencie, aby mogli się cieszyć słodziutkim, pustkowym, czerwiowym wzmocnieniem.

  • Wzmocnienie po śmierci Czerwia Pustki: Po śmierci Czerwia Pustki pozostałe otrzymują tarczę o wytrzymałości 25% maksymalnego i brakującego zdrowia, która zanika w ciągu 10 sek. ⇒ Po śmierci Czerwia Pustki pozostałe zostają wyleczone. Wartość leczenia wynosi 30% maksymalnego i brakującego zdrowia. Zanika w ciągu 10 sek. Nadwyżka leczenia tymczasowo zwiększa ich maksymalne zdrowie.
  • Efekt wizualny wzmocnienia Czerwi Pustki będzie teraz widoczny przez cały czas trwania wzmocnienia.

Zmiany wyważenia w trybie ARAM

W tym patchu wprowadzamy kilka prostych modyfikacji zadawanych i otrzymywanych obrażeń. Próbujemy również czegoś nowego w przypadku Ziggsa. Zauważyliśmy, że gracze nie są zadowoleni z osłabienia obrażeń Ziggsa o 20% w ARAM-ie, ale chcemy ostrożnie podejść do jego ogólnego poziomu mocy, aby nie doprowadzić do tego, że będzie natychmiastowo wygrywać gry. W tym patchu przywracamy część z jego obrażeń, ale zmniejszamy ilość obrażeń zadawanych budowlom. Dajcie znać, co myślicie!Chcemy was również zapewnić, że bacznie przyglądamy się Smolderowi. W tym patchu zostanie osłabiony i chcemy przyjrzeć się, jak bohater będzie sobie radził w ARAM-ie, aby nie wprowadzić zbyt wielu osłabień.

WZMOCNIENIA

  • Alistar: otrzymywane obrażenia: 110% ⇒ 105%
  • Diana: otrzymywane obrażenia: 100% ⇒ 95%
  • Lillia: zadawane obrażenia: 90% ⇒ 95%
  • Ornn: otrzymywane obrażenia: 110% ⇒ 105%
  • Twisted Fate: zadawane obrażenia: 95% ⇒ 100%

MODYFIKACJE

  • Janna: czas odnowienia Q: 14 sek. ⇒ 16 sek; nałożone tarcze: 90% ⇒ 95%
  • Ziggs: wykończenie wieży W: 25/27,5/30/32,5/35% ⇒ 12,5/15/17,5/20/22,5% maksymalnego zdrowia wieży; obrażenia efektu biernego zadawane budowlom: 250% ⇒ 150%; zadawane obrażenia: 80% ⇒ 85%

Clash ARAM-u

Kolejny turniej Clash dla ARAM-u rozpocznie się w ten weekend!

  • Początek rejestracji: 18 marca, 11:00 (czasu lokalnego)
  • Terminy turnieju: 23 i 24 marca, (ok. 16:00-19:00 czasu lokalnego, zależnie od regionu)

Jeśli macie jakieś pytania lub chcecie zapoznać się z pełnym harmonogramem turnieju Clash 2024, zapraszamy na naszą stronę FAQ Clash.

Powtórki

Począwszy od tego patcha, będziemy aktualizować system powtórek. Nie zauważycie zmian po swojej stronie, ale ich wprowadzenie umożliwi nam dodawanie poprawek za kulisami. Ta aktualizacja usunie wszelkie zapisane powtórki stworzone w ostatnim patchu wcześniej niż zazwyczaj. Gdy tylko aktualizacja wejdzie w życie, system powtórek znów będzie zapisywać i przechowywać powtórki przez ok. 14 dni.Wprowadzamy zmianę w jednym lub dwóch regionach jednocześnie, więc sprawdźcie poniższą listę terminów, aby wiedzieć, kiedy zapisać powtórki:

  • OC: 25 marca 2024 r.
  • JP: 25 marca 2024 r.
  • NA: 2 kwietnia 2024 r.

Rotacja mitycznego sklepu

NADCHODZĄCE ROTACJE

Wprowadzamy kolejną aktualizację rotacji mitycznego sklepu. Podobnie jak w przypadku opisu patcha z początku roku przedstawiamy rotacje mitycznego sklepu na następne ok. 3 miesiące.

JUŻ DOSTĘPNE

  • Ezreal z Psychoperacji (Prestiżowy)
  • Warwick Wybraniec Zimy (Prestiżowy)
  • Dwoisty Smok Volibear (Prestiżowy)
  • Nami na Kosmofazie (Prestiżowa)
  • Cho’Gath Mrocznej Gwiazdy
  • Hextechowy Renekton
  • Kha’Zix Crystalis Indomitus
  • Barwa Kha’Zixa Crystalis Indomitus (Strzaskanie)
  • Emotka Świat Jest Przepyszny (Kha’Zix Crystalis Indomitus)

OPUSZCZAJĄ MITYCZNY SKLEP

  • Twórczyni Mitów Sivir (Prestiżowa)
  • Ahri z K/DA (Prestiżowa)
  • Leona z Akademii Bojowej (Prestiżowa)
  • Czarodziejka Gwiazd Neeko (Prestiżowa)
  • Porcelanowi Kindred (Prestiżowi)
  • Hextechowy Alistar
  • Hextechowy Malzahar
  • Ashe Crystalis Motus
  • Barwa Ashe Crystalis Motus (Odzyskana)
  • Ups, To Moja Sprawka? (Emotka Ashe Crystalis Motus)
  • Totem Crystalis Motus

NADCHODZĄCE ROTACJE

PATCH 14.8

  • Porcelanowa Lissandra (Prestiżowa)
  • Czarująca Miss Fortune (Prestiżowa)
  • PROJEKT: Sylas (Prestiżowy)
  • Zyra z Sabatu (Prestiżowa)

PATCH 14.10

  • Arcade Caitlyn (Prestiżowa)
  • Kayn Zwiastun Nocy (Prestiżowy)
  • Piezz (Prestiżowy)
  • Wyniesiony Pantheon (Prestiżowy)

PATCH 14.12

  • Katarina z Wróżkowego Dworu (Prestiżowa)
  • Senna z True Damage (Prestiżowa)
  • Odważny Feniks Xayah (Prestiżowa)
  • LeBlanc z Sabatu (Prestiżowa)
  • Karma Zwiastunka Brzasku
  • Hextechowy Nocturne
  • Crystalis Indomitus Xerath

Naprawione błędy i drobne zmiany

  • Naprawiono błąd, w wyniku którego animacja Pijackiej Furii (E) Gragasa Wandala mogła zastąpić animacje innych umiejętności.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Herold domyślnie szarżował w kierunku lewego dolnego rogu mapy. Herold i Hexbramy będą teraz automatycznie przenosić graczy w kierunku położenia ich kursora. Nie będzie trzeba już klikać prawym przyciskiem myszy.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego zakończenie gry przed czasem liczyło się w ramach zmniejszenia ograniczeń rankingowych nałożonych na graczy.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego W Volibeara mogło nałożyć znak i leczyć, obchodząc Kontratak Jaxa.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego E Diany czasami się nie resetowało.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego pierwsza tarcza W Diany trwała o 1 sek. krócej, niż powinna.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego animacja Q Vayne zacinała się w określonych okolicznościach, gdy bohaterka użyła go w trakcie jej R.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Oceaniczna i Podniebna Dusza nie utrzymywały się po efektach wskrzeszenia (np. Anioł Stróż, umiejętność bierna Zaca, R Zileana).
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego W Urgota nie nakładało efektów zaklęć.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Twisted Fate anulował przygotowanie Powrotu lub Hexbramy, jeśli wybrał kartę podczas przetasowania W.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Q Rengara nie nakładało efektów zaklęć, gdy bohater wykonywał skok z zarośli.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Q Shyvany zużywało 2 ładunki Nawałnicy Mieczy.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego rośliny chemtechowego terenu czasami pojawiały się jedna na drugiej.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego efekt dźwiękowy umieszczania Kuli Jasnowidzenia był słyszalny we mgle wojny.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Azir czasami przestawał się ruszać podczas animacji jego kombinacji E+Q.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Neeko mogła zachować czerwony pasek zdrowia, jeśli została zauważona przez wrogiego Iverna, będąc przebraną za potwora.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego tekstury Wyewoluowanego Ataku Pustki (R) Kha’Zixa Mistrzostw 2018 nie zmieniały się po ewoluowaniu umiejętności.
  • Przywrócono efekt wizualny Pijackiej Furii (W) dla Gragasa Mikołaja. Ho, ho, ho!

Nadchodzące skórki i Barwy

W tym patchu pojawią się następujące skórki:

Kha’Zix Crystalis Indomitus

Evelynn w Samo Południe

Gragas w Samo Południe

Rell w Samo Południe

Yone w Samo Południe

Rozjemca Yone w Samo Południe

Evelynn w Samo Południe (Prestiżowa)

W tym patchu pojawią się następujące Barwy:

Evelynn w Samo Południe

Gragas w Samo Południe

Rell w Samo Południe

Yone w Samo Południe

Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej