Opis Patcha 25.04 w League of Legends

Szczegóły zmian i nowości na patch 25.04 w LoLu.
Przygotujcie się na ostatni patch aktu 1 w sezonie 1! W tym patchu wprowadzamy pierwsze obszerne systemowe zmiany przedmiotów tego roku. Osłabiamy najlepsze przedmioty dla obrońców i przyglądamy się wyważeniu butów drugiej kategorii, osłabiając przy tym Pancerniaki. Zmniejszamy też cenę Ostrza Nieskończoności, aby prowadzący z obrażeniami od ataku skupiający się na trafieniach krytycznych mogli szybciej zacząć korzystać ze swoich zestawów przedmiotów. Jeśli chodzi o bohaterów, wprowadzamy kilka zmian Mel, aby zwiększyć możliwości w zakresie jej kontrowania. Elise i Diana otrzymują zmiany, które mają na celu zniwelowanie problemów z ich rolami. Wprowadzamy też szereg zmian wyważających dla innych najbardziej odstających elementów gry. Oprócz tego standardowych zmian wyważenia, przygotowaliśmy tajemniczych bohaterów Zamaskowanej Sprawiedliwości, którzy wkroczą na Rift. Mamy też przeróbkę systemu honoru, zmiany wyważenia ARURF-a i Szybkiej Gry, zapowiedź harmonogramu Clash 2025, nową rotację mitycznego sklepu i nie tylko!
Patch w skrócie

Nazewnictwo patchów
Początkowo zdecydowaliśmy się na „25.S1.1” z zamysłem powiązania patchów z sezonami, ale po kilku patchach zdaliśmy sobie sprawę, że ciężko to zakomunikować i nazewnictwo jest trudne do zrozumienia. Dlatego ten patch to 25.04, a ostatnim patchem w roku będzie 25.24. W styczniu 2026 r. będzie patch 26.1. Rozumiecie, o co chodzi. Powiąże to numeracje patchów ze sposobem opisywania innych wydarzeń, takich jak Mistrzostwa.
Reklama
Przeróbka honoru
W tym patchu przerobiliśmy system honoru, aby lepiej odzwierciedlał sposób, w jaki gracze wchodzą ze sobą w interakcje. Zamiast równomiernych postępów podczas sezonu (chyba że zostaniecie ukarani) wasz honor będzie się teraz regularnie aktualizować w oparciu o ostatnie zachowanie. Naszym celem jest sprawienie, aby honor odzwierciedlał wasz pozytywny wpływ na współgraczy, a nie to, ile gier rozegraliście. Tak jak zawsze, chcemy, aby ten system stworzył bezpieczniejsze i pozytywniejsze środowisko dla całej społeczności. Uważamy, że dzięki tym zmianom będziemy w stanie to osiągnąć. Teraz honor będzie dokładniej oceniać wasze zachowanie. Wiążemy system z przywilejami dotyczącymi komunikacji i innymi nagrodami. Honor poziomu 3. reprezentuje teraz neutralnych graczy, którzy nie mają pozytywnego wpływu, ale nie zakłócają rozgrywki. Wszystkie podstawowe funkcje gry i komunikacji z drużyną są dostępne na tym poziomie. Wysokie poziomy honoru są zarezerwowane dla graczy, którzy zawsze są pozytywni, szanują innych graczy i współpracują. Ci gracze otrzymują PD Przepustki Bojowej i korzyści, takie jak widoczne poziomy honoru. Honor poziomu 5. daje dostęp do sygnałów, których można używać wobec sojuszników, aby prosić np. o użycie superumiejętności Karthusa. Honor poziomu 1. i 2. oznacza aktywną karę nałożoną na konto ze względu na zachowanie negatywnie wpływające na rozgrywkę. W rezultacie dostęp do nagród i niektórych funkcji czatu jest ograniczony. Więcej informacji na temat systemu znajdziecie w naszym FAQ na temat honoru tutaj! Aktualizacje wejdą w życie 20 lutego o godz. 22:00 CET po wprowadzeniu patcha.
- Poziomy honoru: liczba gier rozegranych bez kar ⇒ dynamiczna ocena na podstawie ostatniego pozytywnego zachowania.
- Nagrody i uprawnienia: zależnie od bieżącego honoru, więcej informacji w FAQ na temat honoru.
- Punkty kontrolne honoru i resety sezonowe: brak!
- Ostrzeżenia o degradacji: otrzymacie powiadomienie, gdy honor będzie spadał do poprzedniego poziomu.
- Kary honoru: zależne od gry. Liczba meczów, które należy rozegrać, by zdjąć karę, jest widoczna w profilu. Można ją sprawdzić tak samo, jak obecnie ograniczenia rankingowe.
- Tokeny honoru: od patcha 25.06 każde pozostałe 5 tokenów honoru w łupach zostanie przekonwertowane w 1050 Pomarańczowej Esencji.
- Postępy: kule i kapsuły honoru zostały zastąpione PD Przepustki Bojowej.
- Nagrody: gdy wypuścimy patch 25.04, po pierwszym dojściu do 5. poziomu honoru dostaniecie na stałe skórki Malzahara, Shena i Akshana Trzech Honorów, a także Szarego Warwicka i Średniowiecznego Twitcha oraz ich Barwy.
Bohaterowie
Ashe
Q, W i R: zwiększone obrażenia.
Po ostatnich zmianach Ashe radzi sobie nieco słabiej, więc w tym patchu sprawiamy, aby wywoływane przez nią zimno znów kąsało. Zmiany obejmują zwiększenie mocy bohaterki w środkowej fazie gry poprzez zwiększenie skalowania jej Q i W z obrażeniami od ataku. Dodamy też nieco obrażeń do R bohaterki, aby wraz z sojusznikami mogła łatwiej eliminować wrogów z pomocą eksplozywnych obrażeń.
Q – Skupienie Tropicielki
- Całkowite obrażenia każdej salwy: 110/115/120/125/130% obrażeń od ataku ⇒ 111/117/123/129/135% obrażeń od ataku
W – Salwa
- Skalowanie z obrażeniami od ataku: 100% dodatkowych obrażeń od ataku ⇒ 110% dodatkowych obrażeń od ataku
R – Zaczarowana Kryształowa Strzała
- Obrażenia: 200/400/600 pkt. (+120% mocy umiejętności) ⇒ 250/450/650 pkt. (+120% mocy umiejętności)
- Obrażenia zadawane celowi drugorzędnemu: 50% ⇒ 100%
Diana
Umiejętność bierna: zmniejszone obrażenia zadawane potworom. Q i W: zwiększone obrażenia.
Diana szybko wspięła się po szczeblach jako dżunglerka, ale obecnie wypada słabo w roli środkowej. Wprowadzamy przydatne dla bohaterki wzmocnienia, aby wzmocnić ją w środkowej alei. Jednocześnie osłabiamy niektóre modyfikatory dotyczące dżungli, aby osłabić bohaterkę w tej roli. Postanowiliśmy zwiększyć stałe obrażenia bohaterki we wczesnej fazie gry, aby miała więcej możliwości w zakresie przedmiotów nieprzeznaczonych dla zabójców i zmniejszyć czynniki, przez które wywiera ona największy wpływ na rozgrywki o niskim MMR.
Umiejętność bierna – Ostrze Księżycowej Poświaty
- Obrażenia zadawane potworom: 300% ⇒ 225%
Q – Cios Półksiężyca
- Obrażenia: 60/95/130/165/200 pkt. (+70% mocy umiejętności) ⇒ 70/105/140/175/210 pkt. (+70% mocy umiejętności)
W – Księżycowa Kaskada
- Maksymalne obrażenia: 54/90/126/162/198 pkt. (+54% mocy umiejętności) ⇒ 60/96/132/168/204 pkt. (+54% mocy umiejętności)
Ekko
Q: zwiększone obrażenia.
Ekko jest obecnie nieco słaby zarówno w dżungli, jak i środkowej alei, dlatego wprowadzamy wzmocnienia, które postawią bohatera na nogi. Zwiększamy obrażenia podstawowe Q, co pozwoli bohaterowi zaoszczędzić cenne sekundy podczas czyszczenia obozów w dżungli i fal stworów bez konieczności posiadania dodatkowej mocy zapewnianej przez przedmioty.
Q – Czasowstrzymywacz
- Obrażenia: 70/85/100/115/130 pkt. (+30% mocy umiejętności) ⇒ 80/95/110/125/140 pkt. (+30% mocy umiejętności)
Elise
W: zmniejszone obrażenia w ludzkiej postaci; skrócony czas odnowienia i zwiększona dodatkowa prędkość ataku w pajęczej postaci. R: zwiększone obrażenia pająków.
Na początku sezonu Elise wypadała słabo w dżungli, ale ostatnie wzmocnienia Mrocznych Żniw i Elektryzacji sprawiły, że znów jest skuteczna. Jednakże w roli wspierającej bohaterka jest zbyt silna, więc pozbawiamy ją zdolności do natychmiastowego zabijania wrogów, ale wzmacniamy moc pająków, aby znów mogła odważnie stąpać swoimi ośmioma odnóżami po dżungli.
W – Wybuchowy Pająk
- Obrażenia: 60/105/150/195/240 pkt. (+95% mocy umiejętności) ⇒ 60/100/140/180/220 pkt. (+75% mocy umiejętności)
W – Szał Pełzania
- Czas odnowienia: 10 sek. ⇒ 6 sek.
- Dodatkowa prędkość ataku: 60/70/80/90/100% ⇒ 60/75/90/105/120%
R – Pajęcza Postać
- Obrażenia pająków: 8/14/20/26 pkt. (+15% mocy umiejętności) ⇒ 10/20/30/40 pkt. (+15% mocy umiejętności)
Gangplank
Zwiększony przyrost obrażeń od ataku.
Gangplank unikał swoich pomarańczy i potrzebna mu dawka witaminy B. Zwiększamy jego podstawowe statystyki, gdyż jego Q oraz synergia z Mocą Trójcy czerpią z nich oczywiste korzyści.
Podstawowe statystyki
- Przyrost obrażeń od ataku: 3,7 pkt. ⇒ 4,2 pkt.
Hwei
Umiejętność bierna: zmniejszone obrażenia. QW: zmniejszone obrażenia na niższych poziomach. WE: zmniejszone obrażenia.
Obrazy Hweia obecnie przedstawiają głównie sromotne porażki jego przeciwników. W szczególności tyczy się to sytuacji, w których to doświadczony gracz trzyma pędzel. To bohater, którzy potrafi dostosować się do każdej sytuacji, dlatego chcemy ograniczyć sposób, w jaki może zoptymalizować swoją fazę gry w alei. Osłabiamy także inne narzędzia, z których korzystają zazwyczaj lepsi gracze.
Umiejętność bierna – Podpis Wizjonera
- Obrażenia: 35-180 pkt. (zależnie od poziomu) (+35% mocy umiejętności) ⇒ 35-180 pkt. (zależnie od poziomu) (+30% mocy umiejętności)
QW – Przeszywający Pocisk
- Obrażenia: 80/100/120/140/160 pkt. (+25% mocy umiejętności) ⇒ 60/85/110/135/160 pkt. (+25% mocy umiejętności)
WE – Nastrojowe Światła
- Obrażenia: 25/35/45/55/65 pkt. (+20% mocy umiejętności) ⇒ 20/30/40/50/60 pkt. (+15% mocy umiejętności)
Jayce
W: zwiększona prędkość ataku.
W tym patchu wprowadzamy dla Jayce′a dość prostą zmianę. Gdy w ostatnim patchu podnieśliśmy próg prędkości ataku, zapomnieliśmy o odpowiednim przystosowaniu W bohatera, więc robimy to w tym patchu.
W – Hiperdoładowanie
- Prędkość ataku: 2,67 jedn. ⇒ 3,0 jedn.
Kalista
W: zmniejszone obrażenia na niższych poziomach.
Zmiany Kalisty wprowadzone na początku roku sprawiły, że bohaterką gra się nieco przyjemniej. Elise jest jednak nieco zbyt silna w rękach graczy profesjonalnych lub takich, którzy po prostu nauczyli się grać tym trudnym do opanowania strzelcem. Większość graczy nie opanowała Kalisty w aż takim stopniu, więc wprowadzamy osłabienie skupiające się na graczach profesjonalnych. Osłabiamy obrażenia Znacznika Duszy, co nie wpłynie w dużym stopniu na przeciętnych graczy.
W – Strażnik
- Obrażenia od maksymalnego zdrowia celu: 14/15/16/17/18% ⇒ 10/12/14/16/18%
Kog’Maw
Q: zmniejszone obrażenia; zwiększony współczynnik mocy umiejętności.
Kog’Maw zazwyczaj ma wysoki współczynnik zwycięstw, gdyż bohaterem gra się dość łatwo, a przeciwnicy mogą go kontrować. Obecnie bohater wygrywa nieco za dużo gier, więc wprowadzamy drobne osłabienie. Zmniejszamy obrażenia, za którymi bohater nie powinien tęsknić. Jednocześnie zachowujemy moc jego niezwykle szybkich pocisków ze śliny na wysokim poziomie. Kog’Maw skupiający się na mocy umiejętności otrzymuje rekompensatę za to osłabienie, gdyż obecnie nie jest zbyt silny.
Q – Żrąca Plwocina
- Obrażenia: 90/140/190/240/290 pkt. (+70% mocy umiejętności) ⇒ 80/125/170/215/260 pkt. (+80% mocy umiejętności)
Lulu
W: zmniejszona dodatkowa prędkość ataku; wydłużony czas odnowienia. E: zmniejszone obrażenia i wytrzymałość tarczy.
Lulu jest obecnie całkiem silna i dysponuje mocą, na której utratę może sobie pozwolić. W tym patchu wprowadzamy spore osłabienia. Na Pomoc, Pix! jest jedną z najbardziej elastycznych i najskuteczniejszych umiejętności Lulu. Osłabiamy ją i zabieramy nieco mocy Fanaberii.
W – Fanaberia
- Dodatkowa prędkość ataku: 25/27,5/30/32,5/35% ⇒ 20/22,5/25/27,5/30%
- Czas odnowienia: 17/16,5/16/15,5/15 sek. ⇒ 18/17,5/17/16,5/16 sek.
E – Na Pomoc, Pix!
- Obrażenia podstawowe / wytrzymałość tarczy: 80/125/170/215/260 pkt. ⇒ 80/120/160/200/240 pkt.
Mel
Wiele zmian; zmniejszone ogólne bezpieczeństwo; zwiększone skalowanie obrażeń.
Mel cieszy się popularnością, zarówno jeśli chodzi o częstotliwość wybierania, jak i banowania. Uważamy, że gra Mel jest obecnie nieco zbyt bezpieczna, a wrogowie mają problemy z karaniem bohaterki przez zasięg i czas trwania jej umiejętności. Aby temu zaradzić, zmniejszamy zasięg i prędkość jej Q, czas działania W oraz czas trwania unieruchomienia E na niższych poziomach. Ułatwi to przeciwnikom radzenie sobie z bohaterką. Jednocześnie sprawiamy, że część jej umiejętności będzie się skalować do środkowej i późnej fazy gry dzięki zwiększonym obrażeniom E i R. Zmniejszamy obrażenia, jakie W zyskuje po awansach, aby utrudnić bohaterce późną fazę gry.
Q – Świetlista Salwa
- Zasięg rzucenia: 1000 jedn. ⇒ 950 jedn.
- Prędkość pocisku: 5000 jedn. ⇒ 4500 jedn.
W – Odbicie
- Czas działania: 1 sek. ⇒ 0,75 sek.
- Koszt many: 60/45/30/15/0 pkt. ⇒ 80/60/40/20/0 pkt.
- Odbite obrażenia: 40/47,5/55/62,5/70% ⇒ 40/45/50/55/60%
E – Słoneczne Unieruchomienie
- Czas działania unieruchomienia: 1,75/1,88/2/2,13/2,25 sek. ⇒ 1,25/1,5/1,75/2/2,25 sek.
- Obrażenia trafienia bezpośredniego: 60/100/140/180/220 pkt. (+50% mocy umiejętności) ⇒ 60/105/150/195/240 pkt. (+60% mocy umiejętności)
R – Złote Zaćmienie
- Obrażenia magiczne za każdy ładunek Przytłoczenia: 4/7/10 pkt. (+2,5% mocy umiejętności) ⇒ 4/7/10 pkt. (+3,5% mocy umiejętności)
Nautilus
Q: zwiększone obrażenia.
Poziom mocy Nautilusa obecnie szybko tonie, w szczególności w kolejce solo. Chcemy więc przywrócić mu nieco mocy Q, aby stanowił większe zagrożenie we wczesnej fazie gry. Umożliwi mu to zdobywanie wczesnych udziałów w zabójstwach i nabranie wiatru w żagle.
Q – Zakotwiczenie
- Obrażenia: 70/115/160/205/250 pkt. (+90% mocy umiejętności) ⇒ 85/130/175/220/265 pkt. (+90% mocy umiejętności)
Sion
Zwiększony podstawowy pancerz i regeneracja zdrowia.
Sion nie jest obecnie w najlepszym położeniu. Zamierzamy osłabić kilka z jego głównych przedmiotów, więc wprowadzamy wzmocnienia rekompensacyjne. Zwiększamy jego podstawową defensywę, którą utracił przez osłabienia przedmiotów. Co więcej, Sion obecnie wypada słabo w alei, gdyż ma wielu przeciwników, z którymi trudno mu walczyć. Wzmacniamy więc jego podstawowy pancerz zamiast skalowania pancerza, aby pomóc mu we wczesnej fazie gry.
Podstawowe statystyki
- Podstawowy pancerz: 32 pkt. ⇒ 36 pkt.
- Regeneracja zdrowia: 7,5 pkt. ⇒ 9 pkt.
Teemo
E: zwiększone obrażenia zadawane potworom.
Teemo wypada gorzej w dżungli, odkąd Noxus rządzi na Rift. Ostatnie osłabienia E również się do tego przyczyniły. Obecnie jest w dobrym położeniu, jeśli chodzi o pozostałe role, dlatego wzmacniamy jego moc w dżungli.
E – Toksyczne Strzałki
- Obrażenia zadawane potworom: 125% ⇒ 145%
Warwick
Q: zwiększony koszt many.
Warwick radzi sobie całkiem dobrze w dżungli, ale jego moc w górnej alei jest zdecydowanie… wygórowana. Chcemy zminimalizować różnicę, jaka dzieli obie role. Wprowadzamy więc zmiany Q, które rozwija jako pierwsze, gdy gra jako górny, a w drugiej kolejności w roli dżunglera.
Q – Kły Bestii
- Koszt many: 70/75/80/85/90 pkt. ⇒ 80/85/90/95/100 pkt.
Yasuo
Umiejętność bierna: usunięto zmniejszenie obrażeń krytycznych.
Yasuo miał ostatnio problemy z odnalezieniem się, więc chcemy, aby wiatr znowu wiał w jego metaforyczne żagle. Zależy nam na tym, aby osoby grające Yasuo chętniej kupowały przedmioty z szansą na trafienie krytyczne we wczesnej fazie gry. Z tego powodu usuwamy modyfikator obrażeń krytycznych, który wprowadziliśmy jeszcze w czasach, gdy obrażenia krytyczne wynosiły 200%.
Umiejętność bierna – Droga Wędrowca
- Zmniejszenie obrażeń krytycznych: 10% ⇒ USUNIĘTO
Przedmioty
Maska Otchłani
Maska Otchłani jest przedmiotem podwójnie sytuacyjnym – potrzebuje zarówno odporności na magię, jak i innych współgraczy z obrażeniami magicznymi, z którymi może wejść w synergię. Przedmiot otrzymał jednak zbyt duże wzmocnienia na początku sezonu i obecnie nie musi być aż tak silny. Nie przeszkadza nam, że jest raczej rzadko kupowany, gdyż obrońcy nie muszą zadawać wysokich obrażeń.
- Odporność na magię: 50 pkt. ⇒ 45 pkt.
Wielka Zima
Już od jakiegoś czasu przyglądamy się Wielkiej Zimie. To bardzo silny przedmiot, który jednak był też konsekwentnie pomijany, gdyż nie wszyscy obrońcy potrzebują many. Obecnie jesteśmy na takim etapie, na którym bohaterowie mają wybór pomiędzy Wielką Zimą lub Muramaną albo Wielką Zimą lub Uściskiem Serafina i powinni zawsze wybierać opcję dla obrońców. Chcemy to naprawić w tym patchu, więc zmniejszamy wytrzymałość tarczy zapewnianą przez przedmiot.
- Tarcza Nieprzemijalności: 100-180 pkt. (zależnie od poziomu) (+4,5% bieżącej many) ⇒ 100 pkt. (+4,5% bieżącej many) (uwaga: to średnio ok. 30% mniej tarczy)
Stalowe Serce
To bardzo popularny przedmiot, który jest doskonałym przykładem frustrujących przedmiotów dla obrońców. Uważamy, że Stalowe Serce nie jest aż tak silne, jak wskazywałaby na to jego reputacja. Wprowadzamy więc jedynie niewielkie osłabienie. Przypadki, w których przedmiot ten prowadzi do szybkiego zyskiwania przewagi, mogą wymknąć się spod kontroli. Dlatego skupiamy się na najlepszych scenariuszach, w których zyskuje ponad 1000 pkt. dodatkowego zdrowia i osiąga wysokie poziomy skalowania ze zdrowiem.
- Maksymalne zdrowie Kolosalnej Konsumpcji: 10% obrażeń ⇒ 8% obrażeń
Ostrze Nieskończoności
Złożenie zestawów przedmiotów dla prowadzących zajmuje obecnie zbyt dużo czasu. Zmniejszamy więc koszt i statystyki najczęściej wybieranego przedmiotu, Ostrza Nieskończoności, aby pozostała część zestawu mogła być kupowana szybciej.
- Koszt: 3600 szt. złota ⇒ 3450 szt. złota
- Obrażenia od ataku: 70 pkt. ⇒ 65 pkt.
Obuwie Merkurego
Po wprowadzeniu kilku zmian wyważających dla butów 2. poziomu na końcu zeszłego roku doszło do sytuacji, w której poprawnie rywalizują one z przedmiotami legendarnymi. W grze nadal istnieją buty, które nie są odpowiednio wyważone, więc chcemy wzmocnić najgorsze z nich i osłabić te, które wypadają najlepiej. Najpierw zajmiemy się Obuwiem Merkurego, gdyż wypada najsłabiej w kategorii obuwia dla obrońców. Wiemy, że 50 szt. złota nie wygląda na zbyt wysoką ilość, ale buty są pomniejszymi przedmiotami i procentowo można to porównać do zmniejszenia kosztu pełnego legendarnego przedmiotu o 125 szt.
- Koszt: 1300 szt. złota ⇒ 1250 szt. złota
Pancerniaki
Obuwie Merkurego będzie nieco silniejsze, a Pancerniaki słabsze, gdyż obecnie są najsilniejszymi butami w grze. Będzie to również drobne wzmocnienie dla prowadzących, z którego wprowadzeniem nie widzimy problemu.
- Zmniejszenie obrażeń ataków podstawowych: 12% ⇒ 10%
Symbiotyczne Podeszwy
Symbiotyczne Podeszwy to najsłabsze buty w grze dla większości graczy, więc zasługują na wzmocnienie. Zachowujemy ostrożność. Nieulepszona wersja otrzyma jedynie 5 jedn. prędkości ruchu więcej, ale będziemy się jej przyglądać i zdecydujemy w przyszłości, czy nie zasługuje na więcej.
- Stała prędkość ruchu: 35 jedn. ⇒ 40 jedn. (uwaga: prędkość ruchu pozostaje bez zmian na poziomie 45 jedn. dla ewolucji)
Nieskończona Rozpacz
Nieskończona Rozpacz była najsilniejszym przedmiotem dla obrońców przed rozpoczęciem sezonu, ale gracze się o tym nie zorientowali. Teraz jest kupowana ze względu na pancerz i odporność na magię przez masę graczy i wypada bardzo dobrze podczas gry. Chcieliśmy, aby przedmiot był kupowany przez bohaterów kumulujących zdrowie, więc kontynuujemy trend. Sprawiamy, że będzie się świetnie sprawdzać w rękach bohaterów, którzy kumulują dodatkowe zdrowie, ale nie będzie typową opcją dla obrońców, która jest kupowana przez wszystkich.
- Cierpienie: 8-15 pkt. (zależnie od poziomu) (+3% dodatkowego zdrowia) ⇒ 3% dodatkowego zdrowia (uwaga: to osłabienie o 10-15% obrażeń przedmiotu)
Zmiany systemowe
Atakhan
W tym patchu zmodyfikowaliśmy zasady pojawiania się postaci Atakhana, aby lepiej odzwierciedlić, jak jego postacie wpływają na rozgrywkę. Uwzględnimy również różnice w krwawej rozgrywce w kolejce solo i grach profesjonalnych. Wymiana ciosów we wczesnej fazie gry: Rozgrywki profesjonalne cechują się agresywniejszą wymianą ciosów we wczesnej fazie gry, a bohaterowie mają wtedy mniej zdrowia, więc mniejsze obrażenia i tak reprezentują większą krwawość. Z tego powodu zwiększamy wpływ obrażeń w PvP we wczesnej fazie gry na wynik krwawości.
- Wczesne PvP generuje dwa razy więcej punktów i maleje do standardowej wartości w ciągu 14 min.
Malejący wynik zabójstw: Funkcjonalnie, o ile dojdzie do wystarczającej liczby zabójstw, gra jest krwawa i żwawa. Oznacza to, że kilka pierwszych zabójstw ma większe znaczenie niż kolejne.
- Kilka pierwszych zabójstw w grze zapewnia znacznie więcej punktów, które maleją z każdym kolejnym zabójstwem.
- Szturm na wieże to niezwykle emocjonujący moment, przez co zabójstwa zdobyte podczas tego manewru mnożą zdobyte punkty.
- Rekalibracja progu: Zmiany te znacznie wpływają na wartości punktowe, więc dostosowujemy próg Żarłocznego i Niszczycielskiego Atakhana, aby lepiej go dopasować do nowych spodziewanych wartości.
Harmonogram Clash 2025
Clash 2025 jest tuż za rogiem, więc przygotujcie swoje drużyny i zarezerwujcie sobie nieco czasu w podanych dniach, aby zmierzyć się w Clashu! Tak jak wspominaliśmy w ostatniej aktualizacji od dewelopera, zmniejszamy liczbę turniejów Clash w tym roku z 12 do 6. Będziemy eksperymentować z nowymi formatami turniejów, takimi jak Clash ARURF, i przywrócimy ulubione formaty graczy, takie jak Puchar ARAM-u. Zbierzcie drużyny i do zobaczenia na Summoner’s Rift (albo Howling Abyss)! Więcej informacji na temat Clashu znajdziecie na naszej stronie FAQ Clash tutaj!
Turniej Clash | Dni turnieju |
Puchar ARURF-a | 1-2 marca |
Puchar Summoner’s Rift | 19-20 kwietnia |
Clash MSI | 21-22 czerwca |
Puchar ARAM-u | 16-17 sierpnia |
Clash Mistrzostw | 18-19 października |
Puchar ARAM-u 2 | 13-14 grudnia |
Zaktualizowane nagrody
Zmniejszamy liczbę turniejów Clash w tym roku o połowę, więc rekalibrujemy liczbę PT potrzebnych na każdy poziom nagród. Sprawdźcie wymagania dotyczące PT poniżej:
- Losowa ikona: 100 PT (bez zmian)
- Tytuł �Rywala Clash 2025�: 200 PT (bez zmian)
- Baner Rywala: 1000 PT ⇒ 500 PT
- Losowa ikona przywoływacza: 2000 PT ⇒ 1000 PT
- Tytuł �Zdobywcy Clash 2025�: 3000 PT ⇒ 1500 PT
- Baner Zdobywcy: 4000 PT ⇒ 2000 PT
- Losowy baner: 5000 PT ⇒ 3000 PT
- Tytuł �Bohatera Clash 2025�: 6000 PT ⇒ 3500 PT
- Baner Bohatera: 7000 PT ⇒ 4000 PT
ARAM
Cześć, gracze ARAM-u! W patchu 25.04 wprowadzamy drobną aktualizację skupiającą się na Teemo. Przez unikalny system wizji ARAM-u zawsze ciężko było zachować wyważenie bohaterów, którzy wykorzystują pułapki. Tym razem dajemy graczom Teemo więcej okazji do rozmieszczania grzybów, ale ograniczamy ich ogólny wpływ na rozgrywkę. Chcemy zachować tożsamość bohatera i ograniczyć frustrację graczy. Jeśli chodzi o obrońców, w tym patchu osłabiliśmy kilka przedmiotów dla obrońców na Summoner’s Rift. Będziemy obserwować, jak radzą sobie obrońcy w ARAM-ie, aby w razie potrzeby wprowadzić indywidualne zmiany. Pracujemy również nad osłabieniem Setta, które wprowadzimy w kolejnym patchu, więc wyczekujcie wieści! Jak zawsze dobrej zabawy i powodzenia!
Bohaterowie
Teemo
- Obrażenia R: 200/325/450 pkt. (+50% mocy umiejętności) ⇒ 180/290/400 pkt. (+40% mocy umiejętności)
- Spowolnienie R: 30/40/50% ⇒ 20% na wszystkich poziomach
- Maksymalne ładunki R: 2/3/4 ⇒ 3/4/5
- Przyspieszenie umiejętności: -20 jedn. ⇒ -10 jedn.
- Zadawane obrażenia: -10% ⇒ -5%
Przedmioty
- Nieskończona Rozpacz: mnożnik leczenia: 175% ⇒ 250%
Runy
- Nawałnica Mieczy: prędkość ataku bohaterów walczących w zwarciu: 130% ⇒ 140%
ARURF
Zmiany systemowe
- Premia prędkości do ataku na dystans: 100% ⇒ 75%
Bohaterowie
Kayle
- Zadawane obrażenia: 95% ⇒ 85%
Kog’Maw
- Zadawane obrażenia: 90% ⇒ 85%
- Otrzymywane obrażenia: 100% ⇒ 105%
Sivir
- Otrzymywane obrażenia: 100% ⇒ 105%
Tristana
- Zadawane obrażenia: 95% ⇒ 90%
- Otrzymywane obrażenia: 100% ⇒ 105%
Twitch
- Zadawane obrażenia: 92% ⇒ 85%
- Otrzymywane obrażenia: 105% ⇒ 110%
Vayne
- Zadawane obrażenia: 100% ⇒ 95%
Jhin
- Zadawane obrażenia: 105% ⇒ 110%
Lee Sin
- Zadawane obrażenia: 100% ⇒ 105%
Szybka Gra
Czasy do wskrzeszenia
Teraz istnieje stały próg maksymalnego czasu meczów w Szybkiej Grze, więc modyfikujemy czasy odrodzenia w późnej fazie gry, aby gracze byli w stanie walczyć o swoje życie i bronić Nexusa.
- Mnożnik czasu do wskrzeszenia (10-35 min): 100-133% ⇒ 100-112%
Bohaterowie
Od momentu wprowadzenia do gry nagłej śmierci, która zniwelowała słabość Yoricka w późnej fazie rozgrywki, W POŁĄCZENIU z faktem, że mechanika ta pozytywnie wpływa na jego specjalność, jaką jest zadawanie obrażeń budowlom, jego poziom mocy wykracza poza skalę. Sprowadzamy go z powrotem na
ZiemięRuneterrę.
- Przyrost obrażeń od ataku: 5 pkt. ⇒ 4,3 pkt.
- Obrażenia oznaczenia Dziewicy z R: 2/2,5/3% maksymalnego zdrowia ⇒ 1,5/1,75/2% maksymalnego zdrowia
Mityczny sklep
Już dostępne
- Twórczyni Mitów Cassiopeia (Prestiżowa)
- Cybernetyczny Lucian (Prestiżowy)
- Ezreal z Psychoperacji (Prestiżowy)
- Evelynn z K/DA (Prestiżowa)
- PROJEKT: Zed (Prestiżowy)
- Taliyah Crystalis Motus
- Hextechowa Annie
- Strażnik Popiołów Shen
- Hextechowa Poppy
- Ashe z Sabatu (Mroczne rytuały)
- Master Yi z Psychoperacji (Łowca)
- Strażniczka Irelia (Ferwor)
- Taliyah Crystalis Motus (Odzyskana)
- Duchowy Wojownik Jhin (Bez granic)
- Katarina z Wróżkowego Dworu (Ujmująca)
- PROJEKT: Zed (Rozliczenie)
- Totem Crystalis Motus
- Ponurak
- Wszystko dla Ciebie
- Ikona Psychoperacji
- Ikona K/DA ALL OUT 2020
- Ikona Przepustki Wydarzenia Księżycowa Bestia
- Ikona Wydarzenia PROJEKT 2021
- Ikona Przepustki Sabatu 2021
- Ikona Przepustki Wydarzenia Wytworność
Opuszczają mityczny sklep
- Księżycowa Bestia Fiora (Prestiżowa)
- Porcelanowa Lux (Prestiżowa)
- Porcelanowi Kindred (Prestiżowi)
- Wysłannik Smoków Rakan (Prestiżowy)
- Kosmiczny Pirat Darius
- Lansjer Zero Hecarim
- Hextechowy Jarvan IV
- Hextechowy Rammus
- Księżycowa Bestia Fiora (Żywotność)
- Rozrywkowa Diana (Złoty Tygrys)
- Rozrywkowy Sett (Złoty Tygrys)
- Rozrywkowy Teemo (Złoty Tygrys)
- Rozrywkowa Tristana (Złoty Tygrys)
- Rozrywkowy Xin Zhao (Złoty Tygrys)
- Porcelanowy Amumu (Złoty Tygrys)
- Porcelanowi Kindred (Złoty Tygrys)
- Porcelanowa Lux (Złoty Tygrys)
- Porcelanowy Protektor Ezreal (Złoty Tygrys)
- Fajerwerkowy Totem 2022
- Ikona Króliczka Twórców Mitów
- Ikona Królika Twórców Mitów
- Totem Niebiańskiej Szali
Naprawione błędy i drobne zmiany
- Naprawiono błąd, w wyniku którego ruch Wyniesionej Legendy LeBlanc i Uwiecznionej Legendy Ahri (Popisowej) w wyniku niezadających obrażeń efektów przemieszczających (np. Wybuchowe Szyszki) był anulowany, jeśli podczas ruchu użyto emotki ctrl+5.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Adept Arkanów traktował ataki R Twitcha jak ataki przeciwko pojedynczym celom zamiast jak ataki obszarowe. Przez to wzmocnienie obrażeń wynosiło 14% zamiast 9%.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego buty Rengara czasami były zamieniane na Buty Miotacza Zaklęć po zakończeniu polowania na Kha’Zixa. Koniec z magicznymi kocimi figlami.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego ataki podstawowe Kalisty nie renderowały się w pełni.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Wędrującego Kraba można było zaatakować podczas animacji pojawiania się.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego efekty dźwiękowe Aurory odtwarzały się w nieprawidłowy sposób.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego efekt wizualny więzi W Aatroxa nie wyświetlał się prawidłowo.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego doskok umiejętności biernej Kalisty nie czerpał korzyści z niektórych butów.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego wskrzeszenie Fałszywego Życia Atakhana zmieniało czasy ładowania umiejętności biernych niektórych bohaterów na 15 sek.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Błysk/Hexbłysk czasami wyłączały się, jeśli zostały użyte tuż przed wskrzeszeniem zapewnianym przez Fałszywe Życie Atakhana.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Neeko zachowywała zmniejszenie doświadczenia za stwory z przedmiotu do dżungli po przemianie w bohatera z tym przedmiotem.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego W Ziggsa nie ujawniało obszaru pod wpływem umiejętności, gdy zostało użyte we mgle wojny.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego umiejętność bierna Luciana nie wchodziła w prawidłową interakcję ze wszystkimi rodzajami roślin.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego czas odnowienia Q Mel resetował się po zabiciu wrogich bohaterów pod wpływem Śmiertelnego Jadu Twitcha nałożonego przez W Mel.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego R Renaty nadal trafiało przez W Yasuo, Ścianę Wichru.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego czas odnowienia superumiejętności Mel resetował się, jeśli bohaterka użyła W, aby odbić R Dravena.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego obrażenia E Mel były traktowane jako obrażenia zadawane pojedynczemu celowi, a nie obrażenia obszarowe.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego zwierzątka superumiejętności, takie jak Tibbers czy Daisy, przyciągały uwagę stworów na bohaterów.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego trucizna E Teemo nie nakładała się przy trafieniach krytycznych.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego W Syndry nie miało kosztu many.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego statystyki pająków Elise nie aktualizowały się wraz ze statystykami bohaterki, a jedynie przy pojawieniu się.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego interfejs ekranu podsumowania nie chował się po zakończeniu gry.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Porażenie Viego zadawało nieprawidłową ilość obrażeń po przejęciu Mel.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego ataki podstawowe Mel wyłączały W Nidalee.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego efekt dźwiękowy przy trafieniu R Ashe występował przy Ashe, a nie przy wrogu.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Urgot mógł przyciągnąć wrogów do fontanny, jeśli przyciągnięcie wystąpiło podczas odradzania się Urgota w wyniku Fałszywego Życia Atakhana.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego R Briar nie anulowało się, jeśli bohaterka została zabita i wskrzeszona przez Fałszywe Życie Atakhana.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego R Kayna nie przestawało zadawać obrażeń, nawet gdy zginął podczas używania umiejętności, o ile został wskrzeszony przez Fałszywe Życie Atakhana.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego używanie Q Taliyah nie przerywało się, gdy bohaterka była wskrzeszana przez Fałszywe Życie Atakhana.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego niektóre kwestie dialogowe Mel nie odtwarzały się prawidłowo.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Wukong był globalnie ujawniany, gdy użył Q na Wybuchowej Szyszce.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego po przejęciu Lillii Viego mógł użyć jej E, a umiejętność nie wchodziła w kolizję z terenem.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego umiejętność bierna Ambessy ignorowała uniki i oślepienia.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego W Mel nie blokowało niektórych trafień krytycznych.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego R Viktora podążało za nim, gdy przejmował Herolda.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego umiejętność bierna Ahri przerywała jej Powrót.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Q Jayce’a renderowało się na niemożliwym do przejścia terenie i budowlach.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego niektóre kwestie dialogowe Warwicka nie odtwarzały się prawidłowo.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego pochodnie Mordekaisera w Wymiarze Śmierci nie renderowały się we właściwych miejscach.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego W Fiory nie blokowało niektórych umiejętności Mel.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego W Mel nie odbijało pocisków Pixa.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego E Malzahara natychmiast zabijało rośliny Zyry.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego efekt dźwiękowy Q K’Santego odtwarzał się w złym miejscu.
Nadchodzące skórki i Barwy
W tym patchu pojawią się następujące skórki:

Lucian Zamaskowana Sprawiedliwość
Senna Zamaskowana Sprawiedliwość
Yone Zamaskowana Sprawiedliwość
Kwantowy Pogromca Galaktyki Zed
W tym patchu pojawią się następujące Barwy:
