w

Opis patcha 9.16 w Lolu

Szczegółowy opis zmian w patchu 9.16. Rework Pantheona i nowe skórki!


Patch w skrócie
Video

Smoczy Wieszcz Udyr będzie dostępny 15 sierpnia 2019 roku.

Bohaterowie

Reklama

Pantheon

Niezniszczalna Włócznia

Począwszy od tego patcha, Pantheon zacznie przebijać się przez przednią formację wroga i siać zniszczenie w jego szeregach.

Reklama

Zaktualizowane portrety Pantheona w wysokiej rozdzielczości są dostępne w Kompozycjach Pulpitu League!

Azir

Dłuższy czas odnowienia Q na wyższych poziomach.

Otwieramy więcej możliwości ucieczki przeciwnikom Azira w późnej fazie gry, żeby Imperator Shurimy i jego żołnierze nie mogli gonić ich bez końca.

Q — Piaskowy Szturm

CZAS ODNOWIENIA15/12,5/10/7,5/5 sek.  15/13/11/9/7 sek.

Corki

Zmniejszone podstawowe obrażenia od ataku i przyrost obrażeń od ataku.

Reklama

Corki ostatnio za często pojawia się w rozgrywkach profesjonalnych, bo zadaje zbyt solidne obrażenia, więc go osłabiamy.

Podstawowe statystyki

OBRAŻENIA OD ATAKU60 pkt.  55 pkt.
PRZYROST OBRAŻEŃ OD ATAKU3 pkt.  2,5 pkt.

Dr Mundo

Wyrównana nieustępliwość W. Czas odnowienia E teraz się skaluje.

Jako że nasz szaleniec otrzymał już małe zmiany w aż czterech patchach, zorientowaliśmy się, że potrzebuje czegoś mocniejszego.

W — Agonia Ognia

NIEUSTĘPLIWOŚĆ10/15/20/25/30%  30% na wszystkich poziomach

E — Masochizm

CZAS ODNOWIENIA6 sek.  6/5,5/5/4,5/4 sek.

Ekko

Zwiększone dodatkowe obrażenia E. Krótszy czas odnowienia R na wyższych poziomach.

Ekko nie obrazi się za ogólne wzmocnienia.

E — Skok Fazowy

OBRAŻENIA DODATKOWE40/65/90/115/140 pkt.  50/75/100/125/150 pkt.

R — Chronostrzaskanie

CZAS ODNOWIENIA110/90/70 sek.  110/80/50 sek.

Ezreal

Zmniejszone skalowanie Q z mocą umiejętności. Dłuższy czas odnowienia E.

Obrażenia eksplozywne zadawane przez Ezreala z mocą umiejętności czyniły z niego niemal potwora, więc odbieramy mu trochę siły i uderzamy w jego bezpieczeństwo we wczesnej fazie gry.

Q — Mistyczny Strzał

SKALOWANIE0,3 pkt. mocy umiejętności  0,15 pkt. mocy umiejętności

E — Magiczne Przejście

CZAS ODNOWIENIA19/17,5/16/14,5/13 sek.  25/22/19/16/13 sek.

Fiora

Krótszy czas odnowienia E na niższych poziomach, dodatkowa prędkość ataku teraz się skaluje.

Zwiększamy moc Fiory, żeby mogła lepiej wykorzystywać przewagę zyskaną w alei.

E — Szermierka

CZAS ODNOWIENIA13/11/9/7/5 sek.  11/9,5/8/6,5/5 sek.
DODATKOWA PRĘDKOŚĆ ATAKU50% na wszystkich poziomach 50/60/70/80/90%

Jax

Krótszy czas odnowienia Q.

Jako bohater walczący wręcz Jax skorzysta na większej liczbie okazji do wskoczenia na wrogów walczących z dystansu, którzy w przeciwnym wypadku stopniowo obijaliby go w alei.

Q — Cios z Wyskoku

CZAS ODNOWIENIA10/9/8/7/6 sek.  8/7,5/7/6,5/6 sek.

Kassadin

Zwiększony modyfikator obrażeń ataków podstawowych wzmocnionych W.

Wzmacniamy aspekty Kassadina pozwalające mu kontrolować niektórych środkowych o mniejszym zasięgu, szczególnie tych, z którymi i tak powinien sobie dobrze radzić (zabójców z mocą umiejętności).

W — Piekielne Ostrze

OBRAŻENIA WZMOCNIONEGO ATAKU PODSTAWOWEGO40/65/90/115/140 pkt. (+0,8 pkt. mocy umiejętności)  70/95/120/145/170 pkt. (+0,8 pkt. mocy umiejętności)

LeBlanc

Zwiększone skalowanie Q z mocą umiejętności.

Cofamy osłabienie otrzymane przez LeBlanc wcześniej w tym roku, bo przydałoby jej się trochę mocy, która sprawdzi się w rękach zwykłych graczy.

Q — Znak Złośliwości

SKALOWANIE0,3 pkt. mocy umiejętności  0,4 pkt. mocy umiejętności

Lux

Zwiększona wytrzymałość tarczy W na wyższych poziomach.

Kiedy osłabiliśmy tarczę Lux w patchu 9.14, chcieliśmy przytemperować przede wszystkim te zestawy przedmiotów i run, które wykorzystywały zapewniane przez nią bezpieczeństwo. Jednakże w wyniku tych zmian Lux jako wspierająca oberwała o wiele mocniej, niż zakładaliśmy. Przywracamy tarczy Pani Jasności trochę odebranej mocy, żeby wciąż mogła z powodzeniem ochraniać swojego partnera w dolnej alei.

W — Pryzmatyczna Bariera

WYTRZYMAŁOŚĆ TARCZY50/65/80/95/110 pkt.  50/75/100/125/150 pkt.
MAKSYMALNA WYTRZYMAŁOŚĆ TARCZY100/130/160/190/220 pkt. 100/150/200/250/300 pkt.

Nocturne

Zwiększony podstawowy pancerz. Zwiększona dodatkowa prędkość ataku W.

W rozgrywkach profesjonalnych Nocturne’a przyćmili inni dżunglerzy, więc go wzmacniamy.

Podstawowe statystyki

Wyrównaliśmy parę statystyk!

PANCERZ36 pkt.  38 pkt.
ZDROWIE582,8 pkt.  585 pkt.
MANA273,8 pkt.  275 pkt.
REGENERACJA MANY6,756 pkt.  7 pkt.

W — Całun Mroku

DODATKOWA PRĘDKOŚĆ ATAKU20/25/30/35/40%  30/35/40/45/50%

Riven

Wyrównany czas odnowienia Q.

Cofamy zmianę z patcha 9.10 polegającą na dodaniu skalowania czasu odnowienia Q Riven. W solo kolejce na wyższym poziomie wydłużenie czasu odnowienia E nie wystarczyło, by zneutralizować pozytywny wpływ wzmocnienia Q — a wzmocnienie Riven nie było wtedy naszym celem.

Q — Połamane Skrzydła

CZAS ODNOWIENIA12/11,5/11/10,5/10 sek.  12 sek. na wszystkich poziomach

Sejuani

Zmniejszony podstawowy pancerz i odporność na magię Mroźnego Pancerza, zwiększone skalowanie. Dłuższy czas odnowienia Q.

Sejuani od dłuższego czasu dominuje w rozgrywkach profesjonalnych, chociaż niedawno ją osłabiliśmy. Teraz nieco silniej uderzamy w jej moc.

Umiejętność bierna — Gniew Północy

MROŹNY PANCERZ20 (+0,25 pkt. dodatkowego pancerza) pkt. dodatkowego pancerza i 20 (+0,25 pkt. dodatkowej odporności na magię) pkt. dodatkowej odporności na magię  10 (+0,35 pkt. dodatkowego pancerza) pkt. dodatkowego pancerza i 10 (+0,35 pkt. dodatkowej odporności na magię) pkt. dodatkowej odporności na magię

Q — Arktyczne Natarcie

CZAS ODNOWIENIA17/15,5/14/12,5/11 sek.  20/18/16/14/12 sek.

Shen

Zwiększone skalowanie wzmocnionych obrażeń Q. Zwiększone podstawowe obrażenia E.

Shenowi przydałoby się trochę więcej mocy, kiedy przeprowadza dywersję w środkowej i późnej fazie gry.

Q — Natarcie Zmierzchu

SKALOWANIE WZMOCNIONYCH OBRAŻEŃ PO TRAFIENIU BOHATERA4/4,5/5/5,5/6% maksymalnego zdrowia celu  5/5,5/6/6,5/7% maksymalnego zdrowia celu

E — Bieg przez Cienie

PODSTAWOWE OBRAŻENIA FIZYCZNE50/75/100/125/150 pkt. 60/85/110/135/160 pkt.

Singed

Zwiększona podstawowa mana. Zwiększone dodatkowe statystyki R na wyższych poziomach.

Dajemy Singedowi trochę mocy, żeby dzięki swojemu Obłędowi mógł wygrywać więcej gier, o ile uda mu się dotrwać do późnej fazy gry.

Podstawowe statystyki

Wyrównaliśmy parę statystyk!

MANA290,6 pkt.  330 pkt.
OBRAŻENIA OD ATAKU62,32 pkt.  63 pkt.
REGENERACJA MANY7,524 pkt.  7,5 pkt.
PRZYROST PRĘDKOŚCI ATAKU1,81%  1,9%

R — Mikstura Obłędu

DODATKOWE STATYSTYKI30/55/80 pkt.  30/60/90 pkt.

Sion

Zwiększona podstawowa mana. Zwiększone minimalne i maksymalne obrażenia Q, usunięta redukcja obrażeń w przypadku potworów.

Wygładzamy niedoskonałości Siona — wyrównujemy jego podstawowe statystyki i usuwamy mechanikę, która wydaje się nie być już potrzebna. Ogólnie będzie miał więcej szans na wdanie się w bójkę z wrogami w górnej alei, w szczególności z innymi wojownikami.

Podstawowe statystyki

Wyrównaliśmy parę statystyk!

MANA325,6 pkt.  330 pkt.
ZDROWIE542,64 pkt.  545 pkt.
REGENERACJA MANY8,0008 pkt.  8 pkt.

Q — Dziesiątkujące Uderzenie

MINIMALNE OBRAŻENIA PODSTAWOWE20/40/60/80/100 pkt. 30/50/70/90/110 pkt.
MAKSYMALNE OBRAŻENIA PODSTAWOWE60/120/180/240/300 pkt. 70/135/200/265/330 pkt.
USUNIĘTOZMNIEJSZONE OBRAŻENIA ZADAWANE POTWOROMDziesiątkujące Uderzenie nie zadaje już 80% obrażeń potworom.

Sivir

Zmniejszone skalowanie W z obrażeniami od ataku na niższych poziomach.

Sivir jest mocna. W połączeniu z Yuumi staje się JESZCZE mocniejsza. Kotka zostaje osłabiona w tym patchu (uwaga, spojler), ale Sivir też należy osłabić, żeby przystopować jej czyszczenie fal we wczesnej fazie gry i dać wrogom szansę na zyskanie nad nią przewagi.

W — Rykoszet

SKALOWANIE50/55/60/65/70% obrażeń od ataku  30/40/50/60/70% obrażeń od ataku

Sylas

Zmniejszenie obrażeń wybuchu Q teraz dotyczy i stworów, i potworów.

Sylas świetnie radzi sobie w dżungli po ostatniej serii zmian. W ramach kolejnej zmiany zmniejszamy jego szybkość czyszczenia dżungli.

Q — Smagnięcie Łańcuchem

OBRAŻENIA WYBUCHUobrażenia zmniejszone o 45% w przypadku stworów w przypadku stworów i potworów

R — Przejęcie

NAPRAWIONY BŁĄDSylas teraz poprawnie leczy się, kiedy Przejęciem ukradnie Karmie R — Mantrę i użyje W — Wzmocnienia.

Syndra

Zwiększone dodatkowe obrażenia Q zadawane bohaterom. Zwiększone podstawowe obrażenia E.

Syndra jest obecnie słaba na każdym poziomie rozgrywek, więc podnosimy nieco jej ogólną moc.

Q — Mroczna Kula

TRANSCENDENCJA15% dodatkowych obrażeń zadawanych bohaterom 25% dodatkowych obrażeń zadawanych bohaterom

E — Precz, Słabeusze

OBRAŻENIA PODSTAWOWE70/115/160/205/250 pkt. 85/130/175/220/265 pkt.

Tahm Kench

Zmniejszona podstawowa prędkość ruchu. Krótszy czas działania tarczy E.

Sprawiamy, że Tahm Kench będzie bardziej podatny na ganki. Dzięki temu nie będzie mógł już aż tak skutecznie chronić kumpli z dolnej alei, którzy i bez niego potrafią unikać zagrożeń (takich jak Ezreal).

Podstawowe statystyki

PRĘDKOŚĆ RUCHU345 jedn.  335 jedn.

E — Gruba Skóra

CZAS DZIAŁANIA TARCZY3 sek.  2 sek.

Yuumi

Zmniejszone wzmocnione obrażenia Q na wyższych poziomach, zmniejszone spowolnienie, wyrównany czas działania spowolnienia, dłuższy czas odnowienia na niższych poziomach.

Obrażenia Yuumi są zbyt wysokie, biorąc pod uwagę ich niezawodność, szczególnie kiedy Kotka przywiąże się do innego zadającego wysokie obrażenia bohatera w dolnej alei.

Q — Grasujący Pocisk

WZMOCNIONE OBRAŻENIA50/95/140/185/230/275 pkt. 50/85/120/155/190/225 pkt.
SPOWOLNIENIE40/48/56/64/72/80%  20/32/44/56/68/80%
CZAS DZIAŁANIA SPOWOLNIENIA1,25/1,35/1,45/1,55/1,65/1,75 sek.  1,5 sek.
CZAS ODNOWIENIA11/10/9/8/7/6 sek.  13,5/12/10,5/9/7,5/6 sek.

Ziggs

Zwiększone skalowanie W z mocą umiejętności, krótszy czas odnowienia na niższych poziomach. Krótszy czas odnowienia R na wyższych poziomach.

Ziggs aktualnie nie radzi sobie najlepiej, więc wzmacniamy jedną z jego umiejętności o mniejszym potencjale i dajemy mu częstszy dostęp do superumiejętności.

W — Ładunek Kumulacyjny

SKALOWANIE0,35 pkt. mocy umiejętności  0,5 pkt. mocy umiejętności
CZAS ODNOWIENIA24/21/18/15/12 sek.  20/18/16/14/12 sek.

R — Megapiekielna Bomba

CZAS ODNOWIENIA120/105/90 sek.  120/95/70 sek.

Runy

Dostawa Ciastek

Zmniejszona liczba dostarczanych ciastek, zmodyfikowane czasy dostawy. Zmniejszone zdrowie i mana zapewniane przez każde ciastko. Krótszy czas leczenia. Zwiększona mana zapewniana na stałe przez każde ciastko.

Te ciastka są zbyt pyszne i zapewniają ciastkożercom zbyt dobre utrzymywanie się w alei. Wiele z tych zmian dotyczy samej runy, ale te, które bezpośrednio wpłyną na ciastka, obejmą również ciastka zdobywane czasem dzięki Kleptomancji.

LICZBA DOSTARCZANYCH CIASTEK 3
CZASY DOSTAWY3:00, 6:00, 9:00, 12:00  2:00, 4:00, 6:00
ZDROWIE REGENEROWANE PRZEZ KAŻDE CIASTKO15% brakującego zdrowia 10% brakującego zdrowia
ZDROWIE REGENEROWANE PRZEZ KAŻDE CIASTKO (BOHATEROWIE BEZ MANY)20% brakującego zdrowia  12% brakującego zdrowia
MANA REGENEROWANA PRZEZ KAŻDE CIASTKO15% brakującej many  10% brakującej many
CZAS LECZENIA15 sek.  5 sek.
ZWIĘKSZENIE MAKSYMALNEJ MANY NA STAŁE40 pkt. many za każde zjedzone ciastko  50 pkt. many za każde zjedzone ciastko

Zmiany wyważające w trybie ARAM

Osłabienia

SWAIN-5% zadawanych obrażeń,  -6% zadawanych obrażeń, +6% otrzymywanych obrażeń

Wzmocnienia

MORGANA-6% zadawanych obrażeń, +6% otrzymywanych obrażeń  -6% zadawanych obrażeń
VOLIBEAR+5% otrzymywanych obrażeń  Bez zmian
YORICK-5% zadawanych obrażeń, +5% otrzymywanych obrażeń  -5% zadawanych obrażeń

Nagrody za 5. poziom honoru

Nowe nagrody za 5. poziom honoru, czyli Barwy, zadebiutują w tym patchu!

UDAŁO CI SIĘWasza kapsuła 5. poziomu honoru będzie zawierała losową emotkę albo skórkę totemu oraz token 5. poziomu honoru, który można wymienić na Szarego Warwicka, Średniowiecznego Twitcha lub jedną z dwóch nowych Barw pokazanych powyżej, jeśli posiadacie już te skórki. Żeby móc wybrać którąś Barwę, wystarczy posiadać odpowiadającą jej skórkę — nie trzeba mieć obu.
ALEWyłącznie w tym sezonie wasza kapsuła 5. poziomu honoru będzie zawierać dwatokeny 5. poziomu honoru, ponieważ obiecaliśmy wam dwie Barwy, a nie jedną.
SPÓŹNIENI I DUMNI Z TEGOJeśli osiągnęliście 5. poziom honoru przed tym patchem i mieliście Średniowiecznego Twitcha oraz Szarego Warwicka przed otrzymaniem kapsuły, dodamy dwa tokeny 5. poziomu honoru bezpośrednio do waszego konta w trakcie tego patcha. (Dotarcie do wszystkich was trochę nam zajmie. Przestańcie być tacy honorowi. W sumie to może jednak nie przestawajcie).

Gry rankingowe

Zmieniamy zasady spadku przy 0 PL obowiązujące w kręgach Pretendenta i Arcymistrza, by były spójne z zasadami w kręgu Mistrza. Ta zmiana znajdzie zastosowanie w dość specyficznych przypadkach, ponieważ przez utratę PL trwającą kilka dni lub tygodni gracze i tak spadają do kręgu Mistrza, jeszcze zanim ich Punkty Ligowe osiągną poziom 0. Ponadto na mniejszych serwerach zaradzi to sytuacjom, w których spadek z Pretendenta z powodu utraty PL był prawie niemożliwy.

WĘŻE I DRABINYPrzegranie gry przy stanie 0 PL w kręgu Arcymistrza lub Pretendenta powoduje spadek do kręgu Mistrza, 0 PL  Diamentu 1, 75 PL, 50 PL lub 0 PL — zależnie od tego, czy wasze MMR jest: wyższe niż granica wyznaczająca krąg Mistrza, pomiędzy granicami Mistrza i Diamentu 1 albo niższe niż granica Diamentu 1.

Naprawione błędy

  • Gnar nie może już zmienić kierunku E — Hop po zmianie postaci za pomocą R — GNARA! przed odbiciem się od stwora.
  • Sojusznicy Orianny, na których użyła E — Rozkazu: Chroń, będą teraz widzieli wskaźnik wyśrodkowany na niej.
  • R — Uścisk Piekieł Malzahara nakłada teraz na cel znacznik ujawnienia (wliczając w to cele, które się ukrywają).
  • Ataki podstawowe wzmocnione umiejętnością bierną — Czystymi Cięciami Xayah będą teraz poprawnie umieszczać pióra za jej celem, a nie wokół niej.
  • Podstawowy atak Mastera Yi wykonany od razu po Q — Ciosie Alfa teraz poprawnie przyznaje ładunek Zdobywcy lub Elektryzacji.
  • Umiejętność bierna — Krwotok Dariusa nie wyświetla już niepoprawnego wskaźnika zasięgu.
  • Jeśli Katarina upuści sztylet w pobliżu ściany i użyje E — Shunpo, żeby mignąć na drugą stronę owej ściany, czas odnowienia umiejętności poprawnie się zresetuje.
  • W — Gniew Tytana Nautilusa w swoim czasie działania będzie teraz poprawnie aktywować Elektryzację zamiast przyznawać tylko jeden jej ładunek.
  • Obszar trafienia Lee Sina nie będzie już rozciągał się po mapie podczas rzucania Q — Uderzenia Rezonansu.
  • Twitch nie może już użyć Q — Zasadzki bez zużywania many przez 3 sekundy od momentu zresetowania czasu odnowienia, gdy wrogi bohater umrze od obrażeń jego umiejętności biernej — Śmiertelnego Jadu.
  • Sprzedawanie przedmiotów zaopatrzenia, których można mieć więcej niż jedną sztukę, nie będzie już wiązało się ze sprzedaniem dwóch takich przedmiotów naraz przy posiadaniu więcej niż jednego.
  • W — Skupiona Wola Karmy teraz poprawnie skraca czas odnowienia R — Mantrypodczas zadawania obrażeń wrogim bohaterom.
  • Pęd Fazowy i Elektryzacja teraz będą aktywować się poprawnie, gdy Poppy użyje E — Bohaterskiej Szarży w konkretnych kombinacjach.

Nadchodzące skórki

Poniższe skórki pojawią się wraz z tym patchem. Portrety w pełnej rozdzielczości możecie zgarnąć, ściągając aplikację Kompozycje Pulpitu League!

Reklama
DołączObserwuj
Więcej z League of Legends