Opis reworku Taliyah w LoLu zaplanowanego na patch 12.9. Zapomniana postać znów pojawi się w mecie?
Riot wprowadza ogromne zmiany Taliyah mające przywrócić ją do gry. Aktualizacja wszystkich umiejętności.
Taliyah to postać należąca do tych zapomnianych i to od bardzo długiego czasu. Zaraz po swojej premierze cieszyła się ogromną popularnością i była uznawana za OP, przez co otrzymała ogromne nerfy. Doprowadziły one do tego, że w grze jest już od prawie 6 lat, a od kilku praktycznie nikt jej nie wybiera.
Być może zmieni się to w aktualizacji 12.9. To właśnie wtedy na serwery trafi ogromna aktualizacja dotykająca wszystkie jej umiejętności. Powróci AoE „Q” z niższym czasem odnowienia i większymi obrażeniami na Wyjałowionej Ziemi. Dodatkowo podniesiono zasięg „E” i Rozpruta Ziemia będzie ogłuszać dashujących przeciwników. Poprawiono także użyteczność Pasywki, „W” oraz superumiejętności. W zamian znerfiono obrażenia eksplozywne i wczesny roaming.
Ogromna aktualizacja Taliyah
Riot August na swoim oficjalnym profilu na Twitterze poinformował o nadchodzącej aktualizacji zapomnianej Tkaczki Skał. Wprowadzona zostanie ona na dwa tygodnie przed jej 6 urodzinami, czyli w środę 11 maja.
Statystyki podstawowe
- Pancerz: 20 >>> 18
- HP: 531 >>> 500
- MP/5: 9.34 + 85/lvl >>> 8 + 8/lvl
- Mana: 425 >>> 470
Pasywka (zwiększono użyteczność, osłabiono wczesny roaming)
- OOC MS: 20%-45% na poziomie 18 >>> 10/20/35/55% @ 1/9/12/15
- Czas utraty pasywki po odejściu od ściany: 1s >>> 2.5s
- Naprawiono błąd, w którym Taliyah permanentnie traci pasywkę, jeżeli posiada spell shield.
„Q” (Obniżono CD, Dodano AoE, Zreworkowano Wyjałowioną Ziemię, aby była silniejsza, obniżono obrażenia)
- NOWOŚĆ: teraz zadaje obrażenia AoE w promieniu 175 jednostek
- Obrażenia: 70-170 (+ 45 AP) >>> 38-130 (+ 5 AP)
- Dodatkowe obrażenia od skał zredukowane: 50% >>> 60%
- Maksymalne obrażenia z Q: 210-510 (+1.35 AP) >>> 98.8-338 (+1.3 AP)
- Czas odnowienia: 7-3 >>> 6.5-2.5
- Koszt: 50-90 >>> 60-80
Wyjałowiona ziemia:
- NOWOŚĆ: wyjałowiona Ziemia to jedna trafiona skała, uderza w obszarze o promieniu 225 jednostek, zadaje 2 razy większe obrażenia (76-260 (+1,0 AP)) głównemu celowi i spowalnia wszystko, co trafi o 30-50% na 2s
- NOWOŚĆ: wyjałowiona Ziemia posiada nowe VFX, SFX, nową animację i ikonkę.
- Wyjałowiona Ziemia: koszt many: 1 >>> 30
- Wyjałowiona Ziemia: minimalny czas odnowienia CD: 1s >>>.75s
- Nowość: Castowanie na Wyjałowionej Ziemi zużywa Wyjałowioną Ziemię
- Wyjałowiona Ziemia: zasięg: 300 >>> 400
- Wyjałowiona Ziemia: czas trwania: 25s >>> 30s
- Wyjałowiona Ziemia: obszar na Howling Abyss jest już taki sam, jak na Summoner’s Rift
- Dodatkowa redukcja obrażenia od skał na potworach w dżungli: 25% >>> 60% (taka sama, jak normalne „Q”)
- NOWOŚĆ: Q zadaje 150% obrażeń potworom
- NOWOŚĆ: Umiejętności nie przerywa efekt Inercji (Klepsydra Zhonyi)
- Naprawiono błąd „Q” na Wyjałowionej Ziemi sprawiający, że czasami nie redukował on czasu odnowienia
„W” (Zmniejszono CD oraz koszt many, zwiększono niezawodność, usunięto obrażenia)
- Obrażenia: 60-140 (+ 4 AP) >>> USUNIĘTO
- Opóźnienie przed podrzuceniem: .8 >>> .65
- Zasięg AoE: 200 >>> 225
- Czas odnowienia: 16-12 >>> 14-8
- Koszt many: 70-110 >>> 60-0
„E” (Zwiększono frontowe obrażenia, zasięg, czas trwania, dodano ogłuszenie przeciwko dashom, obniżono obrażenia od detonacji, zwiększono CD)
- NOWOŚĆ: pułapki ogłuszają przeciwników chcących przez nie przeskoczyć na 1s
- Zwiększono frontowe obrażenia: 50-150 (+ 4 AP) >>> 60-240 (+6 AP)
- Obrażenia po 4s: 50-150 (+ 4 AP) >>> USUNIĘTO
- Obrażenia od detonacji: 50-90 (+ 3 AP) >>> 25-105 (+ 3 AP)
- Redukcja obrażeń od pułapki: 15% >>> 25%
- Maksymalne obrażenia od detonacji: 155-279 (+93 AP) >>> 62.5-262.5 (+.75 AP)
- Czas odnowienia: 16-8 >>>16-12
- Liczba rzędów (zasięg): 4 >>> 6
- Pułapki na rząd (szerokość): 6 >>> 4
- Opóźnienie pojawiania się pułapek pomiędzy rzędami (wpływa to na czas, jak szybko wychodzą z ziemi): .1 >>> 17
- Opóźnienie po rzuceniu przed pojawieniem się pierwszej pułapki: 1s >>> 0
- Czas trwania pola: 4 >>> 5
„R” (Zwiększono późniejszy zasięg i użyteczność, dodano skok ze ściany, zmniejszono wczesny zasięg)
- Zasięg: 3000-6000 >>> 2500-6500
- Obrażenia nie spychają już Taliyah ze ściany
- NOWOŚĆ: Taliyah nie może użyć tej umiejętności przez 3 sekundy od otrzymania obrażeń od bohatera lub wieży
- Zeskakuje ze ściany prostopadle do kierunku podróży >>> Zeskok powoduje dash do miejsca, w które kliknie
- Zasięg dasha zeskoku: 400 >>> 700
- Prędkość dasha zeskoku: 1000 >>> 1200
- Dash zeskoku wybacza teraz więcej błędów przy próbie dasha przez ścianę