Patch 9.19: Opis aktualizacji /Patch notes w Teamfight Tactics
Oficjalny opis zmian Teamfight Tactics na patch 9.19.
Cześć, taktycy, witajcie w opisie patcha 9.19 Potyczek Taktycznych.
W tym tygodniu przygotowaliśmy duży patch, a największe zmiany w nim to wprowadzenie Kai’Sy do gry i nowe przedmioty związane z Rękawicami Sparingowymi. Poczyniliśmy również kilka niewielkich zmian w systemie skrzyń niespodzianek — ogólnie podoba nam się to, jak zmieniły grę, ale potrzebowały lekkiej metamorfozy. Postanowiliśmy też tchnąć życie w Anivię i Miss Fortune, czyli dwie bohaterki 5. kategorii, które nie radziły sobie najlepiej. Na koniec pozostało nam jeszcze poinformować was o tym, że prototyp historii gier trafi na główne serwery podczas tego patcha. Na razie będzie to bardzo okrojona wersja, ale będziemy dodawać do niej nowe funkcje w przeciągu kilku następnych patchów.
Użyjcie tego portalu, jeśli szukacie opisu patcha League of Legends!
No to do dzieła!
Reklama
Kai’Sa
Nowa bohaterka
- Pochodzenie: mieszkaniec Pustki
- Klasa: zwiadowca
- Klasa: zabójca
- Koszt: 5 szt. złota
- Zdrowie: 700 pkt.
- Pancerz: 20 pkt.
- Obrażenia od ataku: 55 pkt.
- Prędkość ataku: 1,25 jedn.
- Początkowa mana/całkowita mana: 50/125 pkt.
- Umiejętność: Instynkt Zabójcy — Kai’Sa doskakuje do najdalszej wrogiej jednostki, osłaniając się tarczą o wytrzymałości 300/600/900 pkt. i zyskując 30%/60%/90% prędkości ataku na 3 sek.
Nowe przedmioty
Rękawice Sparingowe
- Nowy składnik: daje +10% szansy na trafienie krytyczne i +10% szansy na unik.
- Kiedy przemienicie Rękawice Sparingowe w inny przedmiot, ich główne statystyki zmienią się na ofensywne (20% szansy na trafienie krytyczne) albo defensywne (20% szansy na unik). Rękawice Złodzieja i Rękawiczki będą jednak dawać zarówno szansę na trafienie krytyczne, jak i szansę na unik.
Ostrze Nieskończoności
- Przepis: Rękawice Sparingowe + K.W. Miecz
- Statystyki: 20% szansy na trafienie krytyczne
- Efekt: +150% obrażeń trafień krytycznych
Kusza Powtarzalna
- Przepis: Rękawice Sparingowe + Wygięty Łuk
- Efekt: w momencie śmierci posiadacza przedmiot ten przeskakuje na sojuszniczego bohatera i daje dodatkowe 20% prędkości ataku i 20% szansy na trafienie krytyczne.
Brylantowa Rękawica
- Przepis: Rękawice Sparingowe + Absurdalnie Wielka Różdżka
- Efekt: twoje czary mogą trafiać krytycznie.
Ręka Sprawiedliwości
- Przepis: Rękawice Sparingowe + Łza Bogini
- Efekt: na początku rundy posiadacz tego przedmiotu zyskuje albo zwiększenie obrażeń o 40%, albo efekt pozwalający na przywracanie sobie 40 pkt. zdrowia przy trafieniu.
Lodowa Rękawica
- Przepis: Rękawice Sparingowe + Kamizelka Kolcza
- Efekt: przy uniku tworzy rozszerzalny obszar zmniejszający prędkość ataku o 35%.
Żywe Srebro
- Przepis: Rękawice Sparingowe + Płaszcz Negacji
- Efekt: kiedy na posiadacza tego przedmiotu zostanie nałożony efekt kontroli tłumu, ten się go pozbędzie. 5 sek. odnowienia.
Szpon Pułapka
- Przepis: Rękawice Sparingowe + Pas Giganta
- Efekt: na początku walki posiadacz tego przedmiotu zyskuje tarczę magii. Kiedy zostanie zniszczona, bohater, który ją zniszczył, będzie ogłuszony.
Rękawice Złodzieja
- Przepis: Rękawice Sparingowe + Rękawice Sparingowe
- Efekt: ten przedmiot zajmuje wszystkie trzy miejsca na przedmioty. Na początku rundy posiadacz tego przedmiotu otrzymuje kopie dwóch losowych przedmiotów.
Rękawiczki
- Przepis: Rękawice Sparingowe + Szpatułka
- Efekt: posiadacz tego przedmiotu jest również Yordlem.
Ostrze Śmierci
- Przepis: K.W. Miecz + K.W. Miecz
- Efekt: po uzyskaniu zabójstwa lub asysty posiadacz tego przedmiotu zyskuje dodatkowe 15 pkt. obrażeń od ataku do końca walki (efekt ten kumuluje się w nieskończoność).
Pogromca Olbrzymów
- Przepis: K.W. Miecz + Wygięty Łuk
- Efekt: ataki posiadacza tego przedmiotu zadają dodatkowe obrażenia nieuchronne w wysokości 5% maksymalnego zdrowia wroga.
Zmiany systemowe
Zmiany w obrażeniach zadawanych graczom
Odkąd zmodyfikowaliśmy system łupów, zauważyliśmy, że tempo gry nieco wzrosło, przez co gracze byli eliminowani o wiele szybciej, niż chcieliśmy. Dlatego zmniejszamy obrażenia zadawane graczom.
- Obrażenia zadawane przez jednogwiazdkowego bohatera 2. kategorii: 2 pkt. ⇒ 1 pkt.
- Obrażenia zadawane przez dwugwiazdkowego bohatera 2. kategorii: 3 pkt. ⇒ 2 pkt.
- Obrażenia zadawane przez trzygwiazdkowego bohatera 1. kategorii: 4 pkt. ⇒ 3 pkt.
- Obrażenia zadawane przez trzygwiazdkowego bohatera 2. kategorii: 5 pkt. ⇒ 4 pkt.
- Obrażenia zadawane przez trzygwiazdkowego bohatera 3. kategorii: 6 pkt. ⇒ 5 pkt.
Modyfikacje systemu skrzyń niespodzianek
Wprowadzenie tego systemu wyszło PT na dobre, ale trzeba go jeszcze doszlifować, więc wprowadzamy parę modyfikacji.
- Zmniejszona średnia liczba sztuk złota w zwykłych skrzyniach.
- Minimalnie zmniejszona średnia liczba sztuk złota w nadzwyczajnych skrzyniach.
- Nieco zmniejszona szansa na pojawienie się rzadkich skrzyń.
- Bohaterowie 4. kategorii już nie wypadają z nadzwyczajnych skrzyń.
- Nieco zwiększona szansa na wypadnięcie Pomocy Neeko ze wszystkich skrzyń.
Cechy
Smok
Ze względu na to, jak łatwo jest uzyskać odporność na obrażenia magiczne i jak trudno jest znaleźć na nią sposób, osłabiamy smoki i Smoczy Szpon.
- Smok (2): odporność na obrażenia magiczne równa 83% ⇒ odporność na obrażenia magiczne równa 75%
Mroźny
Ogłuszenia mroźnych są trochę zbyt potężne, więc podobnie jak w przypadku Łamimiecza przygotowaliśmy dla nich zmianę ujednolicającą.
- Czas działania ogłuszenia mroźnych: 2 sek. ⇒ 1,5 sek.
- Szansa na ogłuszenie mroźnych: 20/30/45 sek. ⇒ 20/33/50 sek.
Mieszkaniec Pustki
Jako że wprowadzamy Kai’Sę, chcemy zmniejszyć moc mieszkańców Pustki we wczesnych fazach gry. Z drugiej strony chcemy jednak umożliwić więcej strategii i nagrodzić tych, którzy całkowicie oddadzą się Pustce.
- (2) Jeden losowy mieszkaniec Pustki zadaje obrażenia nieuchronne podczas tej walki
- (4) Wszyscy mieszkańcy Pustki zadają obrażenia nieuchronne podczas tej walki
Yordle
Usunęliśmy efekt Ognistej Armaty, który pozwalał na ignorowanie uników, więc teraz takim efektem cieszą się tylko dzicy. Z tego powodu osłabiamy nieco Yordlów. Wprowadziliśmy do gry Rękawiczki, dlatego dodajemy nową premię wymagającą 9 Yordlów, skoro można mieć ich tylu naraz.
- Szansa na unik Yordlów: 35%/60% ⇒ 30%/60%/90%
Ogólne zmiany dotyczące cech
- Zabójca: (3) +75% obrażeń trafień krytycznych i 10% szansy na trafienie krytyczne / (6) +150% obrażeń trafień krytycznych i 25% szansy na trafienie krytyczne / (9) +225% obrażeń trafień krytycznych i 40% szansy na trafienie krytyczne ⇒ (3) +75% obrażeń trafień krytycznych i 10% szansy na trafienie krytyczne / (6) +150% obrażeń trafień krytycznych i 20% szansy na trafienie krytyczne / (9) +225% obrażeń trafień krytycznych i 30% szansy na trafienie krytyczne
- Obrażenia od ataku i moc umiejętności ninja: 50/70 pkt. ⇒ 50/80 pkt.
- Szlachcic: odzyskiwanie 25 pkt. zdrowia przy trafieniu ⇒ odzyskiwanie 30 pkt. zdrowia przy trafieniu
- Dodatkowe zdrowie zmiennokształtnych: +60%/120% maksymalnego zdrowia ⇒ +60%/100% maksymalnego zdrowia
- Szansa zwiadowców na podwojenie prędkości ataku: 30%/70% ⇒ 25%/70%
Bohaterowie
Anivia
Anivia była za słaba jak na bohaterkę 5. kategorii, więc robimy z niej potężną jednostkę, która zmniejsza prędkość ataku tylnej formacji wroga.
- Zdrowie: 700 pkt. ⇒ 750 pkt.
- Prędkość ataku: 0,6 jedn. ⇒ 0,8 jedn.
- Początkowa mana/całkowita mana: 0/100 pkt. ⇒ 50/125 pkt.
- Cel umiejętności: losowy wróg ⇒ najdalszy wróg
Kassadin
Kassadin sprawia nam trochę problemów, bo zadaje spore obrażenia, a do tego zyskuje tarczę i wysysa manę. Robimy z niego wytrzymałego czarodzieja i zabieramy mu trochę mocy.
- Obrażenia od ataku: 50 pkt. ⇒ 40 pkt.
- Prędkość ataku: 0,6 jedn. ⇒ 0,55 jedn.
- Pancerz: 25 pkt. ⇒ 35 pkt.
- Wartość wykradanej many i wytrzymałość tarczy: 20/40/60 pkt. ⇒ 25/50/75 pkt.
Miss Fortune
Zmieniamy Miss Fortune tak, aby była rewolwerowcem o potężnych atakach podstawowych, który rzadko używa swojej zdolności. Ale kiedy już jej użyje, to klękajcie narody!
- Zdrowie: 700 pkt. ⇒ 750 pkt.
- Prędkość ataku: 0,85 jedn. ⇒ 0,95 jedn.
- Początkowa mana/całkowita mana: 0/75 pkt. ⇒ 0/150 pkt.
- Obrażenia umiejętności: 900/1300/1700 pkt. ⇒ 1300/2000/2700 pkt.
- Cel umiejętności: aktualnie atakowany wróg ⇒ najdalszy wróg
Kategoria 1.
- Początkowa mana/całkowita mana Mordekaisera: 0/100 pkt. -> 50/150 pkt.
- Obrażenia umiejętności Mordekaisera: 200/325/450 pkt. -> 250/500/750 pkt.
- Obrażenia umiejętności Tristany: 60/90/120 pkt. -> 70/110/150 pkt.
Kategoria 2.
- Zdrowie Blitzcranka: 600 pkt. ⇒ 650 pkt.
- Obrażenia umiejętności Blitzcranka: 100/450/800 pkt. ⇒ 250/550/850 pkt.
- Początkowa mana/całkowita mana Brauma: 0/50 pkt. ⇒ 0/75 pkt.
- Prędkość ataku Rek’Sai: 0,65 jedn. ⇒ 0,6 jedn.
Kategoria 3.
- Początkowa mana/całkowita mana Ashe: 0/100 pkt. ⇒ 0/125 pkt.
- Obrażenia umiejętności Katariny co pewien odstęp czasu: 40/60/80 pkt. ⇒ 45/70/95 pkt.
- Obrażenia od podpalenia Shyvany: 250/375/500 pkt. ⇒ 200/300/400 pkt.
- Obrażenia umiejętności Veigara: 300/550/800 pkt. ⇒ 350/650/950 pkt.
- Zdrowie Vi: 650 pkt. ⇒ 700 pkt.
- Obrażenia umiejętności Vi: 250/450/650 pkt. ⇒ 300/500/700 pkt.
- Zdrowie Volibeara: 700 pkt. ⇒ 750 pkt.
- Obrażenia od ataku Volibeara: 75 pkt. ⇒ 70 pkt.
- Prędkość ataku Volibeara: 0,55 jedn. ⇒ 0,6 jedn.
Kategoria 4.
- Prędkość ataku Akali: 0,7 jedn. ⇒ 0,85 jedn.
- Zdrowie Gnara: 750 pkt. ⇒ 700 pkt.
- Zdrowie Gnara zyskiwane w momencie zmiany postaci: 300/600/900 pkt. ⇒ 250/450/650 pkt.
- Prędkość ataku Jinx: 0,65 jedn. ⇒ 0,7 jedn.
- Prędkość ataku Kindred: 0,65 jedn. ⇒ 0,7 jedn.
- Czas działania umiejętności Kindred: 4/5/6 sek. ⇒ 3/4/5 sek.
- Zdrowie Sejuani: 850 pkt. ⇒ 800 pkt.
- Czas działania ogłuszenia Sejuani: 2/4/6 sek. ⇒ 2/3,5/5 sek.
Kategoria 5.
- Obrażenia umiejętności Swaina co sekundę: 50/100/150 pkt. ⇒ 40/80/120 pkt.
- Leczenie umiejętności Swaina co pewien odstęp czasu: 40/70/100 pkt. ⇒ 30/60/90 pkt.
- Zdrowie Yasuo: 700 pkt. ⇒ 750 pkt.
Przedmioty
- Smoczy Szpon: odporność na obrażenia magiczne równa 83% ⇒ odporność na obrażenia magiczne równa 75%
- Mroźne Serce: zmniejszenie prędkości ataku o 30% ⇒ zmniejszenie prędkości ataku o 35%
- Ostrze Nieskończoności: +200% obrażeń trafień krytycznych ⇒ +150% obrażeń trafień krytycznych
- Ognista Armata: już nie sprawia, że ataków posiadacza tego przedmiotu nie da się uniknąć
- Kolosalna Hydra: zadaje obrażenia rozpryskowe równe 10% maksymalnego zdrowia celu ⇒ zadaje obrażenia równe 3% maksymalnego zdrowia posiadacza tego przedmiotu celowi i sąsiadującym z nim wrogom znajdującym się za nim.
- Zefir: jego efekt jest teraz unikalny
Naprawione błędy
- Gangplank i Akali mają teraz poprawną prędkość ruchu.
- Premia wynikająca z cechy zwiadowców daje teraz poprawnie 100% dodatkowej prędkości ruchu.
- Premia wynikająca z cechy zwiadowców już nie może kumulować się z samą sobą.
- Gracze będą rzadziej dobierani z tymi samymi przeciwnikami.
- Opis umiejętności Shyvany już nie mówi o tym, że uniemożliwia ona leczenie.
- Pająki Elise mają teraz poprawne statystyki.
- Zasięg umiejętności Luciana teraz będzie zawsze równy jego zasięgowi ataku.