w

Patch Notes 9.24 w LoLu – Opis aktualizacji

Riot Games

Poznaliśmy szczegóły nadchodzących zmian w patchu 9.24.


Aktualizacja z oznaczeniem 9.24 jest ostatnim dużym patchem w tym roku, oto jakich nowości możemy się spodziewać.

Witajcie, przyjaciele! To ostatni patch tego roku! Tak jak w przypadku większości patchów po wywróceniu gry do góry nogami w stylu przedsezonu, w tym również, po przenalizowaniu wczesnych danych i waszych ogólnych opinii, przygotowaliśmy wiele zmian i poprawek. W patchu 9.23 zajrzeliśmy już pod maskę nowych Smoków, potworów i elementów związanych z tempem gry, ale zamieszczamy te zmiany również tutaj, żebyście mogli się z nimi zapoznać, jeśli je przegapiliście. Choć technicznie to ostatni patch w tym roku, może ukazać się też końcoworoczny patch wyważający „9.24b” (patch, w którym nie ma żadnych nowych funkcji ani skórek), w zależności od tego, jak zmieni się stan gry w ciągu kilku następnych tygodni. Opublikujemy oddzielny opis patcha na tę okoliczność, więc bądźcie czujni! Zanim pójdziemy, złapcie swoją ulubioną truciznę, bo Aphelios, ukochany przez wszystkich małomówny piękniś z grzywką, trafi (wraz ze swoją siostrą) na Summoner’s Rift w tym patchu! Z okazji poszerzenia się grona Lunari odświeżamy zestaw umiejętności, efekty wizualne, efekty dźwiękowe i ikony umiejętności Diany, by mogła jaśniej lśnić księżycowym blaskiem swojego ludu. No i na koniec — na ograniczony czas wrócił Król Poro! Przygotujcie śnieżki na jeszcze więcej frajdy z królewską, przepuchatą kulą! Użyjcie tego portalu, jeśli szukacie opisu patcha TFT!

Patch w skrócie

Soraka Zwiastunka Brzasku, Nidalee Zwiastunka Brzasku, Karma Zwiastunka Brzasku, Aphelios Zwiastun Nocy, Vladimir Zwiastun Nocy, Lee Sin Zwiastun Nocy i Soraka Zwiastunka Nocy będą dostępni 12 grudnia 2019 r. Cukierkowi Ziggs, Zilean, Braum oraz Evelynn będą dostępni 17 grudnia 2019 r.

Bohaterowie

Aphelios

Broń Wiernych

W tym patchu Aphelios i Alune znajdą zwycięstwo w szeptach księżyca.

Portrety Apheliosa w wysokiej rozdzielczości są dostępne w Kompozycjach Pulpitu League!

Akali

Usunięto obszar trafienia zza Akali, żeby jej Q leciało tylko do przodu; zmniejszone obrażenia zadawane stworom i potworom.

Zmiana ta dotknie w szczególności graczy profesjonalnych, ponieważ wielu z nich wykorzystywało ten obszar trafienia o wyjątkowym kształcie do optymalnego czyszczenia fal, a większość innych graczy ma problem ze stosowaniem takich sztuczek.

Q — Technika Pięciu Cięć

usuniętoOBSZAR TRAFIENIA Usunięto obszar trafienia zza Akali.
OBRAŻENIA ZADAWANE STWOROM I POTWOROM NA 5. POZIOMIE 33% dodatkowych obrażeń magicznych  25% dodatkowych obrażeń magicznych

Amumu

Krótszy czas odnowienia Q na niższych poziomach.

Smutnej mumii przyda się wzmocnienie, zważywszy na jej stan po rozpoczęciu przedsezonu.

Q — Rzut Bandażem

CZAS ODNOWIENIA 12/11/10/9/8 sek.  10/9,5/9/8,5/8 sek.

Braum

Zwiększone przyrost zdrowia i regeneracja zdrowia. Skrócony czas odnowienia W, wyrównany koszt oraz skalowanie pancerza i odporności na magię przyznawanych sobie i sojusznikowi. Zwiększone obrażenia podstawowe R na wyższych poziomach, dłuższy czas działania podrzucenia.

Braum to strażnik, czyli wytrzymały bohater, który najlepiej spisuje się, kiedy ochrania swoich sojuszników. Większość strażników świetnie radzi sobie z przeciwnikami walczącymi w zwarciu, próbującymi dopaść tylną formację, ale słabo radzi sobie z wrogami walczącymi z dystansu z powodu małego zasięgu i mobilności. Braum jest jednak wyjątkiem od tej reguły, ponieważ jego E sprawia, że wyjątkowo dobrze unieszkodliwia zagrożenia dystansowe. Nie chcemy usunąć tego, co czyni Brauma niepowtarzalnym, więc kładziemy na to większy nacisk, jednocześnie osłabiając jego zdolność do radzenia sobie z bohaterami walczącymi wręcz w porównaniu do innych strażników. Dzięki temu powinniśmy wzmocnić go na inne sposoby i nie zrobić z niego bezpiecznego, powszechnego wyboru w rozgrywkach profesjonalnych.

Podstawowe statystyki

PRZYROST ZDROWIA 87 pkt.  98 pkt.
REGENERACJA ZDROWIA 8 pkt.  8,5 pkt.

W — Stań za Mną

CZAS ODNOWIENIA 14/13/12/11/10 sek.  12/11/10/9/8 sek.
KOSZT 50/55/60/65/70 pkt. many  40 pkt. many na wszystkich poziomach
PANCERZ I ODPORNOŚĆ NA MAGIĘ ZAPEWNIANE SOJUSZNIKOWI 10/14/18/22/26 pkt. (+10/11,5/13/14,5/16% dodatkowych pancerza i odporności na magię)  10/14/18/22/26 pkt. (+12% dodatkowych pancerza i odporności na magię)
PANCERZ I ODPORNOŚĆ NA MAGIĘ ZAPEWNIANE SOBIE 10/14/18/22/26 pkt. (+10/11,5/13/14,5/16% dodatkowych pancerza i odporności na magię)  10/14/18/22/26 pkt. (+36% dodatkowych pancerza i odporności na magię)

R — Lodowcowa Szczelina

OBRAŻENIA PODSTAWOWE 150/250/350 pkt.  150/300/450 pkt.
CZAS DZIAŁANIA PODRZUCENIA 0,25 sek. w przypadku celów trafionych szczeliną i niewielkie podrzucenie w przypadku celów w ich pobliżu  1-1,5 sek. na wszystkich poziomach, zależnie od odległości od Brauma, w przypadku pierwszego celu w szczelinie; wszystkie inne trafione cele lub cele znajdujące się w pobliżu zostaną podrzucone na 0,25 sek.

Diana

Zaktualizowane efekty wizualne i dźwiękowe. Lunarny Skok jest teraz pod E, a Zew Księżyca pod R. Umiejętność bierna przyznaje teraz prędkość ataku.

Niektórzy z was pewnie już wiedzą, że od dłuższego czasu pracowaliśmy nad tchnięciem nowego życia w zestaw umiejętności Diany. Tak jak obiecaliśmy, wprowadziliśmy parę zmian, których celem jest pomoc Dianie w alei przed osiągnięciem 6. poziomu, dzięki czemu granie zarówno nią, jak i przeciwko niej, nie będzie aż tak zero-jedynkowe. Robiąc z jej Lunarnego Skoku umiejętność podstawową, odblokowujemy jedną z podstawowych mechanik Diany nieco wcześniej w fazie gry w alei, co pozwoli jej przeciwstawiać się wrogom przed poziomem 6. Zmiana ta ułatwi i ulepszy jej ganki we wczesnej fazie gry i zdecydowanie zwiększy jej skuteczność, gdy gra w dżungli. Ponadto nowa superumiejętność Diany otworzy jej o wiele więcej możliwości w miarę gry, ponieważ rozszerzy jej potencjał w walkach drużynowych i mniejszych potyczkach. Dzięki temu Diana ma różnorodniejszy wybór taktyk w walkach, a jej celem już nie zawsze będzie wykasowanie jednego bohatera pełną kombinacją zaklęć. Generalnie myślą przewodnią tych zmian było zachowanie tego, co gracze kochali w Dianie, oraz danie jej narzędzi i bogactwa możliwości, jakie powinien posiadać bohater. Chcemy, żeby grający Dianą czuli się pewnie z dotychczas nabytą wiedzą o bohaterce, ale także żeby mieli dostęp do nowego, o wiele fajniejszego zestawu umiejętności, który powinien przypaść do gustu również graczom niemającym tak dużo styczności z Pogardą Księżyca.

Aktualizacje efektów wizualnych

IKONY UMIEJĘTNOŚCI Zupełnie nowe ikony umiejętności, spełniające współczesne standardy.
EFEKTY WIZUALNE UMIEJĘTNOŚCI Poprawiono efekty wizualne wszystkich jej umiejętności, w tym stworzono nowe efekty wizualne dla jej superumiejętności i dodano lepsze efekty do jej umiejętności biernej.
EFEKTY DŹWIĘKOWE UMIEJĘTNOŚCI Poprawiono efekty dźwiękowe wszystkich jej umiejętności — najważniejszą zmianą tutaj są dźwięki jej tarczy oraz doskoków — dodano także nowe efekty dźwiękowe do jej superumiejętności i umiejętności biernej.

Podstawowe statystyki

MANA 372 pkt.  420 pkt.
PRZYROST MANY 20 pkt.  25 pkt.
OBRAŻENIA OD ATAKU 53,04 pkt.  57,04 pkt.

Umiejętność bierna — Ostrze Księżycowej Poświaty

nowośćPOTĘGA KSIĘŻYCOWEGO PRYZMATU Diana zyskuje 10-40% prędkości ataku (na poziomach 1-18)
WRODZONA ZDOLNOŚĆ Rzucenie umiejętności daje Dianie 30-90% prędkości ataku (zależnie od poziomu Zewu Księżyca) na jej trzy następne ataki podstawowe  Rzucenie umiejętności na 3 sek. potraja prędkość ataku, jaką zapewnia Dianie Ostrze Księżycowej Poświaty
KRÓLOWA SERENITY Co trzeci atak zadaje pobliskim wrogom frontalne obrażenia obszarowe w wysokości 20-250 (na poziomach 1-18) (+0,8 pkt. mocy umiejętności) pkt. dodatkowych obrażeń magicznych i przywraca (+0,15 pkt. mocy umiejętności) pkt. many.  Co trzeci atak zadaje pobliskim wrogom frontalne obrażenia obszarowe w wysokości 20-250 (+0,4 pkt. mocy umiejętności) pkt. dodatkowych obrażeń magicznych.

Q — Cios Półksiężyca

KOSZT 55 pkt. many  50 pkt. many

W — Księżycowa Kaskada

CZAS ODNOWIENIA 10 sek. na wszystkich poziomach  15/13,5/12/10,5/9 sek.
PODSTAWOWA WYTRZYMAŁOŚĆ TARCZY 40/55/70/85/100 pkt. (całkowita wytrzymałość tarczy: 80/110/140/170/200 pkt.)  30/45/60/75/90 pkt. (całkowita wytrzymałość tarczy: 60/90/120/150/180 pkt.)
SKALOWANIE OBRAŻEŃ KUL 0,2 pkt. mocy umiejętności (ogółem: 0,6 pkt. mocy umiejętności)  0,15 pkt. mocy umiejętności (ogółem 0,45 pkt. mocy umiejętności)
nowośćSKALOWANIE WYTRZYMAŁOŚCI TARCZY 0,1 pkt. dodatkowego zdrowia (ogółem: 0,2 pkt. dodatkowego zdrowia)

nowośćE — Lunarny Skok

Stara superumiejętność Diany!

CZAS ODNOWIENIA 25/20/15 sek.  22/20/18/16/14 sek.
KOSZT 50/65/80 pkt. many  40/45/50/55/60 pkt. many
OBRAŻENIA 100/160/220 pkt.  40/60/80/100/120 pkt.
SKALOWANIE OBRAŻEŃ 0,6 pkt. mocy umiejętności  0,4 pkt. mocy umiejętności

nowośćR — Zew Księżyca

Stare E Diany!

CZAS ODNOWIENIA 26/24/22/20/18 sek.  100/90/80 sek.
KOSZT 70 pkt. many  100 pkt. many
SPOWOLNIENIE 35/40/45/50/55%  40/50/60%
nowośćLĄDOWANIE NA KSIĘŻYCU Jeśli Diana przyciągnie co najmniej jednego wrogiego bohatera, po 1 sek. opadnie na nią światło księżyca, zadając 200/300/400 (+0,6 pkt. mocy umiejętności) pkt. obrażeń magicznych na obszarze wokół niej. Obrażenia te wzrastają o 35/60/85 (+0,15 pkt. mocy umiejętności) za każdy dodatkowy przyciągnięty cel.

Garen

Zmniejszone obrażenia obrotów i dodatkowa liczba obrotów E.

Garen jest jednym z bohaterów, którzy zyskali najwięcej dzięki ostatnim zmianom Zdobywcy, przez co jego siła wywindowała poza dopuszczalne granice. W wyniku tego przedmioty zapewniające prędkość ataku na dobre zagnieździły się w jego ekwipunku i wypychają inne przedmioty. Choć chcieliśmy, żeby zaopatrywanie się w prędkość ataku było jedną z dostępnych strategii, to nie chcemy, żeby „porcelanowe działo” było jedynym stylem gry Garena, więc uderzamy w to „działo”, żeby zwiększyć różnorodność w przedmiotach kupowanych przez grających Garenem.

E — Osąd

LICZBA OBROTÓW 7 (+1 za każde 20% prędkości ataku)  7 (+1 za każde 25% prędkości ataku)
OBRAŻENIA OBROTÓW 4/8/12/16/20 pkt. (+0-8,2 pkt. zależnie od poziomu) (+0,32-0,4 pkt. obrażeń od ataku)  4/8/12/16/20 pkt. (+0-6,6 pkt. zależnie od poziomu) (+0,32-0,4 pkt. obrażeń od ataku)

Karma

Zwiększona podstawowa wytrzymałość tarczy E.

Wzmacniamy Karmę w sposób, który powinien się spodobać graczom kupującym przedmioty nastawione bardziej na wspieranie innych.

E — Inspiracja

PODSTAWOWA WYTRZYMAŁOŚĆ TARCZY 70/95/120/145/170 pkt.  80/110/140/170/200 pkt.

Kassadin

Czas odnowienia Q teraz się skaluje. Zmniejszone przywrócenie many W na wyższych poziomach.

Kassadin jest obecnie zbyt silny — dobrze radzi sobie z przetrzymywaniem fazy gry w alei i masakruje przeciwników w walkach drużynowych.

Q — Sfera Nicości

CZAS ODNOWIENIA 9 sek. na wszystkich poziomach  11/10,5/10/9,5/9 sek.

W — Piekielne Ostrze

PRZYWRÓCENIE MANY 4/5/6/7/8% brakującej many  4/4,5/5/5,5/6% brakującej many (efekt zwiększony pięciokrotnie w przypadku bohaterów)

Rammus

Zwiększony podstawowy przyrost zdrowia. Czas odnowienia E teraz się skaluje.

Zwiększamy wpływ Rammusa na walki drużynowe w środkowej fazie gry i jego wytrzymałość w jej późnej fazie.

Podstawowe statystyki

PRZYROST ZDROWIA 86 pkt.  95 pkt.

E — Rozwścieczająca Prowokacja

CZAS ODNOWIENIA 12 sek. na wszystkich poziomach  12/11,5/11/10,5/10 sek.

Ryze

Zmniejszone obrażenia podstawowe Q.

Obrażenia Ryze’a i jego czyszczenie fal we wczesnej fazie gry są zbyt dobre, jak na skalującego się maga. Osłabiamy też jego najlepszą runę (Zdobywcę), więc możecie powiedzieć, że ta zmiana to „typowe Riot Games”, ale Ryze zasłużył sobie na takie traktowanie, biorąc pod uwagę również jego skuteczność z Pędem Fazowym.

Q — Przeciążenie

OBRAŻENIA PODSTAWOWE 80/105/130/155/180 pkt.  65/90/115/140/165 pkt.

Senna

Zaktualizowano polecane przedmioty. Dusze rzadziej wypadają ze stworów zabitych przez Sennę, a z bohaterów nie wypadają już wcale. Zmniejszone obrażenia Q i krótszy czas działania unieruchomienia W. Zwiększone skalowanie obrażeń R.

Senna jest zbyt mocna jako wspierająca i jako prowadząca, ale to w drugiej roli jest szczególnie „przegięta”. Osłabiamy ją w tym patchu tak, że obie te role oberwą, ale to prowadząca Senna oberwie mocniej. Konkretniej mówiąc, bierzemy na celownik jej bezpieczeństwo, nękanie, czyszczenie fal i liczbę dusz zdobywanych w jednej grze. Wszystkie te zmiany powinny zaowocować Senną, która nie przytłacza przeciwników, niezależnie od roli, którą spełnia.

PRZEDMIOTY Polecane przedmioty zostały zaktualizowane.

Podstawowe statystyki

PRZYROST ZDROWIA 85 pkt.  75 pkt.

Umiejętność bierna — Rozgrzeszenie

SZANSA NA WYPADNIĘCIE UPIORA Z MGŁY 5,55% w przypadku stworów zabitych przez Sennę  1,67% w przypadku stworów zabitych przez Sennę
usuniętoBIEDNE, NIESZCZĘSNE DUSZE Z bohaterów już nie wypadają Upiory z Mgły.
NAPRAWIONY BŁĄD Sojuszniczy Bard już nie może zabijać Upiorów z Mgły za pomocą swojego Q.

Q — Przebijająca Ciemność

OBRAŻENIA 50/80/110/140/170 pkt. (+0,5 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku)  40/70/100/130/160 pkt. (+0,4 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku)

W — Ostatni Uścisk

CZAS DZIAŁANIA UNIERUCHOMIENIA 1,45/1,65/1,85/2,05/2,25 sek.  1,25/1,50/1,75/2/2,25 sek.

R — Cień Świtu

SKALOWANIE OBRAŻEŃ 0,4 pkt. mocy umiejętności  0,5 pkt. mocy umiejętności

Sivir

Zwiększone podstawowe obrażenia od ataku.

Małe wzmocnienie Sivir!

Podstawowe statystyki

OBRAŻENIA OD ATAKU 61 pkt.  63 pkt.

Yuumi

Umiejętność bierna znowu przywraca manę. Zwiększony koszt Q, zmniejszone obrażenia. Yuumi już nie może się teleportować razem z sojusznikiem, do którego jest przywiązana. E teraz daje prędkość ataku, nie przechowuje już ładunków i kosztuje o wiele więcej many.

Zachęcamy Yuumi do bycia zaklinaczką, którą miała być, wzmacniając jej zdolności do wspierania innych kosztem obrażeń (co oznacza, że Przywołanie Aery jest na niej znacznie lepsze, w przeciwieństwie do Ezoterycznej Komety). Aby jednak odblokować swój pełen potencjał, kotka będzie musiała wskoczyć na plecy delikatniejszym bohaterom. Nie będzie już mogła być niemożliwym do obrania za cel źródłem obrażeń na niezniszczalnym bohaterze, takim jak Garen. Chcemy też, żeby Kotka czasami musiała wystawić się na niemały szwank, pozwalając czujnym wrogom na zabicie jej, gdy nie będzie przywiązana do jednego z sojuszników. Wierzcie nam, mamy dane. Yuumi to taki dziwny przypadek, w którym wzięcie złej runy odbija się negatywnie i sprawia, że ludzie mają ją za słabszą, niż naprawdę jest. Używajcie Aery, a nie Komety!

Umiejętność bierna — Pac i Blok

nowośćPOWRÓT DO KORZENI Teraz przywraca 50-160 pkt. many (na poziomach 1-18).
WYTRZYMAŁOŚĆ TARCZY 50-300 pkt. (na poziomach 1-18)  60-400 pkt. (na poziomach 1-18)

Q — Grasujący Pocisk

KOSZT 75/80/85/90/95/100 pkt. many  85/90/95/100/105/110 pkt. many
SKALOWANIE OBRAŻEŃ 0,45 pkt. mocy umiejętności  0,3 pkt. mocy umiejętności
WZMOCNIONE OBRAŻENIA 50/85/120/155/190/225 pkt. (+0,65 pkt. mocy umiejętności)  50/95/140/185/230/275 pkt. (+0,4 pkt. mocy umiejętności)
CZAS TRWANIA POCISKU 3 sek.  2 sek.

W — Ty i Ja!

nowośćŁADOWANIE Umiejętność ta ładuje się teraz przez 0,25 sek., kiedy Yuumi przywiązuje się do jakiegoś bohatera, nie będąc wcześniej przywiązaną.
usuniętoZOSTAW MNIE Yuumi już nie może się teleportować razem z sojusznikiem, do którego jest przywiązana.
nowośćKITKU JEST ZASKOCZONY Unieruchomienie Yuumi sprawia, że ta umiejętność odnawia się przez 5 sek.
zaktualizowanoSIŁA ADAPTACYJNA Yuumi i jej sojusznik dają sobie 5/7/9/11/13 pkt. siły adaptacyjnej (+4/7/10/13/16% siły adaptacyjnej odpowiednio Yuumi lub sojusznika)  Yuumi zwiększa siłę adaptacyjną swojego sojusznika o 12/14/16/18/20 pkt. (+12/14/16/18/20% siły adaptacyjnej sojusznika, do którego jest przywiązana) (Yuumi daje sobie taką samą wartość siły adaptacyjnej)

E — Ziuum

nowośćATAK ROBI ZIUUM Daje 25/30/35/40/45% prędkości ataku sobie lub sojusznikowi, do którego jest przywiązana.
usuniętoEFEKT BIERNY Już nie przechowuje ładunków.
usuniętoZWIĘKSZONE LECZENIE Już nie zwiększa leczenia Yuumi zależnie od brakującego zdrowia celu.
LECZENIE 30/40/50/60/70 pkt. (+0,1 pkt. mocy umiejętności)  70/110/150/190/230 pkt. (+0,3 pkt. mocy umiejętności)
CZAS ODNOWIENIA 18/17/16/15/14 sek.  12/11/10/9/8 sek.
KOSZT 30/40/50/60/70 pkt. many  100/115/130/145/160 pkt. many
PRĘDKOŚĆ RUCHU 25%, zanika w czasie  15% i już nie zanika w czasie
CZAS DZIAŁANIA 2 sek.  3 sek.

Aktualizacje efektów wizualnych

Lux

Poprawiliśmy czytelność umiejętności Lux i zaktualizowaliśmy je tak, aby spełniały współczesne standardy. Więcej tęczy!

ATAK PODSTAWOWY Poprawiono efekty pocisku i trafienia.
UMIEJĘTNOŚĆ BIERNA — ILUMINACJA Poprawiono efekty.
Q — ZWIĄZANIE ŚWIATŁEM Dodano delikatny efekt, lepiej obrazujący szerokość pocisku, iskierki i tęcze.
W — PRYZMATYCZNA BARIERA Poprawiono efekty i dodano subtelny wskaźnik szerokości wylatującego pocisku.
E — ŚWIETLISTA OSOBLIWOŚĆ Całkowicie odświeżono i poprawiono efekty ładowania oraz wybuchu.
R — OSTATNIA ISKRA Całkowicie odświeżono efekty i po obu stronach promienia dodano linie wskazujące jego faktyczną szerokość oraz dodano jedną linię na końcu, pokazującą rzeczywisty zasięg umiejętności.
EFEKTY BEZCZYNNOŚCI Poprawiono i udoskonalono efekty kostura Lux, kiedy ta stoi bezczynnie.
WSZYSTKIE SKÓRKI Poprawiono efekty wszystkich skórek, żeby pasowały do zmian wprowadzonych w efektach podstawowej skórki.
LUX ZE STALOWEGO LEGIONU Poprawiono efekty błyskawicy pocisku Q, wybuchu E i promienia R.

Runy

Zdobywca

Krótszy czas działania wzmocnienia. Zmniejszone leczenie w przypadku bohaterów walczących z dystansu.

Zdobywca spisuje się za dobrze w rękach bohaterów walczących z dystansu i ogólnie jest zbyt dobry. Sprawiamy, że będzie trwał krócej, co bardziej osłabi bohaterów walczących z dystansu, bo to oni mogą w pełni wykorzystać jego długi czas działania w alei, i bezpośrednio zmniejszamy leczenie w ich przypadku.

CZAS DZIAŁANIA 8 sek.  6 sek.
LECZENIE Bohaterowie walczący z dystansu teraz leczą się za 15%  8% wartości zadanych obrażeń.

Prototyp: Wszechkamień

Zmodyfikowaliśmy Wszechkamień, żeby trochę inteligentniej przydzielał wam odpowiednie runy kluczowe w odpowiednich chwilach. Poniżej kilka zasad, które nie zawiodą was, gdy zdecydujecie się na Prototyp: Wszechkamień.

TERAZ WSZYSCY WIEMY Opis teraz mówi o tym, ile obrażeń zadaliście dzięki tej runie i ile wzmocnień ona przyznała. Do wzmocnień należą: prędkość ataku Zabójczego Tempa, zwiększenie prędkości ruchu Zwinnych Nóg, wrażliwość z Do Ataku, wzmocnienie Zdobywcy, prędkość ataku Nawałnicy Mieczy, Przyspieszenie Drapieżnika, zwiększenie prędkości ruchu Pędu Fazowego, tarcza Przywołania Aery, odporności Reperkusji i spowolnienie Lodowcowego Ulepszenia.
DRAPIEŻNIK Większe prawdopodobieństwo na otrzymanie Drapieżnika, kiedy nie znajdujecie się w pobliżu wrogich bohaterów, mniejsze prawdopodobieństwo na otrzymanie go, kiedy walczycie z pobliskimi wrogimi bohaterami.
MROCZNE ŻNIWA Większe prawdopodobieństwo na otrzymanie Mrocznych Żniw, kiedy znajdujecie się w pobliżu wrogich bohaterów o niskim poziomie zdrowia.
NAWAŁNICA MIECZY Większe prawdopodobieństwo na otrzymanie Nawałnicy Mieczy, kiedy znajdujecie się w pobliżu wrogich bohaterów o niskim poziomie zdrowia i macie przedmioty zapewniające prędkość ataku lub obrażenia od ataku.
ZDOBYWCA Większe prawdopodobieństwo na otrzymanie Zdobywcy, kiedy zarówno wy, jak i wasi wrogowie macie dużo zdrowia (jeszcze większe prawdopodobieństwo, gdy gracie bohaterem walczącym w zwarciu).
ZWINNE NOGI Większe prawdopodobieństwo na otrzymanie Zwinnych Nóg, kiedy macie mało zdrowia i nie dotarliście jeszcze do poziomu 9.
LODOWCOWE ULEPSZENIE Większe prawdopodobieństwo na otrzymanie Lodowcowego Ulepszenia, gdy macie gotowy do użycia przedmiot aktywujący jego efekt.
PRZYWOŁANIE AERY Większe prawdopodobieństwo na otrzymanie Przywołania Aery, kiedy macie siłę leczenia/tarcz i jesteście w pobliżu sojusznika o niskim poziomie zdrowia, który jest w walce.

Przypominamy: zmiany wprowadzone po rozpoczęciu przedsezonu

Wszystkie te zmiany zostały udokumentowane jako aktualizacja patcha 9.23, ale chcieliśmy wspomnieć o nich także tutaj, żebyście ich nie przegapili!

Ezreal

PODSTAWOWE ZDROWIE 491 pkt.  500 pkt.
PODSTAWOWA MANA 360,6 pkt.  375 pkt.
PODSTAWOWA REGENERACJA MANY 8,092 pkt. co 5 sek.  8,5 pkt. co 5 sek.
PODSTAWOWE OBRAŻENIA Q — MISTYCZNEGO STRZAŁU 15/40/65/90/115 pkt.  20/45/70/95/120 pkt.

Prototyp: Wszechkamień

CZAS ODNOWIENIA 8-4 sek. dla bohaterów walczących w zwarciu, 12-8 sek. dla bohaterów walczących z dystansu  7-3 sek. dla bohaterów walczących w zwarciu, 11-7 sek. dla bohaterów walczących z dystansu

Taniec Śmierci

NAPRAWIONY BŁĄD Bierny efekt Tańca Śmierci nie będzie już w nieskończoność aktywował eksplozji Piekielnej Duszy (a Przywołanie Aery nie będzie się już w nieskończoność aktywować od tych eksplozji).

Krwawe Ostrze

PRĘDKOŚĆ ATAKU APETYTU NA KREW 40-100% (na poziomach 1-18)  20-80% (na poziomach 1-18)
CAŁKOWITY KOSZT 3000 szt. złota  3100 szt. złota (koszt skompletowania zwiększony o 100)

Smoki

LECZENIE OCEANICZNEGO SMOKA 5%  3% brakującego zdrowia co 5 sekund
ZŁOTO ZA ZABÓJSTWA SMOKÓW 100 szt. złota  25 szt. złota (zmiana nie obejmuje Starszego Smoka)

Starszy Smok

OBLICZANIE OBRAŻEŃ WYKOŃCZENIA Ofiarowanie Starszego Smoka teraz poprawnie oblicza 20-procentowy próg wykończenia, nie ignorując pancerza i odporności na magię.

Herold

Obrażenia szarży Herolda we wczesnej fazie gry są zbyt małe (zazwyczaj wystarczają, żeby zniszczyć niecałe 2 płyty opancerzenia wież), przez co nie warto się bić o tego fioletowego potwora. Zwiększamy te obrażenia, żeby wartość Herolda we wczesnej fazie gry wzrosła, ale nie chcemy jednocześnie wzmacniać obrażeń drugiego Herolda.

OBRAŻENIA PODSTAWOWE 1500 pkt.  2000 pkt.
OBRAŻENIA CO POZIOM 175 pkt.  125 pkt.

Wieże

ZŁOTO ZA ZNISZCZENIE PŁYTY 160 szt. złota  120 szt. złota
DODATKOWY PANCERZ I ODPORNOŚĆ NA MAGIĘ ZA BRAKUJĄCE PŁYTY 30 pkt.  40 pkt.

Wygląd Summoner’s Rift pod wpływem żywiołów

DOSTOSOWANIE ZABARWIENIA Zmniejszono natężenie zabarwienia ziemi i mgły wojny w przypadku Piekielnej i Oceanicznej Szczeliny.
PIEKIELNA SZCZELINA Wyraźniej zarysowane elementy terenu, poprawiona przejrzystość rozgrywki i udoskonalona tekstura całej mapy.
GÓRSKA SZCZELINA Wyraźniej zarysowane elementy terenu, poprawiona przejrzystość rozgrywki i udoskonalona tekstura całej mapy.
NISZE Poprawiona przejrzystość rozgrywki i poprawione tekstury.

Powrót Króla Poro

Łapcie za ciasteczka! Ściągamy szlachetnego i najzacniejszego Króla Pora z wakacji na plażach słynnych terenów Niedźwiedzi i wysyłamy go z powrotem na Howling Abyss, gdzie będzie wam pomagał w odnoszeniu chwalebnych zwycięstw! Bawcie się z tą gigantyczna, futrzastą kulą do 8:59 CET 14 stycznia 2020 r. Szybkie streszczenie jednego z naszych najśnieżniejszych trybów gry: przywołajcie wszechmocnego Króla Poro z pomocą waszych kolegów z drużyny, rzucając Poro jak śnieżkami, dopóki nie traficie dziesięciu celów. Gdy już wam się to uda, Król pomoże wam niszczyć wrogie wieże, będzie was co jakiś czas leczył i pozwoli wam wrócić do siebie w dowolnym momencie. Przygotowaliśmy też parę drobnych poprawek i aktualizacji od czasu ostatniej pobudki Króla Poro.

PORO-CHRUPKI Nowe Poro-Chrupki Zwiastunów Nocy i Zwiastunów Brzasku są już dostępne i wzmocnią Króla na różne sposoby.
LOSOWY WYBÓR Legenda o Królu Poro wykorzystuje ten sam losowy proces wybierania bohaterów, co tryb ARAM.
ŚLEDZENIE POSTĘPÓW Przedstawiamy nowy interfejs, na którym możecie śledzić postęp w przywoływaniu Króla.
RODZEŃSTWO Wszystkie zmiany w bohaterach, przedmiotach i runach, które dotyczą tylko trybu ARAM, dotyczą również Legendy o Królu Poro.

Zmiany wyważające w trybie ARAM

Tak jak napisaliśmy wyżej, wszystkie zmiany wpływające na ARAM, niezależnie, czy dotyczą bohaterów, przedmiotów, czy run, obejmą również na Legendę o Królu Poro!

Wzmocnienia

Karthus -6% zadawanych obrażeń  Brak zmian
Kayle -6% zadawanych obrażeń, +6% otrzymywanych obrażeń  +6% otrzymywanych obrażeń
Kennen Brak zmian  -5% otrzymywanych obrażeń
Olaf Brak zmian  -5% otrzymywanych obrażeń
Pyke Brak zmian  +5% zadawanych obrażeń, -5% otrzymywanych obrażeń
Renekton Brak zmian  -5% otrzymywanych obrażeń
Sion -8% zadawanych obrażeń, +10% otrzymywanych obrażeń  -8% zadawanych obrażeń, +8% otrzymywanych obrażeń
Zyra -8% zadawanych obrażeń, +8% otrzymywanych obrażeń  -6% zadawanych obrażeń, +6% otrzymywanych obrażeń

Osłabienia

Camille +8% zadawanych obrażeń, -8% otrzymywanych obrażeń  +6% zadawanych obrażeń, -6% otrzymywanych obrażeń
Jayce +5% zadawanych obrażeń  brak zmian
Jhin -8% zadawanych obrażeń  -10% zadawanych obrażeń
Kassadin -5% otrzymywanych obrażeń  Brak zmian
Kha’Zix +8% zadawanych obrażeń, -10% otrzymywanych obrażeń  +8% zadawanych obrażeń, -8% otrzymywanych obrażeń
Leona Brak zmian  +5% otrzymywanych obrażeń
Nautilus +5% otrzymywanych obrażeń  +8% otrzymywanych obrażeń
Nocturne +10% zadawanych obrażeń, -12% otrzymywanych obrażeń  +8% zadawanych obrażeń, -8% otrzymywanych obrażeń
Qiyana +12% zadawanych obrażeń, -10% otrzymywanych obrażeń  +8% zadawanych obrażeń, -8% otrzymywanych obrażeń
Ryze +8% zadawanych obrażeń, -5% otrzymywanych obrażeń  +5% zadawanych obrażeń, -5% otrzymywanych obrażeń
Udyr +10% zadawanych obrażeń, -10% otrzymywanych obrażeń  +8% zadawanych obrażeń, -8% otrzymywanych obrażeń
Yorick -5% zadawanych obrażeń  -5% zadawanych obrażeń, +5% otrzymywanych obrażeń
Zac +5% zadawanych obrażeń, -8% otrzymywanych obrażeń  +5% zadawanych obrażeń

Runy

Rozwój Myśli przywrócenie 20% many, zwiększenie maksymalnej many o 100 pkt. za każde zabójstwo, zwiększenie maksymalnej energii o 10 pkt. za każde zabójstwo  przywrócenie 10% many, zwiększenie maksymalnej many o 50 pkt. za każde zabójstwo, zwiększenie maksymalnej energii o 5 pkt. za każde zabójstwo (limit maksymalnej many i energii wciąż wynosi odpowiednio 500 pkt. i 50 pkt.)

Naprawione błędy

NIE TAK PRĘDKO, SUPERMANIE Superstwory już nie mają dodatkowej prędkości ruchu.
usuniętoWŁÓCZNIA SHOJIN Włócznia Shojin została poprawnie usunięta z trybu ARAM.

Zmiany zduplikowanych nazw użytkownika

Zaczynamy przejście z kont League of Legends na konta Riot, które będą obowiązywać w League of Legends i przyszłych grach Riot (więcej o tym przeczytacie tutaj, na stronie Wsparcia Gracza). Wszystkie nazwy użytkownika (NIE imiona przywoływacza) muszą być niepowtarzalne, niezależnie od serwera. Zasada ta dotyczy również nowych kont. Wiemy, że takie zmiany nigdy nie są fajne, ale są konieczne, żeby łatwiej było nam zaktualizować i usprawnić system kont Riot, by ten mógł obsługiwać nowe gry. Jeśli wasze konto ma taką samą nazwę użytkownika, jak konto w innym regionie (wliczając w to PBE), powinniście mieć już e-maila z informacjami na temat zmiany (część nadal wysyłamy, więc bądźcie czujni). Już niedługo zobaczycie również wyskakujące powiadomienie, które możecie zignorować, a które powie wam o tym, że musicie wybrać nową nazwę użytkownika. Na początku przyszłego roku nie będziecie już mogli ignorować tego powiadomienia. Kiedy tak się stanie, będziecie musieli zmienić swoją nazwę użytkownika, zanim będziecie mogli zagrać w League of Legends. Przygotowaliśmy dla was kilka porad:

CO SIĘ STANIE, JEŚLI… Jeśli wasze konto nie będzie miało niepowtarzalnej nazwy użytkownika do czasu, kiedy w pełni przeniesiemy się na konta Riot w lutym, w ogóle nie będziecie mogli zalogować się do klienta. Będziecie musieli zalogować się przez stronę internetową.
SKOPIOWAŁEM SIĘ Jeśli na liście kont, którą wysłaliśmy do was e-mailem, wasza nazwa użytkownika jest wymieniona wielokrotnie, zmieńcie nazwy użytkownika wszystkich swoich kont oprócz konta, na którym chcecie zachować swoją nazwę użytkownika. Potem spróbujcie się zalogować na to konto. Jeśli nie zobaczycie żadnego powiadomienia — gratulujemy, udało wam się zdobyć pożądaną nazwę użytkownika! Jeśli jednak wciąż wyświetla się wam powiadomienie, to znaczy, że gracz z innego regionu ma taką samą nazwę użytkownika i będziecie musieli wybrać nową nazwę, zanim powiadomienie przestanie być możliwe do zignorowania, co wydarzy się w styczniu.
KTO ODE MNIE SPISYWAŁ Jeśli na liście kont, którą wysłaliśmy do was e-mailem, wasza nazwa użytkownika jest wymieniona tylko raz, to znaczy, że gracz z innego regionu ma taką samą nazwę. Będziecie musieli wybrać nową nazwę, zanim wyskakujące powiadomienie przestanie być możliwe do zignorowania (w styczniu).

Naprawione błędy

  • Tylko Ekko z True Damage i jego sojusznicy mogą widzieć jego animację „moonwalka”.
  • Bohaterowie wzmocnieni Duszą Starszego Smoka nie mogą już wykańczać bohaterów, których umiejętności bierne sprawiają, że nie mogą zostać obrani za cel przez umiejętności, np. umiejętność bierna — Podział Komórkowy Zaca czy umiejętność bierna — Odrodzenie Anivii).
  • E — Toksyczne Strzałki Teemo teraz poprawnie aktywują Mroczne Żniwa.
  • Ataki zwierzątek teraz poprawnie nakładają pochodzący od Starszego Smoka Aspekt Smoka (mowa o np. roślinach Zyry, zabawkach Shaco i działkach Heimerdingera).
  • Bohaterowie korzystający z Rozwoju Myśli otrzymują teraz poprawną ilość many i energii, która pokrywa się z tym, co jest napisane w opisie tej runy.
  • Zabijanie Smoków za pomocą R — Halucynacji Shaco już nie będzie wpływać na przyznawanie Dusz Smoków ani na rodzaj pojawiających się Smoków; nie będzie również uniemożliwiało pojawienia się Starszego Smoka.
  • Kiedy posortujecie bohaterów na ekranie wyboru bohaterów za pomocą filtra „ulubieni”, bohaterowie, których oznaczyliście jako ulubionych, będą na samej górze listy.
  • Darius już nie leczy się z Q — Zdziesiątkowania, gdy trafi styliskiem swojego topora bohaterów osłoniętych tarczą magii.

Skórki i Barwy