Plany Riotu dotyczące stworzenia gry MMORPG ujawnione przez współzałożyciela LoLa
Współzałożyciel League of Legends, Marc Merrill, przyznał, że z przyjemnością zobaczy jak Riot Games wkrótce opublikuje MMORPG, ale wyjaśnił, że istnieje kilka przeszkód stojących na drodze do realizacji tych planów.
Do niedawna gracze żartowali z Riot Games, że firma od 10 lat wyprodukowała i opublikowała tylko jedną grę – League of Legends, a w nazwie ma „Games”. Gdzie te wszystkie inne gry?
Nowe gry od Riot Games
Wspomniane wyżej żarty pojawiały się do momentu, aż deweloperzy zaskoczyli graczy na 10-lecie LoLa. Poinformowali wtedy o wielu nowych grach, w tym FPS „Projekt A”, karciance Legends of Runeterra oraz grze mobilnej The Wild Rift.
Riot podsycał zainteresowanie i rozszerzył pulę gier tytułem „Project L” (Street Fighter), a także niedawno dodaną strategią – Ruined King.
Żarty się skończyły i nie można było więcej mówić o firmie „wiecznie z jedną grą”. Fani zaczęli zastanawiać się, co jeszcze twórcy dla nich szykują. Zaczęto zastanawiać się nad MMORPG w świecie Runeterry.
ZOBACZ – Riot ugina się pod prośbami i ujawnia dalsze nerfy Apheliosa. Poprawiona zostanie też widoczność
Podczas anniversary streama ujawniliśmy projekt będący czymś w stylu RPG – „Projekt F”, ale Merrill potwierdził 15 października grę hack-and-slash niebędącą MMO.
„Nie podejmowalibyśmy stworzenia się takiej rzeczy [stworzenia MMORPG], co zapewne wymaga najlepszych na świecie teamów, a takie najprawdopodobniej nie istnieją w przypadku developerów zajmujących się czymś innym” – wyjaśnił współwłaściciel LoLa w wywiadzie przed sezonem 10 z Travisem Gaffordem 17 grudnia.
Merrill przyznał, że on i inni programiści z Riot bawili się tym pomysłem w ciągu ostatnich kilku lat, ale wyjaśnił, że nie było łatwo po prostu powiedzieć „Zróbmy MMO”.
ZOBACZ – Buffy Azira, Corkiego, Jayce, Kalisty, Sejuani i Sylasa. Nerf Kassadina
Merrill wyjaśnił, że stworzenie gry MMO dla League of Legends może być tak trudne, jak „wysłanie dziwnej rakiety”.
Według jego szacunków koszt zbudowania takiej gry może z łatwością wzrosnąć niemal do 100 milionów dolarów i zajęłoby to ogromną ilość czasu, by choćby zbliżyć się do konkurentów na rynku.
„Graczom łatwo jest powiedzieć: Riot, proszę, zrób grę X, bo dlaczego niby nie… Chciałbym zrobić MMO, ale gdybyśmy robili coś takiego, to na pewno nie pojawiłoby się w najbliższym czasie” – kontynuował Merrill.
„Takie rzeczy są niezwykle trudne do zrobienia, a każdy, kto kiedykolwiek stworzył MMO, zasługuje na medal. To naprawdę jak wysyłanie dziwacznej rakiety w kosmos: tyle pracy i ciężko to zrobić, a my naprawdę postaralibyśmy się zrobić to sprawiedliwie względem graczy. To nie jest łatwe”.
Podczas gdy zagorzali fani nie będą mogli zobaczyć MMORPG w stylu popularnego World of Warcraft w najbliższej przyszłości, nie oznacza to, że nie będziemy dostawali dużo nowego kontentu i lore Runeterry w ciągu najbliższych kilku lat.
Istnieje wiele światów, postaci i historii, które mogłyby pojawić się w MMO skoncentrowanym na League of Legends, wydanym w ciągu kilku najbliższych lat. Na razie fani będą musieli zadowolić się masą innych tytułów, które firma zaprezentowała w tym roku, a które mają pojawić się w nadchodzących latach.
Gra karciana od Riotu – Legends of Runeterra – ma się rozpocząć na początku 2020 roku, a Teamfight Tactics jest regularnie aktualizowany, podczas gdy Projekt A (FPS) i Projekt L (bijatyka) zostaną wydane kilka lat później.
Nie ustalono także daty wydania RPG „Projekt F”, choć szacuje się, że będą to lata 2021-2023.