Riot chce sprawić, by straty w LoLu, gdy ma się AFKa w teamie na rankedach, były mniej dotkliwe
Czy posiadanie AFKa w drużynie na rankedzie będzie mniej frustrujące? Co Riot chce z tym zrobić?
League of Legends to gra drużynowa, więc współpraca między osobami w teamie jest tutaj niesamowicie ważna. Gdy jednej z nich zabraknie, szanse na wygraną są znacznie mniejsze, a czasem nawet zwycięstwo staje się niemożliwe.
Nic więc dziwnego, że wielu fanów tytułu złości się, gdy przegrana spowodowana jest pójściem AFK osoby z drużyny. Frustracja jest tym większa, im poważniejszy jest mecz – o ile na normalu może być to lekko irytujące, tak na rankedzie może poważnie zdenerwować.
Społeczność League of Legends wielokrotnie prosiła Riot, by zrobił coś z całą sytuacją. W ostatnim czasie wydaje się, że skargi graczy są jeszcze częstsze, ponieważ zdaniem fanów problem AFKów na rankedach jest coraz mocniej zauważalny.
Problem z AFKami na rankedach w LoLu
Riot zwrócił uwagę na to, że w ostatnim czasie gracze League of Legends jeszcze bardziej skarżą się na to, że tracą LP przez AFKów i osoby, które wychodzą z meczów na wczesnych etapach rankedów.
Starszy projektant gry – Jordan „BarackProbama” Checkman, który potwierdził plany Riotu dotyczące zmian w ograniczaniu strat 14 sierpnia 2023 roku, wyjaśnił, że obecny system oblicza szansę na wygraną w momencie, gdy jeden z uczestników meczu zostanie wykryty jako AFK. W zależności od różnicy i mniejszej szansy na zwycięstwo, dotknięta drużyna traci mniej LP w porównaniu do zwykłej przegranej.
- ZOBACZ – Powrót Emporium Esencji, nowe splash arty oraz ogromna lista ikonek z bohaterami z League of Legends
Jednak w przypadku, gdy gracz idzie AFK praktycznie na początku, różnica w złocie jest tak minimalna, że system uważa, że drużyna bez gracza nadal ma szansę na wygraną.
„W minucie 3:45 prawdopodobnie jest to 50/50” – powiedział BarackProbama, dodając, że system w tym przypadku łagodzi straty tylko minimalnie. Sam Rioter uważa, że ta kwestia jest „kłopotliwa” i trzeba coś z tym zrobić. Gracze nie ukrywają, że obecne działanie systemu łagodzenia strat jest naprawdę frustrujące.
Dobrą wiadomością dla społeczności LoLa jest to, że twórcy chcą przyjrzeć się tej sprawie w najbliższych dniach. Jak zapowiedziano, deweloperzy pracują nad nowymi rozwiązaniami, by obecność AFKa w meczu była mniej dotkliwa i denerwująca.
Niektórzy twierdzą, że Riot powinien wzorować się na innych tytułach i ich systemach ochrony przed AFKującymi osobami. Niektórzy uważają, że dobrym rozwiązaniem byłoby wprowadzenie podejścia, jakie jest w Counter-Strike’u. Jednak jest bardzo mało prawdopodobne, że deweloperzy LoLa dodadzą coś takiego.
Gracze mają nadzieję, że zapowiadane przez deweloperów prace nad zmniejszeniem strat faktycznie okażą się owocne i obecność AFKa w teamie nie będzie taka frustrująca.