Riot dodał system, który daje graczom słabsze osoby i trolli, gdy dużo wygrywają?
Społeczność League of Legends jest pewna, że w LoLu pojawił się nowy system. Gracze przyznają, że nie są do końca z tego zadowoleni.
Gracze League of Legends są przekonani, że Riot coś pozmieniał w kwestii dobierania sojuszników. Jak czytamy, zdaniem użytkowników Reddita jeżeli dana osoba wygrywa dużo meczów i system to wychwyci, to zaczyna dostawać coraz słabszych sojuszników.
W miarę zwiększania się „win streaka”, gracze w drużynie albo zaczynają trollować, albo są toksyczni, albo mają na swoim koncie podejrzane przegrane.
Teoria społeczności odnośnie matchmakingów
Użytkownicy Reddita podnieśli bardzo ciekawą kwestię, z którą zgodziło się już wielu graczy. Chodzi tutaj o dziwne dążenie do wyważenia meczów. Riot zawsze podkreślał, że matchmaking wybiera sojuszników i przeciwników w taki sposób, by obie drużyny miały 50% szans na wygranie.
Gracze uważają, że niekoniecznie tak samo to wygląda w obecnym sezonie. Niektórzy mają wrażenie, że po wielu wygranych spotykają ścianę, której nie są w stanie przeskoczyć. Nagle w ich drużynie pojawiają się trolle, toksyczne osoby i inne nieciekawe przypadki.
Nadal to jedynie teoria, która nie została potwierdzona przez Riot. Natomiast wiele osób w oryginalnym wątku na Reddicie zauważyła to samo.
„Nie pamiętam, żebym tak miał w poprzednich sezonach. Wiem,że wspinam się po kolejnych rangach bo gram po prostu lepiej i nagle jakby ktoś mi przełączył jakiś pstryczek od wygrywania.”
Niektórzy widzą w tym inną zależność, działającą w ogóle w drugim kierunku. Gdy wiele przegrywają, to potem dostają osoby, które są naprawdę dobre. Być może to jakoś się łączy, a cały system dąży do zagwarantowania dobrej zabawy wszystkim, nie tylko tym najlepszym na danym MMR.
Riot może dowolnie manipulować dobieraniem graczy
Riot nie wypowiedział się w tej kwestii i raczej nie ma co na to liczyć. Faktem jest jednak, że studio ma możliwość utrudniania rozgrywki. Wiemy to dzięki odpowiedzi działu wsparcia, który wprost napisał, że wspinanie się zajmuje teraz więcej czasu, szczególnie w przypadku smurfów.
The climb takes a lot longer now. This is intentional. We really don't want players creating alt accounts just to blow through the climb. We encourage players to stay on their mains. Smurfing ruins the game experience for others. ~Yadon
— Riot Games Support (@RiotSupport) February 17, 2020
Pytanie, czy dotyczy to jedynie smurfów, czy też tych lepszych graczy. Na pewno nie jest to coś, co motywuje do wpinania się dalej.