Riot Games ujawnia, jak decyduje o nerfach i buffach postaci!
Riot Games ujawniło cały proces wzmacniania i osłabiania bohaterów.
Riot Games co jakiś czas wypuszcza swoje developerskie blogi, z których można się dowiedzieć wiele ciekawych rzeczy. W ostatnim z nich ujawniono w jaki sposób dochodzi do nerfienia, lub buffowania.
Jak to wszystko się odbywa?
Pod koniec każdego cyklu patcha zaczynamy — czasami kontrowersyjną — część prac nad wyważeniem: wzmacnianiem i osłabianiem bohaterów. Decydowanie o prostych wzmocnieniach i osłabieniach pod koniec cyklu patcha oznacza, że musimy zebrać możliwie jak najwięcej danych z poprzedniego patcha, który działał od około pięciu dni.
Raz na dwa tygodnie zespół zbiera się na spotkaniu „Stan gry”, na którym wyciągamy dane z aktywnego patcha i sprawdzamy, którzy bohaterowie czekają na przycięcie (albo na wzmocnienie). Zespół ustala, których bohaterów czeka zmiana, wykorzystując swoje niedawno zdefiniowane zakresy danych, dzięki czemu nie trzeba zgadywać, kto potrzebuje wzmocnienia lub osłabienia. Zapewnia to obiektywną ocenę poziomu siły bohatera na wszystkich poziomach umiejętności i zapobiega pominięciu jakiegokolwiek bohatera.
Oto przypomnienie, jak wyglądają te zakresy:
Poziom gry | Osłabienie, jeśli COKOLWIEK prawdziwe | Wzmocnienie, jeśli WSZYSTKO prawdziwe |
Zwykli Złoto1 i niżej | >54,5% współczynnika zwycięstw, gdy częstość banowania poniżej PCB DO >52,5% współczynnika zwycięstw, gdy częstość banowania powyżej 5 x PCB | <49% współczynnika zwycięstw |
Uzdolnieni Platyna4 do Arcymistrza | >54% współczynnika zwycięstw, gdy częstość banowania poniżej PCB DO >52% współczynnika zwycięstw, gdy częstość banowania powyżej 5 x PCB | <49% współczynnika zwycięstw |
Elitarni Pretendent | >45% częstości banowania | <5% obecności |
Profesjonaliści 5 najlepszych regionów pro e-sportu | >90% obecności w bieżącym patchu LUB >80% obecności w 2 kolejnych patchach | <5% obecności |
Wykresy z patcha 9.12
Oto, co pokazały dane dla patcha 9.12:
Bohaterowie i przedmioty do wzmocnienia i osłabienia w patchu 9.13…
Wzmocnienia:
- Sylas
- Syndra
- Ornn
- Tristana
- Omen Randuina
Osłabienia:
- Sivir
- Karma
- Sona
- Sejuani
- Złodziej Esencji
Chociaż dane pomagają nam zachować obiektywność w większości przypadków, zdarza się jednak, że zespół korzysta ze swojego wspólnego doświadczenia, by subiektywnie coś zmienić, nawet jeśli dane bezpośrednio nie wykazują, żeby to było potrzebne. W tym patchu doskonałym przykładem była Sona. Pojawiała się wyraźnie we wszystkich zakresach umiejętności, ale nie przekraczała pozostałych progów, które gwarantowały bezpośrednie osłabienie. Zespół uznał jednak, że styl gry, który umożliwiała, nie był dobry dla gry i warto go zmienić niezależnie od danych.
Jeśli chodzi o przedmioty takie jak Omen Randuina i Złodziej Esencji, niekoniecznie mamy dość danych, by uzasadniały nasze decyzje. W większości przypadków przedmioty zmieniane są na podstawie doświadczenia i obserwacji dokonanych przez zespół. W końcu częścią obowiązków zespołu wyważania jest podejmowanie decyzji w oparciu o znajomość gry i świadomość stanu mety w dowolnym momencie.
W tym przypadku osłabiliśmy Złodzieja Esencji, ponieważ po kilku kolejnych wzmocnieniach i sparowaniu nowego zestawu Ostrze Nieskończoności/Złodziej Esencji z Zabójczym Tempem, skuteczność przedmiotu była nieco wyższa, niż uznajemy za dopuszczalne.
Zdecydowaliśmy się wzmocnić Omen Randuina, ponieważ jego skuteczność wydawała się niska w stanie gry, w którym powinien wydawać się silny, szczególnie jako dobry wybór przedmiotu z trafieniami krytycznymi. Obrońcy także nie są aktualnie dominującą częścią stanu gry, dlatego uznaliśmy, że jest dość miejsca, by wzmocnić Omen.