Riot ujawnia wpływ zmian w LoLu na bohaterów. Smoki sporo namieszały
Rioter wypowiedział się na temat wpływu smoków na efektywność i win ratio niektórych bohaterów.
Meddler ujawnił część obserwacji Rioterów. W ostatnim czasie przyglądali się wpływowi żywiołów na mapę oraz temu, jak na bohaterów wpłynęły zmiany smoków.
Win ratio bohaterów w zależności od typu smoka
Na forum League of Legends Meddler wypowiedział się na temat smoków w grze. Twórcy przyglądali się wpływowi rodzaju dragonów na win ratio poszczególnych bohaterów. Rioter napisał:
„Jedną z pierwszych rzeczy, jakie chcieliśmy zobaczyć, jest to, jak poszczególne żywioły i dusze smoków wpływają na potencjał różnych bohaterów. Widzimy kilka znaczących różnic w zależności od postaci, na jaką spojrzymy w zestawieniu z konkretnymi mapami, ale ostatecznie nie jest to nic przerażającego.
Kilka przykładów możecie porównać poniżej. Weźcie pod uwagę, że przedstawione wartości pochodzą z patcha przed nerfem regeneracji oceanicznego smoka. Jest to również połączenie wpływu terenu mapy oraz buffów potencjalnie zdobytych poprzez zabicie dragona.
ZOBACZ – Więcej informacji o reworku Volibeara już w styczniu
Wielu wyłamujących się powyżej czy poniżej średniej bohaterów prezentuje się tak, jak przewidywaliśmy (na przykład poke’ujące postacie będą radziły sobie trochę gorzej na oceanicznej mapie ze względu na większą ilość krzaków, w których można się ukryć oraz zwiększoną regenerację).
ZOBACZ – Jak odebrać darmową skórkę, małą legendę i emotkę w League of Legends
Kolejne przykłady są trochę bardziej zaskakujące (na przykład Rengar, który nie radzi sobie lepiej na oceanicznej mapie mimo większej ilości krzaków, z których mógłby skakać). Tahm Kench, przynajmniej przed zmianami regeneracji oceanicznego smoka, był bohaterem, na którego win ratio aktualny żywioł wpływał najbardziej. Prawdopodobnie po prostu bardzo zależy mu na regeneracji, ale całkiem możliwe jest też, że nasza próbka danych jest po prostu zbyt mała (Tahm jest jednym z rzadziej używanych bohaterów, a dane gromadzone były przez zaledwie kilka dni). Bardziej aktualne dane sugerują różnice pokroju 1% w win ratio zależnym od żywiołu mapy dla wszystkich bohaterów z Tahm Kenchem włącznie”.