Riot kompletnie zmienia system misji na nowe wydarzenie w LoLu. Koniec z punktami za wygrane i przegrane
Riot oficjalnie poinformował o bardzo istotnej zmianie, jaka pojawi się w najbliższym wydarzeniu „Wytworność”.
9 grudnia w LoLu rozpoczyna się nowe wydarzenie, które w Polsce nosi nazwę „Wytworność”, natomiast za granicą jest to „Debonair”. I właśnie z tym dniem zmienia się bardzo ważna kwestia dotycząca misji.
Riot doszedł do wniosku, że system bazujący na wygranych i przegranych meczach jest niezbyt uczciwy. Jak czytamy:
(…) misje, które wymagały „zdobycia 30 punktów” (przy stawkach 5 pkt. za zwycięstwo i 2 pkt. za porażkę) w ogóle nie uwzględniały czasu poświęcanego na grę. Przegrana w grze rankingowej na Summoner’s Rift po 45 minutach zaciętej walki? 2 punkty. A szybka akcja, po której środkowy przeciwników traci 0/12 i gra zostaje poddana w 15 minucie? 5 punktów. Inaczej mówiąc, punkty, które zdobywaliście, nie zawsze oddawały czas i wysiłek włożony w daną grę.”
Reklama
Koniec punktów za wygraną i przegraną
Co się zmienia? Teraz gracze będą dostawać punkty w zależności od poświęconego czasu. Za każdą minutę będziecie dostawać punkty, oczywiście w związku z tym zmienia się też cała punktacja.
Tryb gry | pkt. za minutę gry | pkt. za minutę gry (wygrana) |
Summoner’s Rift, PvP | 4 pkt. | 6 pkt. |
ARAM | 4 pkt. | 6 pkt. |
Tryby gry wydarzenia | 4 pkt. | 6 pkt. |
Wszystkie tryby TFT | 2 pkt. (5–8 miejsce) | 3 pkt. (1–4 miejsce) |
Summoner’s Rift, Razem przeciw SI | 1 pkt. | 2 pkt. |
Punktów trzeba zdobywać teraz więcej, ale powinny one wpadać szybciej. Riot przyjął, że średni mecz trwa około 30 minut i pod to dostosowano punkty.
- Misje cotygodniowych wygranych: Zdobądź 40 pkt. Zwycięstwo = 5 pkt. | Porażka = 2 pkt. —> Zdobądź 1650 punktów za granie i wygrywanie. 4 punkty za minutę gry i 6 punktów za minutę gry, jeśli gra zostanie wygrana (przyznanie 250 tokenów).
- Misje Kuli: Rozegraj 30 gier —> Zdobądź 4500 punktów (przyznanie 1 Kuli wydarzenia + 40 tokenów).
- Misje Banku Tokenów: Rozegraj grę (przyznanie 2–10 tokenów w zależności od trybu gry i wyniku) —> Zdobądź 400 punktów (przyznanie 20 tokenów)
Oczywiście deweloperzy wiedzą, że dopiero życie zweryfikuje te wartości, więc można się spodziewać lekkich poprawek.
- W ARAM i trybach gry wydarzenia przyznawane będą 4 punkty za minutę gry lub 6 punktów za minutę gry, jeśli została wygrana. Obejmuje to tryby gry takie jak URF, Jeden za Wszystkich i Superksięga Czarów. Innymi słowy te tryby zapewniają uzyskanie takiej samej liczby punktów jak gry PvP na Summoner’s Rift.
- W grach TFT otrzymujecie 2 punkty za minutę gry i 3 punkty za minutę gry, jeśli ukończycie rozgrywkę na miejscu 1-4. Chociaż czas gry w TFT też będzie się liczył, gra w TFT nie powinna być najefektywniejszym sposobem zdobywania punktów w wydarzeniach League, dlatego będziecie zdobywać tylko 50% punktów. Dodaliśmy też kontrolę braku aktywności podczas gier TFT rozgrywanych w ramach misji wydarzeń League.
- W trybach Hyper Roll i Double-Up też można będzie robić postępy liczące się do misji League! W tych trybach TFT też będzie obowiązywał 50% przelicznik podany powyżej.
- Tryb razem przeciw SI będzie dawał 1 punkt za minutę gry lub 2 punkty za minutę wygranej gry, co stanowi 33% przelicznika obowiązującego w grach PvP na Summoner’s Rift. Ten tryb w dalszym ciągu nie będzie uwzględniany w misjach Banku Tokenów.
Zmiany zaczną obowiązywać od 9 grudnia, od premiery nowego wydarzenia. Misje posiadające konkretny cel typu „Zabij 600 stworów” pozostaną niezmienione.