Reklama

Riot kompletnie zmienia system misji na nowe wydarzenie w LoLu. Koniec z punktami za wygrane i przegrane

League of Legends

Reklama

Riot oficjalnie poinformował o bardzo istotnej zmianie, jaka pojawi się w najbliższym wydarzeniu „Wytworność”.


9 grudnia w LoLu rozpoczyna się nowe wydarzenie, które w Polsce nosi nazwę „Wytworność”, natomiast za granicą jest to „Debonair”. I właśnie z tym dniem zmienia się bardzo ważna kwestia dotycząca misji.

Riot doszedł do wniosku, że system bazujący na wygranych i przegranych meczach jest niezbyt uczciwy. Jak czytamy:

(…) misje, które wymagały „zdobycia 30 punktów” (przy stawkach 5 pkt. za zwycięstwo i 2 pkt. za porażkę) w ogóle nie uwzględniały czasu poświęcanego na grę. Przegrana w grze rankingowej na Summoner’s Rift po 45 minutach zaciętej walki? 2 punkty. A szybka akcja, po której środkowy przeciwników traci 0/12 i gra zostaje poddana w 15 minucie? 5 punktów. Inaczej mówiąc, punkty, które zdobywaliście, nie zawsze oddawały czas i wysiłek włożony w daną grę.”

Reklama

Koniec punktów za wygraną i przegraną

Reklama

Co się zmienia? Teraz gracze będą dostawać punkty w zależności od poświęconego czasu. Za każdą minutę będziecie dostawać punkty, oczywiście w związku z tym zmienia się też cała punktacja.

Tryb grypkt. za minutę grypkt. za minutę gry  (wygrana)
Summoner’s Rift, PvP4 pkt.6 pkt.
ARAM4 pkt.6 pkt.
Tryby gry wydarzenia4 pkt.6 pkt.
Wszystkie tryby TFT2 pkt. (5–8 miejsce)3 pkt. (1–4 miejsce)
Summoner’s Rift, Razem przeciw SI1 pkt.2 pkt.

Punktów trzeba zdobywać teraz więcej, ale powinny one wpadać szybciej. Riot przyjął, że średni mecz trwa około 30 minut i pod to dostosowano punkty.

  • Misje cotygodniowych wygranych: Zdobądź 40 pkt. Zwycięstwo = 5 pkt. | Porażka = 2 pkt. —> Zdobądź 1650 punktów za granie i wygrywanie. 4 punkty za minutę gry i 6 punktów za minutę gry, jeśli gra zostanie wygrana (przyznanie 250 tokenów).
  • Misje Kuli: Rozegraj 30 gier —> Zdobądź 4500 punktów (przyznanie 1 Kuli wydarzenia + 40 tokenów).
  • Misje Banku Tokenów: Rozegraj grę (przyznanie 2–10 tokenów w zależności od trybu gry i wyniku) —> Zdobądź 400 punktów (przyznanie 20 tokenów)

Oczywiście deweloperzy wiedzą, że dopiero życie zweryfikuje te wartości, więc można się spodziewać lekkich poprawek.

  • W ARAM i trybach gry wydarzenia przyznawane będą 4 punkty za minutę gry lub 6 punktów za minutę gry, jeśli została wygrana. Obejmuje to tryby gry takie jak URF, Jeden za Wszystkich i Superksięga Czarów. Innymi słowy te tryby zapewniają uzyskanie takiej samej liczby punktów jak gry PvP na Summoner’s Rift.
  • W grach TFT otrzymujecie 2 punkty za minutę gry i 3 punkty za minutę gry, jeśli ukończycie rozgrywkę na miejscu 1-4. Chociaż czas gry w TFT też będzie się liczył, gra w TFT nie powinna być najefektywniejszym sposobem zdobywania punktów w wydarzeniach League, dlatego będziecie zdobywać tylko 50% punktów. Dodaliśmy też kontrolę braku aktywności podczas gier TFT rozgrywanych w ramach misji wydarzeń League.
  • W trybach Hyper Roll i Double-Up też można będzie robić postępy liczące się do misji League! W tych trybach TFT też będzie obowiązywał 50% przelicznik podany powyżej.
  • Tryb razem przeciw SI będzie dawał 1 punkt za minutę gry lub 2 punkty za minutę wygranej gry, co stanowi 33% przelicznika obowiązującego w grach PvP na Summoner’s Rift. Ten tryb w dalszym ciągu nie będzie uwzględniany w misjach Banku Tokenów.

Zmiany zaczną obowiązywać od 9 grudnia, od premiery nowego wydarzenia. Misje posiadające konkretny cel typu „Zabij 600 stworów” pozostaną niezmienione.

Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej