Riot musiał interweniować jeszcze przed nadchodzącą aktualizacją. Nerfy przed patchem 12.5
Premiera Renaty wypadła tak dobrze, że zaledwie tydzień po wydaniu twórcy muszą ją osłabiać.
Renata Glasc trafiła do League of Legends w ostatniej aktualizacji 12.4, a gracze po raz pierwszy mogli zagrać nią 17 lutego. Od premiery postaci minął zaledwie tydzień, a twórcy już muszą brać pod uwagę osłabienie jej. Mimo że początkowo gracze musieli przyzwyczaić się i nauczyć się poprawnego korzystania z zestawu umiejętności nowej bohaterki, aktualnie jej win rate jest już dość wysoki i stale rośnie.
Jakie nerfy przygotowali dla postaci projektanci z Riotu?
Nadchodzące nerfy Renaty
Aktualny współczynnik wygranych Renaty wynosi 52%, a w wyższym elo potrafi sięgnąć nawet 53,5%. Wartość ta z pewnością będzie jeszcze rosła z czasem, kiedy gracze będą lepiej poznawali zdolności bohaterki oraz będą w stanie lepiej je wykorzystywać.
Projektant Blake „Squad5” Smith potwierdził, że zespół obawiał się, że do kolejnej aktualizacji wartość ta może znacznie wzrosnąć, więc stosowne poprawki Renaty musiały poprawić się jeszcze przed pojawieniem się następnego patcha.
Nadchodzi nerf Renaty w mikropatchu. Przedstawiamy krótki kontekst, dlaczego zmieniamy to, co zmieniamy. Ogólnie rzecz biorąc, wygląda na to, że jej wzrost WR jeszcze trochę potrwa, więc chcemy wprowadzić kilka nerfów już teraz.
Rioter podzielił się pełną listą zmian wraz z kontekstem każdej poprawki.
- Podstawowe statystyki
- Armor na poziom zmniejszony z 4 do 3,5
Ogólna redukcja mocy. Jej statystyka pancerzu na poziom była nieco za wysoki w klasie supportów.
- Leverage (P)
- Obrażenia on-hit zmniejszone z 1-5% maksymalnego zdrowia (Level 1-18) do 1-3% maksymalnego zdrowia (Level 1-11)
Zdolność pasywna zadaje dużo obrażeń i naszym zdaniem skłania się ku graczom o wyższym MMR. Zmniejszamy moc w tym miejscu, mając nadzieję, że bohaterka nie będzie już nieproporcjonalnie silniejsza w wyższym MMR. Taki model skalowania pozwala utrzymać przyrost siły umiejętności na wyższym poziomie, ale w późniejszej fazie gry zdolność nie osiąga tak wysokich obrażeń.
ZOBACZ – Riot przekazał już wyjątkowy prezent za wbicie Challengera na wszystkich 5 rolach w LoLu
- Bailout (W)
- Czas odnowienia zwiększony z 28-20 sekund do 28-24 sekund
- Czas trwania palenia zmniejszony z 3 do 2,5 sekundy
- HP na wskrzeszeniu zmniejszone z 35% do 20%
Czas trwania W jest zbyt wysoki – przy wysokiej statystyce Ability Haste czas trwania buffa sięga prawie połowy czasu odnowienia (zwiększenie czasu odnowienia). Z drugiej strony chcemy ułatwić zarówno ucieczkę przed umierającym przeciwnikiem, jak i dopalenie go (skrócenie czasu trwania). Dodatkowo prostsze powinno być zabicie celu, któremu udało się uratować (HP przy wskrzeszaniu).
Powinno to doprowadzić do zmniejszenia sytuacji, w których bohaterka rzucała serię swoich W oraz ułatwić zabijanie i podpalanie celów W.
Na serwery live trafiają więc spore osłabienia, które są przez Riot stosownie uargumentowane. Bohaterka prawdopodobnie straci sporo swojej siły, jednak społeczności nie powinno zająć dostosowanie się do poprawek i lepsze wykorzystywanie zestawu umiejętności.