Reklama

Riot na temat zmian Swaina z LoLa. Dlaczego bohater dostał „niekończącego się” ulta?

League of Legends

Reklama

Dlaczego twórcy zmienili Swaina i jak bohater League of Legends radzi sobie po poprawkach?

Reklama


W aktualizacji 12.8 na serwery live trafiły poprawki Swaina, który zmieniły praktycznie każdą z jego umiejętności. Gracze LoLa skupiają swój wzrok głównie na nowej superumiejętności, która jest świetnym dodatkiem do skillsetu championa.

Nowe R Swaina – Demonic Ascension – dalej ma cooldown, jednak jest zasilane nową dodatkową mocą – Demonic Power. Gracze mogą ją odzyskiwać, wysysając ją z wrogich bohaterów, co zapewnia 20 Demonic Power za każdą sekundę. Ultimate będzie trwał więc tak długo, jak Swain znajduje się w pobliżu przeciwnika. Dlaczego Riot zdecydował się na wprowadzenie tej mechaniki?

Riot na temat nowego Swaina

Patch 12.8 znacząco zmienił to, jak wygląda granie Swainem. Praktycznie każda z umiejętności bohatera otrzymała spore poprawki. Ultimate jest jednak kluczowym elementem, który otrzymał najbardziej znaczące zmiany.

Reklama
  • (Zaktualizowano) Demoniczna moc Aktywacja Demonicznego Wzejścia zapewnia Swainowi 50 ładunków Demonicznej Mocy, która zmniejsza się w początkowym tempie 10 ładunków na sek. Po 5 sekundach Demonicznego Wzejścia Demoniczna Moc Swaina zaczyna zmniejszać się szybciej, czyli 15 ładunków na sek.
  • (Nowość) Złodziej dusz Swain otrzymuje 20 ładunków Demonicznej Mocy na sekundę podczas czerpania z wrogich bohaterów.
  • (Zaktualizowano) Energia wielkiego demona Po 2 sek. Demonicznego Wzejścia Swain może ponownie użyć swojej superumiejętności jako R — Rozbłysk Demona. R — Rozbłysk Demona można rzucić tylko raz i nie zakończy on Demonicznego Wzejścia.

Co dokładnie skłoniło twórców Lola do sprawienia, że ultimate może działać w nieskończoność? Caster LCS oraz twórca contentu – Davic „Phreak” Turley wypowiedział się na ten temat w przeglądzie patcha 12.8, gdzie wyjaśnił jakie motywy stały za zmianami Swaina razem z deweloperami Bryanem Salvatore and Ezrą Lynn.

Przed patchem 12.8 Swain był używany głównie jako support. Riot chciał, aby bohater powrócił na aleje solo, jak mid czy top lane. Ogólnym celem mini-reworku było danie graczom powodów do wybierania tego championa. Z racji, że ult Swaina odrzucał graczy, celem Riotu było sprawienie, że zdolność ta będzie określała sukces zmian. Poprzednia iteracja zdolności sprawiała, że timer pozwalał przeciwnikom na wyjście z zasięgu Swaina, kiedy działała, a następnie wejście i powalenie go, kiedy się skończyła.

Bardzo chcieliśmy sprawić, że moment, w którym wciskasz R, spowoduje, że wrogowie będą mówili „O ch**era!. Jeśli nie ucieknę od tego Swaina, wyssie on ze mnie całe życie.”

Deweloperzy starali się, aby gracze Swaina mogli poczuć satysfakcję z grania Swainem, więc usunęli timer na superumiejętności i pozwolili jej trwać, póki przeciwnik nie zginie lub nie będzie znajdował się poza zasięgiem zdolności zbyt długo. Ponadto ponowne użycie ulta – Demonflare działa jako element ułatwiający wyłagowanie, ponieważ spowolnienie pozwala mu wybra, kiedy opanować przeciwników w walce. Slow zostął wprowadzony również w celu zrekompensowania jego preferowaniej ścieżki budowania przedmiotów AP dla bruiserów.

Na ten moment Swain znacząco zyskał na popularności, jednak jego współczynnik zwycięstw nie uległ większym zmianom. Po hotfixach, które nieco wzmocniły championa, wszystko wskazuje na to, że cel Riotu został osiągnięty. Najprawdopodobniej gracze będą stopniowo coraz lepiej przyzwyczajali się do nowego skillsetu Swaina, a twórcy przez kolejne dni będą przyglądali się sytuacji.

Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej
Reklama
Reklama