Reklama

Riot o zmianach przedmiotów dla supportów w League of Legends. Jakie są cele twórców?

League of Legends

Reklama

Poinformowano o tym, jakie modyfikacje itemów dla bohaterów wsparcia pojawią się w grze i co ma się dzięki temu zmienić.


Jak pewnie część osób kojarzy, w League of Legends już niedługo skończy się pierwszy split rankingowy, czyli gracze doczekali się środka sezonu 2023. Z tej okazji w grze pojawi się śródsezonowa aktualizacja, która ma zbalansować różne aspekty tytułu.

Twórcy przyjrzeli się niektórym rolom, ale też przedmiotom, które są oczywiście nieodłącznym elementem każdego meczu i często w znaczący sposób wpływają na to, czy granie daną klasą postaci jest satysfakcjonujące.

Dwóch pracowników skupiło swoją uwagę na itemach dla supportów. Rozpisano się dokładnie na temat konkretnych planów, oczekiwań oraz tego, skąd w ogóle wziął się pomysł na aktualizację konkretnych przedmiotów.

Reklama

Zmiany przedmiotów dla wspierających

Reklama

Nad zmianą itemów dla supportów pracowali Riot Bokurp i Riot scaz. Tak opowiedzieli o swoich działaniach i tym, co chcieli za ich pomocą osiągnąć.

Prace nad przedmiotami dla wspierających z początku miały na celu sprawdzenie, czy możemy dać tego typu bohaterom większy wybór w ciągu gry. Wspierający mają zazwyczaj ograniczoną ilość złota, więc zasadniczo nie mają możliwości budowania tylu przedmiotów, co reszta. Poza tym niektóre ich przedmioty nie dają szczególnej satysfakcji i ich działanie nie jest zbyt łatwo dostrzegalne, nawet jeśli są efektywne. W związku z tym chcieliśmy ocenić ekosystem przedmiotów dla wspierających jako całość, a następnie zobaczyć, co możemy w nim poprawić w śródsezonie.

Ogólna strategia wyglądała tak:

  • Zmniejszyć koszty przedmiotów, by wspierający mogli ich budować więcej w standardowej rozgrywce.
  • Szukać możliwości dla wykorzystania niektórych przedmiotów przez wspierających (Maska Otchłani, Świetlista Cnota).
  • Stworzyć bardzo drogi / zwieńczający przedmiot na późną fazę gry z myślą o meczach, w których macie dużą przewagę i pełny ekwipunek (Baczny Kamienny Totem).
  • Upłynnić budowanie kompletnych zestawów przez dodanie nowych komponentów (Kielich Błogosławieństwa i Naszyjnik Studni Życia), a także podrasowanie kilku przepisów na przedmioty.
  • Wzmocnić te efekty bierne, które się da, tak by były bardziej zauważalne i spełniały swoją funkcję lepiej (Ognisty Trybularz, Kostur Płynącej Wody).
  • Wprowadzić zmiany, które pozwolą znacznie zwiększyć satysfakcję z gry.

Ostatni punkt skłonił nas do pochylenia się nad mitykami dla zaklinaczy. Pieśń Bitewna Shurelyi była wszechstronnym, satysfakcjonującym przedmiotem mitycznym, który prawie zawsze wykorzystywali wspierający-zaklinacze. Imperialny Mandat rzadko kupował ktokolwiek poza Nami lub Ashe, a Odnowienie Kamienia Księżycowego było potężne i dawało pewną satysfakcję, ale ciężko było ją poczuć podczas walki.

Rioterzy napisali, że ogólnie podobało im się to, że był tylko jeden defensywny mityk dla zaklinaczy, jeden dający wartość użytkową i jeden ofensywny, ale chcieli poeksperymentować, by ich efekty mogli mocniej poczuć gracze wybierający enchanterów.

Testowaliśmy model zaklinacza z naładowaniem, które pozwala gromadzić ładunki przez poruszanie się, leczenie i dawanie tarcz. Przy 100 ładunkach kolejna tarcza/leczenie dawałyby superdoładowanie kolejnemu atakowi sojusznika, co przekładałoby się na masę obrażeń lub superdoładowanie swoich własnych leczeń przez resztę walki. Te modele koniec końców nie przeszły próby, bo naładowanie pozwala stopniowo wypracowywać ulepszenie następnej akcji, ale leczenie i osłanianie tarczą to zazwyczaj reakcja na to, że wrogowie próbują zabić sojusznika. Zgranie tego w czasie było zbyt trudne, by fajny efekt końcowy był satysfakcjonujący, a zmarnowanie go było czymś nieprzyjemnym.

Po wielu próbach postawiliśmy na model, wedle którego mityki zaklinaczy zmieniają w jakiś sposób leczenie albo tarczę. Echa Helii zmieniają leczenie lub tarczę w leczenie i obrażenia, dając dodatkową opcję ofensywną. Pieśń Bitewna Shurelyi dalej pełni taką samą rolę, pozwalając zwiększyć prędkość ruchu sojuszników i ma potężny efekt aktywny. Odnowienie Kamienia Księżycowego to główny wybór defensywny, który rozprzestrzenia leczenie i tarcze na kolejne cele. Jest skuteczny zwłaszcza w przypadku czarów obszarowych w walkach drużynowych. Mamy nadzieję, że bardziej odczujecie wpływ tych przedmiotów na rozgrywkę dzięki ściślejszemu powiązaniu ich z leczeniem / osłanianiem tarczą.

W dłuższej perspektywie będziemy się przyglądać tym zmianom, by zobaczyć, czy faktycznie poziom satysfakcji wzrósł, i podejmować niezbędnie działania. Wiemy, że są też inne elementy ekosystemu wspierających (np. niektóre przedmioty dla wspierających-obrońców), którymi się nie zajęliśmy ze względu na prace związane z satysfakcją graczy, ale i na nie przyjdzie czas.

Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej