Riot odpowiada o mecie na Mistrzostwach, tokenach za misje i zdobywaniu doświadczenia na TFT
Riot udzielił odpowiedzi na pytania dotyczące Mistrzostw Świata 2019 i otrzymywaniu tokenów za misje.
W „Spytaj Riot” twórcy podzielili się informacjami na temat tokenów za misje oraz mecie na MŚ 2019. Wspomnieli o wzmacnianiu i osłabianiu bohaterów na Mistrzostwa oraz o skórce Qiyany z Prestiżowej Edycji.
Czy będzie można zdobyć więcej rzeczy za tokeny Mistrzostw?
Tak! W trakcie Mistrzostw dodamy więcej rzeczy, na które możecie wydać swoje tokeny wydarzenia, między innymi skórkę Qiyany z Prestiżowej Edycji.
Czy wzmacniacie i osłabiacie bohaterów, żeby stworzyć specjalną metę na Mistrzostwa?
I tak, i nie… Dzieje się tak, że coraz mniejszy nacisk kładziemy na tworzenie konkretnej mety, a coraz większy na unikanie określonych konfiguracji.
Podobnie jak w przypadku innych patchów, wykorzystujemy system wyważania bohaterów, aby ustalić, których bohaterów wzmocnić i osłabić na Mistrzostwa, ale rodzaje zmian, które wprowadzimy, będą zapewne bardziej skupione na grze profesjonalnej. Na przykład, jeśli mamy wysoki poziom pewności, że określeni bohaterowie będą mieli 100% obecność na Mistrzostwach, zapewne spróbujemy to zmienić poprzez bezpośrednie osłabienia lub wzmocnienie kontrowania. Właśnie w związku z tym Akali i Aatrox zostali niedawno osłabieni. Kolejną rzeczą, której generalnie staramy się unikać na Mistrzostwach, jest meta związana z bardzo mocnym ograniczeniem śmiertelności. Najświeższym przykładem jest tu Tahm Kench — spodziewaliśmy się, że będzie miał bardzo wysoki współczynnik wybierania i dość niski współczynnik banowania. Uważamy, że przy tak wysokim udziale w grze, pogorszy on jakość rozgrywki i jej atrakcyjność dla obserwatorów. Dlatego w patchu 9.19 zmniejszyliśmy jego bezpieczeństwo we wczesnej fazie gry.
Spodziewamy się, że w efekcie tych zmian gracze profesjonalni będą skłaniać się do pewnych określonych (i ewoluujących w trakcie długiego turnieju, takiego jak Mistrzostwa) wyborów, dlatego stawiamy na ustabilizowanie parametrów. Innymi słowy, staramy się przewidzieć wszystkie mety Mistrzostw, które mogą się potencjalnie pojawić, i gdy uznajemy, że któraś z nich jest szczególnie niepożądana dla graczy i/lub widzów, stosujemy wzmocnienia lub osłabienia, żeby oddalić się od danego stanu gry.
ZOBACZ – Yasuo najbardziej znienawidzoną postacią. Biorą się za niego osoby, które nie powinny?
Dlaczego nie mogę zdobywać doświadczenia w PT?
Obecny system awansowania stworzyliśmy, wzorując się na Summoner’s Rift i trybach pochodnych, więc jest on do nich podobny, zarówno pod względem szybkości awansowania, jak i rodzaju zdobywanych nagród (np. bohaterowie i Niebieska Esencja). Chcielibyśmy, aby Potyczki Taktyczne korzystały z tego rodzaju systemu robienia postępów, ale powinno się to dziać w sposób bardziej odpowiedni dla graczy PT, również pod kątem nagród, które można zdobyć, Aktualnie opracowujemy plan interakcji PT z systemami awansowania i w przyszłym roku powinniśmy mieć więcej informacji na ten temat. W międzyczasie będziemy nadal przyznawać nagrody za pośrednictwem specjalnych Przepustek PT.