Riot potwierdza, że ci gracze LoLa mieli trudniej. Nie wydawało Wam się, że dostawaliście zbyt trudnych oponentów
Każdy czasami miał wrażenie, że trafia na zbyt trudnych przeciwników, jak na swój poziom. Cóż, okazuje się, że wielu osobom się nie wydawało.
Riot w swoich oficjalnych informacjach często bardzo sprawnie przemyca informacje, które większości zupełnie uciekają. Głównie dlatego, że najpierw przedstawiane jest to, co się udało, a dopiero potem to, co wyszło raczej średnio.
Po sezonie 2021 studio ma kilka przemyśleń. Po tym, co wyszło zdecydowanie na plus (skrócenie kolejek, różnica poziomów w grach, progres w wymuszonej pozycji) wymieniono także rzeczy, które wymagają poprawek, wśród nich także dopasowywanie przeciwników.
Jeżeli wracaliście do Ligi, to grało Wam się ciężej, ale nie tylko
Wymieniono kilka punktów, które mogą Was zaskoczyć. Przede wszystkim kwestia powrotu do grania w League of Legends. Oprócz tego pojawia się także chociażby wątek dołączenia do sezonu po jakimś czasie od jego startu.
- Gracze o średnim do wysokiego MMR, którzy zaczęli wspinaczkę w późnej fazie sezonu, byli czasami źle dobrani w kilku pierwszych grach ze względu na brak podobnych graczy.
Jeżeli nie zaczęliście grać na początku nowego sezonu, to już mieliście trudniej ze względu na mniejszą pulę graczy takich, jak Wy. Wniosek jest prosty, trzeba zaczynać grać na początku sezonu. Ze słów Riotu wynika, że można sobie w ten sposób popsuć start i potem mieć problem z wyjściem z tej sytuacji. Kolejny punkt dotyczył powrotów:
- Gracze powracający do League po długich przerwach często byli też umieszczani w niespodziewanie trudnych meczach, ponieważ ich MMR nie uwzględniało efektu wyjścia z wprawy.
Jeżeli wracaliście do LoLa, to trafialiście na „niespodziewanie trudne mecze” i to się zgadza. Riot chce w jakiś sposób to poprawić, natomiast póki co deweloperzy nie ujawniają, co chodzi im po głowach.
Pojawia się tutaj wątek „wyjścia z wprawy”, natomiast jakie to będzie miało przełożenie na sezon 2022? Tego nie wiadomo.
- Reset rankingu był zbyt łagodny i wcześnie karał naszych najbardziej zaangażowanych graczy negatywnym przyrostem PL.
Dołączenie do sezonu zbyt późno to błąd, ale i granie od razu po jego starcie niekoniecznie jest dobrą decyzją, najbardziej zaangażowani gracze mieli „negatywny przyrost PL”. Ostatni punkt, o jakim pisze Riot:
- Gwałtowny spadek PL w wyższych rangach skutkował nieprzewidywalnym dobieraniem w przypadku graczy, którzy wrócili do League po przerwie, fundując im zaskakujące doświadczenia.
Co z tego wszystkiego wynika? Za kulisami działo się naprawdę wiele rzeczy, o których gracze nawet nie wiedzą i większości się nie dowiedzą. Te podpunkty to oficjalna informacja od Riotu:
Studio pisze, że sezon 2022 będzie lepszy, natomiast nadal trudno powiedzieć, kiedy najlepiej zaczynać grę w nowym sezonie. Standardowo, od wielu lat nic się nie zmienia, ale przynajmniej teraz wiadomo, że faktycznie ma to znaczenie.