Riot pracuje nad nerfami Zeri w LoLu, ale gracze będą musieli na nie jeszcze długo poczekać
Przeciwnicy Zeri w końcu doczekają się jej nerfów.
Iskierka Zaun zabłysnęła na oficjalnych serwerach League of Legends 20 stycznia. Od tego czasu budzi wśród graczy strach i jest jedną z najchętniej banowanych postaci.
Pomimo kilku nerfów chwilę po jej wyjściu, jak i późniejszych poprawkach, Zeri wciąż radzi sobie zdecydowanie zbyt dobrze i deweloperzy zapowiedzieli jej nadchodzące nerfy. Mają pojawić się w aktualizacji 12.6, czyli pod koniec tego miesiąca.
Zeri zostanie znerfiona
Nietypowy styl gry najnowszej ADC w LoLu nie do końca podoba się społeczności. Szczególnie ogromną masę krytyki zebrała w przeciągu kilku pierwszych dni na serwerach. Okazało się, że jej nieskończona prędkość ruchu czyni z bohaterki niesamowicie trudny cel do złapania. W związku z tym usunięto między innymi kumulowanie się efektu Runaan’s Hurricane.
To nie wystarczyło i łącznie od wydania Zeri w aktualizacji 12.2 Riot zmieniał ją w następnych dwóch patchach i nerfy mają spotkać ją także w następnym. Poinformował o tym lider zespołu zajmującego się tworzeniem postaci – Riot August.
Wskaźnik wygranych Zeri jest wciąż przerażający. Pracujemy nad jej osłabieniami, aby lepiej ją zabalansować.
Według strony leagueofgraphs.com Zeri obecnie wygrywa 51% spotkań, a jej wskaźnik banów wynosi prawie 57%.
Oto założenia zmian przyjęte przez Augusta:
- Mniejsze ogólne obrażenia i mobilność.
- Przeniesienie obrażeń z bazowego AD, aby zmniejszyć moc z przedmiotem Blask (Sheen).
- Zmiana skalowania pancerza na zdrowie (pogarsza pasywną tarczę i zakup HP).
Co więc deweloperzy mają zamiar zmienić, aby postać stała się faktycznie lepiej dopasowana do reszty bohaterów? Na cel wzięto bazowe statystyki oraz Q, E i R.
- Bazowe Statystyki:
- Bazowe AD: 58 >>> 50
- HP: 500 + 85/lvl >>> 480 + 90/lvl
- Armor: 23 + 3.5/lvl >>> 20 + 3/lvl
- Q:
- Obrażenia: 9-25 >>> 10-30
- Obrażenia w zależności od maksymalnego zdrowia naładowanej broni: 3-15% na poziomie 18 >>> 1-10% na poziomie 13
- E:
- Czas odnowienia: 23-19 >>> 23
- Obrażenia: 80-100% >>> 60-100%
- R:
- Prędkość ruchu na ładunek: 2% >>> 1.5-2%
- Ładunki za bohatera trafionego przez eksplozję AoE: 3 >>> 4
Na aktualizację gracze będą musieli jeszcze prawdopodobnie trochę poczekać. Według zapowiedzi ma ona trafić na oficjalne serwery dopiero w następnym patchu. Ten nie pojawi się regularnie za dwa tygodnie, lecz dopiero 30 marca.