Reklama

Riot pracuje nad nerfami Zeri w LoLu, ale gracze będą musieli na nie jeszcze długo poczekać

League of Legends

Reklama

Przeciwnicy Zeri w końcu doczekają się jej nerfów.

Reklama


Iskierka Zaun zabłysnęła na oficjalnych serwerach League of Legends 20 stycznia. Od tego czasu budzi wśród graczy strach i jest jedną z najchętniej banowanych postaci.

Pomimo kilku nerfów chwilę po jej wyjściu, jak i późniejszych poprawkach, Zeri wciąż radzi sobie zdecydowanie zbyt dobrze i deweloperzy zapowiedzieli jej nadchodzące nerfy. Mają pojawić się w aktualizacji 12.6, czyli pod koniec tego miesiąca.

Zeri zostanie znerfiona

Nietypowy styl gry najnowszej ADC w LoLu nie do końca podoba się społeczności. Szczególnie ogromną masę krytyki zebrała w przeciągu kilku pierwszych dni na serwerach. Okazało się, że jej nieskończona prędkość ruchu czyni z bohaterki niesamowicie trudny cel do złapania. W związku z tym usunięto między innymi kumulowanie się efektu Runaan’s Hurricane.

Reklama

To nie wystarczyło i łącznie od wydania Zeri w aktualizacji 12.2 Riot zmieniał ją w następnych dwóch patchach i nerfy mają spotkać ją także w następnym. Poinformował o tym lider zespołu zajmującego się tworzeniem postaci – Riot August.

Wskaźnik wygranych Zeri jest wciąż przerażający. Pracujemy nad jej osłabieniami, aby lepiej ją zabalansować.

Według strony leagueofgraphs.com Zeri obecnie wygrywa 51% spotkań, a jej wskaźnik banów wynosi prawie 57%.

Oto założenia zmian przyjęte przez Augusta:

  • Mniejsze ogólne obrażenia i mobilność.
  • Przeniesienie obrażeń z bazowego AD, aby zmniejszyć moc z przedmiotem Blask (Sheen).
  • Zmiana skalowania pancerza na zdrowie (pogarsza pasywną tarczę i zakup HP).

Co więc deweloperzy mają zamiar zmienić, aby postać stała się faktycznie lepiej dopasowana do reszty bohaterów? Na cel wzięto bazowe statystyki oraz Q, E i R.

  • Bazowe Statystyki:
    • Bazowe AD: 58 >>> 50
    • HP: 500 + 85/lvl >>> 480 + 90/lvl
    • Armor: 23 + 3.5/lvl >>> 20 + 3/lvl
  • Q:
    • Obrażenia: 9-25 >>> 10-30
    • Obrażenia w zależności od maksymalnego zdrowia naładowanej broni: 3-15% na poziomie 18 >>> 1-10% na poziomie 13
  • E:
    • Czas odnowienia: 23-19 >>> 23
    • Obrażenia: 80-100% >>> 60-100%
  • R:
    • Prędkość ruchu na ładunek: 2% >>> 1.5-2%
    • Ładunki za bohatera trafionego przez eksplozję AoE: 3 >>> 4

Na aktualizację gracze będą musieli jeszcze prawdopodobnie trochę poczekać. Według zapowiedzi ma ona trafić na oficjalne serwery dopiero w następnym patchu. Ten nie pojawi się regularnie za dwa tygodnie, lecz dopiero 30 marca.

Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej