Riot przekazał 4 miliony dolarów na walkę z koronawirusem. Częstszy Clash i naprawa serwerów
Riot wypuścił nowe wiadomości od developerów, które ujawniły, na czym obecnie stoi Riot i jak walka z koronawirusem wpłynęła na studio.
Koronawirus dotknął wszystkich, także branżę gier. Riot Games należy do tych developerów, którzy wspierają świat w takich sytuacjach. Z nowych wiadomości od twórców dowiadujemy się, że łącznie developerzy przeznaczyli około 4 milionów dolarów na walkę z koronawirusem.
„Los Angeles zawsze było domem Riotu, a ludzie są ogromną częścią naszego sukcesu (i) jesteśmy dumni, że możemy oddać naszej społeczności w tak trudnym czasie”, usłyszeliśmy od Riot Games w oświadczeniu. „Jako firma globalna będziemy nadal myśleć, w jaki sposób możemy pomóc w walce z tym kryzysem w skali globalnej”.
To naprawdę spory zastrzyk pieniędzy, który został wykorzystany na pomoc między innymi w produkcji maseczek, czy innych potrzebnych rzeczy – „Wyrobów medycznych i działania pomocowe na całym świecie”.
We’ve donated about $4m around the world for #coronavirus aid, are working on directly sourcing masks, are keeping all staff on payroll and 98% WFH https://t.co/Lv78XcvCSc
— Tryndamere (@MarcMerrill) March 27, 2020
Riot planuje też kilka ważnych zmian, jeżeli chodzi o League of Legends. Co dokładnie?
Riot o obecnej sytuacji w LoLu
Developerzy pracują obecnie w większości w domach. Oznacza to tyle, że niektóre procesy mogą być nieco utrudnione. Jak słyszymy, Riot nie jest w stanie zagwarantować, że trwająca na świecie sytuacja nie wpłynie na plany studia i nie spowoduje przesunięcie niektórych nowości, czy projektów. To ta smutniejsza część, bo rzeczywiście nie wiadomo, jak będzie wyglądać dalsza część roku i czy gracze doświadczą takiej samej liczby zmian, eventów i postaci, co zazwyczaj.
Nieco lepszą informacją jest fakt, że w związku z koronawirusem, teraz Clash będzie się pojawiał częściej. Przypomnijmy, że do tej pory odbywał się tylko raz w miesiącu. Wygląda na to, że teraz turniej będzie odbywał się 2, a może nawet więcej razy na przestrzeni miesiąca. W tym momencie trwa dokładne ustalanie, jak często będzie można rozgrywać Clash.
Z powodu wzrostu liczby graczy, naszym priorytetem jest stabilność serwerów, ale gry tylko się zorientujemy, jak dużej przepustowości potrzebujemy, zaktualizujemy harmonogramy Clash (…)
Cały czas trwają także prace nad stabilnością serwerów i zmniejszeniem pingu. Codziennie pojawiają się w tej sprawie nowe informacje, natomiast większość z nich to po prostu zapewnienia, że Riot robi co może i naprawdę się stara.
Niedługo ma też wyjść obszerniejsza informacja na temat pingu i problemów na serwerze europejskim, także niedługo można się spodziewać sporych zmian w tym temacie.
Riot wspomina także o wielu pracach, jakie widzą w internecie i dziękuje za cierpliwość oraz przekazywane wsparcie.