Riot przyznaje, że wszyscy ostatni bohaterowie byli zbyt silni. Wnioski i plany na kolejne miesiące w LoLu
Riot Games wypuściło obszerną informację na temat tego, jakie wnioski wyciągnęli deweloperzy z ostatnich kilku miesięcy.
Riot wypuścił nowe wiadomości odnośnie wypuszczonych bohaterów w ciągu kilku ostatnich miesięcy. Deweloperzy wyciągnęli sporo wniosków i wiedzą, w jakim kierunku powinni pójść w dalszej części 2020 roku.
Stale analizujemy historię wydanych niedawno patchów, bohaterów, VGU i innych funkcji, aby wyłowić to, co poszło dobrze, i to, co poszło źle, ponieważ dzięki temu każdy kolejny projekt może być lepszy od poprzedniego.
Po przeanalizowaniu wszystkich ostatni reworków i postaci, czyli Mordekaisera, Qiyany, Pantheona, Senny, Apheliosa i Setta pojawiły się bardzo ciekawe wnioski.
Co Riot zrobił dobrze, a co źle?
Poniżej znajdziecie obszerną informację wprost od Riotu, który tłumaczy, jak widzi ostatnie postacie, co zamierza poprawić, a czego nie będą zmieniać.
Co poszło dobrze:
- Kultowe motywy — ostatnio wypuszczeni bohaterowie, wykorzystujący bogaty wachlarz odwołań i archetypów, spełnili nasze marzenia, jeśli chodzi o stworzenie nowych postaci, na punkcie których można oszaleć. Ponadto jesteśmy szczególne dumni z tego, że nasi najnowsi bohaterowie znacznie poszerzyli zróżnicowanie całego składu, dzięki czemu większej liczbie graczy znacznie łatwiej jest znaleźć bohatera, który naprawdę odpowiada ich stylowi gry.
- Interesująca rozgrywka — ci bohaterowie wprowadzili wiele unikalnych stylów gry, których nigdy wcześniej nie obserwowaliśmy, oraz głębokie poczucie satysfakcji i wyrafinowania związane z rzucaniem zaklęć i wybranym stylem gry. Mamy nadzieję, że gdy gracze opanują już tajniki gry tymi zestawami umiejętności, zapewnią one na wiele lat solidne podstawy regrywalności.
- Akceptowalne słabe strony — w zeszłym roku postawiliśmy sobie za cel odejście od tworzenia zbyt wszechstronnych lub przeładowanych bohaterów, dzięki czemu ich mocne strony powinny być oczywiste i w równie oczywisty sposób równoważone przez łatwo dostrzegalne i dostępne słabości. Morde i Sett są potężnymi molochami, ale można utrzymać ich na dystans. Senna i Aphelios mają niesamowity zasięg i użyteczność, ale nie są w stanie uciec przed zabójcami i szturmowcami. To podejście zamierzamy stosować również w przyszłości.
Co musimy udoskonalić:
- Przejrzystość i złożoność — koncentrowaliśmy się na wypuszczaniu bohaterów o szczególnie wysokim stopniu złożoności, co niejednokrotnie kończyło się reakcją graczy w stylu „o co tu właściwe chodzi?”. Cofnęliśmy się i wprowadziliśmy w niektórych przypadkach nieco ulepszeń zwiększających przejrzystość i, jak wspominał już Meddler, przejrzystość gry stała się dla nas jedną z pierwszoplanowych kwestii na przestrzeni całego roku.
- Wyważenie podczas premiery — ogólnie wszyscy wypuszczeni bohaterowie byli zbyt silni i zbyt dużo czasu zajmowało nam sprowadzanie ich do właściwego poziomu. Wielokrotne i rozciągnięte w czasie osłabianie większości z nich doprowadziło do tego, że przez zbyt długi czas byli na czele listy wybieranych bohaterów.
Tego typu informacje mogą świadczyć o tym, że powoli społeczność będzie szykowana na nowego bohatera. Na ten moment zupełnie nie wiadomo, kim może być. Jedyną wiadomością jest ta od dziewczyny Tylera1. Przypomnijmy, że ujawniła ona, iż nowa postać spodoba się wszystkim „weebs”.