Reklama

Riot tak docenił kreatywność graczy LoLa, że na dobre usuwa możliwość grania w ten sposób

League of Legends

Reklama

W związku z tą sytuacją było sporo znaków zapytania. Oficjalnie Riot postanowił podjąć pierwsze kroki, wprowadzając zmiany „systemowe”.


Mowa tutaj o sposobie gry, który wywindował popularność Janny w abstrakcyjnie wysokie rejony. Gracze wybierali postacie wspierające i szli nimi na górną aleję. Riot stwierdził, że jest to szkodliwa strategia, która za mocno przeczy podstawowym zasadom LoLa. W oficjalnym opisie aktualizacji deweloperzy piszą:

Choć cenimy kreatywność w League of Legends, uważamy, że ta konkretna strategia przekracza granice zdrowego wędrowania po mapie we wczesnej fazie gry.

Tak doceniono kreatywność, że usunięto możliwość grania w ten sposób. Można się było tego spodziewać, bowiem wywoływało to mnóstwo kontrowersji.

Reklama

To nie koniec zmian, ale tak się zaczyna

Reklama

Riot pisze, że nie jest to ostateczne rozwiązanie, natomiast podjęto konkretne działania.

Te problemy zdecydowanie wymagają długofalowego rozwiązania i właśnie nad nim pracujemy. Tymczasem wprowadzamy kilka zmian systemowych, aby zminimalizować wpływ na inne części gry.

Te problemy to możliwość używania przedmiotów z przychodem złota w taki sposób, by zwiększyć bierne korzyści pieniężne, roamując po całej mapie podczas opuszczania swojej linii. Uznano to oficjalnie i bezsprzecznie za szkodliwe.

Ściślej mówiąc, zarówno nagrody za cele, jak i za farmienie, nie uwzględniają jeszcze niekonwencjonalnych strategii uzyskiwania korzyści, co może doprowadzić do niezdrowego stanu gry. Zwiększamy też karę za farmienie stworów w przypadku wspomnianych przedmiotów z przychodem złota dla wspierających w ciągu pierwszych 5 minut gry, aby gracze w alejach nie mogli farmić normalnie, a potem się ulotnić, gdy minie określona ilość czasu.

Co się zmienia?

Przedmioty:

PL: Ostrze Złodziejki Czarów, Reliktowa Tarcza, Stalowe Naramienniki i Widmowy Sierp

Eng: Spellthief’s Edge, Relic Shield, Steel Shoulderguards, & Spectral Sickle

  • Nagrody wartości złota: Nagrody wartości złota (zwane też nagrodami za farmienie) będą teraz zależeć od liczby przedmiotów z przychodem złota dla wspierających w obu drużynach, a nie zakładać, że oba zespoły mają po jednym.
  • Nagrody za cele: Prawdopodobieństwo, że przewaga złota u wroga doprowadzi do aktywacji nagród za cele, będzie teraz znacznie mniejsze, jeśli w waszym zespole znajdują się już dwa lub więcej przedmioty z przychodem złota dla wspierających.
  • Danina / Łupy wojenne (bierne) – kara za farmienie stworów: Nadmierne (4 stwory na minutę)  (2 stwory na minutę do 5 minuty i 4 stwory na minutę później) zabijanie stworów spowoduje utratę złota. Ta utrata złota będzie też bardziej dotkliwa w ciągu pierwszych 5 minut gry. (Cała reszta pozostaje bez zmian).

Czy to powstrzyma graczy przed wczesnym roamowaniem podczas gry Janną, Lulu czy nawet Yuumi? Chociaż cała taktyka opierała się na odwiedzaniu innych linii, to kluczowy w niej był też bierny przychód. Teraz po zmianach przedmiot wspierających jest już bezużyteczny na TOPie, a to eliminuje tę metę.

Efekty widać gołym okiem, wystarczyło kilka godzin, by popularność i winrate Janny zauważalnie spadł.

Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej
Reklama
Reklama