Riot testuje kolejną rewolucję w LoLu. Redukcja obrażeń o 20% dla wszystkich postaci, tak samo leczenia
Riot podejmuje długofalową walkę z oneshotowaniem postaci. Jeszcze nie wiadomo, co z tego wyjdzie, ale brzmi co najmniej ciekawie.
Deweloperzy ustawili sobie w sumie kilka różnych celów na 2022 rok. Na początku przyszłego roku pojawią się dwa mini-reworki, jeden Janny, drugi Ahri. Oprócz tego Riot bada bardzo mocno „obrażenia eksplozywne”.
Oczywiście, że nikt nie wie, co to w ogóle znaczy, więc chodzi tutaj zwyczajnie o burst. O duże obrażenia zadawane w krótkim czasie. I choć studio niczego nie obiecuje, to informuje:
„Analizujemy kiedy i w jakich okolicznościach wydarza się każda duża eksplozja obrażeń i badamy jej wpływ na rozgrywkę. Chcemy, aby gra była ekscytująca dzięki podejmowaniu ważkich decyzji, ale zależy nam też na tym, aby walki miały sensowny przebieg i umożliwiały kontrowanie.”
20% mniej obrażeń i 20% mniej leczenia
Tutaj zaczyna się robić ciekawie, bowiem z jednej strony nastąpi redukcja obrażeń, ale także i leczenia.
Po drugie uważamy, że systemy takie jak przedmioty i runy zapewniają obecnie za dużo możliwości leczenia i utrzymywania się. Poświęciliśmy nieco czasu na rozwiązanie tego problemu w 2021 roku, ale sytuacja wciąż znacznie odbiega od naszych założeń.
Wiedzieliśmy, że Riot nie poprzestanie na oficjalnej notce na blogu i zapewne ujawni nieco więcej już przez konkretnych Rioterów. I tak oto poznaliśmy więcej szczegółów tego, co obecnie jest testowane.
Rozwiązanie, które przyjęto na ten moment to nerf wszystkich obrażeń o 20%. Tak samo znerfiono tarcze i leczenie się o 20%.
Tutaj zaznaczmy, że to testy. Nie ma jeszcze potwierdzenia, że znajdzie się to w grze, ale widać, że Riot zbiera konkretne dane. Co ważne, pojawiły się już pierwsze wnioski:
Czyli sporo plusów, ale jeszcze więcej minusów. Dobrze, że Riot je dostrzega i podsumowuje swoje testy pisząc, że:
„To prowadzi nas do przekonania, że prawdopodobnie istnieje lepsze rozwiązanie, do którego można dążyć, istnieje wiele sposobów, w jakie może to potoczyć się naprawdę źle. Stąd ostrożność w zgłębianiu tego rozwiązania.”
Czyli co? Czyli Riot będzie chciał osłabić obrażenia i leczenie, natomiast nie wiadomo jeszcze, w jakich wartościach. Testy odbywały się na 20%, ale jak to finalnie ustawią deweloperzy? To pozostaje tajemnicą.