Reklama

Riot ujawnia, że League of Legends początkowo miało być grą 6 na 6 graczy

League of Legends

Reklama

Twórcy ujawnili, że na wczesnych etapach produkcji LoLa miał mieć teamy składające się z 6 osób.


League of Legends, które zostało wydane 27 października 2009 roku, dziś jest jedną z najpopularniejszych gier na świecie. Czasem aż trudno sobie wyobrazić, że wszystko zaczęło się bardzo skromnie i tworzone było w niewielkim gronie.

Ci, którzy zaczęli swoją przygodę z Summoner’s Rift wiele lat temu, pamiętają stare grafiki, dawny wygląd mapy czy kanciaste splash arty. Pewne elementy rozgrywki jednak pozostawały takie same – pięcioosobowe drużyny walczyły między sobą, niszczyły wzajemnie wieże, by dostać się do bazy wroga, na środku której stał Nexus.

Wydawać by się mogło, że to niezmienne elementy League of Legends, jednak jak się okazuje – na samym początku wcale tak nie było. A zamiast 10 osób na mapie, miało ich być 12.

Reklama

League of Legends jako gra 6v6

Reklama

Na początku lipca jeden z pracowników zdradził, skąd w ogóle wzięła się nazwa gry (zobacz: Skąd wzięła się nazwa League of Legends? Rioter ujawnił kilka ciekawostek). Opowiedział też o tym, że początkowo firma była naprawdę niewielka, a skromna grupa Rioterów nierzadko nagrywała sama siebie, by potem na tej podstawie bazować animacje pierwszych bohaterów.

W przeszłości wielokrotnie pojawiały się różne artykuły porównujące dawne modele championów, stare splash arty czy pierwotny wygląd mapy, który dla świeżych graczy wydaje się zapewne bardzo koślawy.

O ile we wspomnieniach wraca się do dawnej szaty graficznej, starych przedmiotów czy umiejętności postaci sprzed reworków, tak mało kto zastanawia się nad tym, czy LoL od początku był grą 5v5. Dziś wydaje się to oczywiste, jednak prawda jest nieco inna, ponieważ – jak zdradza Riot Meddler – wczesne plany obejmowały sześcioosobowe teamy.

Ciekawostka: w wewnętrznej wersji alfa Liga była grą 6 na 6 (był to 2008 rok, a może już początek 2009?). Odzwierciedla to stara grafika Nexusa, która ma 6 figurek zamiast 5. To dlatego Hexakill był stosunkowo łatwy do dodania we wczesnych latach (kod był już skonfigurowany dla drużyn 6-osobowych). 

Rioter przyznał, że plany na większe teamy istniały zanim jeszcze pracował w tej firmie, więc nie miał okazji przy tym uczestniczyć. Jednak rozumie, dlaczego twórcy ostatecznie wycofali się z tego pomysłu – przejrzystość walki i testowanie meczu, w którym uczestniczy 12 osób było wtedy mocno problematyczne. Warto też pamiętać, że początkowa pula bohaterów była nieporównywalnie mniejsza od tej, która jest teraz.

Dziś dość trudno wyobrazić sobie, jak League of Legends wyglądałoby, gdyby około 14 lat temu nie zrezygnowanoby z pomysłu na drużyny składające się z 6 osób. Być może wykształciłaby się meta z dwoma junglerami, tak, jak grało się w Nexus Blitz.

Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej