Riot w nadchodzącej aktualizacji mocno znerfi Samirę. Co zostanie zmienione u bohaterki LoLa?
W jaki sposób twórcy chcą osłabić Samirę?
Samira od momentu jej premiery radzi sobie niezmiernie dobrze w solo Q dzięki sporym obrażeniom i przeżywalności zapewnionej przez W i kradzież życia na R. Riot planuje wprowadzić kilka poprawek, które miałyby rozwiązać ten problem. Mimo że zostały one ujawnione dość późno, gracze i tak mieli czas, aby udzielić twórcom informacji zwrotnych.
Nerfy mogą początkowo nadmiernie osłabić bohaterkę, a jej współczynnik zwycięstw może spaść naprawdę nisko. Całkiem prawdopodobne jest to, że aby przywrócić ją do życia, będą potrzebne wzmocnienia w kolejnych patchach.
Co zostanie zmienione?
Jedno z najpoważniejszych osłabień dotyczy E Samiry i jego użycia na sojusznikach. Obecnie bohaterka może wejść do walki, powalić przeciwnika, a następnie powrócić do przyjaznej postaci dzięki zresetowanemu cooldownowi E. Po tym patchu gracze Samiry będą musieli ocenić to, czy wejście jest bezpieczne, ponieważ droga odwrotu nie będzie już taka łatwa.
Ponadto prędkość doskoku została zmniejszona z 2050 do 1600, co sprawia, że jej przeciwnicy będą mieli więcej czasu na reakcję. Postacie takie jak na przykład Janna, Alistar czy Thresh posiadające umiejętności, które mogą przerwać dash, poradzą sobie z Samirą i jej kontrowaniem lepiej niż dotychczas. Zaś dobrym counterpickiem będzie w tym przypadku Draven, głównie ze względu na jego E.
ZOBACZ – LoL patch 11.4 – Kto dostanie buffa, a kto nerfa? Osłabienie dżungli i zmiany przedmiotów
Superumiejętność również otrzyma dość mocne osłabienia. Cooldown zostanie zwiększony z 3 do 8 sekund, co sprawia, że nawet jeśli gracz potrafi perfekcyjnie wykorzystać swoją zdolność pasywną, nie będzie mógł ponownie tak szybko użyć ulta. Poza tym jej R działa również jako jedno z jej narzędzi zapewniających przeżywalność ze względu na aplikowany lifesteal. To osłabienie powinno mocno odbić się na skuteczności bohaterki.
- Daredevil Impulse (P)
- Przelicznik bonusowego AD zredukowany z 7,5% do 3,5%
- Flair (Q)
- Efektywność kradzieży życia zredukowana z 66,6% do 66%
- Przelicznik AD zmieniony z 100% AD na wszystkich poziomach umiejętności na 80/87,5/95/102,5/110% AD
- Blade Whirl (W)
- Czas trwania umiejętności skrócony z 1 sekundy d o 0,75
- Wild Rush (E)
- Prędkość doskoku zmniejszona z 2050 do 1600
- Bohaterka nie może już użyć zdolności na sojuszniku
- Inferno Trigger (R)
- Czas odnowienia zwiększony do 8 sekund z 3.
Inne zdolności bohaterki również otrzymały osłabienia. Bonusowe obrażenia umiejętności pasywnej zredukowany z 7,5% AD do 3,5% AD, co oznacza, że przechodzenie w walkę w zwarciu będzie miało teraz mniejsze znaczenie. Czas trwania W został skrócony z 1 sekundy do 0,75, co w niektórych sytuacjach może okazać się kluczowe. Przeliczniki Q otrzymały mniejsze zmiany, które powinny lepiej wyważyć bohaterkę we wczesnych fazach gry.