Reklama

Riot wprowadza tytuły, kryształy identyfikacyjne i akcenty banerów. Jak bardzo zmieni się LoL?

League of Legends

Reklama

Riot zapowiedział szereg zmian, jeżeli chodzi o interfejs League of Legends. Wprowadzone zostaną całkowite nowości, a niektóre elementy mocno się zmienią.


Najważniejsze wydają się trzy nowości. Oficjalnie Riot tak to opisuje:

Tytuły, które mają pojawić się w grze, będą przyznawane za unikalne działania podejmowane w League na przestrzeni czasu. Mamy nadzieję, że uda się nam wzmocnić wasze poczucie zaangażowania i zagłębienia się w świecie League poprzez wprowadzenie tytułów, które będą odzwierciedlać umiejętności, a jednocześnie eksponować fabułę i motywy.

Reklama
  • Kryształy identyfikacyjne będą przedmiotami służącymi do personalizacji i nie należy ich mylić z klejnotami, które otrzymujecie dzięki tworzeniu. Mają być podsumowaniem ogólnego śladu, jaki gracz zostawia po sobie w League, i według projektu mają korzystać z tych samych kręgów co inne systemy współzawodnictwa. Pomysł polega na tym, żeby wyświetlane hextechowe kryształy rosły w moc, odzwierciedlając rozwój gracza w świecie League.
  • Akcenty banerów to elementy, którymi chcielibyśmy zastąpić nieużywane banery na ekranach wczytywania i poczekalni. Wciąż są w fazie projektowania, ale mamy nadzieję, że będą fajną opcją personalizacji dla graczy, ponieważ będą mogli dzięki nim prezentować niektóre elementy swojej tożsamości z gry poza nią.

Co oprócz tego testuje Riot? Jest tego naprawdę dużo, także weźcie w rękę herbatę:

Cele

Starając się udostępnić wam jak najszerszy wachlarz wyboru właściwych opcji personalizacji postępów spośród miliardów potencjalnych możliwości, analizujemy aktualizację naszej obecnej palety elementów personalizacji, mając na uwadze następujące założenia:

  • Zapewnienie graczom większej kontroli nad swoją tożsamością, tak aby mogli bardziej wyraziście manifestować swoją markę w grze.
  • Odświeżenie niektórych podstawowych opcji personalizacji w League podczas wprowadzania nowych systemowych stylizacji w roku 2021 i dalszej przyszłości.

Co mamy na warsztacie

Chcemy zacząć wprowadzać jeszcze w tym roku (i w kolejnych latach) niektóre z następujących adaptacji bieżących komponentów bezpośrednio związanych z personalizacją postępów, a także nową zawartość systemową.

Personalizacja tożsamości: Minęły lata, odkąd zintegrowaliśmy zmiany regaliów rankingowych i poziomów Prestiżu z ekosystemem League, a mimo to wciąż nie zapewniamy przejrzystego procesu wyboru ramek, które najbardziej wam pasują. Do końca tego roku zamierzamy umożliwić pełną personalizację tożsamości. Dzięki temu gracze będą mogli wybierać ramki, ikony oraz kilka nowych opcji personalizacji opracowanych w ramach naszego nowego systemu, który omówimy później.

Border.jpg

Aktualizacje UI na różnych etapach gry: Wraz z wprowadzaniem dość istotnych dodatków systemowych kształtujących doświadczenia przed grą i podczas niej chcemy oczyścić starą, od dawna niezmienianą stylistykę naszych ekranów gry: ekranu poczekalni, ekranu wczytywania i ekranu kończenia gry. Pozwoli nam to zaktualizować nasz starzejący się styl grafiki do standardów roku 2021 i wykroić trochę miejsca na nowe i wyjątkowe rodzaje zawartości.

W przestawionej poniżej koncepcji możecie dostrzec duży wpływ starego stylu na akcenty mapy i tło poczekalni, które zostały zmienione w stosunkowo niewielkim stopniu. Staramy się też jednak ograniczyć bałagan powodowany przez dość widoczne elementy takie jak nieużywane banery na ekranach gry oraz toporny pasek interfejsu w kliencie, tak aby podkreślić komponenty personalizacji, dzięki którym można was rozpoznać, gdy oczekujecie w kolejce ze znajomymi, współgraczami lub po prostu wczytujecie grę.

Lobby.jpg

Powyżej: Na tym ekranie eksperymentujemy z różnymi pomysłami na to, jak gracze mogą widzieć siebie i innych na ekranie poczekalni. Możecie zauważyć poszukiwania form prezentacji różnych kręgów rankingu i poziomów Prestiżu za pomocą nowych kryształów i żetonów, by faktycznie można było wpłynąć na wizerunek oglądany przez innych.

Mamy nadzieję, że jeśli najpierw skoncentrujemy się na przejrzystości podstawowych opcji personalizacji takich jak emblematy, poziomy, imiona i ikony, pozostałe elementy klienta lub te kształtujące doświadczenia poza grą uda się nam wprowadzić trochę później nieco mniejszym kosztem. W efekcie wcześniej będziemy mogli pokazać na Summoner’s Rift, kim jesteście.

Emblematy i regalia rankingowe: Pod wieloma względami osiągnięcia w rankingu są utożsamiane z osobą gracza w League of Legends. Metaliczne ramki i kunsztowne hełmy stały się symbolami skuteczności w rywalizacji, a gracze, którym udało się osiągnąć ważne kamienie milowe, są doceniani w ogólnie rozpoznawalny sposób.

Z tego powodu przy planowaniu aktualizacji stylu personalizacji rankingowej naszym podstawowym celem jest upewnienie się, że nie zdeprecjonujemy wartości i znaczenia osiągnięć, niezależnie od kręgu. Ponadto bardzo ostrożnie podchodzimy do zmian opcji pozwalających na pierwszy rzut oka rozpoznać rangę, aby starsza, kunsztowna, metaliczna stylistyka płynnie przeszła w motywy, które będą sprawiały równie imponujące wrażenie.

Banner-1.jpg

W tej propozycji próbujemy usunąć skomplikowane tekstury i nawiązania do frakcji, które pojawiają się w bieżących opcjach regaliów. Chociaż jest to dość uproszczone podejście, to usunięcie tekstur i elementów frakcji pozwoli nam wprowadzać dalsze zmiany, bazując na kręgach rankingu jako podstawie waszej tożsamości. Położenie większego nacisku na schemat budowy skrzydeł pozwoli dodatkowo wykorzystać je podczas wielu interakcji w grze i w połączeniu z innymi systemami gry, aby bardziej całościowo uchwycić historię gracza.

Banner-2.jpg

Intencją poszukiwań prowadzonych w ramach tego projektu jest dążenie do uzyskania nowego wymiaru ogólnej tożsamości gracza — z jasnymi i dobrze zdefiniowanymi odniesieniami do wcześniejszych wersji. Zobaczycie, że chociaż zmieniliśmy kształt hełmu, to zachowaliśmy ogólny podstawowy klimat regaliów, które z nową energią będą emanować blaskiem waszego rozwoju.

Poziomy Prestiżu: Ramki poziomu Prestiżu to coś, co artystycznie wydawało się bardzo obiecujące, ale gdy przyszło do personalizacji, nie wykorzystaliśmy tej okazji. Gracze, którzy zdobyli odpowiadająca im zawartość, nie byli w stanie jej wyświetlać po osiągnięciu nowego kręgu Prestiżu. Zatem po pierwsze chcielibyśmy naprostować tę sytuację i umożliwić graczom wybranie takiej ramki poziomu, która im akurat najbardziej odpowiada. Dodatkowo badamy środowisko, w którym wizualizacja tych poziomów podążałaby w podobnym kierunku co rozbudowa skrzydeł w przypadku rang, tak aby mogła pojawiać się we wszystkich miejscach, w których widoczne są elementy personalizacji. Za sukces uznamy strukturalne rozwiązanie, które nie zaprzepaści jakości poprzednich wersji i nie będzie konkurować z pozostałymi opcjami personalizacji w niekorzystny sposób.

Prestige_Level.png

Przed i (ewentualnie) po

Cieszymy się, że mamy okazję przedstawić wam te zmiany na dość wczesnym etapie. Dzięki temu nie tylko uzyskamy wasze opinie na temat kierunków naszych poszukiwań, ale stworzymy też podstawę do nawiązania dalszego dialogu, gdy niektóre ze zmian będą bliżej wprowadzenia ich w życie.

Jeśli chodzi o opinie, wrzucajcie na @loldev na Twitterze wszelkie przemyślenia na tematy, które dzisiaj tu poruszyliśmy! Pamiętajcie tylko, że przedstawione powyżej koncepcje są dopiero na wczesnym etapie opracowań. Nasi graficy i deweloperzy są jednak bardzo zdeterminowani, aby dostarczyć wszystkim graczom właściwe wrażenia, dlatego konstruktywne opinie i dyskusje są bardzo pożądane.

Jak zawsze, do zobaczenia na Summoner’s Rift!

Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej