Riot wziął się na poważnie za Mastera Yi w LoLu. Niedługo pojawi się wysyp jego mainów
Build Mastera Yi pod on-hity będzie znacznie silniejszy od kolejnej aktualizacji LoLa. Dlaczego?
Master Yi jest jedną z bardziej charakterystycznych postaci z LoLa, którą niektórzy uwielbiają, a inni nienawidzą. Bohater, mimo stosunkowo prostego zestawu umiejętności, potrafi wyrządzić ogromne szkody wrogiemu zespołowi.
Aktualne statystyki bohatera nie sugerują, że radziłby sobie on lepiej niż przeciętna postać z LoLa, jednak potrafią również na swój sposób zaskoczyć. Mimo współczynnika wygranych, który ledwo przekracza 50%, champion jest wybierany w ponad 5% rozgrywek, a banowany w 9%. Jakie poprawki przygotował dla Mastera Yi Riot?
Co Riot zmienia w Masterze Yi?
Master Yi ma stosunkowo prosty, jednak charakterystyczny zestaw umiejętności, który głównie opiera się na podstawowych atakach bohatera. E wzmacnia jego ciosy, Q pozwala na doskoczenie do przeciwnika czy uniknięcie lecących w championa pocisków, R zwiększa prędkość ataku, poruszania się i redukuje czas odnowienia pozostałych umiejętności po zabójstwie, a W pozwala zredukować otrzymywany damage i nieco się wyleczyć.
Mimo że bohater zawdzięcza swoje obrażenia głównie podstawowym atakom, trudno wyobrazić go sobie bez którejkolwiek z wymienionych zdolności. Każda z nich odgrywa kluczową rolę w gameplayu.
Zmiany Mastera Yi są stosunkowo niespodziewane. W większości przypadków, kiedy statystyki prezentowałyby się w podobny sposób, Riot z pewnością spróbowałby nieco podkręcić statystyki championa. W tym przypadku poprawki są naprawdę istotne i mogą znacząco wpłynąć na to, jak gra się Masterem. Co dokładnie zmienili projektanci?
Na serwerach testowych można przyjrzeć się mocno zmodyfikowanemu Q, które między innymi nakłada teraz efekty on-hit, a Ability Haste ma wpływ na to, jak bardzo podstawowe ataki redukują pozostały czas odnowienia zdolności.
- Alpha Strike (Q)
- Bazowe obrażenia zmienione z 25-165 do 30-150
- Przelicznik AD zmniejszony z 90% do 65%
- Przelicznik ciosu krytycznego zmniejszony z 54% do 39%
- Bonusowe obrażenia zadawane stworom w jungli zmniejszone z 75-175 do 50-150
- Zdolność nakłada teraz efekty on-hit
- Redukcja czasu odnowienia spada, w zależności od posiadanego Ability Haste (im więcej Ability Haste tym mniej podstawowe ataki redukują czas odnowienia)
Jak widać, twórcy mocno obniżyli obrażenia oraz przelicznik AD, jednak sprawienie, że zdolność będzie w stanie nakładać teraz efekty on-hit, znacząco wzmocni konkretny build stosowany u tego bohatera.
Twórcy z pewnością chcieli osłabić build oparty na Lethality, w którym można znaleźć sporo przedmiotów zapewniających Ability Haste, które teraz nie będzie już aż tak przydatne ze względu na to, że podstawowe ataki będą teraz obniżały czas odnowienia modyfikowanej zdolności o mniejszą wartość. Ponieważ obniżony został również przelicznik AD, build oparty na ciosach krytycznych również straci nieco siły.
Warto pamiętać, że są to zmiany, które trafiły zaledwie na PBE. Poprawki poniekąd wymuszają budowanie Mastera Yi pod podstawowe ataki i efekty, które je wzmacniają, jednak nie wiadomo, czy twórcy utrzymają się przy tej decyzji. Kolejny patch ma pojawić się na serwerach live dopiero 2 marca, więc zarówno gracze, jak i projektanci, mają sporo czasu na przetestowanie zmian.