Reklama

Riot zaktualizował działanie MMR w League of Legends. Jak wpływa na wyniki w kolejce rankingowej?

League of Legends

Reklama

Zależność między MMR a rangą i punktami ligowymi. Co warto wiedzieć na temat tego systemu?

Reklama


MMR – Matchmaking Rating czy system dobierania przeciwników jest bardzo istotnym elementem gier rankingowych. Pozwala on dopasować graczy z podobnego poziomu w celu tworzenia sprawiedliwych rozgrywek.

MMR jest tajne, ponieważ Riot uważa, że podanie go bez kontekstu byłoby dla graczy mało użyteczne jako twardy wskaźnik umiejętności. Rangi mają być bardziej czytelną reprezentacją ukrytego MMR.

Jak działa MMR?

MMR może być traktowane jako ogólny poziom umiejętności, natomiast ranga jest płynną oceną obecnej sytuacji gracza.

Reklama

Ranga pomaga pokazać, gdzie w drabince się znajdujesz w porównaniu z innymi graczami i pokazuje twoje postępy w formie kręgów i dywizji.

Mimo że zależność pomiędzy rangą a MMR jest ukryta, gracze mogą zaobserwować ją w innym znanym systemie, którym są punkty ligowe.

Jeśli zdobywasz mniej więcej tyle samo LP za zwycięstwa, ile tracisz za porażki, oznacza to, że twoje MMR i ranga są mniej więcej równe. Innymi słowy, system uznaje twoją obecną rangę za właściwe odzwierciedlenie twojego poziomu umiejętności.

Riot tłumaczy również, jak ukryty wskaźnik MMR wpływa na otrzymywaną liczbę punktów ligowych po zwycięstwie lub traconych po porażce.

Kiedy współczynnik MMR jest znacząco wyższy od rangi, system spróbuje umieścić cię we właściwym miejscu na drabince, przyznając ci więcej PL po każdym zwycięstwie oraz odejmie mniej PL po porażce.

Choć staramy się zapewnić drużynom około 50% szansę na zwycięstwo w każdej grze, liczba zwycięstw może tego nie odzwierciedlać. I tak właśnie ma być! Możesz zaliczać serię porażek z wielu powodów.

Niezależnie od przyczyny, kilka porażek z rzędu jest sygnałem dla naszego systemu, że twoja ranga i MMR przestają być zgodne. Aby zniwelować tę różnicę, będziesz tracić więcej PL po każdej porażce, aż twój współczynnik zwycięstw się wyrówna.

System przewiduje również punkty dla osób, które zostały poszkodowane opuszczeniem rozgrywki przez sojuszników. Aby otrzymać rekompensatę, gracze będą musieli spełnić poniższe warunki:

  • Są w przegrywającej drużynie.
  • Tracą PL (jeśli ktoś ma 0 PL w IV dywizji kręgu, nie otrzyma PL pocieszenia).
  • Grali w tej samej drużynie co gracz przyłapany na dezerterowaniu lub odchodzeniu od komputera.
  • NIE należą do umówionej grupy gracza przyłapanego na odchodzeniu od komputera.
  • Nie rozgrywają serii gier o awans (podczas serii gier o awans nie zdobywa się ani nie traci PL).

Jeśli wszystkie te warunki są spełnione, możesz zerknąć na animację PL po zakończeniu gry, a pewnie zobaczysz mały zastrzyk PL ― to PL pocieszenia! Należy jednak pamiętać, że pula PL pocieszenia, które można dostać w ciągu tygodnia, jest ograniczona, więc gdy dopada cię wyjątkowo zła passa gier w osłabieniu, warto rozważyć zrobienie sobie krótkiej przerwy.

Każdy z graczy posiada osobny współczynnik MMR dla kolejki normalnej, solo/duo oraz elastycznej. Dzięki temu nie trzeba się martwić tym, że seria porażek w kolejce elastycznej wpłynie na MMR w kolejce solo/duo. Pierwotne rozstawienie w trybie rankingowym bierze pod uwagę  MMR z kolejki normalnej.

Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej
Reklama
Reklama