Rzeczy, które najbardziej zaskoczyły graczy LoLa na chińskim „super serwerze”
Obecnie wielu profesjonalnych graczy przebywa w Chinach ze względu na Worlds 2020. To prowadzi do ciekawych wniosków.
To dość jasne, że chiński serwer mocno różni się od EUNE, czy NA. Tam panują nieco inne zasady, które zaskoczyły nie tylko zwykłych graczy obserwujących mecze profesjonalistów, ale także samych PRO, którzy nie przywykli jeszcze do pewnych, bardzo specyficznych zasad.
Jak wymieniają gracze, takich różnic pomiędzy serwerami zdecydowanie się nie spodziewali. Które z nich najbardziej dały się we znaki?
Czym różni się gra na chińskim serwerze LoLa?
Gra tutaj jest przede wszystkim niesamowicie szybka i praktycznie zawsze próbuje się inicjowania walki na 1-2 poziomie, niezależnie od sytuacji i kompozycji. I tak, naprawdę ten serwer niesamowicie różni się od tych europejskich. Jak wspomina użytkownik Reddita o nicku „LukeyPhooz”:
- CSy są dla dzieci, które nie mają wystarczająco skilla, by zdobywać złoto likwidacjami
- Wszystkie Riven i Fiora są OTP, które dosłownie Was zjedza
- Dive pod wieżą dzielą się zawsze na dwie kategorie:
- Najlepszy dive, jaki zobaczysz w życiu
- Absolutnie najgorszy, jaki kiedykolwiek zobaczysz, Clown Fiesta nadająca się na Youtube
- Każdy, kto instalockuje Renektona na topie zasługuje na reporta, będzie na pewno feedować
- 1 likwidacja na minutę to powolna gra
- Każdy ma około 10 śmierci
- Aatrox, który zrobił 1/15 nadal może zostać wycarrowany przez Akali
- Wow, następna Nidalee
- Nikt nie lubi Fizza
- Japońska Kindred = najlepsza Kindred
- Jeżeli dostałeś autofilla MIDa, a przeciwnik wybiera Talona, to nawet nie ma sensu grać
- Pantheon na supporcie ma prawie 100% pick/ban
- Większość meczów kończy się stompem i trwa maksymalnie 35 minut
- Mało kto się poddaje, nawet przy kompletnej dominacji przeciwnika
Najbardziej wszyscy zwracają chyba uwagę na dive, które dzieją się dosłownie co chwilę. Jest wiele osób, które przewidują to, co się stanie jeszcze zanim w ogóle widz na Twitchu o tym pomyśli. Akcje z ratowaniem sojuszników z 1HP to zupełna normalka.
Obserwując ostatnie streamy z meczów profesjonalnych zawodników trudno nie zrozumieć, dlaczego Chiny to specyficzny region, na którym powstało wiele dziwacznych buildów. Tam testowanie to wręcz obowiązek.