Reklama

Skrzynki prawdopodobnie znikną z LoLa, gracze będą widzieć losowane przedmioty

League of Legends

Reklama

Naciski ze strony „góry” już odbijają się w kilku grach. Teraz ma to też dotknąć League of Legends.

Reklama


2019 rok był bardzo trudny dla tematu skrzynek. Zostały one zakazane w kilku krajach, a w wielu dalej budzą ogromne emocje i sprzeciwy.

W związku z tym wiele gier, do których swoją rękę przykłada Tencent ma zmienić swoją politykę względem skrzynek w swoich produkcjach.

Koniec ze skrzynkami w League of Legends?

Według najnowszych informacji, studia gier muszą dostosować się do nowej rzeczywistości, w której samo słowo „skrzynka” jest odbierane jako element hazardu i losowości. W efekcie mechaniki zawierające lootboxy przejdą gruntowne zmiany.

Reklama

Z instrukcji przekazywanych od Tencentu wynika, że są dwie zasady:

  • Skrzynka nie powinna być skrzynką
  • Gracz musi widzieć, co dokładnie wylosował jeszcze przed otwarciem „nie skrzynki”

I o ile pierwszy punkt raczej nikomu nie zrobi różnicy, bo w końcu skrzynka może się zmienić w cokolwiek innego, o tyle ciekawie robi się przy widoczności zawartości jeszcze przed otwarciem „czegoś”.

Widzisz co wylosujesz zanim otworzysz

Ten element jest w tym wszystkim najważniejszy, gdyż kompletnie zamyka temat losowości. Po prostu widzicie co Wam wypadło i sami decydujecie, czy chcecie to otworzyć, czy nie.

Takiego zabiegu dokonano w Rocket League (które przejęło Epic Games, a gdzie Tencent ma 40% udziałów w EG). Tam developerzy zmienią skrzynki na tzw. blueprinty.

Czym się różnią od skrzynek? Po pierwsze wyglądem, a po drugie widocznością rzeczy, którą możemy kupić.

Kiedy zmiany?

W komunikacji Tencentu nie ma wymienionych szczególnych dat, natomiast można się spodziewać, że nie chodzi tutaj o 2019 rok, a są to raczej wskazówki na przyszłe lata. Rocket League idzie na pierwszy ogień, pozostałe wielkie produkcje muszą przemyśleć swoją politykę skrzynek.

Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej
Reklama
Reklama