Streamerzy LoLa padają ofiarą błędu gry, który pozwala innym graczom zawiesić im klienta
Po raz kolejny niektórzy z graczy League of Legends wykorzystują błąd klienta, by uprzykrzyć życie innym.
Niestety w grze od Riot Games od dawna pojawiają się liczne błędy. Przez lata pojawiło się sporo bugów, które niszczyły rozgrywkę setkom graczy na całym świecie.
Nie wszystkie błędy były łatwe do odtworzenia, czasem nikt tak naprawdę nie wiedział, co je powoduje lub występowały zawsze, gdy tylko wybrało się danego bohatera, nawet jeśli nie robiło się tego ze złym zamiarem.
Według wielu najgorszy typ błędów to takie, które można wywołać z premedytacją, niszcząc przy tym grę innej osobie.
Sytuacja tego typu wydarzyła się u wielu streamerów, ponieważ gracze zauważyli, że w pewnych warunkach mogą wywołać zawieszenie klienta u wybranej osoby.
Zawieszanie klienta gry
Riot od jakiegoś czasu baczniej przygląda się swojemu klientowi. Twórcy otwarcie mówią, że pracują nad jego udoskonaleniami. Riot wydał różne oświadczenia, w tym tekst, który pojawił się na oficjalnej stronie, w którym można przeczytać, że studio chce skupić swoją uwagę m.in. na redukcji awarii klienta, poprawie kompatybilności, poprawie działania animacji, zwiększeniu liczby klatek na sekundę i tak dalej.
W jednym z fragmentów szczegółowego opisu prac nad grą można zauważyć, że Riot wspomina o możliwości pojawienia się niewielkich problemów, ale twórcy mają nadzieję, że usterki nie będą mocno wpływały na rozgrywkę.
Nasza praca w ostatnim kwartale koncentrowała się na aktualizacji istniejących komponentów sieciowych (czyli technologii sieciowej obsługującej osadzanie filmów, wyskakujące powiadomienia i inne szczegóły) do wersji, które są kompatybilne z nowszymi wersjami CEF, aby zaktualizowanie CEF nie spowodowało żadnych szkód. Chcieliśmy, aby unowocześnianie tych komponentów przebiegło niezauważalnie, i mamy nadzieję, że wprowadzanie tych ulepszeń w kilku ostatnich patchach nie zwróciło waszej uwagi. Te aktualizacje dotyczą dużej części kodu, mamy więc świadomość okazjonalnego pojawiania się niewielkich problemów, które prześlizgują się przez sieć testów, ale likwidujemy je w miarę ich wyłapywania.
Ogólnie mówiąc, już tylko kilka tygodni dzieli nas od ukończenia aktualizacji wspomnianych komponentów. Zaraz potem będziemy mogli przejść do samej aktualizacji CEF, którą mamy nadzieję sfinalizować do końca lipca 2021 roku.
ZOBACZ – League of Legends najbardziej wpływową grą w pierwszym kwartale 2021 roku
Wielu graczy nie wierzy w zapewnienia Riotu i twierdzi, że klienta nie da się w pełni uratować. Zdaniem osób, które mocno go krytykują, ten jest bardziej dziurawy niż ser szwajcarski i trudno tak naprawdę zliczyć ilość błędów. W ostatnim czasie gracze zgłaszali dziwne sytuacje – np. to, że klient sam wybrał skina do gry, mimo że gracz zaznaczył coś innego, albo to, że wybierał losową postać po tym, jak zatwierdziło się inną. Gracze nie raz dostawali powiadomienia, że ich lista znajomych jest pusta, że ktoś z grupy nie może dołączyć do gry lub nie pojawiali się online, mimo że byli zalogowani.
Dziwnych błędów jest naprawdę dużo. Jeden z nich jest jednak wyjątkowo nieprzyjemny dla streamerów. Dlaczego?
Okazuje się, że istnieje sposób na zwieszenie konta drugiej osoby. Polega on na wysyłaniu ogromnej ilości zaproszeń do Clasha. Dawniej istniał podobny błąd, związany ze spamowaniem zaproszeniami do gry (nie jest już możliwy do odtworzenia).
Gdy dana osoba otrzymuje ogromną ilość zaproszeń do Clasha, jej klient po prostu zawiesza się i nie można kompletnie nic zrobić – ani wybrać bohatera, ani rozpocząć nowej gry itp. Jedyne, co pozostaje osobie, która padłą ofiarą tego błędu, jest restart klienta.
O błędzie, który jest wykorzystywany przez widzów różnych streamerów, nagrał film jeden ze znanych youtuberów – Vandiril. Na filmie widać, jak bug wygląda w praktyce i jak reagują na niego streamerzy.
Gracze dziwią się, że Riot nie odniósł się do tego błędu, mimo że wiele osób miało zniszczoną przez niego grę. Społeczność ma nadzieję, że twórcy przyjrzą się tej sytuacji i pewnego dnia klient faktycznie zostanie naprawiony.