Teamfight Tactics: Patch 10.7 – Opis zmian
Szczegóły zmian TFT na patch 10.7.
Witajcie, buntownicy z wyboru.
Po jednym patchu Galaktyki mają się świetnie. Najważniejsza zmiana w tym patchu: puszczamy nowe mechaniki wolno. Trzy nowe „galaktyki” wprowadzają niepowtarzalne zasady, które zmuszą was do dostosowania sprawdzonych strategii.
Jeśli chodzi o zmiany wyważające, odbieramy trochę mocy najlepszym bohaterom 5. kategorii. Oni mają być potężni – i wciąż będą – ale aktualnie zbyt dobrze radzą sobie bez wsparcia ze strony reszty drużyny (mówię o tobie, Gangplanku). Nie lekceważcie potęgi Mrocznych Gwiazd. Zostaną nieco przerobione, żeby były solidniejsze. I na koniec prawdopodobnie najważniejsza zmiana: wasi bohaterowie będą teraz świętowali wygrane przez was rundy.
No to do dzieła!
Patch w skrócie
Zmiany systemowe
Mechanika galaktyk
Galaktyki przybywają z pompą i przy akompaniamencie fanfar! Przypominamy: wszystkie wasze mecze w TFT mogą zacząć się z jednym z następujących efektów (albo bez żadnego efektu). Kliknijcie na ikonę galaktyki na górze interfejsu, żeby dowiedzieć się więcej o danej galaktyce.
- Neekowersum: wszyscy dostają po dwie Pomoce Neeko.
- Liliowa mgławica: na pierwszej karuzeli są tylko jednostki 4. kategorii.
- Średnie Legendy: Małe Legendy są większe, a wasze początkowe zdrowie jest zwiększone o 25 pkt.
Inne zmiany systemowe
- Częstotliwość wypadania bohaterów 1./2./3./4./5. kategorii na 8. poziomie: 13/20/35/25/7% ⇒ 14/20/35/25/6%.
- Zasady decydujące o tym, które przedmioty zostają, a które spadają podczas łączenia bohaterów, teraz przedkładają przedmioty posiadane przez bohaterów na planszy nad przedmioty bohaterów uzyskiwanych z karuzeli.
- Zmniejszono szansę na wystąpienie „specjalnej” karuzeli.
- Usunięto dodatkowe 5 sek. na fazę planowania, które wprowadzamy na początek każdej nowej rotacji. Czasy rund wróciły do normalnego stanu.
Cechy
- Szansa mistrzów miecza na aktywację dodatkowych ataków: 30/55% ⇒ 30/60%.
- Dodatkowe zdrowie z premii cechy osiłków: 300/750 pkt. ⇒ 300/700 pkt.
- Dodatkowa prędkość ataku z premii cechy chronomistrzów: 15/35/65% ⇒ 15/35/75%.
- (Przeróbka) Mroczna Gwiazda: gdy Mroczna Gwiazda ginie, wszystkie inne sojusznicze Mroczne Gwiazdy zyskują 25 (3), 35 (6) pkt. obrażeń od ataku i mocy zaklęć.
- (Przeróbka) Łupieżca many: premia przy (2) łupieżcach many działa teraz tak, że ich ataki zwiększają koszt many następnej umiejętności ich celu o 40%. Nie ma już premii wymagającej czterech łupieżców many.
- Odporność na magię z premii cechy mistyków: 30/120 pkt. ⇒ 35/105 pkt.
- Dodatkowe obrażenia z premii cechy snajperów: 12% ⇒ 15%.
Bohaterowie
Bohaterowie 1. kategorii
- Czas rzucenia umiejętności Caitlyn: 1,5 sek. ⇒ 1,1 sek.
- Caitlyn teraz szybciej wznawia używanie ataków podstawowych po wystrzeleniu pocisku.
- Prędkość ataku Xayah: 0,75 jedn. ⇒ 0,8 jedn.
- Całkowita mana Ziggsa: 40 pkt. ⇒ 45 pkt.
- Początkowa mana / całkowita mana Zoe: 90/120 pkt. ⇒ 70/100 pkt.
- Obrażenia umiejętności Zoe: 150/225/300 pkt. ⇒ 150/225/400 pkt.
Bohaterowie 2. kategorii
- Zdrowie Dariusa: 650 pkt. ⇒ 750 pkt.
- Całkowita mana Xin Zhao: 50 pkt. ⇒ 60 pkt.
- Obrażenia umiejętności Xin Zhao: 175/250/350 pkt. ⇒ 200/275/375 pkt.
Bohaterowie 3. kategorii
- Początkowa mana / całkowita mana Ezreala: 60/120 pkt. ⇒ 50/125 pkt.
- Obrażenia umiejętności Ezreala: 250/350/700 pkt. ⇒ 200/300/600 pkt.
- Całkowita mana Kassadina: 100 pkt. ⇒ 80 pkt.
- Dodatkowe obrażenia umiejętności Shaco: 250/325/450% ⇒ 250/325/400%.
Bohaterowie 4. kategorii
- Całkowita mana Soraki: 150 pkt. ⇒ 125 pkt.
- Leczenie umiejętności Soraki: 300/450/2000 pkt. ⇒ 350/500/2000 pkt.
- Całkowita mana Vel’Koza: 80 pkt. ⇒ 70 pkt.
- Zdrowie Wukonga: 850 pkt. ⇒ 950 pkt.
Bohaterowie 5. kategorii
- Obrażenia umiejętności Aureliona Sola: 120/175/750 pkt. ⇒ 100/150/750 pkt.
- Wybieranie celów przez myśliwce Aureliona Sola jest teraz losowe (poprzednio też takie było, ale myśliwce częściej wybierały za cele pobliskie jednostki).
- Obrażenia umiejętności Ekko: 250/450/2000 pkt. ⇒ 225/400/2000 pkt.
- Początkowa mana / całkowita mana Gangplanka: 50/150 pkt. ⇒ 75/175 pkt.
- Obrażenia umiejętności Gangplanka: 650/850/9001 pkt. ⇒ 450/600/9001 pkt.
- Prędkość ataku Lulu: 0,85 jedn. ⇒ 0,8 jedn.
Miss Fortune
- Prędkość ataku: 1,1 jedn. ⇒ 1,0 jedn.
- Mana: 50/150 pkt. ⇒ 75/175 pkt.
- Obrażenia umiejętności: 70/90/999% ⇒ 60/80/999%.
Przedmioty
- Redukcja leczenia Morellonomiconu i Czerwonego wzmocnienia: 30% ⇒ 27%.
- Obrażenia Kosy Statikka: 75 pkt. ⇒ 80 pkt.
- Regeneracja zdrowia Plemiennej Zbroi: 4% ⇒ 5%.
Inne
- Ataki Ekko, Irelii, Luciana i Xin Zhao wykonane w ramach ich umiejętności mogą teraz aktywować efekty Kosy Statikka, Ostrza Gniewu Guinsoo i Huraganu Runaana.
- Bohaterowie świętują teraz zwycięstwa w walce.
- Portret Gravesa został zaktualizowany, żeby lepiej odpowiadał jego modelowi w grze.
Naprawione błędy
- Leczenie Ręki Sprawiedliwości nie skaluje się już z mocą zaklęć.
- Tarcza buntowników nie skaluje się już z mocą zaklęć.
- Bezwzględny Pościg Luciana teraz liczy się jako atak na potrzeby efektu cechy laserowców.
- Naprawiono błąd sprawiający, że Miss Fortune czasami nie odwracała się podczas Czasu na Ostrzał, jeśli żaden wróg nie stał w stożku będącym obszarem działania tej umiejętności.
- Aurelion Sol teraz zachowuje się poprawnie po aktywacji Anioła Stróża.
- Poprawiono opis umiejętności Shaco: zapewnia trafienie krytyczne, a do tego zadaje dodatkowe obrażenia.
- Zaktualizowano opis umiejętności Zoe: teraz mówi o tym, że zadaje ona obrażenia magiczne.
- Zaktualizowano opis umiejętności Poppy: teraz mówi o tym, że zadaje ona obrażenia magiczne.
- Miecz-Pistolet Hextech teraz poprawnie leczy, jeśli jego posiadacz zadaje obrażenia celom osłoniętym tarczą.
- Kosmiczni piraci nie generują już złota podczas prób zadania śmiertelnych obrażeń Fiorze, gdy ta jest niewrażliwa na obrażenia.
Mobilny kącik
- Zmieniliśmy nieco sposób działania klawiatur telefonów. Nie zauważycie żadnych zmian, chyba że będą to zmiany na lepsze. Nie ma za co.
- Zdemaskowaliśmy i zniszczyliśmy tajemnicze błędy związane z kontami podczas logowania. Przepadnijcie, złe błędy!
- Kiedy ukończycie wszystkie dostępne misje, zobaczycie milutkiego, małego, przyjaznego Pingu zamiast… ukończonych misji, które już was nie obchodzą.
- Koniec z tajemniczymi sygnałami „brakuje wroga”. I ogólnie ze wszystkimi sygnałami. Po co w ogóle były w grze?