w

Teamfight Tactics: Patch 10.8 – Opis zmian

Zmiany w patchu 10.8 w Teamfight Tactics.


Witajcie, pilotujący… pilotów mechów.

Czas na patch 10.8! Mamy sporo tematów do omówienia. Po pierwsze wprowadzamy nowego legendarnego bohatera, Xeratha, który chętnie wpisze się w wasze kompozycje bazujące na Mrocznych Gwiazdach i Czarodziejach. Ten hiperprowadzący ciska meteorami po całym polu bitwy, a stają się one jeszcze potężniejsze, gdy zabijają wrogów. Po drugie dodajemy dwie nowe galaktyki: sektor wymiany i superzagęszczoną galaktykę. Sektor wymiany pozwala wam raz na rundę za darmo odświeżyć sklep. A w superzagęszczonej galaktyce otrzymacie darmową Siłę Natury na 5. poziomie.

Jeśli chodzi o zmiany wyważające, dalej wzmacniamy to, co słabe, zamiast osłabiać to, co mocne. Do najważniejszych zmian w tym patchu należą wzmocnienia słabo radzących sobie bohaterów 4. kategorii, Wukonga i Soraki, i osłabienia Supermecha oraz Shaco.

No to do dzieła!

Patch w skrócie

Nowości

Xerath

  • 5. kategoria
  • Pochodzenie: Mroczna Gwiazda
  • Klasa: czarodziej
  • Zdrowie: 750/1350/2430 pkt.
  • Pancerz: 20 pkt.
  • Obrażenia od ataku: 60/108/194 pkt.
  • Prędkość ataku: 0,9 jedn.
  • Początkowa/całkowita mana: 30/80 pkt.
  • Bombardowanie z Otchłani: Xerath transformuje się i przyzywa meteory, które zastępują jego ataki podstawowe na 6/8/45 sek. i trafiają w losowych wrogów. Meteory zadają 300/400/2500 pkt. obrażeń magicznych przy trafieniu i, jeśli zabiją swój cel, wszyscy sąsiadujący z nim wrogowie otrzymają 150/200/1250 pkt. obrażeń magicznych i zostaną ogłuszeni na 1,5 sek.

Zmiany systemowe

Nowe galaktyki z nowymi mechanikami

  • Sektor wymiany: gracze mogą raz na każdą rundę za darmo odświeżyć sklep.
  • Superzagęszczona galaktyka: po osiągnięciu 5. poziomu gracze otrzymują darmową Siłę Natury.
  • Teraz istnieje mniej więcej 50% szansy na wystąpienie specjalnej galaktyki – sektor wymiany i superzagęszczona galaktyka powinny pojawiać się odrobinę częściej niż inne galaktyki.

Inne zmiany systemowe

Utrudniamy umyślne wykorzystywanie serii przegranych i niewystawianie żadnych bohaterów, ponieważ teraz gracze, którzy stosują takie taktyki, mogą zostać wyeliminowani przed etapem 4-7. Wciąż myślimy, że serie przegranych powinny móc być stosowane do celów taktycznych, szczególnie jako poduszka powietrzna po serii pechowych ofert w sklepie albo dla kompozycji, które potrzebują czasu, ale gracze powinni próbować przegrywać jak najmniejszymi różnicami, a nie radośnie obrywać po twarzy ile wlezie.

  • Złoto za serie przegranych i wygranych: 2 (1 szt. złota) / 3 (2 szt. złota) / 4+ (3 szt. złota) ⇒ 2-3 (1 szt. złota) / 4 (2 szt. złota) / 5+ (3 szt. złota)
  • Podstawowe obrażenia w każdym z etapów: 0/3/4/5/10/15/20 pkt. ⇒ 0/0/1/2/5/10/15 pkt.
  • Całkowita ilość obrażeń w zależności od liczby jednostek, które przetrwały: 1/2/3/4/5/6/7/8/9/10… pkt. ⇒ 2/4/6/8/10/11/12/13/14/15… pkt.
  • Wprowadziliśmy nowe wersje karuzeli, więc bądźcie czujni.

Cechy

  • (nowość) 9 mistrzów miecza: 100% szans na aktywację efektu cechy
  • (nowość) 9 Mrocznych Gwiazd: efekt cechy przyznaje 45 pkt. obrażeń od ataku i mocy zaklęć
  • (nowość) 6 infiltratorów: efekt cechy przyznaje 125% dodatkowej prędkości ataku
  • (nowość) 6 protektorów: efekt cechy przyznaje tarczę o wytrzymałości 45% maksymalnego zdrowia
  • (nowość) 9 buntowników: efekt cechy przyznaje tarczę o wytrzymałości 350 pkt. i zwiększa obrażenia o 15% za każdego sąsiadującego buntownika
  • (nowość) 8 czarodziejów: efekt cechy zwiększa moc zaklęć drużyny o 125 pkt.
  • Leczenie Astralnych: 15/30/60% zadawanych obrażeń ⇒ 15/40/65% zadawanych obrażeń
  • Zdrowie/obrażenia od ataku cyborgów (6): 800/80 pkt. ⇒ 750/75 pkt.
  • Zdrowie supermecha: 100% zdrowia pilotów mechów ⇒ 1800 pkt. + 50% zdrowia pilotów mechów
  • Obrażenia umiejętności supermecha: 400/500/600/700/900/1500/5000 pkt. ⇒ 400/500/600/700/800/1200/5000 pkt.
  • Najemnik: dodano oznaczenie, które pokazuje kupione ulepszenia umiejętności najemników
  • Szansa na wypadnięcie przedmiotu kosmicznych piratów (4): 15% ⇒ 20%
  • Moc zaklęć czarodziejów: 20/40/80 pkt. ⇒ 20/45/80 pkt.

Bohaterowie

Bohaterowie 1. kategorii

  • Obrażenia Strzału w Dziesiątkę Caitlyn: 700/1000/1800 pkt. ⇒ 750/1500/3000 pkt.
  • Dodatkowa prędkość ataku Zabójczego Upierzenia Xayah: 75/100/150% ⇒ 100/125/150%
  • Czas działania ogłuszenia Zoe: 2/2,5/3 sek. ⇒ 2/2,5/4 sek.
  • Obrażenia Sennej Bańki Kłopotów Zoe: 150/225/400 pkt. ⇒ 200/275/400 pkt.

Bohaterowie 2. kategorii

  • Pancerz Annie: 35 pkt. ⇒ 40 pkt.
  • Wytrzymałość tarczy Galaktycznego Tarczo-Ognia Annie: 225/300/450 pkt. ⇒ 270/360/540 pkt.
  • Początkowa/całkowita mana Dariusa: 0/70 pkt. ⇒ 0/60 pkt.
  • Obrażenia od ataku Luciana: 55 pkt. ⇒ 50 pkt.
  • Cel Wielkiego Wejścia Rakana: jednostka atakowana przez Rakana ⇒ najdalszy wróg w odległości do 3 pól
  • Obszar działania podrzucenia Wielkiego Wejścia Rakana: 2 pola ⇒ 1 pole
  • Całkowita mana Rakana: 150 pkt. ⇒ 100 pkt.
  • Początkowa/całkowita mana Rakana: 50/150 pkt. ⇒ 50/80 pkt.
  • Zdrowie Shena: 700 pkt. ⇒ 800 pkt.
  • Czas działania Schronienia Przyszłości Shena: 2,5/3/4 sek. ⇒ 2,5/3/5 sek.

Bohaterowie 3. kategorii

  • Obrażenia od ataku Shaco: 55 pkt. ⇒ 50 pkt.
  • Obrażenia Podstępu Shaco: 250/325/400% obrażeń od ataku ⇒ 300/325/350% obrażeń od ataku
  • Zasięg Syndry: 660 jedn. ⇒ 890 jedn.
  • Obrażenia Wyzwolonej Mocy Syndry: 80/120/200 pkt. za każdą kulę ⇒ 80/120/250 pkt. za każdą kulę

Bohaterowie 4. kategorii

  • Zdrowie Fizza: 650 pkt. ⇒ 600 pkt.
  • Prędkość ataku Fizza: 0,7 jedn. ⇒ 0,8 jedn.
  • Prędkość ataku Jinx: 0,7 jedn. ⇒ 0,75 jedn.
  • Zdrowie Soraki: 650 pkt. ⇒ 700 pkt.
  • Leczenie Życzenia Soraki: 350/500/2000 pkt. ⇒ 375/550/20000 pkt.
  • Obrażenia Cyklonu Wukonga: 250/450/2000 pkt. ⇒ 300/500/4000 pkt.
  • Czas działania Promienia Dezintegracji Istot Żywych Vel’Koza: 2,5 sek. ⇒ 2 sek.
  • Umiejętność Vel’Koza działa teraz skuteczniej na małe grupy jednostek.

Bohaterowie 5. kategorii

  • Zdrowie Aureliona Sola: 950 pkt. ⇒ 1100 pkt.
  • Pancerz Aureliona Sola: 30 pkt. ⇒ 35 pkt.

Przedmioty

  • Puchar Przychylności: jego efekt daje teraz manę również jego posiadaczowi
  • Liczba początkowych ładunków Ostrza Śmierci: 2 ⇒ 0
  • Obrażenia od ataku za każdy ładunek Ostrza Śmierci: 15 pkt. ⇒ 30 pkt.
  • Zmniejszenie prędkości ataku Mroźnego Serca: 40% ⇒ 50%
  • Zwiększenie zasięgu Ognistej Armaty: o 100% ⇒ o 200%
  • Ognista Armata ma teraz widoczny promień przy ataku, gdy zwiększa zasięg bohaterów o małym zasięgu
  • Szerokość obszaru działania Całunu Bezruchu: 1 pole ⇒ 1,5 pola
  • Mana Łzy Bogini: 20 pkt. ⇒ 15 pkt. – mana zapewniana przez przedmioty, których składnikiem jest Łza, została dostosowana odpowiednio do tej zmiany
  • Obszar działania Herolda Zeke’a: 2 pola ⇒ 1 pole
  • Prędkość ataku Herolda Zeke’a: 18% ⇒ 30%

Inne

  • Skuteczność tarcz w dogrywce jest zmniejszona o 66% (tak samo jak w przypadku leczenia).

Naprawione błędy

  • Cecha cyborgów (3) jest teraz poprawnie cechą brązową.
  • Opis umiejętności Mordekaisera teraz poprawnie mówi o tym, że zapewniana przez nią tarcza działa przez 8 sek.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że umiejętność Wukonga nie wpływała na wrogów przez pierwsze 0,25 sek. swojego działania.
  • Naprawiono błąd związany z prowokacjami głosowymi rzucanymi przez bohaterów, kiedy ci wygrają walkę. Teraz odtworzone zostaną tylko prowokacje bohaterów, którzy przeżyli i zwyciężyli.
  • Danie jednostce w walce kolejnych Ostrzy Śmierci już nie zresetuje ładunków wszystkich innych Ostrzy Śmierci.
  • Naprawiono błąd powodujący, że za sprzedanie pilota mecha, gdy aktywny był efekt jego cechy, dostawało się 0 szt. złota.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że supermech nie korzystał z efektów cech infiltratorów i dewastatorów, gdy był na planszy wrogów.
  • Znany błąd: na planszy wrogów supermech wciąż nie korzysta z efektów cech, które obejmują całą drużynę, np. efektu cechy mistyków.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że przyzwane jednostki (np. ściągnięte przez Thresha albo powstałe z Portalu Zz’Rot) miały wkład w obrażenia zadawane graczowi.
  • Kayn pojawia się na planszy 2 rzędy bliżej – grający na urządzeniach mobilnych mogą teraz zobaczyć jego przedmioty!

Mobilny kącik

  • Wprowadziliśmy usprawnienia panelu znajomych, które wypatrzą tylko ci o sokolim wzroku.
  • Naprawiono błąd powodujący, że część graczy musiała patchować aplikację po każdym jej restarcie. To było idiotyczne.
  • Kiedy coś pójdzie nie tak i będziemy musieli was o tym powiadomić, teraz zobaczycie odpowiednią wiadomość. Mamy jednak nadzieję, że nigdy do tego nie dojdzie.
  • Naprawiono błąd powodujący, że tabele opisujące wypadanie jaj oblewały egzamin z matmy i pokazywały złe wartości liczbowe.
  • Ptaszki teraz pojawiają się w ekwipunku, gdy oglądacie Małą Legendę lub skórkę areny, którą już wybraliście.
  • Posegregowaliśmy Małe Legendy, żebyście mogli odnaleźć swoje ulubione wcielenie Kosmałarnicy jeszcze szybciej.
  • Duszek UFO zrobił się trochę wyniosły, więc usunęliśmy jego poziomy gwiazdek w ekwipunku.
  • Jedną emotkę można teraz umieścić w wielu gniazdach. Wasze marzenia związane z posiadaniem emotki Powtórz To w każdym gnieździe wreszcie się ziszczą.
  • Po wejściu do ekwipunku wybrane przez was Małe Legendy i skórki aren czasami zapominały się pokazać. Przypomnieliśmy im, jakie jest ich zadanie.
  • Naprawiono wiele błędów związanych z formatem obrazu i zmianą rozdzielczości na niektórych urządzeniach. Bawcie się swoim ekranem do woli.
  • Muzyka z ekranu logowania i muzyka z ekranu głównego miały nieczyste brzmienie. Zharmonizowaliśmy je.
  • Dodano piękne, soczyste dźwięki do menu ustawień. Nie chodzi nam o ustawienia dźwięku. A raczej o dźwięki samych ustawień.