Teamfight Tactics: Patch 13.21 – Opis zmian
Szczegóły zmiany w patchu 13.21 Teamfight Tactics.
Witamy zawodników i widownię mistrzostw, a także przyjaciół Puchu! Patch 13.21 jest patchem rotacji Mistrzostw. Zaznaczcie w kalendarzach pierwszy weekend listopada, bo przygotowaliśmy specjalne ogłoszenie na ostatni dzień rywalizacji! Pragniemy, aby każdy styl gry był podczas Mistrzostw możliwie najskuteczniejszy. A to co to jest? Artykuł o wnioskach z Runeterry Wykutej na Nowo, w którym omawiamy nasze sukcesy i porażki. Spojlujemy też następną rotację!
PATCH W SKRÓCIE
DUŻE ZMIANY
Duże jak stosy Poro w moich poczekalniach.
Reklama
PORTALE
- Kałuża Wędrowniczka: Smocze Wędrowniczki (XL) upuszczają więcej złota i dodatkowe Kowadło Ukończonych Przedmiotów.
CECHY
Challenjour ⇒ Pretendent Przeskok z multiczarownika 3 na 4 jest zbyt duży w porównaniu z innymi cechami. Multiczarownicy niszczą plansze zbyt szybko i mogą to robić jeszcze szybciej z dodatkową maną podczas ataków 4. progu. Wprowadzając nieznaczne osłabienie cechy na 3. progu i nieco większe na 4. progu, jesteśmy w stanie spowolnić tempo walki, jednocześnie upewniając się, że przeskok mocy nie będzie aż tak duży. Multiczarownik na 3. progu będzie teraz waszym głównym skokiem mocy, natomiast 4. próg ma umożliwić innym multiczarownikom częstsze rzucanie zaklęć.
- Prędkość ataku pretendentów: 30/60/95/140 jedn. ⇒ 30/65/105/150 jedn.
- Multiczarownik – zmniejszona skuteczność dodatkowych użyć zaklęć: 55/30/25% ⇒ 55/35/35%
JEDNOSTKI: 2. KATEGORIA
Twisted Fate to jedyna jednostka, którą osłabiamy – i to sporo. Nawet po osłabieniach wprowadzonych w aktualizacji patcha 13.20 Twisted Fate wyciąga kolejne asy z rękawa. Pora przetasować karty. Bohater odczuje również osłabienia multiczarownika (sekcja powyżej) oraz Niebieskiego Wzmocnienia (sekcja przedmiotów). Co więcej, najlepszych przyjaciół Twisted Fate’a także czekają delikatne osłabienia. Liczba wprowadzonych osłabień oraz siła poniższego osłabienia mogą się wydać zbyt ekstremalne, ale Twisted Fate wypada zdecydowanie za dobrze. Na poziomie 2 gwiazdek na 3 etapie ma przewagę nad większością kompozycji z 2-gwiazdkowymi jednostkami o koszcie 4.
- Twisted Fate – opóźnione obrażenia obszarowe Asa z Rękawa: 185/275/435% mocy umiejętności ⇒ 155/235/380% mocy umiejętności
JEDNOSTKI: 3. KATEGORIA
Wzmocnienie współczynnika obrażeń od ataku Dariusa nie uczyniło bohatera skutecznym prowadzącym opartym na wymianie. Modyfikujemy spadek jego obrażeń przy resetowaniu, aby wsady powróciły w prawdziwym stylu z 1996 r. (premiera Kosmicznego Meczu). Miss Fortune to kolejna prowadząca oparta na wymianach, z którą coś poszło nie tak. Już wcześniej chcieliśmy wzmocnić bohaterkę, ale przez nasze osłabienie jej głównego przedmiotu (Niebieskiego Wzmocnienia) wzmacniamy ją jeszcze bardziej. Nawet po wzmocnieniu Nautilusa wprowadzonym w patchu 13.20 (dodatkowy pancerz i odporność na magię) gracze wciąż nie wyposażają go w Kamizelki Kolcze i Płaszcze Negacji. Zamiast pozwolić mu opaść na samo dno Morza Strażnika, zwiększamy jego podstawowe statystyki obronne oraz wzmocnienie umiejętności biernej. Możecie śmiało wyposażać go w przedmioty dla obrońców. Bardzo ich potrzebuje, a ja się o niego martwię. Sona i Vel’Koz otrzymują mniejsze osłabienia rekompensujące moc, którą zyskali dzięki przeróbce multiczarowników z ostatniego patcha. Więcej informacji o powodach ich osłabień znajdziecie powyżej (KATEGORIA 2).
- Skuteczność ponownego użycia Noxiańskiej Gilotyny Dariusa: 82/85/90% ⇒ 90/95/100%
- Skarb jest zaznaczony X Miss Fortune – obrażenia: 225/340/550% mocy umiejętności ⇒ 240/360/580% mocy umiejętności
- Miss Fortune – wzmocnienie maksymalnej many: 10/60 pkt. ⇒ 0/50 pkt.
- Pancerz i odporność na magię Nautilusa: 35 pkt. ⇒ 40 pkt.
- Wzmocnienie dodatkowego pancerza i odporności na magię Nautilusa: 35% ⇒ 40%
- Obrażenia Crescendo Sony: 180/270/440% mocy umiejętności ⇒ 170/255/420% mocy umiejętności
- Osłabienie maksymalnej many Tarica: 0/65 pkt. ⇒ 15/85 pkt.
- Obrażenia Rozszczepienia Plazmowego Vel’Koza: 245/365/600% mocy umiejętności ⇒ 220/330/550% mocy umiejętności
JEDNOSTKI: 4. KATEGORIA
Upewniamy się, że wszystkie jednostki o koszcie 4 dysponują skutecznym prowadzącym, dzięki czemu każdy styl gry będzie efektywny podczas mistrzostw. Tak jak w przypadku Miss Fortune powyżej, Silco otrzymuje większe wzmocnienie, by zrekompensować osłabienie Niebieskiego Wzmocnienia. Obniżenie jego maksymalnej many o 5 pkt. sprawia również, że moc Włóczni Shojin w jego rękach jest bliższa Niebieskiemu Wzmocnieniu w sytuacjach, w których dysponujecie tylko 1 Łzą Bogini.
- Zdrowie Fiory: 850 pkt. ⇒ 950 pkt.
- Obrażenia Icathiańskiego Deszczu Kai’Sy: 75/111/240% mocy umiejętności ⇒ 80/120/240% mocy umiejętności
- Pancerz i odporność na magię Nasusa: 50 pkt. ⇒ 55 pkt.
- Efekt bierny Gniewu Północy Sejuani – współczynnik obrażeń nieuchronnych zależny od zdrowia: 1,5/1,5/10% zdrowia ⇒ 1/1/10% zdrowia
- Obrażenia Taktyki Miasta pod Miastem Silco: 75/115/425% mocy umiejętności ⇒ 85/125/425% mocy umiejętności
- Mana Silco: 0/50 pkt. ⇒ 0/45 pkt.
JEDNOSTKI: 5. KATEGORIA
Ekonomiczne, szybkie strategie 8/9 są nieco słabsze, niż byśmy tego chcieli. Wynika to głównie z tego, że niektóre jednostki o koszcie 4 i 5 są za słabe.
- Obrażenia Kradzieży Esencji Ahri: 90/135/1000% mocy umiejętności ⇒ 105/150/1000% mocy umiejętności
- Obrażenia od ataku smagnięcia Królewskiego Wiru Bel’Veth: 70% obrażeń od ataku ⇒ 85% obrażeń od ataku
- Pancerz i odporność na magię Bel’Veth: 50 pkt. ⇒ 60 pkt.
- Wzmocnienie many Ryze’a (Bilgewater): 30/100 pkt. ⇒ 30/90 pkt.
- Wzmocnienie many Ryze’a (Piltover): 30/100 pkt. ⇒ 30/90 pkt.
ULEPSZENIA
Cofamy dziwne oferty Zbudowanego Inaczej na etapie 3-2, gdy gracze dysponują już kilkoma aktywnymi cechami. Zapewniamy ulepszeniu nieco więcej zdrowia. Błogosławieństwo Gwiazdoroga już od jakiegoś czasu wypada słabo, ale wprowadzamy jedynie drobne wzmocnienie, by kompozycje Targonu ze spluwami nie dysponowały granicą potencjału wielkości góry Targon. W TFT najlepsze są synergie przedmiotów z bohaterami i cechami oraz mecze oparte na potędze kilku bohaterów. Odciążenie to antyteza tego stwierdzenia. Potwierdzają to zarówno dane graczy, jak i ich uwagi. Zamiast wzmacniać lub przerabiać ulepszenie, które nikogo nie interesuje, całkowicie je usuwamy i zachowujemy dla was wymianę ulepszenia. Omawialiśmy możliwość osłabienia legendarnych ulepszeń Twisted Fate’a (głównie Pudełko Pandory), ale zauważyliśmy, że sukces Legendy jest powiązany z sukcesem innych jednostek, mających problemy z wyważeniem, które osłabiliśmy na różne sposoby. Nie wprowadzamy zmian ulepszenia, gdyż chcemy zobaczyć wpływ wprowadzonych zmian.
- Binarny Zrzut nie jest już dostępny na etapie 2-1.
- Zdrowie Zbudowanego Inaczej II: 225-475 pkt. ⇒ 250-500 pkt.
- Zbudowany Inaczej II nie pojawia się już na etapie 3-2.
- Zdrowie Zbudowanego Inaczej III: 300-550 pkt. ⇒ 300-600 pkt.
- Zbudowany Inaczej III nie pojawia się już na etapie 3-2.
- Zdrowie Cybernetycznej Pijawki III: 225 pkt. ⇒ 250 pkt.
- Złoto Nieskończonych Hord+: 12 szt. ⇒ 14 szt.
- Złoty Bilet – szansa na darmowe odświeżenie: 50% ⇒ 45%
- Podarunki na Pożegnanie – tarcza maksymalnego zdrowia: 40% ⇒ 50%
- Krok przez Wymiary – moc umiejętności: 35 pkt. ⇒ 38 pkt.
- Nieruchome Wsparcie I: teraz opóźnia wszystkie nagrody (Kukła Treningowa i przedmiot wspierający) aż do stoczenia 8 walk z graczami.
- Błogosławieństwo Gwiazdoroga (Targon) – prędkość ataku: 35% ⇒ 40%
- Odciążenie I i Odciążenie II zostały wyłączone.
- Wędrujący Trener – Złoto: 4 szt. ⇒ 6 szt.
PRZEDMIOTY
Wprowadzamy drobne zmiany przedmiotów z maną, gdyż nieproporcjonalnie doprowadzały do szybszych walk. Niebieskie Wzmocnienie i Ślubowanie Protektora mają się wyróżniać i zapewniać możliwość wczesnego użycia umiejętności, ale mimo wszystko opóźniamy to użycie, obniżając początkową manę do 30 pkt. (Niebieskie Wzmocnienie = 30 pkt., gdyż gracze otrzymują 10 pkt. redukcji). Warto zaznaczyć, że Niebieskie Wzmocnienie i Ślubowanie Protektora już od jakiegoś czasu są zbyt silne, co oznacza, że bohaterowie korzystający z nich w skuteczny sposób czerpią z nich znacznie więcej korzyści niż ci, którzy mają silne synergie z innymi przedmiotami. Te zmiany wyważenia są częścią drobnych zmian wyważenia bohaterów, którzy korzystają z tych przedmiotów. Niebieskie Wzmocnienie i Włócznię Shojin w przypadku większości bohaterów dzieli zbyt duża przepaść pod względem mocy. Zmniejszamy tę przepaść, osłabiając Niebieskie Wzmocnienie i nieco zwiększając moc Włóczni Shojin w rękach magów z obrażeniami od ataku.
- Obrońcy Korony – moc umiejętności po wygaśnięciu tarczy: 40 pkt. ⇒ 35 pkt.
- Podstawowy pancerz i odporność na magię Kamiennej Płyty Gargulca: 25 pkt. ⇒ 30 pkt.
- Pancerz i odporność na magię Kamiennej Płyty Gargulca za każdego wroga: 15 pkt. ⇒ 10 pkt.
- Obrażenia od ataku Włóczni Shojin: 15% ⇒ 25%
- Początkowa mana Niebieskiego Wzmocnienia: 40 pkt. ⇒ 20 pkt.
- Ślubowanie Protektora – początkowa mana: 45 pkt. ⇒ 30 pkt.
NIEWIELKIE ZMIANY
Niewielkie jak ta przypominajka, że Puch Poro będzie dostępny tylko do końca tego patcha. Począwszy od patcha 13.22, Chibi DRX Aatrox zastąpi baner Puchu!
CECHY
Przez Ionię 9 słabsi Ionianie często otrzymują premię oświecenia, co może być prawdziwym obciążeniem dla waszych Xayah lub Ahri z przedmiotami. Znacznie podnosimy premię oświecenia, aby mieć pewność, że nawet wasze słabsze jednostki o koszcie 1 mogą stanowić zagrożenie, gdy zostaną oświecone. Taka jest potęga nauki!
- Premia Ionii: 100/200/380% ⇒ 100/200/425%
ULEPSZENIA
Niesławne, wyzwolone i zbyt ciężko pracujące.
- Petrucytowe Kajdany teraz przyznają tylko 2 jednostki z Demacii.
- Rosnąca Niesława teraz przyznaje tylko 2 jednostki z Bilgewater.
- Zarobione Ciężką Pracą I – zdrowie za każdy składnik: 80 pkt. ⇒ 70 pkt.
PRZEDMIOTY ŚWIATŁA
- Niebieskie Błogosławieństwo – początkowa mana: 40 pkt. ⇒ 20 pkt.
- Przysięga Bastionu – mana: 60 pkt. ⇒ 30 pkt.
- Przysięga Bastionu – pancerz: 20 pkt. ⇒ 40 pkt.
- Podstawowy pancerz i odporność na magię Kamiennej Płyty Strażnika Bramy: 25 pkt. ⇒ 30 pkt.
- Pancerz i odporność na magię Kamiennej Płyty Strażnika Bramy za każdego wroga: 25 pkt. ⇒ 20 pkt.
- Świetlista Armata – podstawowa prędkość ataku: 70% ⇒ 50%
- Włócznia Hirany – obrażenia od ataku: 30% ⇒ 45%
OPISY
- Mniejszy Tytan: zaktualizowano opis, by teraz zawierał jasną informację o tym, że leczenie i złoto są aktywowane tylko i wyłącznie po rundach PvP.
- Sojusznik Opiekuna: opis zawiera teraz informację o tym, że gracz natychmiast otrzymuje jeden egzemplarz bohatera 2. kategorii.
NAPRAWIONE BŁĘDY
- Ale szczypie: Bitwa Piasków nie może być już oferowana wraz z Ruchomymi Piaskami oraz Areną Całobrania.
- Jednostki, które pojawiły się w dogrywce, teraz otrzymują wzmocnienia dogrywki.
- Kotlina Valara ma teraz prawidłowy opis.
- Jeśli Aatrox ma przedmiot światła z Demacii, zachowuje go po odrodzeniu.
- Aatrox nie może już przekazać Ostrza Darkinów sojusznikowi oznaczonemu do wskrzeszenia przez Ryze’a z Wysp Cienia.
- Fiora teraz zawsze skacze do najbliższego celu, gdy jej zaklęcie kogoś zabije.
- Cel Fiory teraz może atakować podczas zaklęcia.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego animacje Żartu (Ctrl+1) i Prowokacji (Ctrl+2) przestawały działać, gdy gracz spamował emotką podczas meczu Hyper Roll.
- Pasek zdrowia Umbry (wszystkie kategorie i odmiany) nie blokuje już animacji Żartu (Ctrl+1).
- Naprawiono błąd, w wyniku którego płomienie Areny Waleczników nie wystrzeliwały mimo słyszalnych efektów dźwiękowych, jeśli gracz używał tej interakcji.
- Nie widzę bez okularów: Cichogon Łowca Chmur 1. kategorii ma teraz swoje okulary, dzięki czemu jego model pasuje do portretu.
- PROJEKT: Otchłania nie ma już krótkiego opóźnienia animacji prowokacji (Ctrl+2).
- Utrata zdrowia Ostrza Darkinów (Wybuch Chibi Aatroxa) nie aktywuje się już zanim wybuch Ostrza Darkinów trafi wroga.