Teamfight Tactics: Patch 9.23 – Opis zmian
Poznaliśmy opis nowego patcha 9.23 Teamfight Tactics.
Oto jakie zmiany pojawią się w patchu 9.23 na TFT.
Witajcie, taktycy!
Głównym punktem tego patcha jest powrót gry rankingowej. Jeśli chodzi o wyważenie, wprowadzamy szereg małych zmian i naprawiamy parę krytycznych błędów. Skupiamy się na obdarzeniu mocą trzygwiazdkowych bohaterów 2. i 3. kategorii i zabraniu jej silniejszym bohaterom 1. kategorii. Cieszymy się, że daliśmy sobie jeden patch więcej na pozbycie się problemów związanych z rotacji Żywioły Powstają, ale ogólnie jesteśmy całkiem zadowoleni z jej obecnego stanu. Do zwycięstwa prowadzi wiele dróg, a każdy mecz przebiega inaczej, więc powodzenia we wspinaczce!
ReklamaUżyjcie tego portalu, jeśli szukacie opisu patcha League of Legends!
No to do dzieła!
Małe Legendy True Damage
https://youtu.be/rZSsPjT8C5w
Przypominamy: Małe Legendy True Damage z 5. serii, QiQi, Ossia i Melisma, są już dostępne.
Cechy
- Szansa na ogłuszenie mroźnych: 20%/40%/60% ⇒ 20%/35%/50%
- Światło: Całkowita wartość leczenia zależy teraz od zdrowia ginącego bohatera, a nie bohaterów, którzy mają to leczenie otrzymać.
- Mana zyskiwana co 4. sekundy dzięki premii cechy ocean: 15/30/50 pkt. ⇒ 15/35/60 pkt.
- Dodatkowe obrażenia pochodzące z premii cechy cień: 50%/100% ⇒ 45%/85%
- Dodatkowy pancerz wartowników: 125%/275%/450% ⇒ 150%/300%/450%
Skalowanie umiejętności trzygwiazdkowych bohaterów
Chcemy się upewnić, że trzygwiazdkowi bohaterowie o wyższym koszcie będą potężnym wzmocnieniem dla waszych drużyn i że warto będzie starać się o ich zdobycie. Tak już jest w przypadku bohaterów skalujących się z obrażeniami od ataku i zdrowiem oraz bohaterów 1. kategorii, ale inni mają z tym pewne problemy. Dlatego wzmacniamy umiejętności niektórych trzygwiazdkowych jednostek 2. i 3. kategorii.
Kategoria 2.
- Obrażenia umiejętności Jaxa: 150/250/350 pkt. ⇒ 150/250/450 pkt.
- Obrażenia umiejętności LeBlanc: 200/450/700 pkt. ⇒ 200/450/800 pkt.
- Obrażenia umiejętności Neeko: 100/200/300 pkt. ⇒ 100/200/350 pkt.
- Obrażenia umiejętności Syndry: 175/350/525 pkt. ⇒ 175/350/600 pkt.
- Wytrzymałość tarczy umiejętności Thresha: (pamiętajcie o zmianie wyważającej poniżej) 250/400/550 pkt. ⇒ 250/400/600 pkt.
- Obrażenia umiejętności Volibeara: 200/450/700 pkt. ⇒ 200/450/850 pkt.
Kategoria 3.
- Obrażenia umiejętności Aatroxa: 250/500/750 pkt. ⇒ 250/500/1000 pkt.
- Obrażenia umiejętności Ezreala: 200/400/600 pkt. ⇒ 200/400/800 pkt.
- Obrażenia umiejętności Kindred: 150/325/500 pkt. ⇒ 150/325/650 pkt.
- Czas działania ogłuszenia umiejętności Nautilusa: 3/4/5 sek. ⇒ 3/4/6 sek.
- Obrażenia umiejętności Nautilusa: 100/200/300 pkt. ⇒ 100/200/400 pkt.
- Obrażenia umiejętności Siona: 200/400/600 pkt. ⇒ 200/400/800 pkt.
Ogólne wyważenie bohaterów
Kategoria 1.
- Wytrzymałość tarczy umiejętności Iverna: 200/400/600 pkt. ⇒ 200/350/500 pkt.
- Leczenie Maokaia z umiejętności biernej: 100/200/300 pkt. ⇒ 100/175/250 pkt.
- Obrażenia umiejętności Nasusa: 35/70/105 pkt. ⇒ 50/70/90 pkt.
- Dodatkowe zdrowie z umiejętności Nasusa: 200/400/600 pkt. ⇒ 250/400/550 pkt.
- Początkowa mana / całkowita mana Taliyah: 50/85 pkt. ⇒ 50/80 pkt.
- Czas działania ogłuszenia umiejętności Taliyah: 1,5 sek. ⇒ 2 sek.
- Obrażenia umiejętności Vayne: 8%/12%/16% maksymalnego zdrowia celu ⇒ 9%/12%/15% maksymalnego zdrowia celu
- Obrażenia umiejętności i wartość leczenia Vladimira: 200/350/500 pkt. ⇒ 200/325/450 pkt.
Kategoria 2.
- Zdrowie Pomiotów Cienia Malzahara: 300 pkt. ⇒ 250 pkt.
- Obrażenia umiejętności Rek’Sai: 200/550/900 pkt. ⇒ 250/550/850 pkt.
- Początkowa mana / całkowita mana Skarnera: 0/75 pkt. ⇒ 0/65 pkt.
- Pancerz Skarnera: 30 pkt. ⇒ 35 pkt.
- Wytrzymałość tarczy umiejętności Thresha: 200/300/400 pkt. ⇒ 250/400/600 pkt.
- Liczba uderzeń umiejętności Yasuo: 3/5/7 ⇒ 4/5/6
Kategoria 3.
- Początkowa mana / całkowita mana Ezreala: 0/40 pkt. ⇒ 0/30 pkt.
- Czas rzucenia umiejętności Ezreala: 0,5 sek. ⇒ 0,25 sek.
Kategoria 4.
- Prędkość ataku Ashe: 0,7 jedn. ⇒ 0,8 jedn.
- Obrażenia umiejętności Branda: 250/450/650 pkt. ⇒ 300/450/600 pkt.
- Liczba odbić umiejętności Branda: 4/6/20 ⇒ 5/6/20
- Zdrowie Malphite’a: 800 pkt. ⇒ 850 pkt.
- Początkowa mana / całkowita mana Olafa: 0/75 pkt. ⇒ 0/90 pkt.
- Zdrowie ghuli Yoricka: 750/1250/1750 pkt. ⇒ 600/1000/1400 pkt.
- Prędkość ataku ghuli Yoricka: 0,8 jedn. ⇒ 0,7 jedn.
Kategoria 5.
- Zdrowie Singeda: 1050 pkt. ⇒ 950 pkt.
- Obrażenia umiejętności Singeda: 250/500/2000 pkt. ⇒ 200/400/2000 pkt.
- Zdrowie Tarica: 850 pkt. ⇒ 900 pkt.
Przedmioty
- Zmniejszenie prędkości ataku Mroźnego Serca: 35% ⇒ 25%
- Anioł Stróż: Posiadacz tego przedmiotu już nie może być leczony podczas wskrzeszania.
- Zmniejszenie prędkości ataku Lodowej Rękawicy: 35% ⇒ 25%
- Obrażenia Jonowej Iskry: 100 pkt. ⇒ 90 pkt.
Gry rankingowe
- Zaczęło się! Czas udowodnić, jak dobrze potraficie się przystosować do zestawu „Żywioły powstają”.
- Ranga wszystkich zostanie zresetowana — wspinaczkę zaczniecie w Żelazie.
- Nie stracicie PL przez 5 pierwszych gier.
- Nie stracicie PL za zajęcie 4. lub wyższego miejsca.
Naprawione błędy i takie tam
Ogólne
- Ogólne poprawki dotyczące obierania drogi przez jednostki walczące w zwarciu.
- Upiorne, niewidzialne leśne jednostki już błędnie nie liczą się na potrzeby premii cech.
- Wszystkie małe potwory z rund PvE są teraz poprawnie traktowane jako jednostki jednogwiazdkowe.
- Wszystkie przywoływane jednostki są teraz poprawnie traktowane jako jednostki zerogwiazdkowe.
- Smok / Starszy Smok / Herold są teraz poprawnie traktowani jako jednostki trzygwiazdkowe.
- Berserkerzy walczący z dystansu (dzięki Ognistej Armacie lub Toporowi Berserkera) teraz poprawnie zadają obrażenia na obszarze stożka, z wierzchołkiem umieszczonym na celu, a nie na nich.
- Poprawiono kilka błędów związanych z różnicą wysokości na arenach Freljordu. Przedmioty i bohaterowie nie powinni już znikać w elementach terenu.
- Żywioł elektryczności nie odnosi już korzyści z mocy umiejętności i nie wzmacnia już Miecza-Pistoletu Hextech.
Bohaterowie 1. kategorii
- Żadna z kul Diany nie może już trafić wielu celów.
- Umiejętność Kog’Mawa została poprawiona, żeby pudłowała o wiele rzadziej.
- Umiejętność Renektona teraz poprawnie zadaje obrażenia magiczne (opis umiejętności zostanie zaktualizowany w następnym patchu).
- Naprawiono tekst informujący o leczeniu Vladimira, żeby wyświetlał poprawną wartość.
- Prędkość ataku i czas trwania roślin Zyry odpowiadają teraz ich poprawnej wartości.
- Rośliny Zyry już nie wskakują czasem na wasze ławki.
Bohaterowie 2. kategorii
- Pomioty Cienia Malzahara teraz odpowiednio skalują się z prędkością ataku. (Z tego powodu Pomioty Cienia będą miały trochę mniejszą prędkość ataku.)
- Umiejętność Volibeara teraz przywraca mu pełną manę, nawet jeśli zabije cel, choć nie skorzysta przy tym z wykończenia.
Bohaterowie 3. kategorii
- Azir już nie przywołuje żołnierzy na polach sąsiadujących z jednostkami, których nie można obrać za cel, takimi jak rośliny Zyry.
- Dr Mundo już nie będzie używał swojej umiejętności, jeśli w jej zasięgu nie będzie niczego.
- Quinn już nie będzie używała swojej umiejętności, jeśli w jej zasięgu nie będzie niczego.
- Poprawiono opis umiejętności Veigara — teraz mówi o tym, że natychmiast zabija ona cele o niższym poziomie gwiazdek.
- Umiejętność Veigara teraz wykańcza jednostki niebędące bohaterami, jeśli ich poziomy gwiazdek są niższe od jego poziomu.
Bohaterowie 4. kategorii
- Annie już nie zyskuje many, gdy przywoła dwa Tibbersy (za pomocą Kapelusza Maga), a potem jeden z nich zginie.
- Naprawiono błąd powodujący, że skalowanie trzygwiazdkowej Ashe nie wynosiło 250%, tak jak powinno.
- Naprawiono błąd powodujący, że Ashe nie mogła korzystać z efektu cechy mistrz miecza, kiedy jej umiejętność była aktywna.
- Naprawiono błąd powodujący, że Olaf i Singed wyglądali na ogłuszonych przez mroźnych, choć dalej atakowali.
Bohaterowie 5. kategorii
- Teraz bohaterowie poprawnie otrzymują obrażenia od śladu trucizny pozostawianego przez różne kopie Singeda.
- Klony Zeda poprawnie przypisują obrażenia Zedowi na potrzeby wskaźnika obrażeń.
Przedmioty
- Smoczy Szpon teraz zmniejsza obrażenia magiczne otrzymywane od efektów innych niż umiejętności (np. przedmiotów, efektów cech itp.).
- Naprawiono błąd sprawiający, że zmniejszenie prędkości ataku Lodowej Rękawicy czasami utrzymywało się przez wiele rund.
- Piekielny Żar teraz działa poprawnie w przypadku ataków Renektona, Jaxa, Rek’Sai, Vayne i Nami, wzmocnionych Falą Przypływu.
- Przedmioty składające się ze Szpatułki już nie przyznają podwojonych statystyk ich drugiego składnika, niebędącego Szpatułką.
- Talizman Światła już nie przyznaje odporności na magię.