w

Teamfight Tactics: Patch 9.23 – Opis zmian

Kolejna aktualizacja TFT przed nami, poznaliśmy oficjalny opis zmian.


Witajcie, taktycy!

Złączeni duszą, Senna i Lucian, oraz Amumu to najważniejsze osobistości patcha 9.24. Wzmacniamy również kilka niespełniających naszych oczekiwań pochodzeń i klas. Mamy nadzieję, że stawianie wszystkiego na kompozycję wymagającą wielu elementów (np. kompozycję z piekłem, światłem, zwiadowcami albo berserkerami) będzie godną wzięcia pod uwagę (nawet jeśli nie zawsze optymalną) strategią. Na koniec zmniejszamy skuteczność odświeżania sklepu na potęgę we wczesnej fazie gry, osłabiając skalowanie paru bohaterów 1. kategorii, którzy w późniejszych etapach gry są silniejsi, niż byśmy chcieli. Myślimy, że to nie koniec takich zmian, ale niektórymi, wyraźnie skrajnymi przypadkami po prostu musieliśmy zająć się w tym patchu.

Bohaterowie złączeni duszą i Amumu

Złączona dusza

  • (2) Pierwszy złączony duszą bohater, który zginie, walczy dalej jako niemożliwy do obrania za cel duch, dopóki nie zginą wszyscy inni złączeni duszą bohaterowie.

Senna

  • Kategoria 2.
  • Pochodzenie: cień
  • Klasa: złączona dusza
  • Umiejętność: Przebijająca Ciemność. Senna wystrzeliwuje promień przeszywający najbardziej oddalonego sojusznika, zadając wrogom 50/100/150 pkt. obrażeń magicznych i na 5 sek. wzmacniając trafionych sojuszników, którzy dzięki temu mogą zadawać 25/45/75 pkt. obrażeń magicznych mocą Senny.

Lucian

  • Kategoria 4.
  • Pochodzenie: światło
  • Klasa: złączona dusza
  • Umiejętność: Rzeź. Lucian przez 4 sek. wystrzeliwuje 10 + (dwukrotność jego ataków na sekundę) pocisków w wybranym kierunku, a każdy z nich zadaje 25/30/50% jego obrażeń od ataku i 40/50/100 pkt. dodatkowych obrażeń magicznych oraz nakłada efekty przy trafieniu.

Amumu

  • Kategoria 5.
  • Pochodzenie: piekło
  • Klasa: wartownik
  • Umiejętność: Klątwa Smutnej Mumii — Amumu wpada w piekielną histerię, zadając 150/250/1337 pkt. obrażeń magicznych wszystkim wrogom w promieniu 2/3/4 pól i ogłuszając ich na 2 sek.

Aktualizacje interfejsu

Zaktualizowany pasek poziomu

  • Najechanie kursorem na „Kup PD” wyświetli opis, który mówi o tym, ile złota potrzebujecie, żeby awansować na wyższy poziom.
  • Pasek wyświetla teraz aktualny poziom i postęp w zdobywaniu PD.
  • Pasek wyświetla teraz szanse na wypadnięcie bohaterów poszczególnych kategorii zależnie od waszego poziomu.
  • Zamieniono miejsce przycisków „Kup PD” i „Odśwież”. Uważajcie, żeby się nie pomylić.
  • Użyjcie tego portalu, jeśli chcecie się dowiedzieć więcej o powodach tych zmian!

Przyciski nakierowujące kamerę na własną planszę i karuzelę

  • Przycisk „powrotu do swojej planszy” pojawia się, kiedy patrzycie na plansze innych graczy oraz kiedy patrzycie na karuzelę. Służy do szybkiego powrotu do swojej planszy.
  • Przycisk „karuzeli” sprowadza was z powrotem do karuzeli, gdy patrzycie gdziekolwiek indziej podczas wspólnego dobierania.

Cechy

Berserker

  • (6) Teraz dodatkowo daje wszystkim berserkerom 25 pkt. obrażeń od ataku.

Chmury

  • Szansa na unik: 15/20/30% ⇒ 20/25/35%

Elektryczność

  • Obrażenia umiejętności: 70/250/500 pkt. ⇒ 100/300/500 pkt.

Piekło

  • Zaklęcia aktywują efekt cechy ⇒ Zaklęcia i trafienia krytyczne aktywują efekt cechy
  • Dodatkowe obrażenia: 80/175/250% w ciągu 5 sek. ⇒ 70/120/180% w ciągu 4 sek.
  • Liczba podpalanych pól: 1/1/1 ⇒ 1/3/5

Światło

  • Dodatkowa prędkość ataku: 10/20/35% ⇒ 15/25/35%

Ocean

  • Regeneracja many: 15/35/60 pkt. ⇒ 15/30/60 pkt.

Zwiadowca

  • (2) Szansa na aktywowanie premii do prędkości ataku: 30% ⇒ 35%
  • (4) Szansa na aktywowanie premii do prędkości ataku: 65% ⇒ 80%
  • (6) 100% szansy na aktywowanie zwiększenia prędkości ataku o 2,5 raza.

Cień

Jako że Senna trafiła do gry, zmieniliśmy tę cechę, żeby działała nie z 2/4 bohaterami, a z 3/6 bohaterami, ponieważ z Senną zbyt łatwo byłoby uzyskać tę wyższą wymaganą liczbę bohaterów.

  • Cień daje teraz premie przy 3/6 bohaterach.
  • Bohaterowie cienia zyskują premię do obrażeń na 4 sek. Resetuje się ona, ilekroć wezmą udział w zabójstwie.
  • (3) +70% zadawanych obrażeń.
  • (6) +140% zadawanych obrażeń i premia resetuje się, gdy jakikolwiek bohater cienia weźmie udział w zabójstwie.

Przywoływacz

  • Dodatkowy czas trwania i zdrowie przywołanych jednostek: 40/100% ⇒ 30/120%

Bohaterowie

Kategoria 1.

  • Wytrzymałość tarczy umiejętności Iverna: 200/350/500 pkt. ⇒ 200/300/400 pkt.
  • Leczenie Maokaia z umiejętności biernej: 100/175/250 pkt. ⇒ 100/150/200 pkt.
  • Leczenie Renektona z umiejętności: 150/250/350 pkt. ⇒ 150/225/300 pkt.

Kategoria 2.

  • Zasięg ataku Neeko: 2 pola ⇒ 3 pola
  • Obrażenia od ataku Yasuo: 55 pkt. ⇒ 60 pkt.

Kategoria 3.

  • Całkowita mana Aatroxa: 85 pkt. ⇒ 70 pkt.
  • Obrażenia od ataku Sivir: 50 pkt. ⇒ 55 pkt.
  • Zasięg ataku Soraki: 2 pola ⇒ 3 pola
  • Prędkość ataku Soraki: 0,65 jedn. ⇒ 0,7 jedn.

Kategoria 4.

  • Zdrowie Tibbersa Annie: 2200 pkt. ⇒ 2000 pkt.
  • Pancerz Tibbersa Annie: 40 pkt. ⇒ 30 pkt.
  • Obrażenia umiejętności Branda: 250/325/400 pkt. ⇒ 225/300/600 pkt.
  • Obrażenia umiejętności Malphite’a: 125/200/275 pkt. ⇒ 150/300/1000 pkt.
  • Zdrowie ghuli Yoricka: 600/1000/1400 pkt. ⇒ 600/1000/2000 pkt.

Kategoria 5.

  • Całkowita mana Tarica: 150 pkt. ⇒ 125 pkt.
  • Obrażenia umiejętności Singeda: 200/400/2000 pkt. ⇒ 150/300/2000 pkt.

Kategoria Lux

Lux powinna być bohaterką, która sprawi, że rozważycie możliwość zmienienia swojej kompozycji tylko dlatego, żeby znaleźć dla niej miejsce i się do niej dostosować, nawet jeśli nie jest częścią waszego aktualnego planu gry. To wzmocnienie popchnie ją w tym kierunku.

  • Całkowita mana Lux: 85 pkt. ⇒ 80 pkt.
  • Obrażenia umiejętności Lux: 500/800/9999 pkt. ⇒ 600/900/9999 pkt.

Przedmioty

  • Widmowy Tancerz neguje teraz tylko dodatkowe obrażenia trafień krytycznych, zamiast pozwalać na uniknięcie całego ataku. Ta zmiana nie będzie zawarta w opisie Tancerza do patcha 10.1.
  • Zmniejszono prawdopodobieństwo wypadnięcia ze Smoka przedmiotów związanych z klasą.
  • Przywrócono możliwość wypadania niektórych przedmiotów ze Smoka/Herolda. Teraz ze Smoka/Herolda nie mogą wypaść jedynie Rękawice Złodzieja, Siła Natury i Kolosalna Hydra.
  • Obrażenia Pogromcy Olbrzymów: 8% maksymalnego zdrowia ⇒ 9% maksymalnego zdrowia

Naprawione błędy

  • Naprawiono rankingowy błąd powodujący, że uzyskanie 0 PL za zajęcie czwartego miejsca kończyło się spadkiem do niższej dywizji. Za zajęcie 4. miejsca teraz zawsze będziecie dostawać co najmniej 1 PL.
  • Naprawiono opis umiejętności Taliyah — teraz mówi o tym, że obiera za cel losowego wroga. Informuje też o czasie działania ogłuszenia.
  • Naprawiono błąd powodujący, że każda Lux poza świetlistą miała o 10 pkt. podstawowych obrażeń od ataku więcej niż powinna.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że dotarcie na swoje pole i wznowienie ataku zajmowało Yasuo za dużo czasu po zakończeniu jego R.
  • Naprawiono kilka porad wyświetlanych na ekranie wczytywania, żeby były bardziej… aktualne.
  • Naprawiono błąd powodujący, że Walę na Oślep Twitcha przestawało działać po rzuceniu, jeśli bohater miał Huragan Runaana.
  • Naprawiono opis umiejętności Renektona, żeby mówił o tym, że zadaje ona obrażenia magiczne.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że tarcza Skarnera czasami nie znikała po skończonej rundzie.
  • Naprawiono błąd powodujący, że piekielne pola pojawiały się, kiedy znikały rośliny Zyry.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że stałe nakładanie efektu czerwonego wzmocnienia albo Morellonomiconu przez więcej niż 10 sek. powodowało, iż zmniejszenie leczenia przestawało działać na cel.
  • Naprawiono błąd powodujący, że górskie pola czasami dawały dwukrotną premię do zdrowia.