Reklama

Test zgłaszania i wyciszania graczy LoLa w oknie wyboru bohatera. Wszystko, co trzeba wiedzieć

League of Legends

Reklama

W wybranych regionach rozpoczną się testy systemu zgłaszania graczy w oknie wyboru bohatera.

Reklama

Riot oficjalnie poinformował o przeprowadzanych testach systemu wyciszania. Poznaliśmy aktualizacje, podczas których będą przeprowadzane testy. Złą informacją jest fakt, że EU nie załapało się na wersje próbną.

W sumie wszystko toi będzie testem, więc system nie zostanie nawet podłączony z normalnymi karami, a Riot wspomina, że ostatecznej wersji można się spodziewać nawet w 2021 roku. I choć sama funkcja napawa optymizmem, to jeszcze sporo czasu, zanim wszystko będzie działało tak, jak należy.

Jak już wspominaliśmy wcześniej w tym miesiącu, będziemy uruchamiać na serwerze głównym szybko ewoluujące narzędzia, aby sprawniej reagować na pojawiające się schematy zachowań graczy. Podczas patchów 10.13 i 10.14 przeprowadzimy „dwupatchowy” eksperyment w zakresie zgłaszania i uciszania na etapie wyboru bohaterów. Zaczniemy od regionów NA i KR w okolicach terminu wypuszczenia patcha 10.13, a następnie będziemy poszerzać zakres tego eksperymentu. Gdy eksperyment będzie aktywny w waszym regionie, otrzymacie jednorazowe powiadomienie o dodaniu nowych funkcji na etapie wyboru bohatera.

Uciszanie na etapie wyboru bohaterów

Przeprowadzamy ten eksperyment, aby przekonać się, czy uciszanie na etapie wyboru bohatera prowadzi do zmian zachowań związanych z nadużyciami podczas czatu w trakcie wyboru bohaterów i samej gry.

Reklama

Gdy uciszycie gracza podczas wyboru bohaterów, będzie on uciszony podczas całej gry. Uciszenie pozostanie w mocy również wówczas, gdy zostaniecie dobrani z tym samym graczem podczas dalszej sesji gry. Uciszenie nie będzie jednak aktywne w poczekalni po grze, ponieważ obecnie koncentrujemy się wyłącznie na uciszaniu na etapie wyboru bohatera, a nie w całym kliencie. Jeśli okaże się, że uciszanie w poczekalni po grze jest ważniejsze niż inne nasze eksperymenty, nadamy mu wyższy priorytet.

Zgłaszanie na etapie wyboru bohaterów

Wprowadzamy ten eksperyment, żeby uzyskać lepszą wiedzę o tym, jak często pojawiają się różne rodzaje negatywnych zachowań na etapie wyboru bohaterów i jaki mają one wpływ na grę (szanse na wygraną, współczynnik zgłaszania w grze itp.). Początkowa wersja funkcji zgłaszania na etapie wyboru bohaterów nie będzie powiązana z naszym systemem kar.

Gdy ten eksperyment dobiegnie końca, wykorzystamy dane ze zgłoszeń, aby zaplanować dalsze działania związane z systemem kar w ramach drugiej iteracji tego procesu.

Jesteśmy bardzo ciekawi, jak sprawdzi się na głównych serwerach ten nasz pierwszy eksperyment mający na celu eliminowanie zachowań psujących grę! Możecie spodziewać się kolejnych aktualizacji związanych z tym zagadnieniem w późniejszym okresie tego roku i w roku 2021.

Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej