Reklama

To nie gracze są źli, a obecna meta LoLa jest do kitu?

League of Legends

Reklama

Słabi gracze czy zbyt bezlitosna meta?

Reklama


Na forum League of Legends pojawił się post zwracający uwagę na zmianę postrzegania swoich gier. Zamiast oceniać sojuszników i zrzucać na nich winę, lepiej przyjrzeć się obecnej mecie.

„Ta meta po prostu nie wybacza”

„Wiele razy narzekałem na złych teammate’ów czy feedowanie w swojej drużynie. Ale nigdy nie przyjrzałem się powtórkom gier. Niedawno to zrobiłem i zdałem sobie sprawę, że nie można winić ludzi z mojej drużyny” – zaczyna autor posta.

Wbrew pozorom wpis na forum nie jest na temat zbyt dużej toksyczności wobec sojuszników. Ale o tym jak bezlitosna jest obecna meta. Zdaniem autora nie dość, że meta nie wybacza, to jeszcze gry mają ogromną skłonność do snowballowania, przez to mecz można przegrać już przy wyborze postaci.

Reklama

Autor posta kontynuuje:

Do tej pory nie uwierzyłeś w to, co piszę? Zobacz, że nawet jeśli w ogóle nie zginiesz od wroga, turret platingi są warte tyle samo co zabójstwo. Zdobycie pięciu = 800 sztuk złota, co oznacza, że ​​nawet bezpieczna gra cię ukarze!

Nagrody za zabójstwa są również śmieszne.

Jeśli najlepszy gracz w twojej drużynie zginie raz, wróg może łatwo zgarnąć 1000 złota i wrócić do gry lub nawet zdobyć nad tobą przewagę.

Oni zdobywają tyle złota, a ty zanim zdążysz mrugnąć, już jesteś w okropnej sytuacji. W tym momencie nawet nie mógłbym kogokolwiek obwiniać za feedowanie.

Wyobraź sobie sytuację, że zabójca 2/0/0, który zdobył wszystkie turret platingi, biegnie w twoją stronę. Masz przechlapane:

  • Tracisz kontrolę nad mapą.
  • Brak kontroli mapy = brak wizji.
  • Brak wizji = nie wiesz, gdzie jest wróg.
  • Brak wiedzy o pozycji wroga = umierasz we własnej jungli.
  • Umierasz we własnej jungli = czy w ogóle da się grać w tę grę?
Riot Games

Autor posta nie ukrywa swojego rozgoryczenia. Jego przykłady są oczywiście przerysowane, ale ma to lepiej oddać sedno jego wypowiedzi. Jak sam zauważa, zdarzają się gry, gdzie wszystko na linii idzie idealnie. Zagrałeś dobrze i jesteś zadowolony. Ale potem tracisz wszystko i nie masz możliwości powrotu, bo ktoś z przeciwników zdobył mnóstwo golda za turret platingi i być może drużyna zgarnęła jeszcze nagrodę za zabicie kogoś z serią.

ZOBACZ – Koncepty 14 bohaterów – jak miała wyglądać Ahri, Garen, Graves, Draven i wiele więcej!

Post wywołał dyskusje i wyłonił różne podejścia graczy. Część odpowiadających zarzuca autorowi zbyt skrajne podejście, błędy logiczne i zaprzeczanie samemu sobie. Inni znajdują w jego przykładach dużo prawdy.

Czy obecna meta faktyczne nie wybacza i jest tak mocno bezlitosna?

Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej