Reklama

Twórcy League ograniczają gromadzenie danych z trybu 2v2v2v2. Arena ma być bardziej „for fun”?

League of Legends

Reklama

Arena ma być trybem, w którym gracze LoLa pokażą swoją kreatywność?


Riot wprowadził nowe ograniczenia na strony osób trzecich, które udostępniają dane o League of Legends dla nowego trybu Arena.

Twórcy twierdzą, że dostęp do tego, co jest statystycznie najlepszym buildem, a co nie, może zrujnować kreatywność graczy.

Zmiany w trybie Arena

Reklama

Nowy tryb, który pojawi się w patchu 13.14 jako część wielkiego letniego wydarzenia Duchowych Wojowników, ma być unikatowym doświadczeniem, gdzie żadna z rund nie będzie taka sama, jak poprzednia.

Reklama

Riot chce, by Arena stała się trybem, który nie tylko da fanom LoLa wiele zabawy, ale również pobudzi kreatywność graczy. Dlatego też zdecydowano się na ograniczenie zewnętrznym stronom  dostępu do danych, by społeczność nie mogła korzystać z gotowych poradników względem mety i tego, jakie buildy wygrywają najczęściej.

Wraz z premierą Areny chcemy się upewnić, że nasi partnerzy są świadomi naszych zasad API dla deweloperów dotyczących systemu ulepszeń. Zewnętrzne strony nie będą mogły udostępniać następujących danych: 

  • współczynników zwycięstw ulepszeń,
  • średniej meczów rozstawiających z wybranymi ulepszeniami,
  • wartości ulepszeń na podstawie danych z wyjątkiem popularności i współczynnika wyboru.

Chcemy nieco omówić nasze podejście do Areny. To tryb gry zachęcający graczy do eksperymentowania i próbowania nowych rzeczy. Wierzymy, że dostarcza najwięcej frajdy, gdy gracze eksperymentują. Możliwe są znaczne zmiany w mecie. Chcemy uniknąć scenariusza, w którym dane wskazują na „optymalny” wybór, gdyż liczba potencjalnych kombinacji bohaterów, przedmiotów i ulepszeń ma zmusić graczy do szybkiego podejmowania decyzji, a nie grania według określonego scenariusza.

Wiemy, że różni się to od podejścia do udostępniania danych w League of Legends, w szczególności jeśli chodzi o Summoner’s Rift. Chcemy, aby Arena była miejscem, w którym gracze tworzą teorie i dopasowują metę w naturalny sposób, zamiast skupiać się na współczynnikach zwycięstw. Współczynniki zwycięstw mogą wprowadzać w błąd i prowadzić do zastoju w mecie, przez co tryb gry będzie nudny. Nadal zamierzamy udostępniać dane, dzięki którym gracze poznają współczynniki wyboru i rekomendacje w zależności od tego, w jaki sposób inni gracze postrzegają stan gry.

Nie możemy się doczekać, aż zobaczymy, jakich kombinacji gracze użyją na Arenie, i będziemy bacznie obserwować rozwój mety. Będziemy cały czas dopracowywać informacje udostępniane graczom w grze, by pomóc im w podejmowaniu decyzji i wybieraniu ścieżek postępu w zależności od dostępnych opcji.

Dopiero za jakiś czas okaże się, czy podejście twórców jest słuszne i ograniczenie dostępu do statystyk i danych faktycznie sprawi, że gracze będą bardziej otwarci na nowe buildy i kombinacje drużyn.

Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej