w

Wcześniejszy opis patcha 12.17 w LoLu. Dokładna lista wszystkich nerfów i buffów na aktualizację

Jakie zmiany trafią do League of Legends w kolejnym patchu?


Do League of Legends regularnie trafiają poprawki, w których adresowani są zarówno bohaterowie, jak i przedmioty czy inne elementy rozgrywki, na przykład runy. Ze względu na zbliżające się mistrzostwa Worlds, twórcy wydają zmiany celujące w profesjonalną scenę League, co niekoniecznie może podobać się casualowym graczom.

W nadchodzącym patchu 12.17 znajdują się większe zmiany trójki championów oraz poprawki balansowe. Jak prezentuje się lista?

Aktualizacja 12.17

Wzmocnienia bohaterów

  • Miss Fortune
    • Double Up (Q)
      • Zwiększono fizyczne obrażenia z 20/40/60/80/100 (+100% AD) (+35% AP) do 20/45/70/95/120 (+100% AD) (+35% AP)
      • Czas castowania zmieniony z 0,25 sekundy na taki, który odpowiada czasowi wyprowadzenia podstawowego ataku
    • Strut (W)
      • Koszt many zmniejszony z 45 do 35
      • Prędkość ataku zwiększona z 40/55/70/85/100% do 50/65/80/95/110%
    • Make it Rain (E)
      • Czas odnowienia zwiększony z 18/16/14/12/10 do 18/17/16/15/14 sekund
      • Pełne obrażenia (8 ticków) zmienione z 80/115/150/185/220 (+80% AP) na 70/100/130/160/190 (+100% AP)
      • Spowolnienie zmienione z 40/45/50/55/60% na 50 (+4% za 100 AP)
    • Bullet Time (R)
      • Szansa na trafienie krytyczne zapewnia teraz 30% zamiast 20% bonusowych obrażeń
  • Twisted Fate
    • Wild Cards (Q)
      • Przelicznik AP zwiększony z 70% do 80%
    • Pick a Card (W)
      • Koszt many zredukowany z 40/55/70/85/100 do 30/40/50/60/70
  • Kassadin
    • Null Sphere (Q)
      • Czas odnowienia zredukowany z 11/10,5/10/9,5/9 do 10/9,5/9/8,5/8 sekund
      • Koszt many zredukownay z 70/75/80/85/90 do 60/65/70/75/80
  • Rell
    • Ferromancy: Mount Up (W)
      • Prędkość poruszania się bohaterki bez wierzchowca zwiększona z 250 do 280 jednostek
    • Attract and Repel (E)
      • Czas odnowienia zmieniony z 18/16,25/14,5/12,75/11 na 15 sekund
  • Graves
    • End of the Line (Q)
      • Czas odnowienia zmniejszony z 12/11/10/9/8 do 13/11.5/10/8,5/7 sekund
    • Collateral Damage (R)
      • Bazowe obrażenia zwiększone z 250/400/550 do 275/425/575
  • Nocturne
    • Podstawowe statystyki 
      • Bazowa prędkość ataku zwiększona z 0,668 z 0,721
    • Umbra Blades (P)
      • Czas odnowienia zmniejszony z 14 do 13 sekund
  • Ezreal
    • Arcane Shift (E)
      • Czas odnowienia zmniejszony z 28/25/22/19/16 do 26/23/20/17/14 sekund
  • Camille
    • Adaptive Defenses (P)
      • Przelicznik maksymalnego HP zwiększony z 17% do 20%
    • Hookshot (E)
      • Przelicznik AD zwiększony z 75% do 90%
  • Sett
    • Haymaker (W)
      • Przelicznik AD zwiększony z 20% do 25% za 100 bazowego AD
    • Facebreaker (E)
      • Spowolnienie zwiększone z 50% do 70%

Osłabienia bohaterów

  • Nami
    • Tidecaller’s Blessing (E)
      • Teraz liczy się tylko jako 1 źródło obrażeń
  • Taric
    • Podstawowe statystyki
      • Bazowa odporność na magię zwiększona z 32 do 28
    • Dazzle (E)
      • Czas odnowienia zwiększony z 15/14/13/12/11 do 16/15/14/13/12 sekund
  • Azir
    • Arise! (W)
      • Przelicznik AP zmniejszony z 60% do 55%
    • Shifting Sands (E)
      • Czas odnowienia zwiększony z 19/18/17/16/15 do 22/20,5/19/17,5/16 sekund
  • Ahri
    • Podstawowe statystyki
      • Bazowe HP zmniejszone z 570 do 550
    • Charm (E)
      • Czas trwania zmniejszony z 1,4/1,55/1,7/1,85/2 do 1,2/1,4/1,6/1,8/2 sekund
  • Sylas
    • Podstawowe statystyki
      • Bazowe HP zmniejszone z 595 do 575
    • Chain Lash (Q)
      • Czas odnowienia zwiększony z 10/9/8/7/6 do 11/10/9/8/7 sekund
  • Trundle
    • Frozen Domain (W)
      • Czas odnowienia zwiększony z 15/14/13/12/11 do 18/17/16/15/14 sekund
  • Wukong
    • Podstawowe statystyki
      • Podstawowa prędkość poruszania się zmniejszona z 345 do 340
      • Bazowa prędkość ataku zredukowana z 0,711 do 0,68
  • Sivir
    • Podstawowe statystyki
      • AD na poziom zmniejszone z 3 do 2,8 sekundy
    • Ricochet (W)
      • Przelicznik AD zmniejszony z 30/35/40/45/50% całkowitego AD do 25/30/35/40/45%
  • Renekton
    • Cull the Meek (Q)
      • Bazowe obrażenia zmienione z 65/100/135/170/205 (+80% bazowego AD) na 60/90/120/150/180 (+100% bazowego AD)
      • Wzmocnione obrażenia zmienione z 100/150/200/250/300 (+120% bazowego AD) na 90/135/180/225/270 (+140% bazowego AD)

Poprawki bohaterów

  • Maokai
    • Sap Magic (P)
      • Leczenie zredukowane z 5-45 do 4-34
      • Leczenie zwiększone z 4,5%-11% do 4,8%-14%
      • Ataki skierowane w Maokaia od dużych i epickich stworów obniżają czas odnowienia o 1 sekundę.
      • Prawdopodobnie usunięta mechanika zadawania dodatkowych obrażeń. Tooltip w kliencie wspomina o nich, a opis w grze odnosi się do „obu” cooldownów, jednak zdolność mechanicznie nie została zmieniona.
      • Tooltip nie wspomina już, że skill nie zostanie wykorzystany przy full HP. Funkcjonalnie pozostaje bez zmian, co oznacza, że w przeszłości ta wersja zdolności pasywnej zadawała dodatkowe obrażenia przy ataku.
    • Bramble Smash (Q)
      • Bazowe obrażenia zmienione z 70/110/150/190/230 na 65/110/155/200/245
      • Zadaje dodatkowe 2/2,25/2,5/2,75/3% zależne od maksymalnego zdrowia
      • Zadaje dodatkowe 20/35/50/65/80 obrażeń potworom
    • Sapling Toss (E)
      • Bazowe obrażenia
        • Bazowe obrażenia zwiększone z 20-120 do 55-155
        • Bazowe obrażenia sadzonki, która znajdowała się w krzaku, zwiększone z 40-240 do 75-315
      • Nie zadaje już dodatkowych obrażeń zależnych od % HP, a skaluje się z AP i maksymalnym zdrowiem Maokaia
        • Bonus zmieniony z 7%-8% +0.7% za 100 AP maksymalnego zdrowia celu zmienione na 45% AP +6% maksymalnego zdrowia Maokaia
        • Bonus z krzaka zmieniony z 14%-16% +1,4% za 100 AP maksymalnego zdrowia celu zmienione na 70% AP +6% maksymalnego zdrowia Maokaia
      • Spowolnienie
        • Spowolnienie zwiększone z 35% do 45%
        • Wzmocnione spowolnienie 55%
      • Koszt many zmniejszony z 60/70/80/90/100 do 45/55/65/75/85
    • Nature’s Grasp (R)
      • Trafienie bohatera daje teraz 40-60% prędkości poruszania się, która opada przez 2 sekundy (może zostać aplikowane więcej razy na jedno użycie zdolności)
      • Prędkość pocisku zwiększona z 50 +200/s, maksymalna prędkość 600 po 2,75 sekundy do 100 +300/s, maksymalna prędkość 750 po 2,17 sekundy
      • Hitbox pocisku zmniejszony z 120 do 85

  • Hecarim
    • Rampage (Q)
      • Obrażenia zmienione z 60/90/120/150/180 (+90% bonusowego AD) na 60/85/110/135/160 (+95% bonusowego AD)
      • Damage za stack zwiększony z 2% (+3% za każde 100 bonusowego AD) do 4% (+6% za każde 100 bonusowego AD)
      • Obniżenie czasu odnowienia za stack zmniejszone z 1 do 0,75 sekundy
      • Maksymalna ilość stacków zwiększona z 2 do 3
      • Opadanie stacków zmienione z wszystkich przy zakończeniu na 1 stack na sekundę po zakończeniu
      • Koszt many umiejętności zmieniony z 28/31/34/37/40 na 30 na wszystkich poziomach umiejętności
    • Spirit of Dread (W)
      • Hecarim otrzymuje teraz 15/20/25/30/35 pancerza i odporności na magię, kiedy umiejętność Spirit of Dread jest aktywna
    • Devastating Charge (E)
      • Minimalne obrażenia zmniejszone z 30/45/60/75/90 (+55% bonusowego AD) do 30/45/60/75/90 (+50% bonusowego AD)
      • Maksymalne obrażenia zmniejszone z 60/90/120/150/180 (+110% bonusowego AD) do 60/90/120/150/180 (+100% bonusowego AD)
      • Minimalne odrzucenie zmniejszone z 250 do 150
      • Maksymalne odrzucenie zmniejszone z 450 do 350
      • Czas odnowienia zmieniony z 20/19/18/17/16 na 17 na wszystkich poziomach umiejętności
    • Onslaught of Shadows (R)
      • Czas trwania przerażenia zmniejszony z 0,75-2 sekund do 0,75-1,5 sekundy (zależne od przebytego dystansu)

Poprawki przedmiotów

  • Stopwatch
    • Koszt zwiększony z 650 do 750
  • Zhonya’s Hourglass
    • Koszt zwiększony z 2700 do 3000
    • AP zwiększone z 65 do 80
    • Ability haste zwiększone z 10 do 15
  • Seeker’s Armguard
    • AP zwiększone z 20 to 30
    • Ilość wymaganych do wymaxowania przedmiotu stacków zmniejszona z 30 do 20
  • Guardian Angel
    • Koszt zwiększony z 2800 do 3000 złota
DołączObserwuj
Więcej z League of Legends