Wskaźniki zasięgu umiejętności są niepoprawne. Riot tłumaczy, że to celowy zabieg
Wskaźniki zasięgów umiejętności są niedokładne, dlaczego jest to celowy zabieg?
Gracze zwracają uwagę na niedokładność wskaźników zasięgu. Umiejętność trafia, pomimo teoretycznego bycia poza zasięgiem. Dlaczego?
Riot postanowił odpowiedzieć na to pytanie, które wiele osób wprowadzało w stan osłupienia.
Niepoprawne wskaźniki
Jeżeli kiedykolwiek używaliście podpowiedzi co do zasięgów w grze, pewnie wiecie, że czasami trafiały pomimo tego, iż czysto teoretycznie cel wcale nie był w ich zasięgu. Świetnie pokazał to na przykładzie jeden z graczy w osobnym wątku na oficjalnym forum League of Legends.
Jako pierwszy przykład wziął on Blitzcranka, jednego z grabujących z kontrowersyjnymi hitboxami na Q.
Pomimo tego, iż kukła jest poza zasięgiem graby, Blitz ją trafi. Bardzo mylące, ale Hoglo nie poddał się i poprawił, to na własną rękę.
Dodał dodatkowe pole i już widzimy, że jest o wiele lepiej. Porównanie:
Kolejnym przykładem jest podobnie nielubiana Morgana, niech pierwszy rzuci kamień ten, kto nie oberwał klatką, będąc za minionem.
Oryginalny wskaźnik:
Poprawiony:
Porównanie:
Ostatni na liście jest Jarvan IV. Oczywiście, ten również nie ma poprawnych zasięgów.
Oryginał:
Poprawiona wersja:
Różnica:
Jak sami widzicie, różnica jest ogromna i z pewnością pomogłaby graczom trochę starszym, jak i nowym.
Dlaczego tak, a nie poprawnie?
Na Reddicie powstał temat, który bardzo szybko zdobył popularność. Riot wytłumaczył w nim, o co tutaj chodzi. Według Riotera wskaźnik pomaga jedynie nowej części społeczności, ponieważ nie muszą myśleć nad trajektorią lotu pocisku w stosunku do prędkości poruszania się celu. Jego wypowiedź poruszyła społeczność i mocno ją zirytowała.
Zarzucono mu wprowadzanie w błąd i traktowanie graczy z pobłażliwością. Ułatwianie gry jest czymś złym i lepsze jest udzielnie szczegółowych informacji.
Pamiętajmy również o zablokowanych skórkach w profesjonalnych grach, gdzie hitboxy wcale nie zbiegają się z tymi, które widzimy. Jednym z takich skinów jest iBlitzcrank, które hook jest mało widoczny i trudno jest go ominąć. Czyżby, to był okruszek Pay2Win, w ogromnym cieście, jakim jest League of Legends z ponad 1000 skórek?