Reklama

Z ilu osób tak naprawdę składa się zespół balansujący League of Legends? W końcu Riot to przyznał

League of Legends

Reklama

Jeden z projektantów podzielił się informacjami na temat zespołu balansującego.

Reklama


Nad balansem w League of Legends stale czuwa zespół pracowników, który jest odpowiedzialny między innymi za poprawki wydawane w aktualizacjach, które pojawiają się na serwerach live z reguły z dwutygodniowym odstępem.

Mogłoby się wydawać, że nad tak dużą produkcją czuwa ogromny sztab osób, jednak Rioter zdradza, że zespół balansujący jest stosunkowo niewielki. Ile osób w niego wchodzi i za co one odpowiadają?

Zespół balansujący LoLa

Riot phroxz0n – główny projektant w zespole balansującym League oraz przedsezon (Summoner’s Rift) udzielił wywiadu dla kanału Broken by Concept, z którego można było dowiedzieć się wielu interesujących informacji, jak na przykład poznać kryteria, na które zwraca uwagę Riot, podczas decydowania o tym, czy bohater powinien zostać wzmocniony.

Reklama

Rioter przekazał również kilka informacji na temat składu balansującego rozgrywkę. W zespole znajduje się znacznie mniej niż 15 osób, ponieważ zdaniem Riotera ich zwiększona liczba prowadziłaby do braku zgodności między członkami. Wyjaśnił natomiast, kto znajduje się podczas spotkań, w których uczestniczy większa grupa pracowników.

Podczas spotkań w sali jest około 15 osób. Są to między innymi ludzie odpowiedzialni za dane (między innymi ja pełnię częściową funkcję analityka danych), pracownicy, którzy podsumowują zdanie graczy, analitycy gry (ludzie z mastera-challengera, którzy reprezentują poszczególne role), producenci, QA i inni projektanci spoza teamu.

Trzeba pamiętać o tym, że zespół balansujący jest tylko niewielką częścią grupy, która pracuje nad całym Summoner’s Rift, patrząc na to, że wprowadzenie zmian pokroju aktualizacji wytrzymałości lub przedsezonu wymaga 6 miesięcy ciągłej pracy w pełnym wymiarze.

Poza tym mówiono między innymi o pracy nad zbyt mocnymi przedmiotami. Riot przygląda się wszystkim użytkownikom i bierze pod uwagę też niszowe zastosowania. Wspomniano również o tym, że niektórzy championi są postrzegani inaczej w zależności od regionu. Yasuo w Chinach czy Yuumi w Korei nie są tak znienawidzeni, jak ma to miejsce w Ameryce czy Europie.

Zespół balansujący składa się z graczy, którzy przez kilka sezonów posiadali co najmniej dywizję Diamentu. Biorąc pod uwagę to, jak istotną rolę pełną te osoby, jest to jak najbardziej zrozumiały wymóg.

Rioter mówi również o tym, że praca designera jest naprawdę trudna, a community często tego nie rozumie i krytykuje Riot za to, że nie był w stanie przewidzieć, jaki wpływ będą miały konkretne poprawki.

Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej