w

Minecraft Dungeons: poznaliśmy szczegóły na temat poziomów

Deweloperzy podzielili się swoimi przemyśleniami na temat poziomów


Słowem wstępu: czym w ogóle jest Minecraft Dungeons? Gra, jak sama nazwa wskazuje, jest osadzona w uniwersum Minecrafta, ale poza samym światem gry trudno będzie doszukiwać się podobieństw w rozgrywce. Twórcy przyszykowali dla graczy coś zupełnie innego.

Jest to zupełnie nowa przygodowa gra akcji inspirowana klasycznymi dungeon crawlerami przygotowywana przez twórców Minecrafta.

Otoczenie w Minecraft Dungeons

Jeden z twórców, Christian Berg, przyznaje, że w momencie tworzenia pułapek sporo inspiracji dały mu inne gry, w które kiedyś grał. Pustynna świątynia wraz z jej zasadzkami została podana jako przykład inspiracji historiami o piramidach, gdzie również mieściło się sporo pułapek za czasów grobowców faraonów.

Jeśli ktoś grałby w grę i każdy pokój wyglądał totalnie tak samo, gracz na pewno prędzej czy później zgubiłby się, bez znaczenia, ile razy wcześniej przeszedłby już ten poziom.
Jeśli zaś każde miejsce jest na swój sposób unikatowe – wyróżnia się światłem, jeśli pomieszczenia są innych rozmiarów, jeśli wszystko będzie zarysowywało inne kształty – wtedy gracz natychmiastowo rozpozna dany poziom i będzie wiedział, co ma robić.

Gra ze znajomymi

Twórcy wypowiedzieli się również na temat trybu wieloosobowego.

Gra posiada tryb multiplayer i została zaprojektowana głównie z myślą o nim, ale każdy powinien być w stanie czerpać przyjemność z gry, nawet jeśli gra się samemu.

Przyznają również, że bardzo ciężko jest zbalansować rozgrywkę, aby stanowiła wyzwanie dla grupy graczy, a jednocześnie nie była zbyt trudna dla pojedynczego gracza. Dochodzą również takie aspekty, jak gracze rozdzielający się na dwie przeciwne strony mapy, przez co twórcy muszą nakierowywać ich na cel poziomu, upewniając się, że każdy w swojej głowie ma ten sam cel.

ZOBACZ – Pigliny w Minecraft są plagiatem? Kto je tak naprawdę wymyślił?

Proceduralnie generowane poziomy

Poszczególne poziomy gry będą miały losowo generowane elementy, a jeszcze inne będą całościowo złożone ze swego rodzaju puzzli. Dzięki temu za każdym razem, kiedy gracz uruchomi grę, będzie doznawał nowych doświadczeń.

Jeśli mowa o losowym generowaniu świata, twórcy uważają, że istotny jest balans pomiędzy tym, co jest tworzone przez nich, a tym, co generuje silnik gry. Mając to w głowie, można być pewnym, że potwory pojawiające się w grze będą skutecznie dostosowywały się do generowanego świata, podobnie jak inne elementy, które gracz może napotkać w trakcie rozgrywki.

ZOBACZ – Nether w Minecraft nigdy nie wyglądał tak dobrze. Jeden z najlepszym modów na 1.16

Odczucia twórców na temat gry

Twórcy z pewnością są strasznie podekscytowani w związku z tworzoną przez nich grą. Nie ma co się dziwić. W końcu ich wkład zostanie dostrzeżony przez ludzi na całym świecie. Jeden z nich skomentował swoje odczucia w ten sposób:

Moją ulubioną częścią w tworzeniu środowiska w Minecraft Dungeons jest to, że jestem wielkim fanem Minecrafta, granie w jego uniwersum praktycznie codziennie i tworzenie nowych rzeczy daje mi bardzo dużo radości. Kiedy gra w końcu zostanie wydana, wydaje mi się, że będę oglądał sporo serii „zagrajmy” i po prostu cieszył się, widząc ludzi grających w grę, którą tworzyliśmy.