w

Minecraft przejdzie zmianę, która zmieni tę grę na zawsze. Ponad 1000 graczy jednocześnie

Partnerstwo Mojangu z superkomputerem Hadean. Przed twórcami stoi ogrom nowych możliwości.


Minecraft jest jedną z najpopularniejszych marek w świecie gier komputerowych. Mimo wieku gry ciągle się rozwija i nie pozwala graczom o sobie zapomnieć, a co jakiś czas twórcy dodatkowo zaskakują ich kolejnymi, nowymi rozwiązaniami. Jednym z nich jest podjęcie współpracy z potężnym superkomputerem Hadean używającym systemu Aether Engine. Co partnerstwo oznacza dla graczy, a co dla twórców?

Czym jest wspomniany system i co może zmienić w Minecrafcie?

Na ten moment twórcy nie podzielili się jeszcze żadnymi planami, ale możliwości jest multum, a zdanie, które pojawiło się na oficjalnej stronie superkomputera, sugeruje coś, czego gracze dotychczas nie mieli okazji doświadczyć.

Cieszymy się, że możemy współpracować z Mojang Studios nad najlepiej sprzedającą się grą wszech czasów, Minecraftem, aby serwery mogły pomieścić jeszcze większe ilości graczy oraz przedstawić nowe możliwości rozgrywki. Projekt, który rozpocznie się już w tym miesiącu, zintegruje Aether Engine z architekturą Minecrafta, aby wesprzeć nowe skalowalne tryby gry i wydarzenia.

Obecnie złożoność i realizm gry ograniczane są wyłącznie przez brak zasobów do ich wygenerowania. To ograniczenie dotyczy szczególnie gier online, w których doświadczenie z rozgrywki silnie uzależnione jest od interakcji z innymi graczami. Większość developerów radzi sobie z tym problemem, dzieląc świat gry na segmenty, gdzie każdy ma własny zestaw zasobów obliczeniowych i predefiniowany limit graczy. Zapewnia to niezawodność i wydajność, ale z drugiej strony nie jest to idealne rozwiązanie. Nakłada ono szereg ograniczeń projektowych i hamuje społeczny i oparty na współpracy charakter gier.

ZOBACZ – Gracz Minecrafta pokazuje co stanie się, jeżeli zespawnujemy zbyt dużą ilość nietoperzy na jednym bloku

Aether Engine przełamuje dotychczasowe bariery i pozwala twórcom nie ograniczać swoich wizji. We wczesnych testach Minecraft użył wspomnianego silnika do stworzenia lobby dla 1024 graczy w zaledwie trzy dni. Jego celem jest zapewnienie szybkiego, opłacalnego i niezawodnego zaplecza do opracowywania nowych trybów gry.

Prezes zarządu studia Mojang, Michael Weilbacher, odniósł się do projektu poniższymi słowami.

Hadean’s Aether Engine to przełom, który otwiera szereg nowych możliwości projektowych – nie tylko dla gier takich jak Minecraft, ale również dla platform streamingowych, społeczności programistów, a nawet aplikacji działających w przedsiębiorstwach. Cieszymy się, że możemy współpracować i używać nowej generacji Hadean. To technologia, która pomoże nam stworzyć nowe możliwości dla naszych klientów.

Ponieważ gry nadal ewoluują w platformy społecznościowe, możliwość obsługi zwiększonej liczby graczy i interakcji będzie miała kluczowe znaczenie dla tworzenia prawdziwych wirtualnych światów czy wspierania rodzącego się trendu, który już przekształca koncerty, konferencje i targowiska w wirtualne.