w

Snapshot 21w15a zmienia w Minecrafcie po raz kolejny system generowania świata

Najnowszy snapshot przywraca stary system generowania świata i wprowadza kolejne poprawki.


Snapshoty regularnie dodają nową zawartość do Minecrafta. Poprzednia wersja testowa wprowadziła do gry zupełnie nowy sposób pozyskiwania rud poprzez dodanie surowych materiałów (Snapshot 21w14a dodał do Minecrafta nowy sposób wydobywania rud. Jak dokładnie działa ten system?).

W tym tygodniu gracze mogą przyjrzeć się kolejnym zmianom dotyczącym systemu rud, generowania świata oraz poznają nowego moba – kozę.

Co nowego w snapshocie 21w15a?

Bloki

  • Bloki surowych metali
    • Dodano blok surowego żelaza, blok surowej miedzi i blok surowego złota.
    • Pigliny nie podnoszą bloków surowego złota i nie denerwują się, gdy gracz je niszczy.
    • Mogą być wytworzone oraz przetworzone na odpowiadający im surowy materiał.
    • Nie można ich przetapiać.
  • Ruda miedzi, złota, lapis lazuri oraz deepslate’owa wersja lapis lazuri
    • Wymienione bloki dostały nieco poprawione tekstury.

Moby

  • Kozy
    • Unika chodzenia po sypkim śniegu.
    • Szarżuje na inne moby i stojaki na zbroję, odrzucając je na kilka bloków.
        Creepery nie eksplodują po ataku kozy.

Przedmioty

  • Surowe metale
    • Przedmioty otrzymały nieco zmienione tekstury.

ZOBACZ – Co można robić, gdy Minecraft staje się nudny? 5 sposobów na to, jak sobie poradzić ze znużeniem

Generowanie świata

  • Wysokość świata
    • Przywrócono wysokość świata z wersji 1.16 wynoszącą 256 bloków (od Y=0 do Y=255).
    • Światy utworzone w wersji 21w05b i wcześniejszych mogą być otworzone.
    • Nie można otworzyć światów utworzonych od 21w06a do 21w14a.
      • Można to ominąć, zmieniając ustawienie “data version” w pliku level.dat na dowolną liczbę z przedziału 2692 i 2709, jednak może to powodować problemy.
  • Jaskinie
    • Wyłączono jaskinie siatkowe i warstwy wodonośne.
    • Ustawienia jaskiń i wąwozów zostały przywrócone do stanu sprzed snapshotów.
    • Wyłączono pęknięcia w ziemi.
  • Generowanie się rud
    • Przywrócono generowanie się rud z wersji 1.16
    • Ruda miedzi generuje się teraz między wysokościami 0 a 192, najczęściej występuje w okolicach Y=96.
  • Tuff
    • Generuje się w zbiorowiskach pomiędzy wysokościami Y=0 a Y=16.

Dźwięki

  • Mączka kostna
    • Dodano dźwięk używania mączki kostnej.

Ogólne poprawki

  • Ekran tytułowy
    • Tło głównego menu zawiera teraz geodę ametystową.
  • Ekwipunek w trybie kreatywnym
    • Zmieniono kolejność kilku bloków w zakładce bloków budowlanych.