Skoda Kodiaq w Chinach z lepszym silnikiem w „cenie bułek”

Skoda Kodiaq w Chinach kosztuje tyle, że Europejczycy mogą pomarzyć.
Sieć obiegły filmiki pokazujące nowego SUV-a od Skody w wersji na chiński rynek. Cena szybko pobudziła umysły motoryzacyjnych fanów, którzy zaczęli zastanawiać się z jakiego powodu jest tam tak tanio.
Za nowy model Skody w Europie zapłacimy dwa razy więcej niż obywatele Chin. Skąd taka różnica?
Skoda Kodiaq w Chinach
Skoda jest jedną z najpopularniejszych marek samochodów w Europie i jak widać, pnie się w górę również w Chinach. Jednak ze sporą różnicą. W Polsce za gołego SUV-a w podstawowej wersji i z silnikiem 1.5 TSI zapłaciły około 178 500 złotych. W Chinach ludzie jako minimum stawiają na silniki o pojemności 2.0, a i tak płacą mniej. Za nową Skodę Kodak prosto z salonu należy zapłacić w promocyjnej cenie 134 900 Juanów. W przeliczeniu na złotówki będzie to prawie równe 76 000 złotych.
W Polsce za taką cenę możemy pozwolić sobie na najtańszą Skodę Fabia z silnikiem 1.0 MPI o mocy 80 KM i to w pakiecie podstawowym. Wtedy zapłacimy 73 450 złotych. W ciut wyższym pakiecie dotyczącym tylko wyposażenia przyjdzie nam zapłacić już 77 800 złotych.
Chińczycy mogą natomiast liczyć na różniącego się zarówno osiągami, jak i wyposażeniem, świetnie sprawdzającego się dla rodzin SUV-a Skoda Kodiaq. I to przy najsłabszym silniku 2.0 generującego 186 KM. I trudno mówić tutaj o podstawowym wyposażeniu, ponieważ samochody te standardowo wyposażone są w liczne bajery.
Źródło: https://www.tiktok.com/@chinaautoweb
Taka różnica w cenie wynika nie tylko z niższych podatków na samochody, które obowiązują w Chinach oraz mniejszej ilości norm, które muszą spełniać auta, nim wyjadą z fabryki. W Europie niespełnienie restrykcyjnych norm i procedur sprawia, że producenci płacą ogromne kary więc mocno się tego pilnują. A to wiąże się z przekładaniem kosztów na kupujących. Chińskie auta często nie posiadają, chociażby filtra cząsteczek stałych – DPF dla silników diesla lub GPF dla silników benzynowych.
Ważnym czynnikiem wpływającym na cenę auta jest także produkcja. Fabryki produkujące Skodę na chiński rynek znajdują się w Chinach, a to sprawia, że koszt produkcji jest znacznie ograniczony.