Jak przejście na Youtube i brak żetonów wpłynęło na oglądalność Overwatch League?
Blizzard rzucił się na głęboką wodę, zmieniając główną platformę do streamowania Overwatch League.
Overwatch League to jeden z głównych, o ile nie główny produkt Blizzarda. Zgodnie z nową umową, wszystkie spotkania ligi będą transmitowane w tym roku tylko na Youtube.
Gracze byli dość mocno zaniepokojeni tym, czy faktycznie ktokolwiek będzie oglądał OWL, w końcu nie dość, że inna platforma, to jeszcze nie będzie na niej możliwości zdobycia żetonów.
Oglądalność Overwatch League na Youtube
Zgodnie z wykresami od escharts nie jest źle. Wczorajsze mecze oglądało średnio 99 tysięcy osób, natomiast w najlepszym momencie było ponad 138 tysięcy. Dla porównania, przez Play-offy poprzedniego sezonu było to 110 tysięcy średnio i 318 tysięcy maksymalnie.
Statystyki są bardzo zbliżone, nawet do chociażby czwartego etapu. Tam było 101 tysięcy średnio i 136 tysięcy w najlepszym momencie.
Można powiedzieć, że zmiana w żaden sposób nie wpłynęła na oglądalność. Przynajmniej na ten moment. Gracze też nie bardzo zauważyli brak żetonów. Na Reddicie pojawiło się tylko kilka tematów, z czego większość miała po 5, 7 komentarzy.
Inaczej wyglądał czat na oficjalnej transmisji, gdzie najczęściej wpisywanym hasłem było „!tokens”. Gracze ewidentnie chcieliby mieć możliwość ich zdobywania, natomiast nie jest to zdecydowanie decydujący czynnik o tym, czy ktoś uruchomi stream, czy nie.