Nowy system pingów w Overwatch 2 będzie pozwalał na ostrzeganie drużyny przed przeciwnikami
Overwatch 2 otrzyma pewną nowość, która w grach jest już pewnym standardem. Chodzi tutaj o system pingów.
System pingów odmienił już wiele różnych gier. Zaczęło się tak naprawdę od Apex Legends, potem kolejne produkcje dodawały pingi do siebie, widząc w tym ogromne ułatwienie komunikacji. Przyszedł więc i czas na Overwatcha.
Pingi w Overwatchu mają za zadanie rozszerzyć możliwości komunikacji i sprawić, że osoby, które nie chcą, lub nie mają możliwości korzystania z czatu głosowego nadal będą mogły informować swoją drużynę przykładowo o zagrożeniu.
Pingi w Overwatch 2
Pingi na pewno będą przydatne, jak pisze sam Blizzard:
„Jednym z naszych celów było rozszerzenie komunikacji i zapewnienie wizualnej interpretacji łączności głosowej. Chcieliśmy także wspierać wszystkich graczy i stworzyć system komunikacji dla członków społeczności, którzy woleliby unikać czatu głosowego lub nie mogli z niego korzystać”
Ciekawą funkcją jest oznaczanie wrogich postaci.
„Na przykład, jeśli gramy Smugą i zaznaczymy wrogiego Żniwiarza, sojusznicy usłyszą, jak postać podaje jego lokalizację.
Kiedy oznaczamy sygnałem Żniwiarza, który znajduje się w zasięgu naszego wzroku, to postać, którą gramy, wywoła jego lokalizację. Jeśli jednak stracimy wroga z oczu, sygnał pokaże jego ostatnią znaną lokalizację.”
Oczywiście oprócz tego pojawią się pingi informujące o stanie zdrowia naszej postaci, potrzeby leczenia, wymaganego zgrupowania się w jednym miejscu etc.
System ten ma wiele sensu i na pewno pomoże osobom, które mają problem z komunikacją. Pytanie tylko, czy nie będzie to zbyt uporczywe dla graczy, którzy trafią na trolli – łatwo bowiem „abusować” takie pingi, jeżeli te nie są w odpowiedni sposób ograniczone.