Teraz to youtuberzy i streamerzy balansują Overwatcha. Niekonwencjonalny pomysł Blizzarda
Zastanawialiście się kiedyś, co by się stało, gdyby Overwatch przeszedł w ręce youtuberów, streamerów i twórców innych treści?
Blizzard na pewno się zastanawiał. Efektem tego było spotkanie, o którym wspominaliśmy kilka dni temu. Teraz do gry wprowadzono nową kartę eksperymentów, które jak czytamy w oficjalnym opisie, są efektem pomysłów bezpośrednio od społeczności, konkretnie streamerów, youtuberów.
„W tej limitowanej edycji Eksperymentów przedstawimy niesamowite zmiany balansu pochodzące bezpośrednio od twórców treści Overwatch. Każdy z nich zaproponuje zmiany dla dowolnego bohatera w ramach przydzielonej roli.”
Zmiany są wprowadzane w ramach karty eksperymentów. Nie jest tak, że stery nad całym Overwatchem, czy Overwatch 2 przejęli youtuberzy, lub streamerzy. To test Blizzarda, który może przynieść wiele dobrego, ale może się też wydać dość dziwny.
Zmiany dyktują youtuberzy i streamerzy
Z opisu wynika, że na ten moment trzy osoby dostały możliwość wykazania się. Trudno oceniać ludzi i ich wiedzę po ilości subskrypcji, ale tak prezentują się suche dane:
- Violet: wsparcie – 31 tysię1cy obserwujących na Twitchu
- Flats: tanki – 144 tysiące subskrybujących na Youtube
- Somjuu: natarcie – 48 tysięcy obserwujących na Twitchu
Te trzy osoby powiedziały, jak ich zdaniem powinien wyglądać Overwatch. Opis jest na tyle długi, że doskonale wiemy, iż wiele osób kompletnie go nie przeczyta. Chodzi tutaj bowiem o kartę eksperymentów, większość z tych pomysłów nigdy nie przebije się dalej.
Wystarczy spojrzeć na D.Vę, która ma zadawać 100 punktów obrażeń przy ataku wręcz w momencie, gdy jest poza mechem (normalnie to 30). Dlatego bardziej, niż na samych zmianach, warto skupić się na pomyśle. Bardzo nietypowym pomyśle, który ma wiele sensu.
Blizzard najwyraźniej jest w momencie, w którym po prostu nie ma nic do stracenia. Eksperymenty od dłuższego czasu były nudne, zastąpiły PST (Publiczny serwer testowy). Jeff Kaplan od zawsze mówił, że karta eksperymentów będzie zawierała szalone pomysły, które niekoniecznie wejdą do gry. I wygląda na to, że to powraca.
Trudno powiedzieć, czy Blizzard dobrze wybrał osoby do proponowania zmian, natomiast można się domyślać, że ludzie będą się rotować. Wskazuje na to z resztą fragment zdania „Oto pierwsi uczestnicy Eksperymentów twórców treści odpowiedzialni za zmiany każdej z ról (…)„. Skoro ta trójka jest pierwsza, to będą i kolejni. A to całkiem ekscytująca wizja, w której deweloperzy słuchają tych osób, które spędziły z OW najwięcej czasu, które testowały inne gry posiadające odmienne mechaniki, które znają społeczność Overwatcha i jej potrzeby.
Zaproszenie do współpracy streamerów i youtuberów ma jeszcze jedną, ważną zaletę. Zmiany nie będą odbierane przez społeczność jako wizja Blizzarda, czy jako pomysły deweloperów. Ludzie od zawsze wiązali duże nadzieje z tymi zmianami i to nawet w momencie, gdy wiadomo było, że wiele z nich jest bez sensu. Z jakiegoś powodu każdy ciekawy eksperyment wiązał się od razu z narzekaniem na tor, jaki obierają deweloperzy, na ich pomysły i wizje. A przecież nie zawsze gracze byli w stanie zrozumieć, co chce przetestować Blizzard.
Czasem zmieniano jedną umiejętność u postaci „X”, by dowiedzieć się, jaka będzie na to reakcja postaci „Y”. Na tym polega między innymi balansowanie LoLa. Nerfy jednych postaci są często buffami dla innych.
Zmiany w aktualizacji
Tanki
D.VA
- Zwiększono obrażenia zadawane szybkimi atakami wręcz, gdy D.Va jest poza mechem, z 30 do 100 pkt.
- Zwiększono rozmiar bariery o 10%.
- Wydłużono czas działania z 2 do 4 sek.
- Zwiększono szybkość o 25%.
- Katapultowanie z mecha odbywa się teraz z prędkością 15 metrów na sekundę w górę i 10 metrów na sekundę w kierunku, który trzymasz.
ORISA
- Zmieniono wytrzymałość z 200 pkt. zdrowia i 250 pkt. pancerza na 1 pkt. zdrowia i 399 pkt. pancerza.
- Teraz nosi świąteczną czapkę.
- Zmniejszono wytrzymałość z 600 do 300 pkt.
- Skrócono czas odnowienia z 10 do 8 sek.
- Postać nie jest już spowolniona podczas strzelania.
- Wydłużono czas działania z 4 do 6 sek.
- Teraz, kiedy postać korzysta z Umocnienia, może otrzymać trafienie w głowę.
- Skrócono czas odnowienia z 6 do 4 sek.
REINHARDT
- Wzmocniono siłę pancerza z 200 do 225 pkt. (łączna wytrzymałość postaci to teraz 525 pkt.).
- Zwiększono wytrzymałość z 1600 do 2000 pkt.
- Zmniejszono obrażenia ze 100 do 80 pkt.
- Teraz ma 2 ładunki.
- Zwiększono szybkość pocisku o 100%.
- Wydłużono czas powalenia z 2,5 do 3 sek.
- Teraz zadaje 400 pkt. obrażeń w promieniu 1,5 m wokół punktu uderzenia młota w ziemię.
- Zablokowanie wrogiego Zdruzgotania powoduje teraz odtworzenie kwestii „Przynosisz sobie wstyd”).
- Zablokowanie wrogiego Zdruzgotania jest teraz wyświetlane w informacjach o śmierci (przy użyciu ikony tarczy Reina).
- Zwiększono odporność na odrzucenie z 30% do 40%.
WIEPRZU
- Zmniejszono maksymalną wytrzymałość z 600 do 500 pkt.
- Zmniejszono obrażenia od pocisku ze Szmelcownicy z 6,6 do 5 pkt.
- Zwiększono obrażenia po trafieniu z 30 do 80 pkt.
- Skrócono czas odnowienia z 8 do 6 sek.
- Zmniejszono skuteczność leczenia z 300 do 250 pkt.
- Teraz unosi Wieprza, jeśli patrzy on w dół.
SIGMA
- Zwiększono zdrowie z 300 do 400 pkt. (łączna wytrzymałość wynosi 500).
- Sigma może teraz przytrzymać przycisk skoku w powietrzu, aby spowolnić swoje opadanie.
- Ta zdolność została wyłączona. W końcu jest eksperymentalna…
- Zwiększono obrażenia od trafienia z 30 do 40 pkt.
- Zwiększono obrażenia zadawane przez eksplozję z 40 do 50 pkt.
- Teraz Akrecja jest podatna na zdolności odbijające, takie jak Matryca Obronna.
- Teraz Sigma wypowiada kwestię „Tak” po każdym użyciu zdolności.
- Skrócono czas odnowienia z 12 do 8 sek.
- Gdy zdolność jest aktywna, zwiększa szybkość ruchu Sigmy o 100%.
WINSTON
- Efekty odrzucenia są teraz o 30% mniej skuteczne przeciwko Winstonowi.
- Winston zadaje o 100% więcej obrażeń obiektom, które można rozstawiać (bariery, wieżyczki itp).
- Teraz zadaje do 100 pkt. obrażeń przeciwnikom znajdującym się w promieniu 4 metrów od miejsca startu.
- Zwiększono szybkość przemieszczania się o 30%.
- Zwiększono premię do zdrowia z 500 do 1000 pkt.
BURZYCIEL
- Maksymalny czas działania to teraz 3,5 sek.
- Zwiększono wysokość skoku o 100%.
- Zmniejszono obrażenia od zderzeń przy pełnej prędkości z 50 do 40 pkt.
- Teraz można o wiele szybciej i łatwiej zmieniać kierunek ruchu.
- Zmniejszono minimalne zadawane obrażenia z 20 do 15 pkt.
- Zmniejszono maksymalne zadawane obrażenia ze 100 do 80 pkt.
- Skrócono czas odnowienia z 10 do 8 sekund.
- Zdolność można teraz aktywować z nieco mniejszej wysokości.
- Zmniejszono wartość osłon przyznawanych za każdy cel z 75 do 50 pkt.
- Wydłużono czas działania z 9 do 12 sekund.
- Skrócono czas odnowienia z 15 do 12 sekund.
ZARIA
- Zwiększono obrażenia zadawane przez atak podstawowy z 75 do 85 pkt. obrażeń na sek.
- Korzystając z ataku alternatywnego, postać nie zadaje już sobie obrażeń od eksplozji.
- Zwiększono odrzut od ataku alternatywnego o 150%.
- Zwiększono wytrzymałość z 200 do 250 pkt.
- Zwiększono rozmiar o 50%.
- Zwiększono wytrzymałość z 200 do 250 pkt.
- Zwiększono rozmiar o 50%.
ZMIANY BOHATERÓW – NATARCIE
ASHE
- Teraz ma 2 ładunki.
- Wydłużono czas odnowienia z 12 do 14 sek.
- Skrócono czas powrotu broni do pozycji wyjściowej po strzale z biodra z 0,25 do 0,22 sek.
- Zmniejszono ograniczenie ruchu przy korzystaniu z celownika z 30% do 10%.
CASSIDY
- Teraz można go używać w powietrzu.
- Wydłużono czas odnowienia z 10 do 12 sek.
- Teraz aktywuje więcej krzaków (biegaczy pustynnych). Uwaga na ciernie.
BASTION
- Zmniejszono rozrzut o 15%.
- Teraz zapewnia dodatkowe 100 pkt. pancerza.
PIĘŚĆ ZAGŁADY
- Zmniejszono liczbę punktów zdrowia z 250 do 225.
- Zwiększono osłony zdobywane dzięki normalnym zdolnościom z 30 do 40 pkt.
- Skrócono czas lądowania po potwierdzeniu z 1 do 0,05 sekundy.
GENJI
- Zwiększono szybkość ruchu po ścianach o 50%.
- Wspinaczka po ścianach zwraca teraz dostęp do Podwójnego Skoku.
- Skrócono czas powrotu do pozycji wyjściowej z 0,68 do 0,6 sek.
HANZO
- Teraz rykoszetują od powierzchni do 5 razy.
- Skrócono czas odnowienia z 5 do 3 sek.
ZŁOMIARZ
- Zwiększono liczbę granatów o 100% i spadają one na 30% większym obszarze.
- Zmniejszono obrażenia od trafienia z 40 do 30 pkt.
- Zmniejszono minimalne obrażenia od eksplozji z 10 do 8 pkt.
- Zwiększono maksymalne obrażenia ze 120 do 125 pkt.
- Zmniejszono minimalne obrażenia z 30 do 25 pkt.
FARA
- Teraz przytrzymanie przycisku kucania w powietrzu zwiększa prędkość spadania.
- Skrócono czas odnowienia z 9 do 8 sek.
- Skrócono czas odnowienia z 9 do 8 sek.
ŻNIWIARZ
- Zwiększono szybkość ruchu o 40% na 6 sek. po zakończeniu zdolności.
- Zmniejszono rozrzut śrutu o 15%.
ŻOŁNIERZ-76
- Automatycznie przeładowuje ciężki karabin pulsacyjny po 3 sekundach ciągłego sprintu.
- Gdy jest aktywny, zwiększa teraz obrażenia od ciężkiego karabinu pulsacyjnego o 10%.
SOMBRA
- Przez 3 sek. zhakowane cele otrzymują obrażenia ze wszystkich źródeł zwiększone o 20%.
- Wydłużono czas odnowienia z 8 do 12 sek.
- Zmniejszono rozrzut o 10%.
SYMMETRA
- Teraz teleportacja zwiększa szybkość ruchu o 50% na 1,5 sek.
TORBJÖRN
- Skrócono czas powrotu broni do pozycji wyjściowej z 0,6 do 0,45 sek.
- Zwiększono zadawane obrażenia z 55 do 75 pkt.
- Gdy jest aktywne, zwiększa teraz obrażenia zadawane przez Młot Kowalski do 125 pkt.
- Zmniejszono obrażenia zadawane przez wieżyczkę z 14 do 11 pkt.
SMUGA
- Teraz przywraca wszystkie ładunki Mignięcia.
- Wydłużono czas odnowienia z 12 do 14 sek
- Zwiększono ilość amunicji z 40 do 50 sztuk.
TRUPIA WDOWA
- Zwiększono minimalne obrażenia od ognia automatycznego po ich spadku z 3,9 do 5 pkt.
- Zwiększono maksymalne obrażenia od ognia automatycznego po ich spadku z 13 do 15 pkt.
- Teraz resetuje czas odnowienia Kotwiczki.
ZMIANY BOHATERÓW – WSPARCIE
ANA
- Likwidowanie uśpionych celów resetuje czas odnowienia.
- Teraz zdolność zostaje użyta na Anie, gdy nie ma celu.
BAPTISTE
- Teraz granaty leczące działają również na Baptiste’a.
- Teraz zadaje obrażenia wrogom zamiast leczyć sojuszników.
- Teraz po wylądowaniu zadają 40 pkt. obrażeń przeciwnikom znajdującym się w promieniu 4 m.
BRIGITTE
- Nie leczy już sojuszników. Zamiast tego aktywacja Wsparcia skraca teraz czas odnowienia Pakietu Regeneracyjnego o 0,5 sekundy.
Zwiększono liczbę ładunków z 3 do 5.
LÚCIO
- Zmniejszono koszt o 30%.
- Teraz zadaje ogromne obrażenia przeciwnikom, na których wyląduje Lúcio.
- Zwiększono szybkostrzelność o 15% podczas Jazdy po Ścianie. Po 1 sekundzie Jazdy po Ścianie premia ta zmniejsza się o 50%.
ŁASKA
- Śmiertelne ciosy wydłużają czas działania zdolności o 3 sek.
- Leczenie zmniejsza się teraz z 55 do 40 pkt. zdrowia na sek. w ciągu 2 sekund, gdy promień Kaducesusza jest podłączony do postaci.
- Leczenie wraca do normalnego poziomu w ciągu 2 sekund, gdy Kaduceusz nie jest aktywny.
- Teraz zdolność można anulować przez użycie alternatywnego ataku podczas jej podtrzymywania, co „zwraca” 50% czasu odnowienia.
MOIRA
- Leczenie przez Biotyczny Chwyt zużywa teraz własne zdrowie Moiry, jeśli zdolności użyto przy braku energii.
- Sojusznicy, którzy otrzymają co najmniej 100 pkt. leczenia od tej samej kuli, zostają oczyszczeni ze wszystkich efektów statusu.
- Wrogowie, którzy otrzymają co najmniej 100 pkt. obrażeń od tego samej kuli, zostają spowolnieni o 30% na 1,5 sek.
- Teraz usuwa efekty statusu u graczy, przez których Moira przenika i u sojuszników, którzy są w pobliżu postaci, kiedy działanie zdolności się kończy.
ZENYATTA
- Zmniejszono wzmocnienie obrażeń z 25% do 20%.
- Może być teraz używana na barierach, wieżyczkach i innych atakowanych obiektach.
- Nie ujawnia już położenia celu poza polem widzenia.
- Skrócono czas powrotu po utraceniu celu z oczu z 3 do 1,5 sek.
- Skrócono czas powrotu po utraceniu celu z oczu z 3 do 1,5 sek.
- Zmniejszono całkowitą wartość leczenia z 1800 do 1200 pkt.
- Teraz stosuje Kulę Rozdarcia na pobliskich wrogach.